Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

co to jest ???


dziekanm
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich micromaniaków.mam pytanie odnośnie jednej częćci w k11 1.0 94r.na układzie wydechowym a mianowicie tej bańki zaraz za kolektorem wydechowym.nie mam pojęcia co to jest :?: ktoś powiedział mi że to kat ale kata już dawno wyciełem i wstawiłem strumienice. nie rozkręcałem tego bo śruby marnie wyglądają i co by było jakbym to zastąpił zwykłą rurą.

 

za wszelkie informacje z góry dziękuje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za szybkie odpowiedzi na moje pytanie :-)))

 

 

i jeszcze jedno czy będą jakieś skutki uboczne jak go wytne czy nic się nie zmieni ?

i wogóle czy można go wyciąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne że można pod warunkiem że nie masz wpisane w dowodzie rejestracyjnym. Wady raczej nie.

Zalety owszem: nie dusi się silnik, szybciej się wkręca, napewno poczujesz różnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za szybkie odpowiedzi na moje pytanie :-)))

 

 

i jeszcze jedno czy będą jakieś skutki uboczne jak go wytne czy nic się nie zmieni ?

i wogóle czy można go wyciąć?

 

Największa różnica to wpływ na środowisko, ale kogo to obchodzi na tym forum? Dobre samopoczucie i leczenie kompleksów najważniejsze :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za szybkie odpowiedzi na moje pytanie :-)))

 

 

i jeszcze jedno czy będą jakieś skutki uboczne jak go wytne czy nic się nie zmieni ?

i wogóle czy można go wyciąć?

 

Największa różnica to wpływ na środowisko, ale kogo to obchodzi na tym forum? Dobre samopoczucie i leczenie kompleksów najważniejsze :?

co masz na myśli z tymi kompleksami nawet mnie nie znasz to co możesz wiedzieć czy mam jakieś kompleksy a samopucie owszem dopisuje mi cały czas :-)))

odnośnie środowiska to ile jest ciężarówek które kopcą i zanieczyszczają bardziej atmosfere niż 20 micr jednocześnie bez katów :lol:

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nie irytuj się tak, bo nie jest to pisane bezpośrednio do ciebie...

 

2.

odnośnie środowiska to ile jest ciężarówek które kopcą i zanieczyszczają bardziej atmosfere niż 20 micr jednocześnie bez katów

 

Z takiego założenia wychodząc to po co np. kupować radio, przecież można je ukraść. No wkońcu inni kradną całe samochody, a my tylko jedno radio... Może i porównanie kiepskie, ale chyba wiadomo o co mi chodziło :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie środowiska to ile jest ciężarówek które kopcą i zanieczyszczają bardziej atmosfere niż 20 micr jednocześnie bez katów :lol:

pozdrawiam

Zależność jest bardzo prosta.

20 micr bez katalizatora zatruwa powietrze bardziej niż 19 micr bez katalizatora.

Każdy może powiedzieć, że to nie on truje, tylko sześć miliardów innych ludzi.

Pewien człowiek, nazwiskiem Dżordż Dablju Busz rozumuje właśnie tak, jak Ty... i większość naszych rodaków, niestety.

No ale tu nie miejsce na wykłady z ochrony środowiska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównanie jest bardzo dobre i trafne. Cieszę się, że nie tylko ja tak myślę. Mam też inne pytnia odnośnie wycianania katalizatorów:

1) Czy auto robi się głośniejsze po wycięciu kata? Jeśli tak, to jak je z powrotem wyciszyć? Czy lepiej jednak nie wycinać? Zakładam, że kat skończył żywot (mam nadzieję, że mojemu do tego daleko ;) ).

2) Co dzieję się ze spalaniem po wycięciu kata, spada, czy rośnie? Jak można je porównać do spalania auta z działającym normalnie katem?

Chodzi o punkt widzenia dla kogoś, kogo interesuje komfort i ekonomia jazdy, a nie efekty dźwiękowe i każdy dodatkowy KM mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krzykacz

Jak to ja - muszę zabrać też głos w temacie ekologii, a właściwie szerzej pojętego tuningu amatorskiego.

 

Otóż również uważam, że ludzie którzy wycinają katalizatory, wstawiają głośne pierdzące wydechy, zaklejają szyby i zamazują światła czarną mazią żeby byłu cool - powinni się nad sobą zastanowić. Na pewno robiąc te przeróbki nie zastanawiają się nad środowiskiem, innym ludźmi którzy są skazani na wdychanie smrodu i słuchanie hałasów za oknem.

 

Indywidualizujcie swoje autka, ale z głową i umiarem. Ile korzyści da ci wyjęcie katalizatora, który zresztą masz sprawny? 3-5 koni? A ile spowoduje to niedogodności dla otoczenia? Co byś zrobił jakbyś miał w swoim otoczeniu 10 sąsiadów, którzy stuningowali w ten sposób swoje polonezy, trabanty, stare micry, kadety i bm-y? Chętnie byś otwierał okno żeby sobie odetchnąć świeżym powietrzem i móc w "ciszy" popatrzeć na TV?

 

Ja kilka razy miałem niebezpieczne sutuacje z ludźmi którzy zamazują światła na czarno (wjechanie w tył lub w bok przy ich lewoskęcie). Myślcie chociaż o sobie - choćby minimalne zmniejszanie waszej widoczności zza kółka, lub widoczności waszych świateł stopu lub kierunkowskazów proporcjonalnie zwiększają wasze szance na kalectwo lub śmierć! O innych którzy ucierpią nie piszę bo ich przecież pod uwagę nie bierzecie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż nie spodziewałem się jakis głosów rozsądku w temacie wycinania katalizatorów, a tu miła niespodziewanka :)

Jeśli uważacie, że wycinanie jest lekiem na braki mocy silnika, to polecam obejżeć sobie wydech rajdowego lancera evo, lub imprezy sti. Ciekawe dlaczego maja katalizatory skoro to takie złe??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co wy znowu się samochodów czepiacie, poczytajcie sobie lepiej ile fabryki i elektrownie produkują szkodliwych związków.

 

Patrzyłeś na rajdowy samochód czy na "rajdowy samochód" w salonie?

 

Pozatym w nowych autach kat jest tak skonstruowany, że jego wycinanie nic nie daje, takie są teraz rozwiązania. Jeśli nie wymienia się całego układu wydechowego to kat zostaje, zresztą wymiana układu wydechowego mogłby zwiększyć moc auta co nie jest w zgodzie z regulaminem jeśli w rajdzie mają brać udział auta seryjne. Dodatkowo jesli regulamin pozwala na wprowadzanie zmian np. WRC to cały wkład kata i tak się wypruje, wystarczy kilka strzałów w wydechu (tak działa system podtrzymania turbo). Zresztą skąd wiesz, że auto ma kata, są przecież de-cat rury, wkładasz zamiast cata i ci nikt nie powie że go nie masz dopóki nie rozbierze wydechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co wy znowu się samochodów czepiacie, poczytajcie sobie lepiej ile fabryki i elektrownie produkują szkodliwych związków.
Pewnie, jak oni tak trują, to ja chyba też sobie jakiś dodatkowy emiter siarkowodoru albo amoniaku doczepię, będzie wyglądał jak druga rura wydechowa. Myślicie, że będzie cool?

 

A bardziej serio, to co z moimi pytaniami kilka postów wcześniej? Tyle osób wycina katalizatory, z całą pewnością znajdzie się ktoś, kto wyciął dlatego, że miał już zużyty ale i zależało mu na ciszy. Spalanie auta przed wycięciem kata i po też na pewno sprawdzaliście... To jak, kto pierwszy odpowie, ten wygrywa wycieczkę ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzyłeś na rajdowy samochód czy na "rajdowy samochód" w salonie?
uwież mi, że widziałem nie jeden rajdowy samochód i na trasie i w serwisie.

 

Dodatkowo jesli regulamin pozwala na wprowadzanie zmian np. WRC to cały wkład kata i tak się wypruje, wystarczy kilka strzałów w wydechu (tak działa system podtrzymania turbo).
I tu nie masz racji. Wszystkie fabryczne WRC maja kata, co prawda stalowego, nie ceramicznego, ale mają i działa on dokładnie tak samo jak w cywilach. A ALS go wcale nie niszczy przy strzałach (stal jest wytrzymalsza od ceramiki)

 

a co wy znowu się samochodów czepiacie, poczytajcie sobie lepiej ile fabryki i elektrownie produkują szkodliwych związków.
Po pierwsze byś się zdziwił jakie fabryki i elektrownie obecnie są czyste jeśli chodzi o spaliny, po drugie argumentacja typu "skoro inni robią źle to ldaczego ja mam robić dobrze" jest żałosna. Współczuję sposobu rozumowania :roll:

 

Zresztą skąd wiesz, że auto ma kata, są przecież de-cat rury, wkładasz zamiast cata i ci nikt nie powie że go nie masz dopóki nie rozbierze wydechu.

Bo ŻADNE auto startujące w rajdzie nie przeszło by BK gdyby miało taki myk zastosowany, badania są szczegółowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kata do tej pory nie usunałem, wciaz sie nad tym zastanawiam. I nie chodzi o moc, lecz ekonomie. Bo jesli jest uszkodzony, czy zużyty katalizator to nie dość że nic nie daje to jeszcze zwiększa spalanie. Moja fura ma 180kkm, a katalizator ma niby czas życia 100kkm.

 

A co do elektrowni - to najlepszym przykładem jak to one "smrodzą" są fotografie pokazujące chłodnie kominowe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to narozrabiałem tym postem.

apropo kata sprawdiłem co znajduje się w środku tej puszki za kolektorem iiiii

nic tam nie ma pusto

moja micra ma 175 tyś śmigam nią od roku i nic przy tym nie robiłem

czy to możliwe żeby samo wyleciało wszystko :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jesli jest uszkodzony, czy zużyty katalizator to nie dość że nic nie daje to jeszcze zwiększa spalanie
Moze ktos wczesniej wydlubal?

Katalizator po kilkunastu latach niestety zachowuje głównie nazwę, a środek przeważnie jest pusty. Więc raczej nie ma on żadnego wplywu na nic :wink: - na spalanie raczej też nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość piotrek00000

jezeli masz w pierwszym katalizatorze sonde lambda to lepiej niekompinuj, bo zle to moze sie skonczyc ,sonda robi odczyt i daje to na komp, a komp steruje resztą, czyli wtryskiem itp.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...