Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Ciśnienie w oponach dla NOTE


Notesik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć PITQOWA,ciśnienie podam Ci w kilku wartościach:

rozmiar kołaT125/70D15-420kPa=60psi=4.2bar=4.3kg/cm kwadratowy

 

JACKO29,

Bardzo Ci dziękuje.

Trochę mnie przeraża, że w takim małym kółeczku ma być takie duże ciśnienie :(.

Z tego wynika, że muszę sobie kupić jakiś mały ciśnieniomierz. Chyba to kolejna niezbędna rzecz, jaką muszę sobie kupić, bo jak inaczej zmierzyć ciśnienie w zimnych oponach.

Zgodnie z instrukcją muszą stygnąć po jeżdzie około 3 godzin, a trudno stać na stacji paliw i czekać trzy godziny, aż koła ostygną g:< .

Dzięki, pozdrawiam,

PITQOWA

Zgadza się ,ale to jest bardzo wąskie kółeczko,wręcz rowerowe.Przy dopuszczalnej prędkości 80km/h i niższym ciśnieniu mozna by było zdjąć tą gumkę,a to już by było nieciekawie.

Co do ciśnieniomierzy,wystarczy zwykły ze wskazaniem do jednego miejsca po przecinku,założę się z Notkiem,że nie ustawia ciśnienia idealnie na kreskę,0.05 bar przy 2.3 to naprawdę niewielka i niezauważalna różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,tak, ja ten manewr powtarzam przy nówkach po1000 i przed każdym sezonem,ale z ciśnieniami to sobie te drugie miejsce odpuszczam :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

mam pytanie jakie zimowki polecacie do notesa? w standardzie mam letnie 185/55 R16 ale na zime zastanawiam sie nad felgami 15 w rozmiarze 185/65 albo 175/65. z gory dziekuje za info, pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

goodyear ultragrip 7+ :one:

 

Dokładnie was79!

Dzisiaj pierwszy śnieg w moich górkach, a na felgach nowe Ultra Gripy 7+ które kupiłem dzięki waszemu poleceniu. R E W E L A C J A ! Polecam wszystkim, jeszcze na tak dobrych zimowkach nie jeździłem. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Latem jeżdżę na tych zamontowanych fabrycznie 15/185/65 Continental Eco Contact II. Sprawują się nieźle, są ciche i dobre na suchym - gorzej kiedy mocno pada. Na zimę (wyszedłem z założenia że będzie raczej chlapa niż kopny śnieg) kupiłem Fuldę Cristal Montero II o tym samym rozmiarze. Pompuję przód i tył identycznie 2,3 atm (nie wożę zbyt wile bagażu a i pasażerów z tyłu sporadycznie) Nie stosuje żadnych wynalazków typu pompowanie azotem bo to zwykła ściema. Regularnie raz w tygodniu zaglądam do oponiarza, gdzie kontroluje ciśnienie profesjonalnym manometrem (te na stacjach paliw pokazują cuda). I jakoś sie toczy... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
A czemu w tyle masz o 0,2 atm więcej niż każe producent

pompuję identyczne, bo jestem po prostu leniwy, poza tym 0.2 atm nie zmieniają zasadniczo zachowania auta a na pewno przyczyniają się do minimalnej oszczędności paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uuu,Dar 0,2 więcej z tyłu to bardzo dużo zwłaszcza dla przedniego napędu,tak jak pisze Notek,nadganiasz tyłem ale tego nie czujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda zmiana ciśnienia zmienia zachowanie auta. To co piszesz, znaczy tylko tyle, że nie czujesz auta.

 

ja zawsze jezdzę na trochę podwyższonym ciśnieniu i to w każdym samochodzie. max o 0,2 Atm więcej i uważam że jest lepiej. auto jest trochę twardsze i lepiej je czuję. Mówicie że to złe, a przecież często w instrukcjach przeróżnych samochodów pisze, że na trasy szybkiego ruchu zwiększyć ciśnienie o 0,2 atm - jest inaczej?

Dam jeszcze jeden przykład:

W Motorze (nr 52/2008-1/2009) był test wpływu ciśnienia na właściwości jezdne.

ciśnienie zmniejszone o 0,2 w każdym przypadku było gorsze niż prawidłowe, ale o 0,2 większe poprawiło:

- prędkość przy jakiej następuje poślizg kół przednich(na wodzie),

- maxymalne przyspieszenie boczne(na wodzie),

- czas przejazdu okręgu o średnicy 55m(na wodzie)

- zmniejszyło współczynnik oporów toczenia.

Droga hamowania ze 100km/h na suchej i mokrej nawierzchni pogorszyła się o całe 10cm

test na VW golf i opony 195/65R15.

Jak już pisałem w pełni zgadzam się z tym testem, zwłaszcza przy o oponach o dużym profilu jak w nocie (0,65).

I jeszcze jedno Note z początku produkcji, które ma podane ciśnienie w oponach niezależnie od obciążenia jest jednym z niewielu, jeśli nie jedynym samochodem w którym wraz ze wzrostem obciążenia nie zwiększa się ciśnienie w tylnych kołach.

A po zmianie czegoś tam w tylnym zawieszeniu przy tych samych oponach nagle obciążenie ma wpływ na ciśnienie. Nie wydaje mi się to mądre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby być dokładnym - zgodnie z nalepką na drzwiach tył w note to 1,9 atm przy aucie nieobciążonym (rozumiem,że oznacza to pustą tylną kanapę i względnie pusty bagażnik) Potem w zależności od wzrostu obciążenia tylnej osi zaleca się podnoszenie ciśnienia nawet bodaj do 2,8 atm na tyle. Nie bardzo wyobrażam sobie sytuację, że kiedy posadzę 2 czy 3 osoby na tylnej kanapie a do bagażnika wrzucą 50 kg bagażu to łapię za pompkę i pompuję te 2,8 atm a potem kiedy wysiada ponownie upuszczam do 1,9. Biorąc pod uwagę, że oś przednia to stałe 2,2 (czy 2,3 - niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę)atm- trzeba wypracować jakiś rozsądny kompromis, żeby ciągle nie zmieniać ciśnienia w tylnej osi. Moim zdaniem takim kompromisem jest napełnianie kół obu osi tym samym ciśnieniem. Te 0,2 czy 0.3 atm w tyle więcej to bezpieczny zapas na wypadek pełnego obciążenia auta oczywiście kosztem pewnego pogorszenia komfortu jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zwiększania ciśnienia o 0,2 atm to fakt, ale wynika to z faktu, że przy wysokich prędkościach (pow. ok. 160 km/h w jeździe CIĄGŁEJ a nie chwilowej) powietrze w oponie się trochę rozrzedza (gorąc) i stąd ta weryfikacja o 0,2 atm.

A to przypadkiem jeszcze dodatkowo nie zwiększa ciśnienia :P

ze wzrostem temperatury rośnie ciśnienie, nie jest tak

zmiana elementów zawieszenia może mieć duży lub bardzo duży wpływ na ciśnienie i zachowanie auta - w końcu to zawiecha jest!

w niemieckim autobildzie ze dwa lata temu pokazywali na zdjęciu elementy wymienione przy liftingu - były to jakieś gumy jak odbój, natomiast to miało mieć wpływ na zarzucanie tyłem samochodu, co przy pierwszych testach wyszło, więc pewnie poszli po rozum do głowy i zmienili ciśnienie. Proszę niech ktoś przedstawi samochód w którym po zmianie obciążenia nie należy w/g instrukcji przyjmować innego ciśnienia - bo ja nic takiego nie znam. Ciągle uważam, że to był jakiś błąd Nissana.

I jeszcze jedno w moim innym samochodzie instrukcja obsługi i podawane w niej ciśnienia były błędne: instrukcja podawała zwiększanie ciśnienia w tylnych kołach w zależności od użytego silnika, a instrukcja z samochodów o 0/5 roku później całkowicie inne ciśnienia (zmniejszono o 0,3 na nieobciążonym z przodu i o 0,4 z tyłu. Jak to możliwe że dla jednej wersji silnikowej ciśnienie z przodu ma być równe tylnemu, a dla innej wersji (cięższej o 30kg - nacisk na przednią oś w/g instrukcji) ciśnienie z prziodu dużo wyższe niż z tyłu - to chyba też błąd.

 

Opona z większym ciśnieniem mniej się wygina stąd lepsze prowadzenie większa stabilność samochodu, ale jak się przesadzi to droga hamowania może się nieźle wydłużyć. W samochodzie bez ABSu można coś ciekawego zaobserwować - znaczne zwiększenie ciśnienia w oponach z tyłu powoduje że samochód przy hamowaniu z blokowaniem kół zarzuca tyłem, a na zakrętach staje się nadsterowny - to akurat można sprawdzić w nocie.

P.S. Zwiększenie ciśnienia z przodu powoduje podsterowność, a z tyłu podsterowniość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zastosowano jeszcze ( i pewnie ze względu na koszty nam to nie grozi) niestety w autach osobowych (przynajmniej popularnych) takiego rozwiązania jak w transporterze opancerzonym SKOT czy bardziej współczesnym ROSOMAK, gdzie jest centralny układ pompowania kół i kontroli ciśnienia. Tam w czasie jazdy można utrzymywać zaprogramowane ciśnienie w każdym z kół oddzielnie - dba o to komplet czujników ciśnienia i sprężarka która dopompowuje np. przestrzelone koło :D Z twojego wywodu wynika,że coś takiego by się jednak przydało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W F126p nie trzeba było przestawiać ciśnienia, chyba w CC też.

maluch bardzo stara konstrukcja i bagażnik z przodu, a z tyłu silnik który nie zmienia masy.

w cinquecento były podawane ciśnienia w zależności o obciążenia przód tył2,0 albo przód tył 2,2

W tym jedynym konkretnym przypadku dzieje się wprost przeciwnie - kiedyś miałem gdzieś publikację na ten temat, ale zgubiłem linka :(

A więc to jest sprzeczne z nauką, no ale nie jestem w końcu fizykiem :D

Ale robiłem z dzieckiem doświadczenie z napompowanym balonem i go ogrzałem - powiększył się, no ale to był balon nie opona..

Opona z większym ciśnieniem mniej trzyma się drogi - auto szybciej wyleci z zakrętu: widać m.in. o tym zapomniałeś w wywodzie

tak jeśli zwiększysz ciśnienie o dużo ale ja teraz mówię o 0,2atm. Ale jeśli będziesz miał dociążony tył i nie wysokie ciśnienie to poślizgnie ci się przód co za różnica czy polecisz tyłem czy przodem i tak będzie zabawa kierownicą i gazem :)

Proponuję coś innego przecież można zwiększyć ciśnienie i na pustej drodze posprawdzać które koła pierwsze się ślizgają, które piszczą

 

Pisałeś że producent wie lepiej, to czemu jak pamiętam pisałeś że zwiększyłeś szerokość opon - nie po to żeby poprawić zachowanie się samochodu?

w note stosuje się dwa trzy rozmiary opon 175/65 r15 zamiennik 185/55R16 i 185/65R15

Przecież to są opony o różnej wysokości a producen w instrukcji nic nie pisze o zmianach wysokości aut. Ma to też wpływ na przyspieszenie, prędkość i przekłamania licznika - ale producent wie lepiej, a Ty zastosowałeś chyba 195/60R15 co nie jest uwzględnine w instrukcji obsługi i świadectwie homologacji - dlaczego skoro producent wie lepiej - właśnie po to bo wiesz że to jest lepsze nieprawdasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli będziesz miał dociążony tył i nie wysokie ciśnienie to poślizgnie ci się przód co za różnica czy polecisz tyłem czy przodem i tak będzie zabawa kierownicą i gazem

jestem podobnego zdania - lepiej nieco przepompowac koła niż ich niedopompować, 0,2 atm za dużo to tylko pogorszenie komfortu jazdy, 0,2 za mało to większe zużycie paliwa i przyspieszone zużycie opony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...