Gość EB Opublikowano 18 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2006 Czy po założeniu LPG wzrosła wam konsumpcja oleju ? Teoretycznie powinna- wyższa temperatura spalania mieszanki. Mi po przejechaniu 1000 km ubywa ok. 125 ml (po ostatnich obserwacjach) Nie wiem jak było na benzynce. Po kupnie nyski w 08.2005 zaraz załozyłem LPG. Stan licznika 128500 km. Leje Elfa Excellium 5W40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wszok Opublikowano 18 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2006 u mnie absolutnie nie bierze ni a na benzynie a ni na lpg. nigdy nie bral oleju i zalozenie instalki nie mialo w tym zadnego znaczenia. tak wiec moim zdaniem zawsze bral olej... jeszcze przed zalozeniem instalki. pozdro. mam suunny 1.4 lx zajzyj od spod samochodu moze jakies nieszczelnosci?? albo poprostu juz bierze olej....pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sokrated Opublikowano 18 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2006 W mojej primerce nie ubywa oleju wogóle z tym , że ja jeżdze na 10W40. W Twoim przypadku może już czas na zmiane oleju na semi syntetyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 19 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2006 W mojej primerce nie ubywa oleju wogóle z tym , że ja jeżdze na 10W40. W Twoim przypadku może już czas na zmiane oleju na semi syntetyk Te silniki od początku powinne jeździć na półsyntetyku, przynajmniej tak zaleca producent. Dzisiaj stuknęło mi 250kkm na liczniku, ostatnie 60kkm na gazie i od wymiany do wymiany (10 do 12kkm) nie widać żeby coś ubywało. Olej Mobil 10W40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 20 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2006 Czyli tylko ja do tej pory jeżdżę na Mobil 5W50 i nie ubywa, może 1-2 kreski od wymiany do wymiany (co 10 kkm), licznikowe 155 tysi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piomal Opublikowano 22 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2006 Czyli tylko ja do tej pory jeżdżę na Mobil 5W50 i nie ubywa, może 1-2 kreski od wymiany do wymiany (co 10 kkm), licznikowe 155 tysi. Czyli jednak ubywa... Proponuję dobry półsyntetyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaras Opublikowano 29 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2006 Czyli tylko ja do tej pory jeżdżę na Mobil 5W50 i nie ubywa, może 1-2 kreski od wymiany do wymiany (co 10 kkm), licznikowe 155 tysi. Czyli jednak ubywa... Proponuję dobry półsyntetyk. 1-2 kreski na 10kkm i propozycja zmiany? W takim razie ja proponuję sandały na zimę;-) Tez leje tego mobila;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomciuu Opublikowano 6 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2006 Mi za to strasznie bierze olej. Doleję do połowy skali na bagnecie, a po 300-400 km poziom jest poniżej 1/4 podziałki. Przebieg silnika 150 tys., olej Mobil 1 S 10w40 półsyntetyk. Uszczelka pod deklem zaworów zmieniona. Auto nie dymi. Co to może być? Pierścienie do wymiany? Dziś przegonię trochę autko na benzynie, żeby przepłukać silnik - nie wiem, może coś pomoże. W weekend jadę w trasę 500 km, zobaczymy jak w trasie będzie żarł olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaras Opublikowano 6 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2006 Skoro nie spala tego oleju to musi go gdzieś wyrzygać, albo przy silniku, albo pod silnikiem (filtr, śruba do spuszczania, miska) albo do płynu chłodniczego. Jak to poogladasz dokladnie możesz zerknąć na świece czy nie są zafajdane na czarno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adek19 Opublikowano 6 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2006 moj jezdzi na mobil1 5w50 i na bezynie i na gazie nie bieze nic a mam przebieg 126000km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomciuu Opublikowano 6 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2006 Poprawka. Dziś przyjrzałem się dokładnie i przy mocniejszym przygazowaniu na luzie (tak od 1000 do 4000 w 1 sekundę) wylatuje trochę czarnego dymu. Nie jest tego dużo i przy normalnym (wolniejszym) wchodzeniu na obroty tego nie widać. Co to może oznaczać? Zaznaczam, że dziś jeździłem na benzynie i ten "dymek" też na benzynie zauważyłem jak stanąłem przy rurze. Z drugiej strony nie przyglądałem się spalinom na gazie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaras Opublikowano 6 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2006 Gaz czy benzyna, nie powinien zjadac oleju, to dwa rozdzielone układy. Wyższa temperatura spalania może iec na to pośredni wpływ w postaci szybszego zuzycia jakiś elementów (ale nissan to nie polonez;-). Czyli zaczyna zajadać olej. Na forum znajdziesz o tym wiele, uszczelniacze, uszczelka itp. Przeczytasz wiecej i od bardziej obcykanych niż ja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregor Opublikowano 6 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2006 Ja jeżdżę na Valvoline Max Life 10W40, żadnych ubytków, olej czyściutki jak zaraz po zalaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomciuu Opublikowano 8 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 OK, wszystko jasne. Oleju mi nie wcina, mam wyciek w dolnej części silnika - odetchnąłem z ulgą . A czarny dymek to po prostu spalana benzyna (występuje tylko przy szybkim wejściu na wyższe obroty). Przy następnej wizycie u doktora będziem łatać rany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwasar Opublikowano 8 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 A dokładniej, w którym miejscu cieknie olej? Mnie pojawia się kropla na styku skrzyni biegów i silnika. Nie dolewam jednak oleju od wymiany do wymiany (co 10kkm Mobil 10W40) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikey_one Opublikowano 8 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 Ja przy przebiegu 330kkm (bez remontu) nie dolewam oleju od kiedy wymieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów... Kapie mi olej ale ze skrzyni Czarny dym z rury to jak napisałeś efekt spalania benzyny - w bardziej drastycznych przypadkach oznacza zbyt bogatą mieszankę... gdyby brał olej dym ma barwę siwą i czuć specyficzny zapach spalanego oleju... Qwasar jeśli na styku skrzyni i silnika to może być wina uszczelniaczy na wale... czy wałkach... porozmawiamy o tym wieczorem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MICHAŁ82 Opublikowano 8 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 W mojej P12 leję 10W60 Shela i zero ubytków, wymieniam co 15 tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 9 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2006 QG18DE to silniki olejożerne - mi od nowości bierze olej i nic na to na razie nie poradzę - trza dolewać i basta - i nie ma znaczenia czy na PB czy LPG - jak szczelny silnik to LPG nie zwieksza zużycia oleju ponieważ: 1. LPG - wyższa temp. spalania - zgoda. 2. ale Pb bardziej zmywa film olejowy niż LPG -ten jest bardziej "suchy" ...oczywiście to w/g mojej teorii - doswiadczalnie tego nie dowiodłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomciuu Opublikowano 11 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2006 Nie wiem dokładnie skąd leci, ale jak mechanik wszedł do kanału, to mu kropla na głowę kapnęła. Niewykluczone, że między skrzynią a silnikiem. A tak na marginesie to jestem pod wrażeniem: wracając w 4 osoby z bagażnikiem załadowanym po klapę (chwała Nissanowi za zawiasy chowające się w rynienki), zasuwałem 180 i jakby były sprzyjające okoliczności to więcej by poszedł. Na 1200 km żadnej usterki. Pod koniec (pod domem) poluzowała się tylko klema + na akumulatorze - poza tym lałem tylko paliwa, trochę oleum i jazda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.