Gość lackyd Opublikowano 12 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2006 Witam, podczas jazdy gdy silnik był zimny miał tendencję do szarpania wiec pojechałem na ustawienie zapłonu, przy okazji wymieniłem swiece zapłonowe. teraz nie ma dziury lecz gdy wciskam pedal gazu to slychac zawory (wczesniej tego nie bylo) czy mozliwe jest ze zaplon jest niezbyt poprawnie ustawiony (zbyt opóżniony), dodam tylko ze w ksiazce wyczytale ze nalezy przed samą regulacją zaplonu odlaczyc jakis czujnik czego mechanik nie zrobil !? co nalezy zrobic aby bylo ok, ponowna regulacja w innym warsztacie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 12 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2006 Jak slychac zawory to znaczy ze jest za bardzo przyspieszony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 12 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2006 Czyli massz spalanie stukowe, popuść śruby trzymające aparat zapłonowy i przekręć jakieś 5mm odwrotnie niż kierunek wskazówek zegara. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lackyd Opublikowano 12 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2006 ok, popuszcze i przesune - czy istnieje mozliwosc ustawienia zaplonu starymi sposobami jak to kiedys robilem w maluszku "na zarówke" (podejzewam ze w elektroniku sie nie da lecz zapytac warto) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MISIU-BISI Opublikowano 9 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2009 witam, odświeżę temat, dzisiaj niespodziewanie zaczęły mi grać zawory w moim sr20de, przy przyspieszaniu, na biegu jałowym przy przegazówkach nie było tego słychać-za namową kolegi opóżniłem zapłon, tzn przekręciłem aparat zapłonowy przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, metodą prób i błędów znalazłem takie ustawienie podczas którego dzwonieie ustało, tylko że jest to prawie skrajne -maxymalnie opóźnione-ustawienie aparatu-oryginalnie był ustawiony prawi idealnie na środku, efektem tego przestawienia był lekki spadek obrotów-i teraz pytanie, czy takie sobie przekręcenie aparatu nie będzie miało jakiś skytków ubocznych, przesunęłem go ok 1 cm- dzwonienie ustało, ale nie wiem skąd sie w ogóle wzięło-czy ktoś miał podobnie, a może ktoś wie o co chodzi i czy nie rozwale se silnika jeżdżąc z tak opóźnionym zapłonem???? dodam że jeżdżę na benzynie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 9 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2009 Źle ustwiony zapłon prowadzi do (w zależności czy przyśpieszony czy opuźniony) przegrzewania się silnika, dzwonienia zaworów tak jak miałeś oraz w efekcie końcowym do wypalenia zaworów, przy zbyt przyśpieszonym zapłonie będziesz miał szrpania podczas wolnej jazdy np w korku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bullitt Opublikowano 9 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2009 MISIU-BISI może trafiłeś na tak tragicznej jakości paliwo że nawet przy takich ustawieniach jest spalanie stukowe skoro musiałeś tyle cofać zapłon, wyjeździj to zatankuj coś lepszego (najlepiej 98) i zobacz wtedy bo powinno na przyspieszonym zapłonie nawet być ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MISIU-BISI Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 MISIU-BISI może trafiłeś na tak tragicznej jakości paliwo że nawet przy takich ustawieniach jest spalanie stukowe skoro musiałeś tyle cofać zapłon, wyjeździj to zatankuj coś lepszego (najlepiej 98) i zobacz wtedy bo powinno na przyspieszonym zapłonie nawet być ok. Qrde, własnie też tak myślę, tankowałem na LUKOIL ale jakieś tydzień temu a objaw wystąpił teraz.o lukoilu było głośno że chrzczą paliwo. Przelałem go vervą 98 i zobaczę co sie będzie działo [ Dodano: Nie 10 Maj, 2009 20:01 ] panowie, a czy powyższy problem może być spowodowany np uszkodzeniem czujnika spalania stukowego???może nie wysyła on sygnału do ecu i nie przestawia mi sie automatycznie zapłon? co myślicie-i poza tym gdzie go szukać-przy głowicy czy jak?? p.s. zalałem jeszcze dzisiaj trochę v-power racing pojezdziłem i przyspieszyłem zapłon tak jak miałem na początku-nadal dzwoni ale ciszej i tylko od jakiś obrotów ok 3tys.. [ Dodano: Pon 11 Maj, 2009 20:21 ] witam, przejechałem już ok 100 km na lepszym paliwie i tylko trochę lepiej, nadal muszę cofać zapłon do ok 5 stopni(na fabrycznych 15 stuka w przedziale 3-4 tys), nie mam już na to rady, sprawdziłęm czujke stukową i kicha błąd 34-zamówiłem nową, chociaż na chwilę skasowałem ten błąd ale znowu wrócił-dodam że spalanie stukowe mam dopiero na gorącym silniku, na zimnym jest ok, a co do czujki mam pytanie, może ktoś wie ile do niej powinno być podłączoych kabli? moja w aucie ma 1 kabel, a ta z allegro którą kupiłem 2-na schemacie z manuala widać że jest 1 przewód i masa którą stanowi chyba sam czujnik-czytałem że można bez niego jezdzić, ale odłączenie powoduje błąd 34-coobcio pisał że u niego po odłączeniu było ok-czy ktoś wiei coś w tym temacie i ma jakiś pomysł dlaczego to spalanie stukowe nie chce ustać?? [ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.