Gość notek Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 "a jego liczba to 666" to autentyczny numer rejestracyjny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość notek Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 Za dużo - to również przyśpieszone ZUŻYCIE opony opona zużywa się zawsze, jeśli jest niedopompowana -niszczą się krawędzie, jeśli przepompowana środek bieżnika, jeśli cisnienie idealne - wszystko razem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esjot Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 ale jak jeździsz gwałtownie to przy nie zwiększonym ciśnieniu zużywają ci się obżeża opon po zewnętrznych stronach samochodu, a przy trochę zwiększonym nie - sprawdzone "własnoręcznie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 przypominam o istocie naszego sporu - jak z ciśnieniem tylnej osi (przodu nie dotyczy bo ma być stałe) Niech mi więc poda ktoś rozsądne i praktyczne rozwiązanie, jesli raz wozisz z tyłu powietrze a za chwilę zapakujesz bagażnik i przewozisz dwóch pasażerów na tylnej kanapie a potem znowu jeździsz sam? Trudno bawić się w pompowanie i upuszczanie powietrza. A ksiązkowe 1,9 atm z tyłu to przy pełnym obciążeniu stanowczo za mało. Ergo - trzeba napompować optymalnie aby dało się jeździć "na pusto" i załadowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość notek Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 full obciążenie jest POWYŻEJ 3 pasażerów właśnie takie obciażenie mam na myśli plus załadowany bagażnik, zdarza ci się chyba przewozić komplet pasażerów? I wtedy to 1,9 nijak ma się do rzeczywistości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esjot Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 Uśrednij ciśnienie pomiędzy max i min, chyba że jazda z obciążeniem to przypadki marginalne. To prawda przecież nie należy zmieniać ciśnienia gdy kończy się paliwo lub gdy zatankujesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość notek Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 Uśrednij ciśnienie pomiędzy max i min taką metodę (w granicach rozsądku - podwyższając ciśnienie z tyłu o 02, atm) właśnie stosuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość notek Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esjot Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 http://www.tirerack.com/tires/tiretech/tiretech.jsp Tam są chyba najfajniejsze opisy co ma jaki wpływ na prowadzenie samochodu - polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 dla ŻADNEJ z wielu sytuacji nie mam w tyle 1,9 - mam 2,1 atm więc nie bardzo wiem o co tem spór - o 0,1atm? skoro ja pompuję do 2,2? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość notek Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 tu akurat się zgadzam ale nadal twierdzę (z praktycznego doświadczenia w ciągu 20 letniego stażu jako kierowca) że groźniejsze jest zbyt małe ciśnienie w kołach niż zbyt duże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esjot Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 tu akurat się zgadzam ale nadal twierdzę (z praktycznego doświadczenia w ciągu 20 letniego stażu jako kierowca) że groźniejsze jest zbyt małe ciśnienie w kołach niż zbyt duże W pełni się z tym zgadam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 jeden jest tylko przypadek kiedy auto prowadzi się lepiej ze zmniejszonym cisnieniem - jazda w kopnym lub po ubitym śniegu , opony lepiej wgryzają się w nawierzchnię i mniejsze jest ryzyko poślizgu, jednak nie zalecałbym nikomu dłuższej jazdy, niedopompowana opona szybko się przegrzewa i niszczą szczególnie jej barki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość notek Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esjot Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 Spieramy się o ciśnienie, a ja tylko się spytam: jaką pewność mamy, że wynik mierzenia ciśnienia naszym manometrem jest prawidłowy? że manometr podaje prawidłowe ciśnienie. Przecież także nie mamy pewności że na stacjach benzynowych są dobre manometry. A niedokładność ich w/g różnych testów spokojnie sięga max +-0,3 atm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość notek Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esjot Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 Naprawdę nie chcę się czepiać, ale piszesz że dokładność 0,05, ale skąd wiesz że jest prawidłowa, masz świadectwo legalizacji, a nawet jakby jakimś dziwnym trafem było, to jest ono najwyżej na rok, a później się powtarza. Chyba że pomyliłeś dokładność (możliwość odczytu - ilość miejsc na wyświetlaczu) z możliwym błędem. Ja również mam elektroniczny ( po roku był wymieniony w sklepie na nowy bo pokazywał skokowo ciśnienie 2.05 a następne to 2,2) i zwykły. Jest pomiędzy nimi różnica 0,1 atm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość notek Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 jaką pewność mamy, że wynik mierzenia ciśnienia naszym manometrem jest prawidłowy? na stacji paliw żadnej - tam rozrzut pomiaru sięga 0,2 atm lub więcej, poniekąd z winy kierowców, jedni obchodza się z delikatnym manometrem jak z młotkiem, inni zabierają go sobie na pamiątkę, skutek - stacje paliw zaopatrują się w byle jaki tani i niedokładny sprzęt. w aucie podobnie - dokładny manometr to wydatek 100-150 zł i mało komu się chce wywalać tyle pieniędzy pozostaje warsztat obsługujący ogumienie - korzystam z zaprzyjaźnionego w pobliżu, za darmo można zmierzyć ciśnienie dokładnym (homologowanym) miernikiem wyskalowanym w setnych częściach atm. - w miare możliwości polecam właśnie to rozwiązanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość notek Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.