Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Klima - dziwna sprawa w P11


Gość lapusz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jestem posiadaczem P11 z 97 r. Mam nietypowy problem z klimą - otóż po jej włączeniu w czasie jazdy co jakiś czas (tak co 3-5 minut) słyszę coś jakby krótki metaliczny zgrzyt gdzieś z silnika połączony z lekkim, ale odczuwalnym szarpnięciem. Bez klimy objaw znika. Co to jest? Włączające się wiatraki? Dodam, że zgrzytu nie ma, jak ssamochód stoi z włączoną klimą, tylko jak jadę. O co chodzi? Z góry serdecznie dziękuję za wszelkie odpowiedzi i sugestie. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Zobacz pod maską ,ze pasek od klimy caly czas jest w ruchu a sprezarke zalancza termostat na zasadzie elektromagnesui to powoduje szarpniecie bo dodatkowe wcale niemale obciazenie dla silnika A jesli chodzi o zgrzytniecie to moze poczatek konca lozyska sprezarki klimy

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej tak musi być jak złapie elektro magnes zawsze słychać taki mały trzask. Natomiast z racji zwiekszenia obciążenia czuc to również na silniku. Na biegu jałowym objawia sie to lekkim wzrostem obrotów. Zużycie łożyska objawia sie raczej żężeniem w momencie gdy spreżarka jest odłączona i kreci sie tylko zewnętrzna część koła pasowego. Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jurgenik

Przyczyna tego dźwięku może być o wiele bardziej banalna i tańsza w naprawie. Możesz mieć poprostu zbyt luźny pasek albo pasek podłej jakości (JC). Wówczas w czasie jazdy przy dużym obciążeniu przy zmiennych obrotach poprostu się ślizga. Nie wydaje z siebie jednak typowego dla luźnych pasków jednostajnego pisku ale pojawia się wówczas taki krótki, charakterystyczny dźwięk. SPrawdź napięcie paska. A jeżeli pasek jest napięty ale kiepski (nawet nowy JC) to odpal maszynę, załącz klimę, otwórz drzwi - przede wszystkim prawe i powoli zwiększaj obroty tak do 3000 3500 i przytrzymaj z 15 sekund. Następnie puść gaz - przy schodzeniu z obrotów powinno zgrzytnąć tak koło 1200obr. Potem zrób mu przegazówkę (ale bez przesady) Powinien zgrzytać za każdym rzem przy schodzeniu z obrotów. Jeśli tak to poprostu naciągnij pasek albo zmień najlepiej na Boscha lub Gatesa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...