Gość muszyna Opublikowano 10 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2006 Witam. W Sunny często występuje problem z półosiami (drżące auto w przedziale 80-10km/h). Czy można jakoś rozpoznać zużytą półoś (przegub), która powoduje owe drgania? Mam taki problem, rozkręcam auto i sprawdziłbym, która jest do wymiany. Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość muszyna Opublikowano 10 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2006 To na 100% półosie. Opony już wyważałem parę razy. Pytanie jak rozpznać zurzycie, nie czy ono nastąpiło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mario Opublikowano 10 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2006 wystartuj na skręconych kołach (nie walnij w coś, bo będzie na mnie )- jeśli usłyszysz terkotanie, to będzie oznaczać, że masz przeguby do wymiany w niedalekiej przyszłości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość muszyna Opublikowano 13 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 Nic nie klekocze. Własnie o to chodzi że niby wszystko jest ok, a to jesdnak półosie - to pewne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pdw Opublikowano 13 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 przyczyną drgań sa przeguby wewnętrzne czyli wychodzace ze skrzyni. Próba przy skręconych kołach tyczy sie prezegubów zewnętrznych. drgania sa spowodowane luzami przegubów wew. mozesz je sprawdzic próbując je obracać jednak aby wyczuc różnice dobrze by bylo "Pomacać" je w dobrym aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikey_one Opublikowano 14 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 Mogłaby to być wina półosi jeślibyś je czymś skrzywił... ale jeśli nie traktowałeś ich dużym młotkiem ani też nie miałeś dzwona, to najprawdopodobniej są to jak kolega powiedział przeguby wewnętrzne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
supernissanb12 Opublikowano 16 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2006 przyczyną drgań sa przeguby wewnętrzne czyli wychodzace ze skrzyni. Próba przy skręconych kołach tyczy sie prezegubów zewnętrznych.drgania sa spowodowane luzami przegubów wew. mozesz je sprawdzic próbując je obracać jednak aby wyczuc różnice dobrze by bylo "Pomacać" je w dobrym aucie. Kolega ma rację! ale złap za swoją półoś blisko przegóbu wewnetrznego i poruszaj tak że by wyczuć czy są jakieś luzy Właśnie jestem w trakcie grzebania przy mojim nissanku i wczoraj wymieniłem przegób zewnętrzny i słyszałem że w ten właśnie sposób sprawdzić można po swojemu przegóby wewnętrzne. Tak więc jeśli wyważyłeś koła to pozostaja przegóby wewnętrzne. Choc zwróc uwagę na przegób kulowe wachacza ten który podtrzymuje zwrotnice i luzy na drążku kierowniczym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość muszyna Opublikowano 17 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2006 A czy trzeba wyjmować je ze skrzyni czy wystarczy podnieść auto, zdjąć koło, wcząłgać się do kanału i obmacać sprawę na aucie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 17 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2006 A czy trzeba wyjmować je ze skrzyni czy wystarczy podnieść auto, zdjąć koło, wcząłgać się do kanału i obmacać sprawę na aucie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość boris.blank Opublikowano 18 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2006 Lepiej sprawdź stan opon czy nie masz nierówno zużytych i pofalowancyh bo przeguby z mojego skromnego doświadczenia nie odzywają się w ten sposób. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z2maciek Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 W Sunny często występuje problem z półosiami (drżące auto w przedziale 80-10km/h). Czy można jakoś rozpoznać zużytą półoś (przegub), która powoduje owe drgania? Witajcie Mam do rozwiązania podobny problem w aucie dziewczyny (sunny 1,4 '93). W wąskim zakresie prędkości 80 - 95 km/h pojawiają się przy przyspieszaniu mocne poprzeczne wibracje auta. Poza tym zakresem zupełnie nie występują. Ważne jest to, że ich natężenie jest proporcjonalne do siły przenoszonej przez układ napędowy - im więcej gazu tym mocniejsze, a po zdjęciu nogi z gazu zupełnie zanikają. Z kołami jest wszystko ok - proste, wyważone. Poza tym to nie może być niewyważenie, bo gdyby było, drgania nie zależały by tak wyraźnie od siły napędowej. Jestem prawie pewien że przyczyną tego problemu jest jeden z przebubów wewnętrzny. Sprawdziłem, prawy wewnętrzny ma niewielki acz wyraźnie wyczuwalny luz w kierunku promieniowym i obrotowym. Noszę się z zamiarem jego wymiany. Ale tu mam pytanie: czy znacie jakiś sposób by upewnić się, czy faktycznie to on jest przyczyną wibracji ? Niechciałbym żeby okazało się że go wymienię i będzie dalej to samo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z2maciek Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 Na aucie nie były. Ale niewyważenie objawia się inaczej, przede wszystkim nie jest zależne od siły napędowej, oraz ma częstotliwość taką jak obracające się koła. Tych wibracji kompletnie nie ma (przy żadnej prędkości) gdy silnik nie ciągnie, poza tym ich częstotliwość jest mniejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość buli27 Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 A może coś ze skrzynią jest nie tak.Poduszki sprawdzałeś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z2maciek Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 Poduszki są w bardzo dobrym stanie, sprawdzałem. Skrzynia chodzi bez zarzutu. Poza zakresem 80-95 km/h (obojętnie na którym biegu) auto śmiga jak zegareczek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikey_one Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 Na przegubie wystarczy naprawdę niewielki luz aby już było czuć wibracje przy tych prędkościach. Na wsiaki słuczaj sprawdź jeszcze czy masz proste wszystkie felgi, bo mogą być wyważone ale wystarczy, że jedna jest uderzona (krzywa) i wyważona (co w naszych warsztatach jest możliwe) a objawy będziesz miał bardzo podobne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 czytam no i nie wierzę jak może miec wpływ przegub na drgania w układzie tym bardziej wewnętrzny? który jest oddalony od koła od 50-70cm od piasty? musiałby cały przód pracować ... na drgania półosi może mieć wpływ odważnik montowany na prawej półosi, złe wyważenie układu opona-felga-tarcz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikey_one Opublikowano 10 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2007 czytam no i nie wierzę jak może miec wpływ przegub na drgania w układzie tym bardziej wewnętrzny? który jest oddalony od koła od 50-70cm od piasty? musiałby cały przód pracować ...na drgania półosi może mieć wpływ odważnik montowany na prawej półosi, złe wyważenie układu opona-felga-tarcz. Najnormalniejszy wpływ w świecie jak każdego niewyważonego ukladu obrotowego... a przyczyn drgania koła kierownicy może być mnóstwo włącznie niewidocznym gołym okiem uszkodzeniem (rozwarstwieniem) wewnątrz opony (bo i takie rzeczy się zdażają). Napisałem aby najpierw najlepiej sprawdził dokładnie felgi i opony (bo często samo wyważenie koła na maszynie nie wystarcza - gdy opona ma "bąbla" da się koło wyważyć ale pod czas jazdy będzie tłukło kierownicą)... Co do odważnika półosi masz rację on również może mieć na to wpływ ale jak napisałem najczęstszą przyczyną jest uszkodzenie/wygięcie opony/felgi które na maszynie da się wyważyć a dopiero podczas jazdy da o sobie znać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z2maciek Opublikowano 10 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2007 Witajcie ! Dziękuję za wszystkie rady. Widzę że na moje pytanie rozgorzała dyskusja, która jednak wydaje mi się że w dużej części całkiem mija się z problemem o którym pisałem. Gwoli wyjaśnienia. To nie są wibracje koła kierownicy, ale całego auta. To są zupełnie inne wibracje niż takie, które powoduje niewyważone koło. Mają większą amplitudę a mniejszą częstotliwość, jest wrażenie jakby przodem auta trzęsło na boki. Pomyślmy: przyczyną opisanego przeze mnie problemu absolutnie NIE MOŻE być niewyważenie. gdyby to było niewyważenie, wibracje występowałyby (praktycznie) bez względu na istnienie i wartość siły napędowej. Nawiasem mówiąc w aucie jakiś czas temu zmieniano opony i na wibracje żadnego wpływu to nie miało. Tu jest inaczej, gdy daje się mało albo nic gazu (=układ napędowy kręci się tak samo ale nie przenosi sił), ZUPEŁNIE NIE MA ŻADNYCH WIBRACJI PRZY ŻADNEJ PRĘDKOŚCI I NA ŻADNYM BIEGU. Pojawiają się dopiero przy dodawaniu gazu tzn przenoszeniu siły na koła. Nietrudno chyba w tej sytuacji domyśleć się, że przyczyną wibracji nie jest niewyrównoważenie jakiegoś obracającego się elementu, ani zniekształcenie felgi czy opony, tylko wibracje indukowane przez elementy które siłę napędową przenoszą, spowodowane np minimalną mimośrodowością przegubu, skrzywieniem półosi, luzem na którymś z przegubów, skrzywieniem samego przegubu, wadą przegubu powodującą cykliczne, chwilowe zmiany prędkości kątowej ruchu obrotowego przed i za przegubem, skrzywieniem układu piasta koła - przegub skutkującym osiowymi drganiami układu itd itp. Być może te odczuwane wibracje to odczucie bujania się silnika ze skrzynią w ich zawieszeniu ? To by było możliwe, gdyby nierówny bieg przegubu cyklicznie "szarpał" skrzynią biegów. Jednego nie wiem: jak wykryć który z licznych elementów mogących powodować te wibracje, faktycznie jest winny. Myślę o przegubach wewnętrznych ponieważ kiedyś na forum ktoś miał identyczny problem i to właśnie był przegub wew. Ale nawet jeśli to one jak poznać który z nich jest winny ? Chyba zaryzykuję i wymienię ten, który ma luz. Sam jestem ciekaw efektu, jak to zrobię opiszę wrażenia na forum. Apropo wiecie może ile taki przegub kosztuje mniejwięcej i gdzie to najlepiej kupić, jakiej marki możecie polecić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 10 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2007 wymontuj obie pólosie rozbierz na czynniki pierwsze w tokarnie i niech sprawdzż czy same osie sa proste, a potem gniazda przgubów wewnętrznych - tak samo w tokarnie. Bicie musi być widoczne skoro jest wyczuwalne, aczkolwiek nigdy sie z takim czyms nie spotkałem żeby wewnętrzny przegub był krzywy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikey_one Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 oka to może spróbuj zastanowić się kiedy to się zaczęło? może jest to efekt jakiegoś uderzenia (wtedy jak najbardziej możliwe jest skrzywienie półosi) lub drganie narastało stopniowo (powstawanie luzu w przegubie). Sprawdź również poduszki silnika/skrzyni biegów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z2maciek Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 Chyba zrobię tak jak radzi Majsterus, wymontuję obie półosie z przegubami i posprawdzam dokładnie wszystko po kolei. Mam warunki żeby to zrobić samemu więc nie mam nic do stracenia. Pomysł z półosiami i tokarnią też dobry. Mikey jak się zaczęło niestety nie wiem, bo auto stosunkowo niedawno było kupione i stan ten występuje od samego początku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Felix Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 A mi mozecie powiedziec jak wyciagnac poloske z przegubu zewnetrznego.Bo musze wyciagnac a nie chce kombinowac.Moze ktos wie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 A mi mozecie powiedziec jak wyciagnac poloske z przegubu zewnetrznego.Bo musze wyciagnac a nie chce kombinowac.Moze ktos wie. ale chcesz wyjac przegub czy cala polos generalnie zewn przegub jest wbity na polos, trzeba go zbic np jakims drewniamym mlotkiem, albo drewienko i zwykly mlotek, na koncu polosi jest pierscien ktory powoduje ze przegub nie wchodzi wlasnie luzno na polos pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Felix Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 Ale sprawa wyglada inaczej.Mam wyciagnieta skrzynie bo uszczelniam, przy okazji zmienilem przegob wewnetrzny, a mam jeszcze poloske ktora chce zamienic z ta ktora jest teraz.I potrzebuje wyciagnac poloske bez rozbierania calej piasty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 aha ale przegub musisz wyjac tak czy siak, bo nie zejdzie polos, ale nie trzeba paisty calej rozkrecac zeby pozniej nie ustawiac zbieznoci/geometri ja odkrecalem tylko koncowke drazka od piasty, ale Ty masz wyjeta skrzynie to nie musisz, odkrecasz nakretke z piasty i przegub wylazi z polosia, a konkretnie to jest zawleczka, ktora wyciagasz, jest taka nakladka zabezpieczajaca przed przekreceniem sie nakretki odkreccasz nakretke i wszycho ja musialem grzac nakretke i zalewac nafta i porzadnym kluczem z przedluzeniem-ramie zeby puscila i oczywiscie na opuszczonym kole, bo mogla by peknac piasta jak sie pociagnie pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.