Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

za gęsty olej??


Gość maacieq

Rekomendowane odpowiedzi

Słuchajcie przed zimą zmieniłem olej na mineralny Castrol GTX3 15w40, jest to olej 'high perfomance' więc jest dosyć gęsty. W zimę kiedy zamarzało mi paliwo a było -30 często na zapłonie nie świeciła się w ogółe kontrolka oleju! Dosyć dziwne chyba zjawisko, natoiast teraz na +30 kiedy nie odpalam go parę godzin przez pierwsze 3 sekundy od odpalenia chyba nie ma smarowania bo świeci się kontrolka, i trochę szumi :roll: Czyli co mam niezwłocznie zmienić na 10w40 mineralny czy poł syntetyk , słyszałem że to w tą stronę jest niebezpieczne :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeszukaj forum. Było to nieraz poruszane i tyczy się nie tylko micry.

"Zjawisko" to pojawia sie często. Też tak mam i czesto zaraz po odpaleniu chodzi jak disel przez 3 sekundy i kontrolka się świeci.

O ile dobrz pamiętam(a wybacz za bardzo się nie znam) to hałasuje rozrząd a konkretnie gorny napinacz ponieważ jest zasilany cisnieniem oleju. Jak silnik zimny to po odpaleniu dopóki nie będzie dobrego ciśnienia oleju to lańcuszek może klekotać.

 

Po szczegóły i dyskusje odsyłam do opcji "szukaj".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow

maacieq, poprostu zalałeś silnik zbyt gęstym olejem :!:

 

Hałasuje Ci górny napinacz rozrządu ponieważ jest on zasilany ciśnieniem oleju a jak olej jest zbyt gęsty to wolniej do niego dopływa. Jeżeli hałas dość szybko ustaje to nie ma żadnego problemu :!: Natomiast jak będzie się utrzymał przez dłuższy czas i np. na biegu jałowym na rozgrzanym silniku to przyda Ci się temat o diagnostyce i naprawie rozrządu (oby nie). Ja to już przerobiłem. :) i wcale śmieszno mi nie było.

 

10w40 mineralny

 

Nie ma oleju mineralnego 10W40. 10W40 to olej półsyntetyczny i wg mnie takim olejem powinienieś zalewać silnik swojej micry.

 

słyszałem że to w tą stronę jest niebezpieczne

 

A to generalnie zależy od tego jaki olej stosowałeś wcześniej, ile ma przebiegu Twoja maszynka i czy silnik jest szczelny.

Ja np. w Micrze (2001r. 38tkm przebiegu) i 100NX'ie (1992r. 164tkm przebiegu) mam olej Mobil SuperS 10W40 i w obydwu przypadkach nie ma najmniejszego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fakt rzeczywiście nie ma takiego :P ale jesli byl przez 10kkm zalany mineralnym to na polsyntetyk mogę się przerzucić?? bo wcześniej to nie wiem co było a po ponad 100 tysięcznym przebiegu to róznych rzeczy można się spodziewać co robili poprzedni właściciele...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym na Twoim miejscu spróbował półsyntetyka. Jak kupiłem auto to miało prawie 100tkm, też nie wiedziałem, co było lane wcześniej, zalałem półsyntetykiem (lotosa, czyli bynajmniej nie olejem z najwyższej półki) i wszystko jest OK (a już prawie pora na następną wymianę oleju). Jeśli więc wcześniej nie było przecieków, to śmiało lej półsyntetyk. 10tkm na mineralnym nie powinno robić różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow

Lej półsyntetyk i się nie przejmuj. Bedzie dobrze. Tak jak pisałem mój 100 NX ma 164tkm i jeżdżę na półsyntetyku. I jest poprostu zaje***cie. :D

 

Mineralny możesz zalać przy 300tkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...