Notesik Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 Witam. W instrukcji zalecane jest 2,5 przód i 2,5 atm tył. Po niemieckich autostradach jest ekstra, a na naszych drogach "terenowych" 2,5 to za wiele. Wczoraj obniżyłem na 2,2 i autko stało się cichsze, delikatniej przechodzi wszelkie nierówności. Co myślicie o moim pomyśle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość notek Opublikowano 25 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2006 Witam.W instrukcji zalecane jest 2,5 przód i 2,5 atm tył. Po niemieckich autostradach jest ekstra, a na naszych drogach "terenowych" 2,5 to za wiele. Wczoraj obniżyłem na 2,2 i autko stało się cichsze, delikatniej przechodzi wszelkie nierówności. Co myślicie o moim pomyśle? Cooo.... 2,5 atm? :shock: :shock: :shock: Co Ty masz za Note po pierwsze - że w instrukcji pisze, a po drugie, że... zupełnie inaczej jak u mnie? :shock: :shock: :shock: Naklejkę na słupku przy drzwiach masz? I co tam pisze? U mnie 2,3 / 2,1 atm jeśli dobrze pamiętam i... jest dobrze. :grin: Jaki masz rozmiar opon - może 185/55-16"? :shock: Jak stary jest Twój Note's - może to są stare zalecenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gniotek1.6 Opublikowano 4 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2006 kolega ma rację - nikt nie zaleca 2,5 atmosfery do note Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Notesik Opublikowano 24 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2006 Ja mam silnik 1.4. oponki 175/65/r15. Na słupku drzwi jest wyraźnie 2,5 i 2,5 niezależnie od obciążenia. Teraz założyłem zimówki 185/60/R15 i napompowałem 2,3 przód i 2,1 tył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość notek Opublikowano 24 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2006 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 8 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2007 Co ciekawe w moim - opony 175/65/R15 jest napisane na słupku 2,5 przód i 2,2 tył i to niezależnie czy załadowany czy jedna osoba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Notesik Opublikowano 8 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2007 Mój Note jest z marca 2006. Ostatnio zmniejszyłem ciśnienie do 2,1/2,1 i jeździ się bardziej komfortowo. Spalanie wzrosło o ok 0,5l (ale głowy nie dam sobie uciąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzys166 Opublikowano 8 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2007 Oponki 185/65R15, naklejka podaje 2.3/2.1 - full load 2.3/2.9 Aktualnie napompowałem 2.4/2.2 i przyznam się że pali może mniej ale 2.4 na przód to trochę za dużo jak na jazdę po mieście. W dziury wjeżdża się dosyć twardo. PS. Jak dostałem auto z salonu to ciśnienie w oponach było 1.9/1.9 - autko ruszało się jak wół i powyżej 100km/h już było bardzo niestabilne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość notek Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Willow Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Oponki 185/65R15, naklejka podaje 2.3/2.1 Przy zimowkach to 2,3 na przodzie wyglada prawie jakby się gumę złapało g: Wiem, że opony są bardziej miękkie, i że prawdziwych mrozów jeszcze nie ma, i że przód jest cięższy niż tył (z tyłu wygląda dobrze z 2,1), i poza tym przyjemnie się jeździ, ale zastanawiam się nad ich dopompowaniem, bo mnie ten widok razi g:< Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość notek Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
geniula1 Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Ja mam napompowane tyle i zaleca fabryka i nie narzekam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzys166 Opublikowano 18 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 Oponki 185/65R15, naklejka podaje 2.3/2.1 Przy zimowkach to 2,3 na przodzie wyglada prawie jakby się gumę złapało g: Wiem, że opony są bardziej miękkie, i że prawdziwych mrozów jeszcze nie ma, i że przód jest cięższy niż tył (z tyłu wygląda dobrze z 2,1), i poza tym przyjemnie się jeździ, ale zastanawiam się nad ich dopompowaniem, bo mnie ten widok razi g:< Przy zimowych oponach podstawowa zasada to pompowanie 0,2 więcej niż podaje naklejaka. Tak też mam w tej chwili 2.5/2.3. Gdy temperatura spadnie poniżej zera nie będę miał zbyt niskiego ciśnienia w oponach. Każdy warsztat zmieniający opony na zimowe zwykle pompuje wyżej bez pytania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość notek Opublikowano 18 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzys166 Opublikowano 18 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 Przy zimowych oponach podstawowa zasada to pompowanie 0,2 więcej niż podaje naklejaka Boszzz.... :kosci: gdzie to jeszcze tacy kierowcy się uchowali. :diabel2: Najlepiej pompuj tak 1,2 atm więcej - auto śmigać będzie, przyśpiecha lepsza, kiera lżej chodzi... :kosci: Gdy temperatura spadnie poniżej zera nie będę miał zbyt niskiego ciśnienia w oponach Rozumiem, trudno. Jak się sprawdza ciśnienie tylko przy zmianie opon, to... współczuję i kierowcy, i pojazdowi, i... tym na drodze obok. Jak się pompuje powietrze przy +20'C, to przy -10'C rzeczywiście będzie dużo mniej. Ale dlatego należy SPRAWDZAĆ to ciśnienie i korygować! A nie "pompować na zapas". Latem pompujesz o 0,2 atm mniej, bo "się ociepli"? Czy może na tył 2,9 atm, bo "może wezmę kumpli"? :sylwester: Każdy warsztat zmieniający opony na zimowe zwykle pompuje wyżej bez pytania Chyba w Egipcie. :diabel: :kosci: Jak na mnie to nad wyraz dowcipny jesteś. Jestem zatem chyba jedynym, który używa Note do jazdy, a nie do sprawdzania co 100km czy ciśnienie w oponach mam ok, albo jak spadnie temperatura. Każdy powinien starać się znajdować rozwiązania uniwersalne, a jak napompujesz 0,2 wyżej pewnie krzywda się nie stanie - bardziej miękka opona, niższa temperatura zrekompensują to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość notek Opublikowano 18 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piteq Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 Sprawdzałam wczoraj ciśnienie w kołach i trochę dopompowywałam wg. wskazań tabliczki oraz Waszej dyskusji. I jak zwykle zapomniałam o zapasie g:< . Nie widzę nalepki jakie ciśnienie ma być w kole zapasowym (dojazdówka)? Czy może wiecie? Pozdrawiam, Pitqowa g:< Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 Cześć PITQOWA,ciśnienie podam Ci w kilku wartościach: rozmiar kołaT125/70D15-420kPa=60psi=4.2bar=4.3kg/cm kwadratowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość notek Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 26 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2008 A tak swoją drogą... ma ktoś z Was choć dobry ciśnieniomierz i używa go na ZIMNYCH oponach? Notek,ja mam trzy dwa zwykłe ręczne i jeden od kompresora,różnica we wskazaniach między nimi jest 0.1-0.2,co jest w miarę do przyjęcia.Zawsze mierzę na zimnych.Ciekawe że ilekroć jestem u wulkanizatora a mierzę po nim ,to w kołach mam za wysokie mimo że widzę że nabija prawidłowo(stąd aż 3 sztuki u mnie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 26 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2008 A tak swoją drogą... ma ktoś z Was choć dobry ciśnieniomierz i używa go na ZIMNYCH oponach?Bo to rzadkość (obydwie rzeczy)... A te na CPNach pokazują często cuda - nie mówiąc o tym, że nim się na ten CPN dojedzie, to opony się rozgrzeją, więc pomiar i tak nieprawdziwy. :diabel: Ja mam debicy elektroniczny (kiedys wygrany w gazecie) i musze przyznac ze swietna sprawa. Jest dokladny i poreczny tylko go chyba juz kupic nie mozna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 26 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2008 Elektroniczny można dostać w NORAUTO,cena ok 20 zeta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 26 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2008 Elektroniczny można dostać w NORAUTO,cena ok 20 zeta. O dobrze wiedziec - jakby moj odpukac padl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość notek Opublikowano 26 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2008 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piteq Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 Cześć PITQOWA,ciśnienie podam Ci w kilku wartościach:rozmiar kołaT125/70D15-420kPa=60psi=4.2bar=4.3kg/cm kwadratowy JACKO29, Bardzo Ci dziękuje. Trochę mnie przeraża, że w takim małym kółeczku ma być takie duże ciśnienie . Z tego wynika, że muszę sobie kupić jakiś mały ciśnieniomierz. Chyba to kolejna niezbędna rzecz, jaką muszę sobie kupić, bo jak inaczej zmierzyć ciśnienie w zimnych oponach. Zgodnie z instrukcją muszą stygnąć po jeżdzie około 3 godzin, a trudno stać na stacji paliw i czekać trzy godziny, aż koła ostygną g:< . Dzięki, pozdrawiam, PITQOWA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.