Gość kkros Opublikowano 17 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2006 Hej Ja z sąsiedniego kącika. Żona użytkuje Micrę a ja mam okazję sprowadzić Primerę z Niemiec. Co do sprawdzenia tam na miejscu to nie ma problemu bo mój kuzyn jest blacharzem w Niemczech i może mi sprawdzic pod kątem technicznym. Pytanie dostyczy jaką wersję wybrać. Mam w sumie trzy opcje 2.0 ok 100 tyś km z 2001, 2.0 ok 60tyś km ale automat i 1.8 z 2001 ok 75tyś km. Ceny podobne stan też wg kuzyna. Wsyztskie to wersje kombi z b dobrym wyposażeniem. Czytałem forum i znam bolączki tego modelu ale nie zmienia to faktu że nie wiem co wybrać. Niestety duzo jeżdze po mieście (Poznań) stąd spalanie jest istotne a gaz jest opcją dopuszczalną ale niezachwycjaącą. Ile to coś pali? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 17 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2006 HejJa z sąsiedniego kącika. Żona użytkuje Micrę a ja mam okazję sprowadzić Primerę z Niemiec. Co do sprawdzenia tam na miejscu to nie ma problemu bo mój kuzyn jest blacharzem w Niemczech i może mi sprawdzic pod kątem technicznym. Pytanie dostyczy jaką wersję wybrać. Mam w sumie trzy opcje 2.0 ok 100 tyś km z 2001, 2.0 ok 60tyś km ale automat i 1.8 z 2001 ok 75tyś km. Ceny podobne stan też wg kuzyna. Wsyztskie to wersje kombi z b dobrym wyposażeniem. Czytałem forum i znam bolączki tego modelu ale nie zmienia to faktu że nie wiem co wybrać. Niestety duzo jeżdze po mieście (Poznań) stąd spalanie jest istotne a gaz jest opcją dopuszczalną ale niezachwycjaącą. Ile to coś pali? Witaj Jak spalanei jest tobie naistotniejsze to bierz z silnikiem 1.8 wiadomo, ze spali mniej troche niz 2.0 tymbardziej od wersji 2.0 z automatem. Jeśłi jednak dopuszczasz zagazowanie i nie przeszkadza ze jest automat (słabsze przyspieszenie i większe zuzycie paliwa) to bierz automat (najmniejszy przebieg) jesli cenowo sa podobnie. Musisz sie zastanowić sam czego chcesz od samochodu :-) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maras Opublikowano 17 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2006 Nie wiem jak wygląda w praktyce użytkowanie skrzyni CVT, ale mój automat w mieście drastycznie zwiększa zapotrzebowania na paliwo. Np o ile w trasie zadowala się 9-10l gazu, to w mieście przeważnie wychodzi 14-16l. I to raczej 16 niż 14 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość durom Opublikowano 17 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2006 no tak, jak spalanie ważne to bierz manuala. ja bym brał 2.0 bo 1.8 to podobno cudo coto pali jak 2.0 a jeździ jak 1.6 ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 17 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2006 no tak, jak spalanie ważne to bierz manuala. ja bym brał 2.0 bo 1.8 to podobno cudo coto pali jak 2.0 a jeździ jak 1.6 ) 1.8 to nie cudo :-) Nie wiem jak pali w P11 ale w P12 roznica jest i to znacząca 2 litry wiecej 2.0 pali na miescie. Ja bym bral pod uwage tez przebieg 100 tys. a 60 tys. (srednio 20tys rocznie) dwa lata roznicy ale tak jak juz mówiłem trzeba przeanalizować komu do czego jest potrzebny samochod i czego oczekuje od samochodu. Wypisac na kartce plusy i minusy i zdecydować :-) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość peryskop Opublikowano 17 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2006 2.0 ok 100 tyś km z 2001 to jest właściwy wybór Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kkros Opublikowano 17 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2006 Nie wiem jak wygląda w praktyce użytkowanie skrzyni CVT, ale mój automat w mieście drastycznie zwiększa zapotrzebowania na paliwo. Np o ile w trasie zadowala się 9-10l gazu, to w mieście przeważnie wychodzi 14-16l. I to raczej 16 niż 14 I to przemawia raczej przeciwko automatowi w moim przypadku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 17 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2006 Nie wiem jak wygląda w praktyce użytkowanie skrzyni CVT, ale mój automat w mieście drastycznie zwiększa zapotrzebowania na paliwo. Np o ile w trasie zadowala się 9-10l gazu, to w mieście przeważnie wychodzi 14-16l. I to raczej 16 niż 14 I to przemawia raczej przeciwko automatowi w moim przypadku... Witaj To masz prostrzy wybór 2.0 lub 1.8. Sprawdź, która jest w lepszym stanie w środku i na zewnatrz. 2.0 zawsze spali tobie wiecej niz 1.8 ale musisz pamietac ze dynamika bedzie lepsza tak jak juz mówiłem musisz na spokojnie przanalizować co jest twoim celem :-) Ja mam 1.8 tylko że w budzie nowszej i nie narzekam, jeżdze duzo po miescie, pali mi 9.5 litra na 100km. W trasie spala mi ok. 7 litrow i nie mam problemow z wyprzedzaniem. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kkros Opublikowano 17 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2006 Witaj Jak spalanei jest tobie naistotniejsze to bierz z silnikiem 1.8 wiadomo, ze spali mniej troche niz 2.0 tymbardziej od wersji 2.0 z automatem. Jeśłi jednak dopuszczasz zagazowanie i nie przeszkadza ze jest automat (słabsze przyspieszenie i większe zuzycie paliwa) to bierz automat (najmniejszy przebieg) jesli cenowo sa podobnie. Musisz sie zastanowić sam czego chcesz od samochodu :-) pozdrawiam Też się skłaniam do 1.8. Dużo sie naczytałem na temat tego silnika. Niby to jak mawiają cos co jeździ jak 1.6 a pali jak 2.0 ale coś mi się wydaje że mimo wszystko jest trochę oszczedniejszy a i z awaryjnością nie jest chyba aż tak źle. 2.0 jest ok ale jakbym miał dodać sekwencję to juz 4000 ekstra... Dotychczas jeździłem Puntem a auto potrzebuję rodzinnie kombi mi odpowiada, cena jest akceptowalna - 25000 ze wszystkim (czerwone tablice, ubezpieczenia, oplaty wszytsko). Jak pisałem auto ma być rodzinnym samochodem a że dodatkowo użytkowane po mieście to inna sprawa - trzeciego nie kupię Przebieg całej trójki jest podobny (no moze automat ma mniej) ale nie sądzę żeby miało to aż takie znaczenie - wszystko zależy od stanu technicznego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość peryskop Opublikowano 17 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2006 I to przemawia raczej przeciwko automatowi w moim przypadku... idziesz w dobrym kierunku,teraz czy 1,8 czy 2,0 :grin: mysle ,że większe zużycie paliwa( ok. 2l )są do akceptacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 17 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2006 WitajTeż się skłaniam do 1.8. Dużo sie naczytałem na temat tego silnika. Niby to jak mawiają cos co jeździ jak 1.6 a pali jak 2.0 ale coś mi się wydaje że mimo wszystko jest trochę oszczedniejszy a i z awaryjnością nie jest chyba aż tak źle. 2.0 jest ok ale jakbym miał dodać sekwencję to juz 4000 ekstra... Dotychczas jeździłem Puntem a auto potrzebuję rodzinnie kombi mi odpowiada, cena jest akceptowalna - 25000 ze wszystkim (czerwone tablice, ubezpieczenia, oplaty wszytsko). Jak pisałem auto ma być rodzinnym samochodem a że dodatkowo użytkowane po mieście to inna sprawa - trzeciego nie kupię Przebieg całej trójki jest podobny (no moze automat ma mniej) ale nie sądzę żeby miało to aż takie znaczenie - wszystko zależy od stanu technicznego Ja tez potrzebowalem auta rodzinnego, po zapakowaniu calej rodzinki jest ok. Naprawde nie narzekam na ten silnik pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jscoolg Opublikowano 17 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2006 Nie wiem jak wygląda w praktyce użytkowanie skrzyni CVT, ale mój automat w mieście drastycznie zwiększa zapotrzebowania na paliwo. Np o ile w trasie zadowala się 9-10l gazu, to w mieście przeważnie wychodzi 14-16l. I to raczej 16 niż 14 CVT to inny automat On jexdzi na stałych obrotach Mi przy średnich korkach na klimie (Wawa) bierze 12-13 litrów ale jak dasz w dupe to i 14 weźmie W trasie 7-10 zaleznie od nogi Straszny muł ze startu (najniższe przełożenie starcza do 80km/h) dobiero od ok 60 wciska w fotel Z zalet - bardzo komfortowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 17 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2006 quote] idziesz w dobrym kierunku,teraz czy 1,8 czy 2,0 :grin: mysle ,że większe zużycie paliwa( ok. 2l )są do akceptacji Witam, 2 litry zalezy jak patrzeć gazu to fakt nie duzo ale benzyny mysle ze duzo jak na przejechane 100 km, 10 na miescie a 12 ? Kazdy musi sobie odpowiedzieć na to pytanie :-) Ja w kazdym bądź razie wole jak pali mi 10 na miescie a nie 12 :-) i to nawet kosztem dynamiki, ale o gustach sie nie dyskutuje :-) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maras Opublikowano 17 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2006 Nie wiem jak wygląda w praktyce użytkowanie skrzyni CVT, ale mój automat w mieście drastycznie zwiększa zapotrzebowania na paliwo. Np o ile w trasie zadowala się 9-10l gazu, to w mieście przeważnie wychodzi 14-16l. I to raczej 16 niż 14 CVT to inny automat On jexdzi na stałych obrotach Mi przy średnich korkach na klimie (Wawa) bierze 12-13 litrów ale jak dasz w dupe to i 14 weźmie W trasie 7-10 zaleznie od nogi Straszny muł ze startu (najniższe przełożenie starcza do 80km/h) dobiero od ok 60 wciska w fotel Z zalet - bardzo komfortowy OK, może CVT jest inny ale i tak stosunek spalania w mieście do spalania na trasie masz podobny jak ja. Wychodzi na to samo, że apetyt automatu rośnia wprost proporcjonalnie do zagęszczenia ruchu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Waldek Opublikowano 19 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2006 Jeżeli zależy ci na dziedzickiej jeździe to automat. Jak zależy na ekonomii to 1,8. Ja polecam automat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maro30 Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Ja mam automacik CVT i wiem już jedno. Do manuala nigdy w życiu się nie przesiądę. Moja żona twierdzi to samo. Fakt że na starcie nie rozpieszcza ale i tak wszystkie te bzyki miejskie nie mają szans. Ale w trasie - panie. Odzew jest natychmiastowy a i ciąg jak w odrzutowcu. Testowałem od 0-100 i wychodzi mi jakieś 10,5 bez specjalnych zachodów. Gdyby nie start przyspieszenie byłoby lepsze niż w manualu. Troszkę chyba z dolnym przełożeniem przesadzili Ale nie ma tego złego. Przy 160 km/h mam około 3000 tys obrotów i w samochodzie cichutko i przyjemnie i jak chcem przyspieszyć to dzieje się to szybko i odczuwalnie. I nie podejmuj decyzji po 5 minutach jazdy. CVT trzeba się nauczyć jeździć. Spalanie. ? W Warszawie przy lekkiej nodze 12-13 przy cięzkiej tak jak moja 15 nie jest wygórowane Na trasie jadąc delikatnie pali 7 a dynamicznie 9-9,5. Niewiele więcej niż w manualu. Książak podaje że zaledwie 0,3-0,5 l /100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.