cube78 Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 u mnie na słupku też podane jest 2.5 przód i tyle samo tył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 u mnie na słupku też podane jest 2.5 przód i tyle samo tył sądzę,że sprawę mocno upraszczasz - tam jest kilka opcji obciążenia - dla 2,3,5 osób plus bagaże i dla każdej z nich ciśnienie z tyłu jest nieco inne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość notek Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cube78 Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 tez byłem mocno zdziwiony, bo takie samo cisnienie jest dla 2, 3, 5 osób . 2.5 bara Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość notek Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cube78 Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 tak własnie, 06 rok, i taka własnie informacja jest wytłoczona. hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość edo Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Ja mam notesa z drugiej połowy 2007 r. i wygląda to tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość notek Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Dar - a jakie masz te wartości, dla jakich wartości/ilości osób i dla jakich opon nie chciało mi się sprawdzać ale wydaje mi się że u mnie identycznie jak u edo kupowałem wrzesień 2006 obuty w letnie opony 185x65xR15 Continental Eco Contact Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość notek Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 ale dla mnie to nie jest takie zupełnie jednoznaczne, rozumiem,że: 1 ludzik + 2 = p.2,3 t.2,1 5 + bagaż = p.2.3 t.2,9 a to oznacza dla tyłu wartości skrajne i różniące się aż o 0,8 atm. a co np jeżeli jest 4 bez bagażu albo z jedną walizką? pompować tył 2,5? dlatego ja to uśredniam pompując nieco więcej z tyłu - np. 2,2 -2,3 co oczywiście wiąże się z pogorszeniem komfortu ale zmniejszam ryzyko niedopompowania opon w razie niespodziewanego kompletu na pokładzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość notek Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 Ja mam notesa z drugiej połowy 2007 r. i wygląda to tak: mój też z drugiej połowy 2007, ale węższe opony i wygląda to tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość notek Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cieply Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 Temat trochę zakurzony, więc odkurzam bo... W roczniku 2010 (Note 1.6) jest jeszcze inaczej: Przód 2,5 a tył 2,2 i to znów bez względu na obciążenie Ciekawe, że jakoś firma nie może się zdecydować jak w końcu jest właściwie - bo samo auto przez lata niewiele się zmieniło i nie widzę uzasadnienia dla tak radykalnych różnic. Aktualne wartości wydają się być średnią tego co było wcześniej. Być może poszli w kierunku wygody użytkowania kosztem własności trakcji przy skrajnym obciążeniu/odciązeniu... Ciekaw jestem jak jest w 1.4 i w najnowszych Notesach z 2011r? Tyle nowości. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 Może też w grę wchodzić wyprofilowanie zderzaka i opływ powietrza pod samochodem.Ja mam 2007 rocznik,Was też różnica kilku miesiecy a już było widać różnice w profilowaniu zderzaka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 (edytowane) No i nie zapominajmy, że w trakcie produkcji zmieniały się seryjne opony. Wcześniej 185/65/15 i przy tej oponie często było 2.3 przód i 2.1 tył. Teraz podstawowa seryjna to 175/65/15 i tu mamy 2.5 przód i 2.2 tył. Podobno po FL coś poprawiono w zawieszeniu (charakterystyka??). To też może mieć wpływ na dobór ciśnień w oponach. Edytowane 17 Czerwca 2011 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 18 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2011 Zgadza się ,a ciekaw jestem czy 195/55R16 też nabijać na 2.3 i 2.1? Może ktoś kto ma takie gumiaki odpowie ile ma nabite? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 18 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2011 (edytowane) logicznie rzecz biorąc - im niższy profil tym wyższe ciśnienie - ja w oponki swojego roweru górskiego wbijam po 3 atmosfery Edytowane 18 Czerwca 2011 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 18 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2011 Jakoś nie widzę górala na gumach 195/55R16 :whistle: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 18 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2011 (edytowane) ale profil mają niski - chyba dwudziestki a może piętnastki - a tak serio - przy szerokiej,półsportowej oponie o profilu powiedzmy 50 ciśnienie musi być wyższe, żeby nie poddała się na pierwszym krawężniku - np misiek colt, którego pomagałem nabywać: opona 195x15x50 ciśnienie przód 2,5 tył 2,2 więc jest coś na rzeczy. Jak na takie małe autko gumy dość płaskie i szerokie. Pojazd prowadzi się pewnie ale jest sztywny i mało komfortowy. Jako spokojny driver wolę typowy profil 185x15 z komfortowym barkiem 65. Może trochę buja na zakrętach, ale dziury mniej straszne i alumy całe. I sportowej jazdy jakoś się odechciewa - chyba,że na wprost ze startu zatrzymanego - np na światłach - niejednego można zdziwić Edytowane 18 Czerwca 2011 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 18 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2011 No widzisz ,trzeba Cię zmobilizować To już jest konkret Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cdlxxvi Opublikowano 21 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 Zgadza się ,a ciekaw jestem czy 195/55R16 też nabijać na 2.3 i 2.1? Jeśli masz na myśli 185/55R16 (były w ogóle Notesy z fabrycznymi 195?), to tak, na nalepce jest 2,3/2,1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 21 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 były w ogóle Notesy z fabrycznymi 195? wedle tego, co pamiętam - takiego rozmiaru nie było, na początku były 185x65x15, ostatnio coraz częściej 175 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vinotek Opublikowano 11 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2011 u mnie w nowym notku na nalepce słupku pisze przod 2,5 tył 2,2. kupiłem elektroniczny ciśnieniomierz i okazało sie że miałem 2,8 przód i 2,5 tył ,tak napompowali chyba w serwisie przed odbiorem w salonie :-) jak spuściłem ciśnienie na takie jak pisze na słupku to auto już nie skacze tak na nierównościach :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.