Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Ginący prąd


Gość gatto

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Otóż mam znowu problem z moim dziadkeim N13. Gdzieś mi ucieka prąd, ale nie mam pojęcia gdzie. Kiedyś był identyczny problem. Okazało się, że było jakies przebicie na kablu, który prowadzi z alternatora do akumulatora. Wczoraj problem powrócił. Samochód postoi trochę i akumulator padnięty. Dzisiaj pogrzabałem przy alternatorze i wyglada na to że wszystko jest w porządku. I teraz nie wiem gdzie i w czym szukac ewentualnej przyczyny usterki. Może alternator i szczotki w nim???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej nie jest akumulator, przynajmniej tak mi się wydaje. On nie jest stary. Obojętnie jaki bym nie zamontował to autko i tak go posadzi. Także na razie woże ze sobą drugi, tak na wszelki wypadek. Całe szczęście że nocą nie jeżdże bo byłby problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam gdzie ci sie najbardziej wydaje ze "ucieka prad" podepnij amperomierz i zobaczysz czy cos wskazuje. w ten sposob mozesz zobacyzc gdzie jest zwara i gdzie jest pobor pradu.

 

bo rozumiem ze po jakims czasie rozladowuje ci sie akumulator.......

:?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tronix50

Sprawdź ladowanie na 2000 tys. obr. ,a później podłącz amperomierz w szereg z akumulatorem przy wyłączonej stacyjce, a następnie przy włączonej.Porównasz pobóry prądu.Te ostatnie operacje,oczywiście bez odpalania. Z odpalaniem ,musisz mieć amperomierz o dużym zakresie około 75 A i grube przewody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz mieć upływy prądu spowodowane uszkodzeniami instalki elektrycznej (przerabiałeś ją kiedyś?)...

upływ prądu sprawdzisz omomierzem lub amperomierzem:

- omomierz podłącz między przewód dodatni, odłączony od aku, a masę- jeśli rezystancja jest mniejsza niż 10 kom (10.000 om), to może być uszkodzona izolacja przewodów;

- amperomierz podłącz szeregowo między dodatni przewód aku a dodatnią końcówkę biegunową- przepływ prądu nie powinien być większy niż 1mA (0,001 A), przy założeniu, że masz odłączone wszystkie odbiorniki energii el. (zegarek, radio pobierają swoje mimo, że są wyłączone- jeśli nie chcesz ich odłączać od instalki, przepływ może być rzędu 50 mA)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie rady. Na razie, po wczorajszym grzebaniu w przewodach przy alternatorze jest dobrze. Dziś autko było użytkowane od 7.00 do mniej więcej południa. Kilka razy było odpalane. miało też kilka dłuższych przerw. Jak do tej pory jest normalnie.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...