Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Ciśnienie w oponach dla NOTE


Notesik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  Piteq napisał:
  JACKO29 napisał:
Cześć PITQOWA,ciśnienie podam Ci w kilku wartościach:

rozmiar kołaT125/70D15-420kPa=60psi=4.2bar=4.3kg/cm kwadratowy

 

JACKO29,

Bardzo Ci dziękuje.

Trochę mnie przeraża, że w takim małym kółeczku ma być takie duże ciśnienie :(.

Z tego wynika, że muszę sobie kupić jakiś mały ciśnieniomierz. Chyba to kolejna niezbędna rzecz, jaką muszę sobie kupić, bo jak inaczej zmierzyć ciśnienie w zimnych oponach.

Zgodnie z instrukcją muszą stygnąć po jeżdzie około 3 godzin, a trudno stać na stacji paliw i czekać trzy godziny, aż koła ostygną g:< .

Dzięki, pozdrawiam,

PITQOWA

Zgadza się ,ale to jest bardzo wąskie kółeczko,wręcz rowerowe.Przy dopuszczalnej prędkości 80km/h i niższym ciśnieniu mozna by było zdjąć tą gumkę,a to już by było nieciekawie.

Co do ciśnieniomierzy,wystarczy zwykły ze wskazaniem do jednego miejsca po przecinku,założę się z Notkiem,że nie ustawia ciśnienia idealnie na kreskę,0.05 bar przy 2.3 to naprawdę niewielka i niezauważalna różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,tak, ja ten manewr powtarzam przy nówkach po1000 i przed każdym sezonem,ale z ciśnieniami to sobie te drugie miejsce odpuszczam :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

mam pytanie jakie zimowki polecacie do notesa? w standardzie mam letnie 185/55 R16 ale na zime zastanawiam sie nad felgami 15 w rozmiarze 185/65 albo 175/65. z gory dziekuje za info, pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  was79 napisał:
goodyear ultragrip 7+ :one:

 

Dokładnie was79!

Dzisiaj pierwszy śnieg w moich górkach, a na felgach nowe Ultra Gripy 7+ które kupiłem dzięki waszemu poleceniu. R E W E L A C J A ! Polecam wszystkim, jeszcze na tak dobrych zimowkach nie jeździłem. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  bartosch napisał:
  was79 napisał:
goodyear ultragrip 7+ :one:

a w jakim rozmiarze 175/65 czy 185/65?

 

letnie mam 175/65 i zimówki takie same :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Latem jeżdżę na tych zamontowanych fabrycznie 15/185/65 Continental Eco Contact II. Sprawują się nieźle, są ciche i dobre na suchym - gorzej kiedy mocno pada. Na zimę (wyszedłem z założenia że będzie raczej chlapa niż kopny śnieg) kupiłem Fuldę Cristal Montero II o tym samym rozmiarze. Pompuję przód i tył identycznie 2,3 atm (nie wożę zbyt wile bagażu a i pasażerów z tyłu sporadycznie) Nie stosuje żadnych wynalazków typu pompowanie azotem bo to zwykła ściema. Regularnie raz w tygodniu zaglądam do oponiarza, gdzie kontroluje ciśnienie profesjonalnym manometrem (te na stacjach paliw pokazują cuda). I jakoś sie toczy... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  notek napisał:
A czemu w tyle masz o 0,2 atm więcej niż każe producent

pompuję identyczne, bo jestem po prostu leniwy, poza tym 0.2 atm nie zmieniają zasadniczo zachowania auta a na pewno przyczyniają się do minimalnej oszczędności paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uuu,Dar 0,2 więcej z tyłu to bardzo dużo zwłaszcza dla przedniego napędu,tak jak pisze Notek,nadganiasz tyłem ale tego nie czujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  notek napisał:
Każda zmiana ciśnienia zmienia zachowanie auta. To co piszesz, znaczy tylko tyle, że nie czujesz auta.

 

ja zawsze jezdzę na trochę podwyższonym ciśnieniu i to w każdym samochodzie. max o 0,2 Atm więcej i uważam że jest lepiej. auto jest trochę twardsze i lepiej je czuję. Mówicie że to złe, a przecież często w instrukcjach przeróżnych samochodów pisze, że na trasy szybkiego ruchu zwiększyć ciśnienie o 0,2 atm - jest inaczej?

Dam jeszcze jeden przykład:

W Motorze (nr 52/2008-1/2009) był test wpływu ciśnienia na właściwości jezdne.

ciśnienie zmniejszone o 0,2 w każdym przypadku było gorsze niż prawidłowe, ale o 0,2 większe poprawiło:

- prędkość przy jakiej następuje poślizg kół przednich(na wodzie),

- maxymalne przyspieszenie boczne(na wodzie),

- czas przejazdu okręgu o średnicy 55m(na wodzie)

- zmniejszyło współczynnik oporów toczenia.

Droga hamowania ze 100km/h na suchej i mokrej nawierzchni pogorszyła się o całe 10cm

test na VW golf i opony 195/65R15.

Jak już pisałem w pełni zgadzam się z tym testem, zwłaszcza przy o oponach o dużym profilu jak w nocie (0,65).

I jeszcze jedno Note z początku produkcji, które ma podane ciśnienie w oponach niezależnie od obciążenia jest jednym z niewielu, jeśli nie jedynym samochodem w którym wraz ze wzrostem obciążenia nie zwiększa się ciśnienie w tylnych kołach.

A po zmianie czegoś tam w tylnym zawieszeniu przy tych samych oponach nagle obciążenie ma wpływ na ciśnienie. Nie wydaje mi się to mądre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby być dokładnym - zgodnie z nalepką na drzwiach tył w note to 1,9 atm przy aucie nieobciążonym (rozumiem,że oznacza to pustą tylną kanapę i względnie pusty bagażnik) Potem w zależności od wzrostu obciążenia tylnej osi zaleca się podnoszenie ciśnienia nawet bodaj do 2,8 atm na tyle. Nie bardzo wyobrażam sobie sytuację, że kiedy posadzę 2 czy 3 osoby na tylnej kanapie a do bagażnika wrzucą 50 kg bagażu to łapię za pompkę i pompuję te 2,8 atm a potem kiedy wysiada ponownie upuszczam do 1,9. Biorąc pod uwagę, że oś przednia to stałe 2,2 (czy 2,3 - niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę)atm- trzeba wypracować jakiś rozsądny kompromis, żeby ciągle nie zmieniać ciśnienia w tylnej osi. Moim zdaniem takim kompromisem jest napełnianie kół obu osi tym samym ciśnieniem. Te 0,2 czy 0.3 atm w tyle więcej to bezpieczny zapas na wypadek pełnego obciążenia auta oczywiście kosztem pewnego pogorszenia komfortu jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  notek napisał:
Co do zwiększania ciśnienia o 0,2 atm to fakt, ale wynika to z faktu, że przy wysokich prędkościach (pow. ok. 160 km/h w jeździe CIĄGŁEJ a nie chwilowej) powietrze w oponie się trochę rozrzedza (gorąc) i stąd ta weryfikacja o 0,2 atm.

A to przypadkiem jeszcze dodatkowo nie zwiększa ciśnienia :P

ze wzrostem temperatury rośnie ciśnienie, nie jest tak

  notek napisał:
zmiana elementów zawieszenia może mieć duży lub bardzo duży wpływ na ciśnienie i zachowanie auta - w końcu to zawiecha jest!

w niemieckim autobildzie ze dwa lata temu pokazywali na zdjęciu elementy wymienione przy liftingu - były to jakieś gumy jak odbój, natomiast to miało mieć wpływ na zarzucanie tyłem samochodu, co przy pierwszych testach wyszło, więc pewnie poszli po rozum do głowy i zmienili ciśnienie. Proszę niech ktoś przedstawi samochód w którym po zmianie obciążenia nie należy w/g instrukcji przyjmować innego ciśnienia - bo ja nic takiego nie znam. Ciągle uważam, że to był jakiś błąd Nissana.

I jeszcze jedno w moim innym samochodzie instrukcja obsługi i podawane w niej ciśnienia były błędne: instrukcja podawała zwiększanie ciśnienia w tylnych kołach w zależności od użytego silnika, a instrukcja z samochodów o 0/5 roku później całkowicie inne ciśnienia (zmniejszono o 0,3 na nieobciążonym z przodu i o 0,4 z tyłu. Jak to możliwe że dla jednej wersji silnikowej ciśnienie z przodu ma być równe tylnemu, a dla innej wersji (cięższej o 30kg - nacisk na przednią oś w/g instrukcji) ciśnienie z prziodu dużo wyższe niż z tyłu - to chyba też błąd.

 

Opona z większym ciśnieniem mniej się wygina stąd lepsze prowadzenie większa stabilność samochodu, ale jak się przesadzi to droga hamowania może się nieźle wydłużyć. W samochodzie bez ABSu można coś ciekawego zaobserwować - znaczne zwiększenie ciśnienia w oponach z tyłu powoduje że samochód przy hamowaniu z blokowaniem kół zarzuca tyłem, a na zakrętach staje się nadsterowny - to akurat można sprawdzić w nocie.

P.S. Zwiększenie ciśnienia z przodu powoduje podsterowność, a z tyłu podsterowniość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zastosowano jeszcze ( i pewnie ze względu na koszty nam to nie grozi) niestety w autach osobowych (przynajmniej popularnych) takiego rozwiązania jak w transporterze opancerzonym SKOT czy bardziej współczesnym ROSOMAK, gdzie jest centralny układ pompowania kół i kontroli ciśnienia. Tam w czasie jazdy można utrzymywać zaprogramowane ciśnienie w każdym z kół oddzielnie - dba o to komplet czujników ciśnienia i sprężarka która dopompowuje np. przestrzelone koło :D Z twojego wywodu wynika,że coś takiego by się jednak przydało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  notek napisał:
W F126p nie trzeba było przestawiać ciśnienia, chyba w CC też.

maluch bardzo stara konstrukcja i bagażnik z przodu, a z tyłu silnik który nie zmienia masy.

w cinquecento były podawane ciśnienia w zależności o obciążenia przód tył2,0 albo przód tył 2,2

  notek napisał:
W tym jedynym konkretnym przypadku dzieje się wprost przeciwnie - kiedyś miałem gdzieś publikację na ten temat, ale zgubiłem linka :(

A więc to jest sprzeczne z nauką, no ale nie jestem w końcu fizykiem :D

Ale robiłem z dzieckiem doświadczenie z napompowanym balonem i go ogrzałem - powiększył się, no ale to był balon nie opona..

  notek napisał:
Opona z większym ciśnieniem mniej trzyma się drogi - auto szybciej wyleci z zakrętu: widać m.in. o tym zapomniałeś w wywodzie

tak jeśli zwiększysz ciśnienie o dużo ale ja teraz mówię o 0,2atm. Ale jeśli będziesz miał dociążony tył i nie wysokie ciśnienie to poślizgnie ci się przód co za różnica czy polecisz tyłem czy przodem i tak będzie zabawa kierownicą i gazem :)

Proponuję coś innego przecież można zwiększyć ciśnienie i na pustej drodze posprawdzać które koła pierwsze się ślizgają, które piszczą

 

Pisałeś że producent wie lepiej, to czemu jak pamiętam pisałeś że zwiększyłeś szerokość opon - nie po to żeby poprawić zachowanie się samochodu?

w note stosuje się dwa trzy rozmiary opon 175/65 r15 zamiennik 185/55R16 i 185/65R15

Przecież to są opony o różnej wysokości a producen w instrukcji nic nie pisze o zmianach wysokości aut. Ma to też wpływ na przyspieszenie, prędkość i przekłamania licznika - ale producent wie lepiej, a Ty zastosowałeś chyba 195/60R15 co nie jest uwzględnine w instrukcji obsługi i świadectwie homologacji - dlaczego skoro producent wie lepiej - właśnie po to bo wiesz że to jest lepsze nieprawdasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  esjot napisał:
jeśli będziesz miał dociążony tył i nie wysokie ciśnienie to poślizgnie ci się przód co za różnica czy polecisz tyłem czy przodem i tak będzie zabawa kierownicą i gazem

jestem podobnego zdania - lepiej nieco przepompowac koła niż ich niedopompować, 0,2 atm za dużo to tylko pogorszenie komfortu jazdy, 0,2 za mało to większe zużycie paliwa i przyspieszone zużycie opony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...