Gość DavePL Opublikowano 20 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2006 Slyszalem o czyms takim ze w nissanie 2.2dci zamontowali jakis system przepalania spalin.Na czym to polega i czy mozna to jakos wylaczyc??I jakie beda tego skutki??Bo wg mnie to spalanie powinno sie zmniejszyc. Dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 20 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2006 Nie wiem czy chodzi o to samo co jest w benzynówce, czyli tzw. zawór EGR - recyrkulacji spalin :?: W silnikach z EGR można go zaślepić i wtedy część spalin, która w niezaślepionym wracałaby do silnika tu wędruje sobie jedyna drogą, czyli przez rure wydechową, dzięki czemu silnik dostaje "bogatszą w tlen" dawkę powietrza. CO do spalania - mi po zaślepieniu zmalało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DavePL Opublikowano 20 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2006 A w jak isposob to zaslepic??czy np w warsztatach samochodowych beda wiedzieli jak to zrobic?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KOSA Opublikowano 20 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2006 A w jak isposob to zaslepic??czy np w warsztatach samochodowych beda wiedzieli jak to zrobic?? myślę że będą wiedzieli ale ja bym to zostawił...... między innymi to jest w dieslach żeby oszczędzać paliwo..........po odłaczeniu tego może też komp wskoczyć na mape awaryjną lub świecić się check engin........ (nie koniecznie ale może tak się stać, chyba że już ktoś wywalał egr w P12 i wie że tak nie jest.........) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość clex Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 chyba mi EGR zaczal nawalac bo jak przydepne to od czasu do czasu zakopci jak ikarus. dzisiaj go wypialem. jezdzic sie da i zadne lampki sie nie pala. jedynie zauwazylem,ze z dolu wolniej wchodzi na obroty. czy ktos mial jakies problem z egr w p12 diesel? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość z_pawel Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 O ile dobrze pamiętam to zawór EGR służy do zmniejszenia emisji spalin a dokładniej mówiąc tlenków azotu NOX. Działa tylko wtedy gdy silnik jest rozgrzany i służy też do zmniejszenia zużycia paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość clex Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2007 do tego sluzy jak dziala. problem w tym ze moj egr prawdopodobnie nie dziala. nie wiem jaki wplyw na auto ma jego wypiecie. jest sterowany elektrycznie wiec po wypieciu wtyczki powinien pozostawac zamkniety. pytanie, czy sygnaly z pozycji egr sa wykorzystywane do strowania innymi podzespolami. jesli tak, to wypiecie moze miec wplyw na prace silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość z_pawel Opublikowano 28 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2007 Gdy recyrkulacja spalin jest konieczna w celu ograniczenia zawartości tlenków azotu (NOx) w spalinach, komputer (ECM/PCM) steruje otwarciem zaworu recyrkulacji. Układ recyrkulacji gazów wydechowych (EGR) stosowany w pojazdach jest w zasadzie sterowany przez urządzenie sterujące według sygnałów otrzymywanych z różnych czujników. W skład układu EGR wchodzą następujące elementy: cewka kontrolna układu recyrkulacji gazów wydechowych, zawór regulacyjny stałego podciśnienia oraz zespół czujnika wzniosu i zaworu układu recyrkulacji gazów wydechowych. Urządzenie sterujące zawiera mapę z wartościami wzniosu zaworu oraz odpowiadającymi im określonymi ilościami spalin poddanych recyrkulacji. Urządzenie sterujące tak steruje elektromagnetycznym zaworem regulacyjnym układu recyrkulacji gazów wydechowych, że podciśnienie podane na zawór otwiera go, aby przepuścił określoną ilość spalin do ponownego spalenia. Czujnik wzniosu zaworu układu recyrkulacji gazów wydechowych mierzy rzeczywisty wznios zaworu i porównuje z wartością przechowywaną w mapie urządzenia sterującego. Jeśli te dwie wartości są różne, urządzenie sterujące wysterowuje elektromagnetyczny zawór regulacyjny układu recyrkulacji gazów wydechowych, tak by doszło do wymaganej korekty wzniosu zaworu układu recyrkulacji gazów wydechowych. Podciśnienie przewodem jest podawane z kolektora wlotowego do zaworu regulacyjnego stałego podciśnienia. Zawór ten tłumi pulsacje podciśnienia z kolektora wlotowego wywołane zmianą położenia przepustnicy i przekazuje podciśnienie do cewki kontrolnej układu recyrkulacji gazów wydechowych. Sterowana przez urządzenie sterujące cewka otwiera drogę dla podciśnienia działającego na membranę zaworu układu recyrkulacji gazów wydechowych. Zawór układu recyrkulacji gazów wydechowych przepuszcza określoną ilość gazów do ponownego spalenia. Czujnik wzniosu zaworu jest przykładem czujnika trójprzewodowego, którego rezystancja zmienia się wraz ze zmianą wartości wzniosu zaworu. W nowoczesnych silnikach, w których proces spalania zachodzi w wysokich temperaturach i przy dużych ciśnieniach powstaje za dużo tlenków azotu NOX. Ilość NOX może być zmniejszona przez skierowanie niewielkiej ilości spalin do ponownego spalenia w komorze spalania silnika Procedura ta zmniejsza skutecznie temperaturę spalania i ilość powstających tlenków azotu. Tak długo, jak proces recyrkulacji spalin będzie odpowiednio kontrolowany, nie ma to wielkiego wpływu na pracę silnika. Przebieg recyrkulacji spalin (EGR) w nowoczesnych silnikach jest regulowany przez urządzenie sterujące w odróżnieniu od starszych pojazdów, w których regulacja miała charakter mechaniczny. Recyrkulacja spalin występuje tylko w rozgrzanym i częściowo obciążonym silniku. Urządzenie sterujące mierzy sygnał napięciowy z czujnika układu recyrkulacji spalin i na tej podstawie wypracowuje sygnał dla podciśnieniowego urządzenia sterującego układem recyrkulacji spalin. Podciśnieniowe urządzenie sterujące otwiera zawór układu recyrkulacji gazów wydechowych, przez który przepływa dokładnie odmierzana ilość spalin do kolektora wlotowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość clex Opublikowano 17 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2007 dzieki za wyczerpujaca odpowiedz, szkoda tylko ze na inne pytanie. nie pytalem o to jak dziala EGR tylko o to jaki wplyw na prace silnika moze miec odpiecie EGR ktory jest sterowany przez komputer. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.