Gość Mały Opublikowano 14 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 Nic się nie dzieje więc może ja wrzuce temacik Siemanko, znowu ja Pewnie poława lub wiekszość uzna mnie za bajkopisarza ale to nie będzie bajeczka to jest REAL. Zaczne od początku. Dawno temu chciałem zamontować w k10 1.2 SuperS turbo (wciąż chce i już niewiele brakuje - kilka duperelków), ze względu że zbieram do tego rzeczy pobawiłemsię troszeczke silnikiem. Na początku w "serii" (auto z Niemiec) nie jeździło najszybciej i najlepiej. A wieć: po kilku tygodniach użytkowania micry wpadł mi w ręce tłumik KM Turbo więc zamontowałem, potem wyciąłem środkowy katalizator i autko zaczęło lepiej jeździć na jedynce ≈45-50kmh, na dwójce ≈75-80kmh, trójka ≈125-130, czwórka ≈150-155, piątka =160. Po zimie uznałem że może coś jeszcze może zimny dolot ok sprawdził się autko zaczęło szybciej reagować na wciśnięcie gazu i zaczęło się wkręcać do 6200 obrmin. Z miesiąc temu wybebeszyłem kolejnego kata za kolektorem i pobawiłem się zapłonem i co ... na drugi dzień w drodze do roboty :shock: poprostu nie ten samochodzik. Wkręca się do 7000 obrmin zap.....la jak dziki osioł nie do poznania na 1 =60kmh, 2 =100, 3 -140kmh a na liczniku ma tylko 160. Troche się rozpisałem ale serio to nie jest bajeczka do autko przyspiesza do 100kmh w ok 10,5s mierzone kilka krotnie w 2 osoby na pokładzie. I teraz moje pytanie a zarazem proźba czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć jak można urwać 1-2s. Dodam że nie chce planować głowicy, ani odchudzać koła zamachowego. A w najbliższym czasie chce założyć turbo (brakuje mi zaworu upustowego i trójnika do podłączenia smarowania sprężarki z silnikiem i czujnikiem ciśnienia oleju). P.S. Za wszelkie odp. z góry dzięki P.S. Prosiłbym żeby (jakby coś) nie pisać że to mi się przyśniło bo tak jest i już Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dragguns Opublikowano 14 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 no tak sobie przeczytałem i krew mnie zalewa bo mój mikron 1.2 super s z 91r. sie spier...lil pisałem już troche na forum . Ja bym magnetyzery założył ale przepływowe bo te opaski to nic nie warte są. A co włożyłeś w miejsce drugiego katalizatora ? strumienice? a jeśli o tą turbinę chodzi to ja bym się bał że wał nie wytrzyma ale jak Ci wyjdzie to będę pełen podziwu pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mały Opublikowano 14 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 A co włożyłeś w miejsce drugiego katalizatora ? strumienice? Zamiast tego na środku jest zwykła rurka o takiej samej średnicy, a ten za kolektorem została sama pucha bo żeliwna jest ale środek został wypruty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gre Opublikowano 14 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 a nie lepiej od razu cały wydech przelotowy zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mały Opublikowano 15 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2006 a nie lepiej od razu cały wydech przelotowy zrobić? Gre wydech jest przelot tyle że za ok 3 do 4 tygodni (kasa) będzie od kolektora aż do końca 2" z kwasówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soul Opublikowano 15 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2006 sory za oftop ale mzoesz pokazac w jaki sposob zrobiles zimny dolot w micrze? wogole pokaz silnik ciekaw jestem tak btw... to Twoje przed tymi modyfikacjami nie chcialo sie wkrecac do 60km na 1? moj z wszystkimi katami itp itp tak umie ale nie robie tego za czesto... w sumie to tylko raz jak zapomnialem zmienic biegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dragguns Opublikowano 15 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2006 jestem za pokazaniem silnika i zimnego dolotu chociaz na gazie to chyba nie powinno sie tego robic ... a z pustym wydechem to będziesz mial ciężkie długie trasy mialem kiedys w sirocco 160 km i paczka ibupromu max ... tak nas głowy od wycia bolały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADEX Opublikowano 15 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2006 osobiscie mam k11 i rowniez mam wywalony kat srodkowy. pierwszgeo kata nie ruszalem, a tlumik koncowy zostal zastapiony WM Sport Bass (wyglad motocyklowy) i faktycznie zaczol sie dosc szybciutko i pieknie zbierac, co do zimnego dolotu to mysle ze kolega przesadzil z okresleniem "zimny" chyba ze ma interlooler co innego okreslenie bezposredni dolot czyli zamiana orginalnej rurki doprowadzajacej powietrze (w moim przypadku zza reflektora) do filtra na inna ktorej wejscie jest poprowadzone do atrapy aby silnik łykał zimne powietrze z pędu auta (chlodniejsze gęstrze lepsze bum w mieszance (uwaga nie resertowac kompa bo wszytko szlag trafi)) osobiscie zastosowałem (TYLKO SIE NIESMIAĆ) PCV kanalizacyjne o przekroju 75mm z redukcja do 50mm w wejsciu do obudowy filtra.. porpawia to zrywnosc autka przy predkosci powyrzej 50km/h po powiekszeniu przelotu z 50mm na 75mm ukazał sie szlyszalnie bardzieJ mruczacy Ii milusi dla uchadzwiek co do podopwiedzi.... poszperaj w regulacji zapłonu by był zwawszy na wyzszych obotach, dobre swieczki... zmiane pompki wtryskowej.. no i chyba jesli nic nie chcesz grzebac w silniku to by bylo na tyle ..o wiecej podpowiedzi (wpierw ze szczegolowym opisem modów) wal na PW do Samiego - on nie ma trubo a smiga... uu marzenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soul Opublikowano 15 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2006 I wlasnie jestem ciekawe jak "Mały" przerobil dolot powietrza w k10 bo tam jest taka glupia puszka :/ ze zinegrowanym automatycznem ssaniem i jakimis bimetalami i za bardzo nie idzie tego wywalic... a otwor w puszcze jest bardzo maly i wogole trudne do modyfikacji to jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 15 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2006 Też mi ostatnio chodzi po głowie Turbo w micruni :] ale nie wiem jaka turbina by najlepiej sie spisała w autko o takiej pojemności :] możesz napisać oznaczenia swojej zprężarki i z jakiego autko jest :] Ostatnio myślałem też o zamontowaniu wielopunktu z golfa II 1.3 też by mogło fajnie dzialać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mały Opublikowano 15 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2006 A wic tak: Snafu Turbo jeszcze nie jest zamontowane ale turbinka jest z citroena (nie jestem pewien) CX lub ZX 2.5 TD firmy Garret Soul niestety fotek nie mogę zapodać bo nie mam cyfrówki i nie mam od kogo pożyczyć (pech). Co do dolotu ta cała pucha z gaźnika jest wywalona. Na początek wywaliłem (patrząc od przodu samochodu) tzw EGR czyli metalowa rurka wychodząca z kolektora wydechowego do puszki filtra (koszt 5gr). Następnie z puszki filtra będzie potrzebne to podciśnieniwe ustrojstwo po lewej stronie (od przodu samochodu) taki dwie lub jedna blaszka (zależnie od rocznika). Potem z gaźnika trzeba zdjąć uszczelkę i założyć zwężkę (w sklepach tuningowych ok 17 zł) po jednej stronie bodajże fi 57mm (na gaźnik) a po drugiej wg uznaniaja mam chyba fi 76mm (nie pamiętam), wtykamy w szerszą część alu rurke fi 76mm o długości ok 10cm (uprzednio odciętą z rury o długości 0,5m - koniecznie ta z wystającym krućcem -potem się przyda- ok 75zł), na to zakładamy kolanko 90 st. i wkładamy w nie pozostałą część rury z krućcem ku gaźnikowi a na końcu montujemy stożek (ok 45zł) za akumulatorem. Wracając do krućca do niego podłączamy cienki gumowy wężyk do podciśnieniana stępnie trójnik do takiej małej ciśnieniowej pompki (z prawej stronu u dołu przy gaźniku)do przewodu (ten który zasysa powietrze) od strony gaźnika i do tego trzeba podłączyć to ciśnieniowe ustrojstwo z puszki filtra (bo inaczej silnik będzie gasł, a jak zaślepimy to nie zejdzie poniżej 1500 obrmin) i drógi a zarazem ostatni także za pomocą trójnika do podciśnienia z króćca. Ze zderzaka mam wyprowadzony dolot rurką do kominków o fi 130mm (ale to niedługo się zmieni). I tyle to proste, a na gumy i kolanka po opasce zaciskowej na strone Co do icka czeka na turbo, dorwałem z uno turbo (ten większy i gróbszy) [ Dodano: Sob 15 Lip, 2006 ] o co do zimnego dolotu to mysle ze kolega przesadzil z okresleniem "zimny" chyba ze ma interlooler W przyszłym tygodni go zamontuje i zobaczymy czy coś się poprawi [ Dodano: Sob 15 Lip, 2006 ] Ostatnio myślałem też o zamontowaniu wielopunktu z golfa II 1.3 też by mogło fajnie dzialać Ja planuje adaptacje układu wtryskowego z Hondy Civic 1.5 16V z kompem włączanym za pomocą przycisku ciekawy czy wypali taki patent. Wsadzić wtryski to nie problem gożej kompa podłączyć do przycisku. Dodam że gaźnik miałby zostać tylko mała przeróbka kolektora do wtrysków, może jakieś łączniki z wtryskami :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soul Opublikowano 15 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2006 Mały nic nie rozumiem tzn jak rury poprowadzic od gaznika to wiem... ale ze schematu tego calaego systemu z puszka filtra wynika ze z puszki ida conajmniej 4 polaczenia, jakies TOCS Control Valve, Air Injectioon Pipe, A.B Valve i cos do jakiegos sensora temp umieszczonego w puszzce .... kurna , nie wspomianajc o tym ze w puszcze sa jakies Idle Compensator i temperature sensor Pokombinowane to wszystko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mały Opublikowano 15 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2006 [-X Wcale nie opisałem to najprościej jak tylko można. Wszystko się robi patrząc gdy stoisz twarzą w twarz z micrą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soul Opublikowano 15 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2006 to napisz jak z nagrzewaniem sie silnika w zimie bo z tego co patrze pozbawiles silnika systemu doprowadzajacego cieple powietrza ze spalin do dolotu jak silnik jest zimny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mały Opublikowano 15 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2006 Po odpaleniu silnika chodzi na ssaniu ma ok 1250obrmin po przejechaniu niecałego 1 km czyli w moim przypadku 3-5 min po mieście wyłącza się ssanie. W sumie jest OK :grin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soul Opublikowano 15 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2006 a dzwiek silnika? ;] troszke odbiegamy od tematu ale sadze ze niektorym sie takie informacje przydadza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mały Opublikowano 15 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2006 Raczej jest umiarkoweny , ale na trasie ibuprom max i w droge może to z tego względu że mam duuuuuużżżżżżzą dziórę w klapie, ale jutro to się zmiani bo kupiłem od wersji LX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 16 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2006 [center:3a4993a72a]Turbo jeszcze nie jest zamontowane ale turbinka jest z citroena (nie jestem pewien) CX lub ZX 2.5 TD firmy Garret[/center:3a4993a72a] Nie obawiasz sie że ta turbina będzie za duza do takiego autka ?? ja raczej myślałem o turbo z 90 konnego audi 1,9 TDI albo z Hyundaia coupe 1,5 no i jeszcze jeden problem czy turbo od TDI nadaje sie do benzynowca ?? Ten wtrysk od golfa chce przełożyć cały tylko nie wiem od czego zaadaptować przpustnice gaźnik pójdze kompletnie w odstawke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mały Opublikowano 16 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2006 Nie obawiasz sie że ta turbina będzie za duza do takiego autka ?? ja raczej myślałem o turbo z 90 konnego audi 1,9 TDI albo z Hyundaia coupe 1,5 no i jeszcze jeden problem czy turbo od TDI nadaje sie do benzynowca ?? A dlaczego by nie, przecież ciśnienie doładowania i tak będzie sterowane zaworem upustowym (blow off). :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 16 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2006 im większa turbina tym większa dziura turbo wienc to też ma wpływ a do regulacji ciśnienia jest zawór upustowy w turbinie zaś (blow off) służy do upuszczania ciśnienia w momęcie zamknięcia przpustnicy (zmiana biegu). małe silniki nie mogą mieć wielgaśnych turbin bo rozkręcenie takiej turbiny trwało by wieki a chodzi w końcu o przyśpieszenie i moc maksymalną najwcześniej jak sie tylko da no nie :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dragguns Opublikowano 16 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2006 Panowie naprawde potrzebuje pomocy pisalem juz na forum chodzi mi o podłączenie tych wężyków ktoś tu pisał o jakiejs pompce podciśnienia. jak to wygląda bo podejrzewam ze tym jest sterowana druga przepustnica i to jest zrąbane. silnik mam 1.2 rok 91. Raz podczas prób odłączyłem wężyk z prawej (kierownica) i tam zasysało ale potem przestało tak jakby raz ssało a raz nie ... pomocy nie pojade do serwisu bo mnie nie stać ... pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mały Opublikowano 16 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2006 dragguns daj mi na pw swój adres e-mail to prześle tobie plik .pdf tam jest wszystko schematy, opisy, dużo rys., itp. To napewno powinno pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lipass Opublikowano 16 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2006 Mały mam pytanko co do gaźnik u Ciebie. Czy zostawiłeś "seryjny" z k10 czy wstawiałeś inny pod turbo np. od R5??? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mały Opublikowano 16 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2006 Mały mam pytanko co do gaźnik u Ciebie. Czy zostawiłeś "seryjny" z k10 czy wstawiałeś inny pod turbo np. od R5??? Narazie jest seryjny bo nie ma turbo zamontowanego, ale jak będzie to albo wtryski, albo hermetyczna obudowa na gaźnik (troche kombinowałem i mam pare pomysłów ale nie tu i nie teraz 8) ), bo gaźnik od R5 turbo jest można by żec nie do zdobycia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KOSA Opublikowano 17 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2006 stary co ty wypisujesz?? komp od civica właczany na guzik?? a sygnały do kompoa z przepływki, tpsa, czujnika położenia wału itd.... skąd weźmiesz?? jak ten komp ma sterować wtryskami, jak zamierzasz to wystroić?? skąd ten komp weźmie mape wtrysku do twojego silnika?? po co zamierzasz teraz IC podłączyć do wolnossaka?? totalna bzdura to wogóle nie będzie jechać.......... ta turbina mogła by być bo od 2,5 td wcale nie jest taka duża, zależy jaką ma wydajność w mocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.