Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Ciśnienie w oponach dla NOTE


Notesik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W instrukcji zalecane jest 2,5 przód i 2,5 atm tył.

Po niemieckich autostradach jest ekstra, a na naszych drogach "terenowych" 2,5 to za wiele.

Wczoraj obniżyłem na 2,2 i autko stało się cichsze, delikatniej przechodzi wszelkie nierówności.

Co myślicie o moim pomyśle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Notesik napisał:
Witam.

W instrukcji zalecane jest 2,5 przód i 2,5 atm tył.

Po niemieckich autostradach jest ekstra, a na naszych drogach "terenowych" 2,5 to za wiele.

Wczoraj obniżyłem na 2,2 i autko stało się cichsze, delikatniej przechodzi wszelkie nierówności.

Co myślicie o moim pomyśle?

 

Cooo.... 2,5 atm? :shock: :shock: :shock:

Co Ty masz za Note po pierwsze - że w instrukcji pisze, a po drugie, że... zupełnie inaczej jak u mnie? :shock: :shock: :shock: Naklejkę na słupku przy drzwiach masz? I co tam pisze?

U mnie 2,3 / 2,1 atm jeśli dobrze pamiętam i... jest dobrze. :grin:

Jaki masz rozmiar opon - może 185/55-16"? :shock:

Jak stary jest Twój Note's - może to są stare zalecenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

Ja mam silnik 1.4. oponki 175/65/r15. Na słupku drzwi jest wyraźnie 2,5 i 2,5 niezależnie od obciążenia.

Teraz założyłem zimówki 185/60/R15 i napompowałem 2,3 przód i 2,1 tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Co ciekawe w moim - opony 175/65/R15 jest napisane na słupku 2,5 przód i 2,2 tył i to niezależnie czy załadowany czy jedna osoba :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Note jest z marca 2006.

Ostatnio zmniejszyłem ciśnienie do 2,1/2,1 i jeździ się bardziej komfortowo.

Spalanie wzrosło o ok 0,5l (ale głowy nie dam sobie uciąć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oponki 185/65R15, naklejka podaje 2.3/2.1 - full load 2.3/2.9

 

Aktualnie napompowałem 2.4/2.2 i przyznam się że pali może mniej ale 2.4 na przód to trochę za dużo jak na jazdę po mieście. W dziury wjeżdża się dosyć twardo.

 

PS. Jak dostałem auto z salonu to ciśnienie w oponach było 1.9/1.9 - autko ruszało się jak wół i powyżej 100km/h już było bardzo niestabilne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  krzys166 napisał:
Oponki 185/65R15, naklejka podaje 2.3/2.1

 

Przy zimowkach to 2,3 na przodzie wyglada prawie jakby się gumę złapało g:

Wiem, że opony są bardziej miękkie, i że prawdziwych mrozów jeszcze nie ma, i że przód jest cięższy niż tył (z tyłu wygląda dobrze z 2,1), i poza tym przyjemnie się jeździ, ale zastanawiam się nad ich dopompowaniem, bo mnie ten widok razi g:<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Willow napisał:
  krzys166 napisał:
Oponki 185/65R15, naklejka podaje 2.3/2.1

 

Przy zimowkach to 2,3 na przodzie wyglada prawie jakby się gumę złapało g:

Wiem, że opony są bardziej miękkie, i że prawdziwych mrozów jeszcze nie ma, i że przód jest cięższy niż tył (z tyłu wygląda dobrze z 2,1), i poza tym przyjemnie się jeździ, ale zastanawiam się nad ich dopompowaniem, bo mnie ten widok razi g:<

 

Przy zimowych oponach podstawowa zasada to pompowanie 0,2 więcej niż podaje naklejaka. Tak też mam w tej chwili 2.5/2.3. Gdy temperatura spadnie poniżej zera nie będę miał zbyt niskiego ciśnienia w oponach. Każdy warsztat zmieniający opony na zimowe zwykle pompuje wyżej bez pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  notek napisał:
  krzys166 napisał:
Przy zimowych oponach podstawowa zasada to pompowanie 0,2 więcej niż podaje naklejaka

 

Boszzz.... :kosci: gdzie to jeszcze tacy kierowcy się uchowali. :diabel2:

Najlepiej pompuj tak 1,2 atm więcej - auto śmigać będzie, przyśpiecha lepsza, kiera lżej chodzi... :kosci:

 

  krzys166 napisał:
Gdy temperatura spadnie poniżej zera nie będę miał zbyt niskiego ciśnienia w oponach

 

Rozumiem, trudno. Jak się sprawdza ciśnienie tylko przy zmianie opon, to... współczuję i kierowcy, i pojazdowi, i... tym na drodze obok. :(

Jak się pompuje powietrze przy +20'C, to przy -10'C rzeczywiście będzie dużo mniej. Ale dlatego należy SPRAWDZAĆ to ciśnienie i korygować! A nie "pompować na zapas".

Latem pompujesz o 0,2 atm mniej, bo "się ociepli"? :D

Czy może na tył 2,9 atm, bo "może wezmę kumpli"? :sylwester:

 

  krzys166 napisał:
Każdy warsztat zmieniający opony na zimowe zwykle pompuje wyżej bez pytania

 

Chyba w Egipcie. :diabel: :kosci:

 

Jak na mnie to nad wyraz dowcipny jesteś.

Jestem zatem chyba jedynym, który używa Note do jazdy, a nie do sprawdzania co 100km czy ciśnienie w oponach mam ok, albo jak spadnie temperatura.

Każdy powinien starać się znajdować rozwiązania uniwersalne, a jak napompujesz 0,2 wyżej pewnie krzywda się nie stanie - bardziej miękka opona, niższa temperatura zrekompensują to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Sprawdzałam wczoraj ciśnienie w kołach i trochę dopompowywałam wg. wskazań tabliczki oraz Waszej dyskusji. I jak zwykle zapomniałam o zapasie g:< .

Nie widzę nalepki jakie ciśnienie ma być w kole zapasowym (dojazdówka)?

Czy może wiecie?

Pozdrawiam,

Pitqowa g:<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć PITQOWA,ciśnienie podam Ci w kilku wartościach:

rozmiar kołaT125/70D15-420kPa=60psi=4.2bar=4.3kg/cm kwadratowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  notek napisał:
A tak swoją drogą... ma ktoś z Was choć dobry ciśnieniomierz i używa go na ZIMNYCH oponach?

Notek,ja mam trzy dwa zwykłe ręczne i jeden od kompresora,różnica we wskazaniach między nimi jest 0.1-0.2,co jest w miarę do przyjęcia.Zawsze mierzę na zimnych.Ciekawe że ilekroć jestem u wulkanizatora a mierzę po nim ,to w kołach mam za wysokie mimo że widzę że nabija prawidłowo(stąd aż 3 sztuki u mnie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  notek napisał:
A tak swoją drogą... ma ktoś z Was choć dobry ciśnieniomierz i używa go na ZIMNYCH oponach?

Bo to rzadkość (obydwie rzeczy)... :P A te na CPNach pokazują często cuda - nie mówiąc o tym, że nim się na ten CPN dojedzie, to opony się rozgrzeją, więc pomiar i tak nieprawdziwy. :diabel:

Ja mam debicy elektroniczny (kiedys wygrany w gazecie) i musze przyznac ze swietna sprawa. Jest dokladny i poreczny tylko go chyba juz kupic nie mozna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektroniczny można dostać w NORAUTO,cena ok 20 zeta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  JACKO29 napisał:
Elektroniczny można dostać w NORAUTO,cena ok 20 zeta.

O dobrze wiedziec - jakby moj odpukac padl :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  JACKO29 napisał:
Cześć PITQOWA,ciśnienie podam Ci w kilku wartościach:

rozmiar kołaT125/70D15-420kPa=60psi=4.2bar=4.3kg/cm kwadratowy

 

JACKO29,

Bardzo Ci dziękuje.

Trochę mnie przeraża, że w takim małym kółeczku ma być takie duże ciśnienie :(.

Z tego wynika, że muszę sobie kupić jakiś mały ciśnieniomierz. Chyba to kolejna niezbędna rzecz, jaką muszę sobie kupić, bo jak inaczej zmierzyć ciśnienie w zimnych oponach.

Zgodnie z instrukcją muszą stygnąć po jeżdzie około 3 godzin, a trudno stać na stacji paliw i czekać trzy godziny, aż koła ostygną g:< .

Dzięki, pozdrawiam,

PITQOWA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...