Gość lapusz Opublikowano 13 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 Witam, Jestem posiadaczem P11 z 97 r. Mam nietypowy problem z klimą - otóż po jej włączeniu w czasie jazdy co jakiś czas (tak co 3-5 minut) słyszę coś jakby krótki metaliczny zgrzyt gdzieś z silnika połączony z lekkim, ale odczuwalnym szarpnięciem. Bez klimy objaw znika. Co to jest? Włączające się wiatraki? Dodam, że zgrzytu nie ma, jak ssamochód stoi z włączoną klimą, tylko jak jadę. O co chodzi? Z góry serdecznie dziękuję za wszelkie odpowiedzi i sugestie. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriu Opublikowano 13 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 Witaj. Zobacz pod maską ,ze pasek od klimy caly czas jest w ruchu a sprezarke zalancza termostat na zasadzie elektromagnesui to powoduje szarpniecie bo dodatkowe wcale niemale obciazenie dla silnika A jesli chodzi o zgrzytniecie to moze poczatek konca lozyska sprezarki klimy Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
t0masz Opublikowano 14 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 Raczej tak musi być jak złapie elektro magnes zawsze słychać taki mały trzask. Natomiast z racji zwiekszenia obciążenia czuc to również na silniku. Na biegu jałowym objawia sie to lekkim wzrostem obrotów. Zużycie łożyska objawia sie raczej żężeniem w momencie gdy spreżarka jest odłączona i kreci sie tylko zewnętrzna część koła pasowego. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lapusz Opublikowano 14 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 Wielkie dzięki, Panowie!!! Widzę, że tu fachowców nie brakuje! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 14 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 Przyczyna tego dźwięku może być o wiele bardziej banalna i tańsza w naprawie. Możesz mieć poprostu zbyt luźny pasek albo pasek podłej jakości (JC). Wówczas w czasie jazdy przy dużym obciążeniu przy zmiennych obrotach poprostu się ślizga. Nie wydaje z siebie jednak typowego dla luźnych pasków jednostajnego pisku ale pojawia się wówczas taki krótki, charakterystyczny dźwięk. SPrawdź napięcie paska. A jeżeli pasek jest napięty ale kiepski (nawet nowy JC) to odpal maszynę, załącz klimę, otwórz drzwi - przede wszystkim prawe i powoli zwiększaj obroty tak do 3000 3500 i przytrzymaj z 15 sekund. Następnie puść gaz - przy schodzeniu z obrotów powinno zgrzytnąć tak koło 1200obr. Potem zrób mu przegazówkę (ale bez przesady) Powinien zgrzytać za każdym rzem przy schodzeniu z obrotów. Jeśli tak to poprostu naciągnij pasek albo zmień najlepiej na Boscha lub Gatesa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.