Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Ciśnienie w oponach dla NOTE


Notesik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W instrukcji zalecane jest 2,5 przód i 2,5 atm tył.

Po niemieckich autostradach jest ekstra, a na naszych drogach "terenowych" 2,5 to za wiele.

Wczoraj obniżyłem na 2,2 i autko stało się cichsze, delikatniej przechodzi wszelkie nierówności.

Co myślicie o moim pomyśle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

W instrukcji zalecane jest 2,5 przód i 2,5 atm tył.

Po niemieckich autostradach jest ekstra, a na naszych drogach "terenowych" 2,5 to za wiele.

Wczoraj obniżyłem na 2,2 i autko stało się cichsze, delikatniej przechodzi wszelkie nierówności.

Co myślicie o moim pomyśle?

 

Cooo.... 2,5 atm? :shock: :shock: :shock:

Co Ty masz za Note po pierwsze - że w instrukcji pisze, a po drugie, że... zupełnie inaczej jak u mnie? :shock: :shock: :shock: Naklejkę na słupku przy drzwiach masz? I co tam pisze?

U mnie 2,3 / 2,1 atm jeśli dobrze pamiętam i... jest dobrze. :grin:

Jaki masz rozmiar opon - może 185/55-16"? :shock:

Jak stary jest Twój Note's - może to są stare zalecenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

Ja mam silnik 1.4. oponki 175/65/r15. Na słupku drzwi jest wyraźnie 2,5 i 2,5 niezależnie od obciążenia.

Teraz założyłem zimówki 185/60/R15 i napompowałem 2,3 przód i 2,1 tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Co ciekawe w moim - opony 175/65/R15 jest napisane na słupku 2,5 przód i 2,2 tył i to niezależnie czy załadowany czy jedna osoba :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Note jest z marca 2006.

Ostatnio zmniejszyłem ciśnienie do 2,1/2,1 i jeździ się bardziej komfortowo.

Spalanie wzrosło o ok 0,5l (ale głowy nie dam sobie uciąć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oponki 185/65R15, naklejka podaje 2.3/2.1 - full load 2.3/2.9

 

Aktualnie napompowałem 2.4/2.2 i przyznam się że pali może mniej ale 2.4 na przód to trochę za dużo jak na jazdę po mieście. W dziury wjeżdża się dosyć twardo.

 

PS. Jak dostałem auto z salonu to ciśnienie w oponach było 1.9/1.9 - autko ruszało się jak wół i powyżej 100km/h już było bardzo niestabilne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Oponki 185/65R15, naklejka podaje 2.3/2.1

 

Przy zimowkach to 2,3 na przodzie wyglada prawie jakby się gumę złapało g:

Wiem, że opony są bardziej miękkie, i że prawdziwych mrozów jeszcze nie ma, i że przód jest cięższy niż tył (z tyłu wygląda dobrze z 2,1), i poza tym przyjemnie się jeździ, ale zastanawiam się nad ich dopompowaniem, bo mnie ten widok razi g:<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oponki 185/65R15, naklejka podaje 2.3/2.1

 

Przy zimowkach to 2,3 na przodzie wyglada prawie jakby się gumę złapało g:

Wiem, że opony są bardziej miękkie, i że prawdziwych mrozów jeszcze nie ma, i że przód jest cięższy niż tył (z tyłu wygląda dobrze z 2,1), i poza tym przyjemnie się jeździ, ale zastanawiam się nad ich dopompowaniem, bo mnie ten widok razi g:<

 

Przy zimowych oponach podstawowa zasada to pompowanie 0,2 więcej niż podaje naklejaka. Tak też mam w tej chwili 2.5/2.3. Gdy temperatura spadnie poniżej zera nie będę miał zbyt niskiego ciśnienia w oponach. Każdy warsztat zmieniający opony na zimowe zwykle pompuje wyżej bez pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zimowych oponach podstawowa zasada to pompowanie 0,2 więcej niż podaje naklejaka

 

Boszzz.... :kosci: gdzie to jeszcze tacy kierowcy się uchowali. :diabel2:

Najlepiej pompuj tak 1,2 atm więcej - auto śmigać będzie, przyśpiecha lepsza, kiera lżej chodzi... :kosci:

 

Gdy temperatura spadnie poniżej zera nie będę miał zbyt niskiego ciśnienia w oponach

 

Rozumiem, trudno. Jak się sprawdza ciśnienie tylko przy zmianie opon, to... współczuję i kierowcy, i pojazdowi, i... tym na drodze obok. :(

Jak się pompuje powietrze przy +20'C, to przy -10'C rzeczywiście będzie dużo mniej. Ale dlatego należy SPRAWDZAĆ to ciśnienie i korygować! A nie "pompować na zapas".

Latem pompujesz o 0,2 atm mniej, bo "się ociepli"? :D

Czy może na tył 2,9 atm, bo "może wezmę kumpli"? :sylwester:

 

Każdy warsztat zmieniający opony na zimowe zwykle pompuje wyżej bez pytania

 

Chyba w Egipcie. :diabel: :kosci:

 

Jak na mnie to nad wyraz dowcipny jesteś.

Jestem zatem chyba jedynym, który używa Note do jazdy, a nie do sprawdzania co 100km czy ciśnienie w oponach mam ok, albo jak spadnie temperatura.

Każdy powinien starać się znajdować rozwiązania uniwersalne, a jak napompujesz 0,2 wyżej pewnie krzywda się nie stanie - bardziej miękka opona, niższa temperatura zrekompensują to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Sprawdzałam wczoraj ciśnienie w kołach i trochę dopompowywałam wg. wskazań tabliczki oraz Waszej dyskusji. I jak zwykle zapomniałam o zapasie g:< .

Nie widzę nalepki jakie ciśnienie ma być w kole zapasowym (dojazdówka)?

Czy może wiecie?

Pozdrawiam,

Pitqowa g:<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć PITQOWA,ciśnienie podam Ci w kilku wartościach:

rozmiar kołaT125/70D15-420kPa=60psi=4.2bar=4.3kg/cm kwadratowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak swoją drogą... ma ktoś z Was choć dobry ciśnieniomierz i używa go na ZIMNYCH oponach?

Notek,ja mam trzy dwa zwykłe ręczne i jeden od kompresora,różnica we wskazaniach między nimi jest 0.1-0.2,co jest w miarę do przyjęcia.Zawsze mierzę na zimnych.Ciekawe że ilekroć jestem u wulkanizatora a mierzę po nim ,to w kołach mam za wysokie mimo że widzę że nabija prawidłowo(stąd aż 3 sztuki u mnie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak swoją drogą... ma ktoś z Was choć dobry ciśnieniomierz i używa go na ZIMNYCH oponach?

Bo to rzadkość (obydwie rzeczy)... :P A te na CPNach pokazują często cuda - nie mówiąc o tym, że nim się na ten CPN dojedzie, to opony się rozgrzeją, więc pomiar i tak nieprawdziwy. :diabel:

Ja mam debicy elektroniczny (kiedys wygrany w gazecie) i musze przyznac ze swietna sprawa. Jest dokladny i poreczny tylko go chyba juz kupic nie mozna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektroniczny można dostać w NORAUTO,cena ok 20 zeta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektroniczny można dostać w NORAUTO,cena ok 20 zeta.

O dobrze wiedziec - jakby moj odpukac padl :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć PITQOWA,ciśnienie podam Ci w kilku wartościach:

rozmiar kołaT125/70D15-420kPa=60psi=4.2bar=4.3kg/cm kwadratowy

 

JACKO29,

Bardzo Ci dziękuje.

Trochę mnie przeraża, że w takim małym kółeczku ma być takie duże ciśnienie :(.

Z tego wynika, że muszę sobie kupić jakiś mały ciśnieniomierz. Chyba to kolejna niezbędna rzecz, jaką muszę sobie kupić, bo jak inaczej zmierzyć ciśnienie w zimnych oponach.

Zgodnie z instrukcją muszą stygnąć po jeżdzie około 3 godzin, a trudno stać na stacji paliw i czekać trzy godziny, aż koła ostygną g:< .

Dzięki, pozdrawiam,

PITQOWA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...