Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

EKONOMICZNA JAZDA


Gość drozdek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jazda na zbyt niskich obrotach która też jest ekonomiczna, prowadzi m.in. do powstawania luzów w układzie korbowo tłokowym i w układzie rozrządu.

 

W jakiejś gazecie samochodowej, oczywiście nie pamiętam w jakiej, robiono test zużycia paliwa zarówno diesli jak i benzyniaków. Wyszło, że auta palą najmniej paliwa w okolicach występowania maksymalnego momentu obrotowego. Tak więc ekonomiczna jazda to nie tyle zmiana biegu przy 3000rpm, lecz odpowiednie obroty plus DELIKATNE traktowanie gazu. Tyle teorii, w praktyce wiemy jak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

w okolicach najwyższego momentu obrotowego jest NAJNIŻSZE JEDNOSTKOWE zużycie paliwa.

 

Masz komputer pokładowy - sprawdź

 

1. jedź na 2 biegu dokładnie na obrotach przy jakich silnik osiąga najwyższy moment obrotowy (w wolnossących benzyniakach 16V przeważnie 3.5 -4.5 tys obr)

2. jedź na 3 biegu z zachowaniem tej samej prędkości jazdy, obroty spadną poniżej podanych w p.1

 

porównaj zużycie paliwa w obu przypadkach.

W p2 będzie niższe niz w p1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w okolicach najwyższego momentu obrotowego jest NAJNIŻSZE JEDNOSTKOWE zużycie paliwa.

 

Masz komputer pokładowy - sprawdź

 

1. jedź na 2 biegu dokładnie na obrotach przy jakich silnik osiąga najwyższy moment obrotowy (w wolnossących benzyniakach 16V przeważnie 3.5 -4.5 tys obr)

2. jedź na 3 biegu z zachowaniem tej samej prędkości jazdy, obroty spadną poniżej podanych w p.1

 

porównaj zużycie paliwa w obu przypadkach.

W p2 będzie niższe niz w p1

 

Ja wiem, że tak jest. Znajdę tę gazetę i zeskanuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

chodzi straty przy pełnym obciążeniu.

Kilowatogodzina wyprodukowana podczas pełnego obciążenia dla danych obrotów kosztuje najmniej jeśli te obroty oscyluja wokół obrotów na których silnik ma najwyższy moment obrotowy.

W przypadku niepełnych obciążeń sprawa wygląda inaczej

Teoria może się równac praktyce pod warunkiem że będzie poprawnie zinterpretowana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

no to ja teraz mało rozumiem skąd głosy aby w trasie trzymać 2,5 tys. obr i wtedy jest najekonomiczniej. Czy jeśli na mieście (czasami treba :D ) jedziemy 60 to oczywistym jest że lepiej jedzie się na 3-ce tak ok. 2700 obr niż na czwórce. ale są tacy co przy 75 wrzucają 5tkę i twierdzą że są ekonomiczni. Może jakoś zreasumujmy to wszystko. Czy po 3 tys zmieniamy na wyższy?? Czy w trasie 2500 to norma?? czy w ogóle ciśniemy cały czas 3,5 - 4 i to jest ekonomia :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. ale są tacy co przy 75 wrzucają 5tkę i twierdzą że są ekonomiczni.

jesli chodzi o spalanie to mój samochód przy 75km/h jest bardziej ekonomiczny na 5 niz na 4 :]

 

 

[b]MacKo[/b] napisał/a:



ale bezpieczniejsze... wrazie jakby co to wciskasz gaz i cie nie ma... a na luzie tracisz czas na wrzut biegu...

nareszcie ktos wreszcie oprocz ekonomiki i bezsensownej roznicy w spalaniu poruszyl kwestie bezpieczenstwa!

No tak. Toczysz sie na 5 100km/h, wciszkasz gaz i juz Cie nie ma.

taaaaaaa.... chyba jak masz 150KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moje autko w cyklu mieszanym (miasto tzn. Warszawa dosc żwawo a trasa bez zamulania ale nie czesto 00 km/h) pali mi ponizej 6 litrów. Oczywiscie czesto wrzucam na luz... prawie nigdy nie hamuje silnikiem. A moze jakbym zaczał tak hamowac spadnie mi ponizej 5 litrów....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

MacKonapisał/a:

ale bezpieczniejsze... wrazie jakby co to wciskasz gaz i cie nie ma... a na luzie tracisz czas na wrzut biegu...

 

nareszcie ktos wreszcie oprocz ekonomiki i bezsensownej roznicy w spalaniu poruszyl kwestie bezpieczenstwa!

 

No tak. Toczysz sie na 5 100km/h, wciszkasz gaz i juz Cie nie ma.

taaaaaaa.... chyba jak masz 150KM

 

Może nie zniknie ale zawsze zyska pare metrów szybciej niż jak by miał szukać biegu. Jest to przewaga kilku sekund które czasem moga ocalić komuś zycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie zniknie ale zawsze zyska pare metrów szybciej niż jak by miał szukać biegu. Jest to przewaga kilku sekund które czasem moga ocalić komuś zycie.

Ja jeżdze na luzie. wrzucenie biegu zajmuje mi mniej niz "kilka sekund".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zreszta chyba mniej czasu zajmuje wrzucenie biegu z "luzu" niż zredukowanie np z piatki na trojke!! :twisted: a jak ktos potrzebuje szukac biegu to moze powinien poszukac wolniejszego pojazdu niz samochod, np. hulajnoga z silnikiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no nie wiem czemu dyskutujemy tu o potrzebnym czasie na wrzucenie biegu :twisted: , zresztą cała opcja z hamowaniem silnikiem to kwestia mililitrów na stówę!

Może jakoś zreasumujmy to wszystko. Czy po 3 tys zmieniamy na wyższy?? Czy w trasie 2500 to norma?? czy w ogóle ciśniemy cały czas 3,5 - 4 i to jest ekonomia
nie znoszę cytować siebie ;) ale może wiele osób będzie zainteresowane jakąś zwartą instrukcją którą są w stanie zapamiętać. Napiszcie coś co wiecie pzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jakoś zreasumujmy to wszystko. Czy po 3 tys zmieniamy na wyższy?? Czy w trasie 2500 to norma?? czy w ogóle ciśniemy cały czas 3,5 - 4 i to jest ekonomia
nie znoszę cytować siebie ;) ale może wiele osób będzie zainteresowane jakąś zwartą instrukcją którą są w stanie zapamiętać. Napiszcie coś co wiecie pzdr

jesli ja chce jechac ekonomicznie to zmieniam bieg jak najszybciej, ale żeby po zmiane silnik nie "mruczał" :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...