Gość SarS87 Opublikowano 23 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2006 Jaka roznica jest miedzy SR20DEH w primerze a almerze? Silniki występujące w Primerach GT P11 z czarna pokrywą zaworową 150KM@6300 181Nm@4800 Silniki występujące w Primerach Almerach GTi (słabsze nastawy ECU, srebrna pokrywa zaworowa) 143KM@6300 173Nm@4800 Co to sa te "słabsze nastawy ECU"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 23 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2006 inne mapy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SarS87 Opublikowano 23 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2006 no a da sie je "przegrac" albo "przeniesc" z silnika primery do almerki? Jesli tak to jak to zrobic wogole i kto moze to zrobic i czy sie oplaca? I czy napewno nie ma zadnych czesci innych w silniku(czyli czy ten od Almerki GTI to wytrzyma?) [ Dodano: Nie 23 Lip, 2006 19:17 ] A mozna poprostu przeniesc ECU z primery do almery? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kicek Opublikowano 23 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2006 A mozna poprostu przeniesc ECU z primery do almery? tak... ale alma i prima mają NATS-a(mądry kluczyk) i tu może być problem... Wiem ze coobcio oddawał gdzieś kompa żeby to usuneli... A jak jest z tymi mapami to sam nie wiem... Może zamiast bawić sie w przekładke kompa i usuniecie na natsa, lepszym wyjściem było by kupienie SMT6 i wystrojenie tego? Zawsze bardziej rozwojowe by było jeśli masz zamiar dalej dłubać :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zell Opublikowano 23 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2006 A po co komp zmieniać kiedy przy pomocy SMT6 można lepszą mapę zapodać? Kompu wyjdzie ci tak samo jak SMT6. A silnik to ci i turbo wytrzyma wiec się nie bój, to porządna japońska konstrukcja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SarS87 Opublikowano 23 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2006 hymmm..chyba i racja z tym SMT6..tylko pozostaje jedno pytanie..skad wziasc odpowiednie mapy do tego i kto moze to zrobic(czy kazdy warsztat z komputerem to zrobi?)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kicek Opublikowano 23 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2006 hymmm..chyba i racja z tym SMT6..tylko pozostaje jedno pytanie..skad wziasc odpowiednie mapy do tego i kto moze to zrobic(czy kazdy warsztat z komputerem to zrobi?)? hehehe to nie takie proste :wink: może coobcio :?: Najlepiej takie stojenie na ulicy zweryfikować hamownią... :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gre Opublikowano 23 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2006 inne mapy potrafisz to podeprzec jakimś przykładem czy tak samo piszesz zeby pisać, tak jak to zapłon w dci chciałeś ustawiać? hymmm..chyba i racja z tym SMT6..tylko pozostaje jedno pytanie..skad wziasc odpowiednie mapy do tego i kto moze to zrobic(czy kazdy warsztat z komputerem to zrobi?)? _________________ pytanie, co chcesz osiągnąć, tylko 150 koni czy chcesz miec wiecej?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kicek Opublikowano 23 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2006 inne mapy potrafisz to podeprzec jakimś przykładem czy tak samo piszesz zeby pisać, tak jak to zapłon w dci chciałeś ustawiać? hymmm..chyba i racja z tym SMT6..tylko pozostaje jedno pytanie..skad wziasc odpowiednie mapy do tego i kto moze to zrobic(czy kazdy warsztat z komputerem to zrobi?)? _________________ pytanie, co chcesz osiągnąć, tylko 150 koni czy chcesz miec wiecej?? czego w zaznaczonych kawałkach jest Kicek... :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gre Opublikowano 23 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2006 lol, sam nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SarS87 Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 pytanie, co chcesz osiągnąć, tylko 150 koni czy chcesz miec wiecej?? hymmm..no raczej ile sie da, czyli odpowiedz: zdecydowanie wiecej:D oczywiscie ze chce wiecej;) ale powiedzmy ze mam ograniczone naklady finansowe(jak chyba zreszta wszyscy;( ). Narazie myslalem nad kolejnoscia przerobek(wymyslilem to chyba 10min temu:D ) i chyba narazie skupie sie na:1)wywaleniu katalizatorow 2)zrobieniu porzadnego ukladu dolotowego 3)dopiero tutaj wezme sie za komputer bo poprzednie zmiany napewno lepiej bedzie uwzglednic przy strojeniu, ale wole i tak juz teraz sie zaczac dowiadywac co moze to dac;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość greg76 Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 dawno temu podczas problemow z zaplonem w jednej almerze gti myslelismy o tym zeby wsadzic kompa z mojej p11 i szybko doszedlem do wniosku ze moze byc problem bo almera ma analogowe zegary a primera cyfrowe. porob teraz przerobki budzetowe a jak ci sie nie znudzi to kombinuj juz za wieksze pieniadze bo szybko sie przekonasz ze ta rozrywka kosztuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SarS87 Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 No wlasnie wiem ze to ejst kosztowna "Zabawa"..ale..na cos trzeba zbierac;) tak wlasnie wykabinowalem..tym bardziej ze dostalem oferte bardzo atrakcyjnej ceny na walki;) .. najpierw mechanika;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sr20di Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 te silniki różnią się i to dość znacznie ECU to najmniejsza zmiana , silnik z Almery był tylko preludium do powstania DEH w P11 , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kicek Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 te silniki różnią się i to dość znacznie ECU to najmniejsza zmiana , silnik z Almery był tylko preludium do powstania DEH w P11 , Jakieś argumenty? przecież w almerze też jest DEH :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sr20di Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 tu masz link www.autocentrum.pl/nissanclub/modele/p11gt.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zell Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 Ten tekst opisuje różnicę w stosunku do poprzedniej Primery GT (P10). W porządnym artykule przecież człowiek ci nie napisze, że siedzi tam ten sam silnik co w Almie GTI tyle że z innymi mapami i poda link. Porównanie w podpunkcie silnik dotyczy SR20DE w P10 GT. Różnieca to ten kawałek (wytłuszczone): "W silniku SR20DEH zastosowano rozdzielaczowy układ zapłonowy z czujnikiem spalania stukowego. Układ elektronicznego, wielopunktowego wtrysku paliwa został opracowany wspólnie przez Nissana i Boscha. SOFIS (Sophisticated Optimised Fuel Injection System) wykorzystuje nowe wtryskiwacze, komorę przepustnicy o dużej objętości oraz 8-MHz 16-bitowa jednostkę centralna pracującą w systemie fuzzy logic, zaprogramowana specjalnie dla wersji GT " A tak pozatym to Almerka mniej waży i szybciej przyspiesza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość greg76 Opublikowano 25 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2006 te silniki różnią się i to dość znacznie ECU to najmniejsza zmiana , silnik z Almery był tylko preludium do powstania DEH w P11 , duze nieporozumienie. to jest ten sam silnik. [ Dodano: Wto 25 Lip, 06 11:56 ] a gdybys czytal uwaznie to bys to zauwazyl :wink: "Nowa Primera GT napędzana jest zmodyfikowana wersja nowoczesnego i uznanego na świecie silnika SR20, który występował już w poprzedniej Primerze. Jego nowa odmiana oznaczona jest kodem SR20DE i jej najbliższą pochodna jest 143-konna jednostka stosowana w Almerze 2.0i 16V GTi." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sr20di Opublikowano 25 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2006 no właśnie ( POCHODNĄ JEST JEDNOSTKA STOSOWANA W ALMERZE ) ( W P11 UŻYTO WAŁECZKOWYCH DŻWIGIENEK ZAWOROWYCH , WZOREM SILNIKA Z ALMERY ) tak w tym artykule głównie pruwnuje się do p10 , ale z powyższych cytatów można wywnioskować że są różnice między p11 a Almerą . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zell Opublikowano 25 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2006 Tylko dlatego napisano wzorem, żeby nie pisać, że ten sam, bo jak już pisałem, nie byłby to już tak fajny artykuł, ze strony niezorientowanego czytelnika (budzi ciekawość). Fakt, że te silniki mają te same oznaczenia i zostały wprowadzone do prod. w 96 roku (P11 GT pojawiła się rok później w Europie niż w Japoni) oraz to że przy jednakowej prędkości obrotowej silnika uzyskują maksymalne parametry pracy pokazuje, że jest to ten sam silnik różniący się jedynie ustawieniami ECU. Zarówno góra i dół są zrobione z takich samych komponentów i w jednej fabryce, aby łatwiej się je zliczało malowano pokrywy zaworowe na różne kolory. Czytałem kiedyś artukuł o gościu z USA który do swojej G20 kupił silnik 150 konny z Japonii (z 98 roku z czerwoną pokrywą zaworową ale bez ECU, które wziął z Pulsara czyli Almery i wyszło mu około 140 koni, a silnik miał niecałe 50 000 km). Zresztą graty od silnika są te same, tak mi mówił kiedyś mechanik w Nissanie. A tak właściwie to w Japonii nie sprzedawano Almy z 2.0, była 1.8 GT (140 koni, SR18DE), i SR20DEH wrzucono do Almy na nasz rynek (łatwiejszy dostęp do części). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość greg76 Opublikowano 25 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2006 tworca topica powinien dac pochwale za tego posta. wg mnie rozsadza o calej sprawie. gratuluje Zell. same konkrety. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SarS87 Opublikowano 25 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2006 to nie bylo zamierzone;) ale fajnie sie dowiedziec czegos wiecej;) [ Dodano: Wto 25 Lip, 2006 23:32 ] przynajmniej sie wzjasnilo:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość greg76 Opublikowano 25 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2006 nie obraz sie ale ty tu nic nowego nie wniosles. pochwala nalezy sie Zell-owi bo wg mnie oczywiscie (sprzeciw nie wskazany) rozstrzygnal ktotka aczkolwiek sensowna dyskusje. wiec jesli nie masz nic przeciwko to jest cos takiego obok jego nicka "pomogl" pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SarS87 Opublikowano 26 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2006 zdaje sobie z tego sprawe, jednak moge sie chyba ucieszyc ze zalozylem ten tamat? [ Dodano: Sro 26 Lip, 2006 14:20 ] pozatym napisales ''topica'' a topic to temat - nie post [ Dodano: Sro 26 Lip, 2006 14:21 ] i nie podwazam oczywiscie stwierdzenia ze to Zell rozstrzygnal kwestie, bo ja niczego tu tworczego nie napisalem;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość greg76 Opublikowano 26 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2006 tworca topica powinien dac pochwale za tego posta. wg mnie rozsadza o calej sprawie. gratuluje Zell. same konkrety. pozdr rozumiesz co napisalem? nalezy mu sie pochwala bo napisal dokladnie to co chciales a nawet duzo wiecej. tyle mnie w tym topicu czytaj to moj ostatni post na ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.