Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] amorki dziwna sprawa...


INC
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

dzis bylem na przegladzie rejstracyjnym i wyszlo cos dziwnego...

przod amorki ponad 70% a tyl cos kolo 50% :| przeciez to zwykle chyba sie przod szybciej zuzywa... amorki jeszcze seryjne. samochod ma 9 lat i 145tys przebiegu.

da sie jeszcze z tym jezdzic ? czy wypadalo by wymienic ?? :/ i co moglo spowodowac tak nierownomierne zuzycie ? nie jezdze z duzym obciazeniem, zwykle tyl jest pusty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

U mnie sprawa ma sie podobnie przeglad przeszedlem bez sprawdzania amorkow ale sam czuje ze tyl cos nie domaga . Kiepsko sie robi jak trzeba przejechac rondo z torowiskiem ktorych w poznaniu kilka jest :/ , strasznie wtedy rzuca . Kiedys jak znalazlem sie pod samochodem to widzialem ze brakuje oslony i amorek jest mokry . Szykuje sie wiec wymiana . Samochod rocznik 95 i 120 tys km wiec moze to juz ich czas .

 

Pozdrawiam

Flack

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcinde

nie mam doświadczenia z almerą, ale w moim poprzednim nissanie (100 NX) tył siadał dużo częściej niż przód. przez 240tyś przebiegu przód był wymieniany 2 razy, a tył 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mochikanin
to wlasnie moze kwestia konstrukcji tylnego zawieszenia....
Ja mam dokładnie takie same odczyty przód 70 tył 50 i to już od kilku przeglądów, stanęło w miejscu.

Kiedyś jeden diagnosta tłumaczył mi że amortyzator który pracuje w większym skoku wolniej się zużywa, ale ile w tym prawdy to nie wiem. :-)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylne amortyzatory szybciej się zużywają ze względu na to, że są one zamontowane pod pewnym kątem, natomiast przednie amortyzatory pracują w pionie więc wytrzymują większe przebiegi. Ciekawe ile kilometrów wytrzymuje zawieszenie w N15 na polskich drogach. Czytałem na forum, że podobno zawieszenie w Almie jest nie do zdarcia :roll: A jak to wygląda w praktyce??? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylne amortyzatory szybciej się zużywają ze względu na to, że są one zamontowane pod pewnym kątem, natomiast przednie amortyzatory pracują w pionie więc wytrzymują większe przebiegi. Ciekawe ile kilometrów wytrzymuje zawieszenie w N15 na polskich drogach. Czytałem na forum, że podobno zawieszenie w Almie jest nie do zdarcia :roll: A jak to wygląda w praktyce??? :wink:

 

144tys... 9 lat po naszych drogach... wczoraj przeglad i oprocz tych amorkow zero luzow, na trzesawce sprawdzone :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ustawienie amortyzatorów nie ma znaczenia tył się zawsze szybciej zużywa w każdym samochodzie z prostej przyczyny że jest lekki i żadko dobrze dociążony ja po 76tys mam przód 87% tył 70%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja po 76tys mam przód 87% tył 70%

mój ojciec kiedy almerą jeździł to w 2001 roku po 5 latach i 160 000 miał taki sam odczyt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...