Gość drozdek Opublikowano 19 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2006 WITAM WSZYSTKICH. OD NIEDZIELI STALEM SIE POSIADAZCEM P10 94 ROK 1,6SLX, ALE JUZ W PONIEDZIALEK ZDAZYLEM TRAFIC ZE 100 NA ZEGARZE SARENKE A W ZASADZIE JELONKA :-((( ALE NA SZCZESCIE W NIESZCZESCIU DO WYMIANY MAM GRILL, BELKE, MOCUJACA ZDERZAK I CHLODNICE (ZDERZAK POSPAWAM) [sZKODA ROWIEZ JELONKA OCZYWISCIE :-(( ] ALE DAZE DO TAKIEGO PYANIA: A MIANOWICIE MOZE KTOS PODAC ZAKRESY EKONOMICZNEJ JAZDY PRIMERKA??? DZIEKUJE Z GORY! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MacKo Opublikowano 19 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2006 drozdek, jak piszesz to wył. Caps Locka sądząc po obrazeniach auta to jednak była to sarenka (a konkretnie KOZIOŁEK a nie jelonek) bo jakbys ściął JELENIA to raczej nie miałbyś auta (Jeleń jest wielkości konia więc sam rozumiesz...) co do ekonomicznej jazdy to niech wypowiedzą sieci co mają 1.6... ja mam diesla... pozdrówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maglev Opublikowano 19 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2006 Kręcenie silnika do 3 tys. obr/min, płynna jazda, jak najmniej hamowania i jazda jak Bóg przykazał do 100 km/h oto sposoby na niskie spalanie (tylko cicho żeby coobcio nie widział bo on uważa że jazda na takich obrotach to psucie i zamulanie silnika :wink: ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 19 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2006 No i oczywiście jeżeli to jest wtrysk, to dojeżdżanie do skrzyżowań -jazda z górki nie na luzie tylko na biegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość drozdek Opublikowano 19 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2006 dziekuje za wskazowki... pozdrawiam wszystkich... a jeszcze jedno czy ma ktos spinki mocujące grill na zbyciu??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzegorzgda Opublikowano 20 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2006 No i oczywiście jeżeli to jest wtrysk, to dojeżdżanie do skrzyżowań -jazda z górki nie na luzie tylko na biegu. a czemu tak ??, pytam serio, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piomal Opublikowano 20 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2006 No i oczywiście jeżeli to jest wtrysk, to dojeżdżanie do skrzyżowań -jazda z górki nie na luzie tylko na biegu. a czemu tak ??, pytam serio, Ponieważ podczas jazdy na luzie wtryski podają paliwo, żeby utrzymać silnik na obrotach biegu jałowego. A podczas jazdy na biegu bez gazu, silnik jest napędzany przez jadące auto (zero benzyny). Niestety nie dotyczy to instalacji gazowej (może z wyjątkiem wtrysku sekwencyjnego). No i witam gdynianina :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzegorzgda Opublikowano 22 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2006 no patrz, człowiek tyle lat jeździ i głupoty robi .... witam kolege Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość suspicious Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 No i oczywiście jeżeli to jest wtrysk, to dojeżdżanie do skrzyżowań -jazda z górki nie na luzie tylko na biegu. a jak jest z tym dojeżdżaniem w przypadku silnika 2.0 TD? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 a jak jest z tym dojeżdżaniem w przypadku silnika 2.0 TD na mój rozum tak samo jak w benzyniaku, w końcu tam też są wtryski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tamutamu Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 a propos ekonomicznej jazdy.. ostatnio testowalem z ciekkawosci jak styl jazdy wplywa na zuzycie paliwa.. primera p10 2.0 wielopunkt. 1. jazda autostrada A4 (160 - 200 km/h) 80 % trasy + dynamiczna jazda 'miedzymiastowa' - 20 % trasy - spalanie 10l/100km 2. jazda (z powrotem) autostrada A4 (120 - 140 km/h) 80 % trasy + spokojna jazda 'miedzymiastowa' - 20 % trasy - spalanie niewiele powyzej 7l / 100km wszystko po wymianie oleju i filtra powietrza jazda spokojna a dynamiczna znaczy tyle co lekka i ciezka noga zakresow nie podam bo nie patrze na obrotomierz ale mysle ze to sie czuje tak poza tym jesli ktos jezdzil kiedys z ekonomizerem to ma lepsze wyczucie kiedy jest duze spalanie a kiedy male - polecam.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 podczas hamowania silnikiem paliwo jest odcinane tylko powyżej okreslonej prędkości obrotowej (np ok. 1500) oraz przy ciepłym silniku. W razie nie spełnienia któregoś z warunków paliwo jest podawane, a auto zwalnia bardziej niż przy jeździe na luzie. Czyli hamowanie silnikiem niezawsze jest bardziej ekonomiczne od jazdy na luzie. W tej chwili mam w nissanie średnią na baku 8.2 litra a nie zamulam i jest tu trochę korków, np w piątek jechałem przez wszystkie wiochy z Ustronia do Międzyzdrojów - wiecie jak się teraz jeździ po pomorzu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tamutamu Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 No i oczywiście jeżeli to jest wtrysk, to dojeżdżanie do skrzyżowań -jazda z górki nie na luzie tylko na biegu. a czemu tak ??, pytam serio, Ponieważ podczas jazdy na luzie wtryski podają paliwo, żeby utrzymać silnik na obrotach biegu jałowego. A podczas jazdy na biegu bez gazu, silnik jest napędzany przez jadące auto (zero benzyny). Niestety nie dotyczy to instalacji gazowej (może z wyjątkiem wtrysku sekwencyjnego). No i witam gdynianina :wink: piomal, a jestes pewny ze to absolutnie jest zero benzyny? 0.0 ? czy jednak cos idzie ? ja tak jezdze nie tylko z uwagi na spalanie ale i na bezpieczenstwo jazdy.. ale ostatnio cos zaczalem powatpiewac w to zerowe spalanie... tloki sie ruszaja, ale czy nie ma zadnego spalania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MacKo Opublikowano 25 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2006 hamowanie silnikiem niezawsze jest bardziej ekonomiczne od jazdy na luzie. ale bezpieczniejsze... wrazie jakby co to wciskasz gaz i cie nie ma... a na luzie tracisz czas na wrzut biegu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość drozdek Opublikowano 25 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2006 a jeszzce jedno do was pytanko ... na jakich stacjach tankujecie swoje maszyny...??? :?: pozdrawiam Ustronie Morskie :-))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 25 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2006 a jestes pewny ze to absolutnie jest zero benzyny? 0.0 ? czy jednak cos idzie ? jednak coś idzie koledzy, którzy testowali komputer spalania do Almery, moga to potwierdzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 25 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2006 ...no idzie jak juz obroty spadna do niskich to podtrzymanie sie wlaczy- jak bys wrzucil luz to by nagle zgaslo, sa to male wartosci, napewno powyzej gdzies 1800 spalanie bedzie 0,0 a jak sie dobrze rozpedzisz to hamowanie silnikiem na 5-ce jest niewielkie!! wiec napewno sie oplaca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 25 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2006 no wreszcie ktoś z bliska ja tankuje w kołobrzegu w orlenie i w shellu a w koszalinie w bp na połczyńskiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość drozdek Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2006 a jak dokladnie sprawdzic spalanie bez komputerka...????? pytam powaznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maddrajwer Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Dokładnie sprawdzisz jak zatankujesz na maks - do odcięcia pompy w dystrybutorze. Przejedziesz określoną liczbę kilometrów ( skasujesz licznik po tankowaniu ) a następnie znów zatankujesz na maks. Po drugim tankowaniu masz na dystrybutorze ilość zużytego paliwa a na liczniku kilometry przejechane na nim. kalkulator w dłoń i już wszystko wiesz. A tak co do spalania.... wiecie ile mi wyszło ostatnio ??? ( może się gdzieś machnąłem ale wątpię 18l/100km BENZYNY Ja rozumiem że noga ciężka ale tyle ?!?!? chyba mam coś nie tak w tym autku. Teraz robie drugi pomiar, zobaczymy jak bedzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość drozdek Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2006 dziekuje za rade ))) w sumie te 18 litrów :shock: to rzeczywiscie zbyt duzo :roll: ... zycze mniejszego spalania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość LEMUR Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 hamowanie silnikiem niezawsze jest bardziej ekonomiczne od jazdy na luzie. ale bezpieczniejsze... wrazie jakby co to wciskasz gaz i cie nie ma... a na luzie tracisz czas na wrzut biegu... nareszcie ktos wreszcie oprocz ekonomiki i bezsensownej roznicy w spalaniu poruszyl kwestie bezpieczenstwa! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_p10 Opublikowano 9 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2006 A tak co do spalania.... wiecie ile mi wyszło ostatnio ??? ( może się gdzieś machnąłem ale wątpię 18l/100km BENZYNY Ja rozumiem że noga ciężka ale tyle ?!?!? chyba mam coś nie tak w tym autku. Teraz robie drugi pomiar, zobaczymy jak bedzie... Masz lpg z mikserem? Jeśli tak to wynik 18l benzyny na 100km z ciężką nogą jest całkiem realny. Poszukaj było już o tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BoLo Opublikowano 9 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2006 Z gorki na luzie to w PKSie sie jezdzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 9 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2006 nareszcie ktos wreszcie oprocz ekonomiki i bezsensownej roznicy w spalaniu poruszyl kwestie bezpieczenstwa! Ja tylko dopisałem że patrząc pod kątem oszczędności paliwa hamowanie silnikiem nie musi byc bardziej efektywne od jazdy na luzie, żeby czasem ktoś nie pomyślał że zawsze tak jest. To jeszcze poruszmy inną kwestię - bezpieczeństwa silnika. Jazda na zbyt niskich obrotach która też jest ekonomiczna, prowadzi m.in. do powstawania luzów w układzie korbowo tłokowym i w układzie rozrządu. Poza tym jak się jedzie nawet na dość niskich- przyjmijmy ekonomicznych ale i bezpiecznych dla silnika obrotach i trzeba nagle przyspieszyć, to i tak wypada zredukować bieg dla lepszego efektu. Czyli równie dobrze można wyrzucić z luzu od razu na taki bieg jak trzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.