Gość symek Opublikowano 11 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2006 Witam Dzisiaj pierwszy raz zagotowała mi się Nysa. Jeździłem jakieś 45 minut po mieście i dojeżdżając już do domu wskazówka od temperatury podchodziła pod czerwoną kreskę. Przez chwilę nie wyłączałem samochodu- myślałem że może włączy się wiatrak, ale się nie włączył. Wyłączyłem auto, podniosłem maskę i co zobaczyłem- cały płyn z chłodnicy był w zbiorniku wyrównawczym (było go prawie pod korek, czyli sporo ponad poziom max). Chwilę odczekałem i jak przekręciłem kluczyk to wiatrak się odziwo odpalił… Teraz nie wiem co mogło spowodować zagotowanie ??? Do głowy przychodzi mi tylko czujnik temperatury ??? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ku2000 Opublikowano 11 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2006 ja na twoim miejscu bym sie tak nie zamartwial zbytnio. taki sam przypadek mialem kilka dni temu w moim dieslu..... opinie byly zawsze takie ze diesel nie moze sie zagrzac a tu niespodzianka....???? i tak samo po powrocie pierwsze co to macha w gore a tam lekko bulgoczacy plyn w zbiornuczku.....ale jak juz sie ochodzil to byl brak wiec dolalem i teraz jest spoko..... pozdrowionka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MacKo Opublikowano 11 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2006 to nie jest zdrowy objaw... to uszczelka albo (oby nie) głowica... i nie mówcie ze to jest "spoko" bo nie jest... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dominik14 Opublikowano 11 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2006 Moze sie ciut wtrace.Jak to jest?U mnie temperatura(przynajmniej wskaznik)trzyma sie rowno po srodku skali jak sie nagrzeje i mam pytanko czy powinien sie wtedy wlaczac juz wentylator?Jesli nie to w jakim momencie ma sie on wlaczyc?Z gory dziekuje za odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MacKo Opublikowano 12 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2006 Dominik14, wentylator powinien się załączyć jeśli wskazówka będzie między 1/2 a 2/3 (no... 3/4)... przynajmniej u mnie tak jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzesrock Opublikowano 12 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2006 u mnie tak samo jak u MacKo dochodzi do 3/4 i wentylatorek siup i smiga napewno nie jest to zdrowy obiaw a lepiej na poczatku usunac przyczyne niz pozniej szykowac wieksza kase na naprawy..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymeq Opublikowano 12 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2006 U mnie jak tylko zaczeły się pierwsze upały to wskazówka dochodziła do 3/4 wskaźnika i nic..... wentyaltor sie nie włanczał ( objaw był podobny jakby sie włanczał, czuć było drganie ale to było spowodowane spadkiem obrotów na biegu jalowym 8) ) - sie zdenerwowałem ale silnik się nie zagotował. Diagnoza - padł czujnik temp. Wymieniłem na nowy ( w którym musiałem zmienić kostki - inny czujnik nie był w zasięgu a niby od diesla :roll: ) i teraz wskaźnik ruszy się o grubość wskazówki juz się wentylator załancza 8) - sporadycznie ale jednak - nawet podczas takiej gorączki. Termostat i chłodnicę wymieniałem przed zimą - silnik przepłukany był. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 12 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2006 Dokladnie... wskaznik na srodku i jak o grubosc wskazowki przechyli sie w kierunku temp max wtedy zalacza sie wentylator. W te upaly wszystko ma dzialac tak samo jak przed upalami.. jezeli jest inaczej to znaczy ze cos jest nie tak. U mnie nawet z przyczepka jak ostatnio smigalem to wszystko bylo gites... przyczepka wyladowana i pusta i wszystko dziala bezporoblemowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość symek Opublikowano 12 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2006 U mnie jak tylko zaczeły się pierwsze upały to wskazówka dochodziła do 3/4 wskaźnika i nic..... wentyaltor sie nie włanczał ( objaw był podobny jakby sie włanczał, czuć było drganie ale to było spowodowane spadkiem obrotów na biegu jalowym 8) ) - sie zdenerwowałem ale silnik się nie zagotował. Diagnoza - padł czujnik temp. Wymieniłem na nowy ( w którym musiałem zmienić kostki - inny czujnik nie był w zasięgu a niby od diesla :roll: ) i teraz wskaźnik ruszy się o grubość wskazówki juz się wentylator załancza 8) - sporadycznie ale jednak - nawet podczas takiej gorączki. Termostat i chłodnicę wymieniałem przed zimą - silnik przepłukany był. Wygląda na to, że u mnie też poszedł czujnik temp. Po wczorajszym incydencie jeszcze jeździłem i wszystko było ok, ale jak znowu przydarzy mu się zagotować to będę musiał pewnie wymienić czujnik. [ Dodano: Sro 12 Lip, 2006 ] Aha jeszcze jedno- w którym miejscu znajduje się ten czujnik, powiedzcie żebym mógł go sobie zlokalizować … :grin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymeq Opublikowano 12 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2006 Ja mam go chłodnicy - jak otworzę maskę to po prawej stronie na dole - dochodzą do niego 2 przewody.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzesrock Opublikowano 12 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2006 Właśnie a gdzie w GA14DS jest umiejscowiony czujnik ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikey_one Opublikowano 12 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2006 Ja po wielu preypetiach z naprawą chłodnicy i walki z gotującym się silnikiem, doszedłem do tego, że wentylator włącza się właśnie tak na wysokości 2/3 skali. Do wymiany był termowłącznik wentylatora, chłodnica do rozebrania i poklejenia. P.S. w gorące dni, jak przebijam się przez wawę jadę na gazie i z włączonym ogrzewaniem (dodatkowe dwa odbiorniki ciepłą) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymeq Opublikowano 13 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 z włączonym ogrzewaniem no to współczuję - ja wyjmuje szkło z dachu i tez mam ciepło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikey_one Opublikowano 14 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 Ty się nie śmiej bo tak się na Twojego nissanka napatrzyłem w borkach, że chcę aby mój był taki... (jutro łapię za gumówkę i wycinam szyberdach ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lowiec Opublikowano 14 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 czujnik jest z lewej strony silnika jakby pod gaznikiem, jest to taka zolta kostka z przewodami. pozdrawiam slawek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 1.6n13 Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Mialem takie objawy przed wymiana uszczelki pod glowica mechanik wytlumaczylzerobi sie cisnienie w ukladzie chlodzenia:)Radze szybko naprawiac,ale juz miesiac minal od wrzycenia tego watku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cerber Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2006 W GA16DS (i prawdopodobnie w innych modelach GA) za włączanie się wentylatora odpowiada włącznik termiczny a nie czujnik temperatury silnika. Czujnik jedynie monitoruje temperaturę cieczy i podaje tą informacje do kompa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.