Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Ciśnienie w oponach dla NOTE


Notesik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

u mnie na słupku też podane jest 2.5 przód i tyle samo tył

sądzę,że sprawę mocno upraszczasz - tam jest kilka opcji obciążenia - dla 2,3,5 osób plus bagaże i dla każdej z nich ciśnienie z tyłu jest nieco inne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dar - a jakie masz te wartości, dla jakich wartości/ilości osób i dla jakich opon

nie chciało mi się sprawdzać ale wydaje mi się że u mnie identycznie jak u edo

kupowałem wrzesień 2006 obuty w letnie opony 185x65xR15 Continental Eco Contact

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale dla mnie to nie jest takie zupełnie jednoznaczne, rozumiem,że:

1 ludzik + 2 = p.2,3 t.2,1

5 + bagaż = p.2.3 t.2,9 a to oznacza dla tyłu wartości skrajne i różniące się aż o 0,8 atm.

a co np jeżeli jest 4 bez bagażu albo z jedną walizką? pompować tył 2,5? :)

dlatego ja to uśredniam pompując nieco więcej z tyłu - np. 2,2 -2,3 co oczywiście wiąże się z pogorszeniem komfortu ale zmniejszam ryzyko niedopompowania opon w razie niespodziewanego kompletu na pokładzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam notesa z drugiej połowy 2007 r. i wygląda to tak:

mój też z drugiej połowy 2007, ale węższe opony i wygląda to tak:

 

6dded6fcb24f2883med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Temat trochę zakurzony, więc odkurzam bo...

W roczniku 2010 (Note 1.6) jest jeszcze inaczej:

Przód 2,5 a tył 2,2 i to znów bez względu na obciążenie :huh:

Ciekawe, że jakoś firma nie może się zdecydować jak w końcu jest właściwie - bo samo auto przez lata niewiele się zmieniło i nie widzę uzasadnienia dla tak radykalnych różnic. Aktualne wartości wydają się być średnią tego co było wcześniej. Być może poszli w kierunku wygody użytkowania kosztem własności trakcji przy skrajnym obciążeniu/odciązeniu... :rolleyes2:

Ciekaw jestem jak jest w 1.4 i w najnowszych Notesach z 2011r?

Tyle nowości.

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może też w grę wchodzić wyprofilowanie zderzaka i opływ powietrza pod samochodem.Ja mam 2007 rocznik,Was też różnica kilku miesiecy a już było widać różnice w profilowaniu zderzaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i nie zapominajmy, że w trakcie produkcji zmieniały się seryjne opony. Wcześniej 185/65/15 i przy tej oponie często było 2.3 przód i 2.1 tył. Teraz podstawowa seryjna to 175/65/15 i tu mamy 2.5 przód i 2.2 tył. Podobno po FL coś poprawiono w zawieszeniu (charakterystyka??). To też może mieć wpływ na dobór ciśnień w oponach.

Edytowane przez ranger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się ,a ciekaw jestem czy 195/55R16 też nabijać na 2.3 i 2.1?

Może ktoś kto ma takie gumiaki odpowie ile ma nabite?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

logicznie rzecz biorąc - im niższy profil tym wyższe ciśnienie - ja w oponki swojego roweru górskiego wbijam po 3 atmosfery :rofl:

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś nie widzę górala na gumach 195/55R16 :whistle: :whistle: :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale profil mają niski - chyba dwudziestki a może piętnastki :rofl: - a tak serio - przy szerokiej,półsportowej oponie o profilu powiedzmy 50 ciśnienie musi być wyższe, żeby nie poddała się na pierwszym krawężniku - np misiek colt, którego pomagałem nabywać: opona 195x15x50 ciśnienie przód 2,5 tył 2,2 więc jest coś na rzeczy. Jak na takie małe autko gumy dość płaskie i szerokie. Pojazd prowadzi się pewnie ale jest sztywny i mało komfortowy. Jako spokojny driver wolę typowy profil 185x15 z komfortowym barkiem 65. Może trochę buja na zakrętach, ale dziury mniej straszne i alumy całe. I sportowej jazdy jakoś się odechciewa - chyba,że na wprost ze startu zatrzymanego - np na światłach - niejednego można zdziwić :rofl:

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz ,trzeba Cię zmobilizować

To już jest konkret :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się ,a ciekaw jestem czy 195/55R16 też nabijać na 2.3 i 2.1?

 

Jeśli masz na myśli 185/55R16 (były w ogóle Notesy z fabrycznymi 195?), to tak, na nalepce jest 2,3/2,1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

były w ogóle Notesy z fabrycznymi 195?

 

wedle tego, co pamiętam - takiego rozmiaru nie było, na początku były 185x65x15, ostatnio coraz częściej 175

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

u mnie w nowym notku na nalepce słupku pisze przod 2,5 tył 2,2. kupiłem elektroniczny ciśnieniomierz i okazało sie że miałem 2,8 przód i 2,5 tył ,tak napompowali chyba w serwisie przed odbiorem w salonie :-) jak spuściłem ciśnienie na takie jak pisze na słupku to auto już nie skacze tak na nierównościach :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...