Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jaka roznica jest miedzy SR20DEH w primerze a almerze?


Gość SarS87
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jaka roznica jest miedzy SR20DEH w primerze a almerze?

 

Silniki występujące w Primerach GT P11 z czarna pokrywą zaworową

150KM@6300

181Nm@4800

 

Silniki występujące w Primerach Almerach GTi (słabsze nastawy ECU, srebrna pokrywa zaworowa)

143KM@6300

173Nm@4800

 

Co to sa te "słabsze nastawy ECU"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no a da sie je "przegrac" albo "przeniesc" z silnika primery do almerki? Jesli tak to jak to zrobic wogole i kto moze to zrobic i czy sie oplaca? I czy napewno nie ma zadnych czesci innych w silniku(czyli czy ten od Almerki GTI to wytrzyma?)

 

[ Dodano: Nie 23 Lip, 2006 19:17 ]

A mozna poprostu przeniesc ECU z primery do almery?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mozna poprostu przeniesc ECU z primery do almery?

 

 

tak... ale alma i prima mają NATS-a(mądry kluczyk) i tu może być problem...

Wiem ze coobcio oddawał gdzieś kompa żeby to usuneli...

 

A jak jest z tymi mapami to sam nie wiem...

Może zamiast bawić sie w przekładke kompa i usuniecie na natsa, lepszym wyjściem było by kupienie SMT6 i wystrojenie tego? Zawsze bardziej rozwojowe by było jeśli masz zamiar dalej dłubać :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co komp zmieniać kiedy przy pomocy SMT6 można lepszą mapę zapodać? Kompu wyjdzie ci tak samo jak SMT6. A silnik to ci i turbo wytrzyma wiec się nie bój, to porządna japońska konstrukcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hymmm..chyba i racja z tym SMT6..tylko pozostaje jedno pytanie..skad wziasc odpowiednie mapy do tego i kto moze to zrobic(czy kazdy warsztat z komputerem to zrobi?)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hymmm..chyba i racja z tym SMT6..tylko pozostaje jedno pytanie..skad wziasc odpowiednie mapy do tego i kto moze to zrobic(czy kazdy warsztat z komputerem to zrobi?)?

 

hehehe to nie takie proste :wink:

może coobcio :?:

Najlepiej takie stojenie na ulicy zweryfikować hamownią... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

inne mapy

potrafisz to podeprzec jakimś przykładem czy tak samo piszesz zeby pisać, tak jak to zapłon w dci chciałeś ustawiać?

 

hymmm..chyba i racja z tym SMT6..tylko pozostaje jedno pytanie..skad wziasc odpowiednie mapy do tego i kto moze to zrobic(czy kazdy warsztat z komputerem to zrobi?)?

 

_________________

pytanie, co chcesz osiągnąć, tylko 150 koni czy chcesz miec wiecej??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

inne mapy

potrafisz to podeprzec jakimś przykładem czy tak samo piszesz zeby pisać, tak jak to zapłon w dci chciałeś ustawiać?

 

hymmm..chyba i racja z tym SMT6..tylko pozostaje jedno pytanie..skad wziasc odpowiednie mapy do tego i kto moze to zrobic(czy kazdy warsztat z komputerem to zrobi?)?

 

_________________

pytanie, co chcesz osiągnąć, tylko 150 koni czy chcesz miec wiecej??

 

czego w zaznaczonych kawałkach jest Kicek... :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie, co chcesz osiągnąć, tylko 150 koni czy chcesz miec wiecej??
hymmm..no raczej ile sie da, czyli odpowiedz: zdecydowanie wiecej:D oczywiscie ze chce wiecej;) ale powiedzmy ze mam ograniczone naklady finansowe(jak chyba zreszta wszyscy;( ). Narazie myslalem nad kolejnoscia przerobek(wymyslilem to chyba 10min temu:D ) i chyba narazie skupie sie na:

1)wywaleniu katalizatorow

2)zrobieniu porzadnego ukladu dolotowego

3)dopiero tutaj wezme sie za komputer bo poprzednie zmiany napewno lepiej bedzie uwzglednic przy strojeniu, ale wole i tak juz teraz sie zaczac dowiadywac co moze to dac;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dawno temu podczas problemow z zaplonem w jednej almerze gti myslelismy o tym zeby wsadzic kompa z mojej p11 i szybko doszedlem do wniosku ze moze byc problem bo almera ma analogowe zegary a primera cyfrowe.

porob teraz przerobki budzetowe a jak ci sie nie znudzi to kombinuj juz za wieksze pieniadze bo szybko sie przekonasz ze ta rozrywka kosztuje :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie wiem ze to ejst kosztowna "Zabawa"..ale..na cos trzeba zbierac;) tak wlasnie wykabinowalem..tym bardziej ze dostalem oferte bardzo atrakcyjnej ceny na walki;) .. najpierw mechanika;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te silniki różnią się i to dość znacznie ECU to najmniejsza zmiana , silnik z Almery był tylko preludium do powstania DEH w P11 ,

 

Jakieś argumenty? przecież w almerze też jest DEH :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten tekst opisuje różnicę w stosunku do poprzedniej Primery GT (P10). W porządnym artykule przecież człowiek ci nie napisze, że siedzi tam ten sam silnik co w Almie GTI tyle że z innymi mapami i poda link. Porównanie w podpunkcie silnik dotyczy SR20DE w P10 GT.

 

Różnieca to ten kawałek (wytłuszczone):

"W silniku SR20DEH zastosowano rozdzielaczowy układ zapłonowy z czujnikiem spalania stukowego. Układ elektronicznego, wielopunktowego wtrysku paliwa został opracowany wspólnie przez Nissana i Boscha. SOFIS (Sophisticated Optimised Fuel Injection System) wykorzystuje nowe wtryskiwacze, komorę przepustnicy o dużej objętości oraz 8-MHz 16-bitowa jednostkę centralna pracującą w systemie fuzzy logic, zaprogramowana specjalnie dla wersji GT "

 

A tak pozatym to Almerka mniej waży :D i szybciej przyspiesza :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te silniki różnią się i to dość znacznie ECU to najmniejsza zmiana , silnik z Almery był tylko preludium do powstania DEH w P11 ,

 

duze nieporozumienie. to jest ten sam silnik.

 

[ Dodano: Wto 25 Lip, 06 11:56 ]

a gdybys czytal uwaznie to bys to zauwazyl :wink:

 

"Nowa Primera GT napędzana jest zmodyfikowana wersja nowoczesnego i uznanego na świecie silnika SR20, który występował już w poprzedniej Primerze. Jego nowa odmiana oznaczona jest kodem SR20DE i jej najbliższą pochodna jest 143-konna jednostka stosowana w Almerze 2.0i 16V GTi."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie ( POCHODNĄ JEST JEDNOSTKA STOSOWANA W ALMERZE ) ( W P11 UŻYTO WAŁECZKOWYCH DŻWIGIENEK ZAWOROWYCH , WZOREM SILNIKA Z ALMERY ) tak w tym artykule głównie pruwnuje się do p10 , ale z powyższych cytatów można wywnioskować że są różnice między p11 a Almerą . :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko dlatego napisano wzorem, żeby nie pisać, że ten sam, bo jak już pisałem, nie byłby to już tak fajny artykuł, ze strony niezorientowanego czytelnika (budzi ciekawość).

Fakt, że te silniki mają te same oznaczenia i zostały wprowadzone do prod. w 96 roku (P11 GT pojawiła się rok później w Europie niż w Japoni) oraz to że przy jednakowej prędkości obrotowej silnika uzyskują maksymalne parametry pracy pokazuje, że jest to ten sam silnik różniący się jedynie ustawieniami ECU. Zarówno góra i dół są zrobione z takich samych komponentów i w jednej fabryce, aby łatwiej się je zliczało malowano pokrywy zaworowe na różne kolory.

Czytałem kiedyś artukuł o gościu z USA który do swojej G20 kupił silnik 150 konny z Japonii (z 98 roku z czerwoną pokrywą zaworową ale bez ECU, które wziął z Pulsara czyli Almery i wyszło mu około 140 koni, a silnik miał niecałe 50 000 km). Zresztą graty od silnika są te same, tak mi mówił kiedyś mechanik w Nissanie.

A tak właściwie to w Japonii nie sprzedawano Almy z 2.0, była 1.8 GT (140 koni, SR18DE), i SR20DEH wrzucono do Almy na nasz rynek (łatwiejszy dostęp do części).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie obraz sie ale ty tu nic nowego nie wniosles. pochwala nalezy sie Zell-owi bo wg mnie oczywiscie (sprzeciw nie wskazany) rozstrzygnal ktotka aczkolwiek sensowna dyskusje. wiec jesli nie masz nic przeciwko to jest cos takiego obok jego nicka "pomogl"

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdaje sobie z tego sprawe, jednak moge sie chyba ucieszyc ze zalozylem ten tamat?

 

[ Dodano: Sro 26 Lip, 2006 14:20 ]

pozatym napisales ''topica'' a topic to temat - nie post

 

[ Dodano: Sro 26 Lip, 2006 14:21 ]

i nie podwazam oczywiscie stwierdzenia ze to Zell rozstrzygnal kwestie, bo ja niczego tu tworczego nie napisalem;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tworca topica powinien dac pochwale za tego posta. wg mnie rozsadza o calej sprawie.

gratuluje Zell. same konkrety.

 

pozdr

 

rozumiesz co napisalem? nalezy mu sie pochwala bo napisal dokladnie to co chciales a nawet duzo wiecej.

tyle mnie w tym topicu czytaj to moj ostatni post na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...