Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Obszerny opis Primery P10


Gość kazek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

widziałem ta Prime w Gdyni ,za kółkiem siedział ktoś inny niz w gazecie sie wypowiadał ,myslalem ze ten typ ze zdjecia co sie o niej wypowiada to jest wlasciciel ,ale znalazlem numer 22 motoru (ten z Primą jest numer 30) i w uzywanych autach bylo opisywane Volvo 440 ,gdzie okazalo sie ze wlascicielem jest ten sam typ. No chyba ze on jest jakims oblatywaczem gazety "Motor" na wszystkie uzywane i opisywane auta.

 

Ale to tylko taka ciekawostka przyrodnicza :)

 

Coobcio zebrał

1) w P10 nie było silnika TurboDisela, jedynie 75konna nie doladowana dwu litrówka

2) Primera opisywana to nie jest wersja GT a jej słabsza odmiana 130Konna na wielopunkcie która od wersji GT odróżnia:

- brak progów

- zegary wyskalwaone do 220km/h i 8.000 w GT 240 i 9000 do tego GT ma miernik ciśnienia oleju

- zderzaki w GT są niższe i mają dodatkowe wloty do wentylowania tarcz z przodu

- brak sportowych kubełkowych foteli

- mniejsza moc silnika wynikająca z inengo walka ssacego, zaworów wydechowych, koelktora wydechowego i nastawów w ECU (GT kręci sie do 7500obr.min)

 

GT miała płaskie tłoki dzięki którym stopieńspręzania był podnioesiony do 10:1 zamiast 9,5:1 jak to miało miejsce w przypadku słabszej odmian

 

Dopisujcie uwagi zbierzemy to w kupę i wyślemy do nich.

Slawek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w rozmowie na GG zapomniałej jeszcze dopisać że silnik w GT ma stopeiń sprężania wynoszący 10:1 osiągnięto to po przez wymiane wklęsłych tłoków na plaskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. czerwone "GT" na lewo od predkosciomierza ,a jak trzeba bedzie foty słać rasowego P10 GT to mysle ze kilka osob (w tym i ja chetnie) moze je załączyć.

 

2. Rzekome P10 kombi to W11 już z tego co się zdazylem zorientować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z pierdółek mogę dodać że w silnikach SR20DE jest zastosowany inny pierścień górny na tłoku tzn. jest ścięty pod kątem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Państwo,

Klubowicze, członkowie Nissanklub.pl ze sporym zainteresowaniem zapoznali się z prezentowanym w numerze 30 artykułem dot. Nissana Primery P10. 

Po krótkiej dyskusji na forum pozwoliłem sobie zebrać kilka uwag wnoszonych przez uczestników i podesłać Państwu w formie uzupełnienia i sprostowania.

Przede wszystkim zdjęcia prezentowanego przez Państwa samochodu to nie wersja GT. Licznik wyskalowany do 220 km/h oraz obrotomierz do 6500 (czerwone pole) wskazuje na normalną wersję 115 konną, poza tym wersja GT posiada na desce dodatkowy miernik ciśnienia oleju. Nadwozie w wersji GT jest wyposażone w progi oraz zderzaki są obniżone i posiadają wloty powietrza do wentylowania tarcz hamulcowych. Siedzenia w wersji GT są kubełkowe.

W przypadku silników napisali Państwo (ramka najpopularniejsze silniki) iż Primera była oferowana z silnikiem turbodiesel, co jest nie prawdą ponieważ taki pojawił sie dopiero w wersji P11. 

W ramce historia modelu pojawiło się zdjęcie Primery P11.144 czyli wersji P11 po liftingu. Kolejny błąd to prezentacja zdjęcia Primery P11E (kombi) w  ramce Pozostałe wersje nadwozia jako wersji P10 Kombi. 

Jednocześnie chcieliśmy poinformować że doświadczenia naszych klubowiczów wskazują iż ceny części zamiennych np. amortyzatorów są znacznie zawyżone.

Jeśl w przyszłości chcieli by Państwo skorzystać z naszej bogatej kolekcji zdjeć lub uzyskać informację na temat modeli Nissana , gorąco zapraszamy.



Z wyrazami szacunku ...

 

To jest propo - to zawieszenie w W10 jest inne niż w P10 ? bo nie jestem pewien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi 10,5 sekundami to niezła bujda jest

 

w moim podpisie macie czas do 60mph i silnik, ktory mial zatkany EGR i lekko przestawiony zaplon tak wiec z tym 10,5 to chyba jednak nie do konca taka bujda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bravo Velociraptorze !!

Ja bym jeszcze wtrącił jeszcze wątek o silniku 130konnym, żebyś nie musiał się przemęczać pozwoliłem sobie na małą korektę, tata:

Szanowni Państwo,

Klubowicze, członkowie Nissanklub.pl ze sporym zainteresowaniem zapoznali się z prezentowanym w numerze 30 artykułem dot. Nissana Primery P10.

Po krótkiej dyskusji na forum pozwoliłem sobie zebrać kilka uwag wnoszonych przez uczestników i podesłać Państwu w formie uzupełnienia i sprostowania.

 

Przede wszystkim zdjęcia prezentowanego przez Państwa samochodu to nie wersja GT. Licznik wyskalowany do 220 km/h oraz obrotomierz do 6500 (czerwone pole) wskazuje na normalną wersję 116 lub 130konną (na wielopunkcie o której wogóle zapomnieliście), poza tym wersja GT posiada na desce dodatkowy miernik ciśnienia oleju. Nadwozie w wersji GT jest wyposażone w progi oraz zderzaki są obniżone i posiadają wloty powietrza do wentylowania tarcz hamulcowych. Siedzenia w wersji GT są kubełkowe i posiadają dodatkową regulacje na odcinku lędźwiowym.

W przypadku silników napisali Państwo (ramka najpopularniejsze silniki) iż Primera była oferowana z silnikiem turbodiesel, co jest nie prawdą ponieważ taki pojawił sie dopiero w wersji P11.

W ramce historia modelu pojawiło się zdjęcie Primery P11.144 czyli wersji P11 po liftingu. Kolejny błąd to prezentacja zdjęcia Primery P11E (kombi) w ramce Pozostałe wersje nadwozia jako wersji P10 Kombi.

Jednocześnie chcieliśmy poinformować że doświadczenia naszych klubowiczów wskazują iż ceny części zamiennych np. amortyzatorów są znacznie zawyżone.

Jeśl w przyszłości chcieli by Państwo skorzystać z naszej bogatej kolekcji zdjeć lub uzyskać informację na temat modeli Nissana , gorąco zapraszamy.

 

Z wyrazami szacunku ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bravo Velociraptorze !!

Ja bym jeszcze wtrącił jeszcze wątek o silniku 130konnym, żebyś nie musiał się przemęczać pozwoliłem sobie na małą korektę, tata:

 

Wersja ostateczna wygładzona i dopisana jeszcze jedna uwaga.

Jeśli nie bedzie więcej uwag - wysyłam wieczorem do Motoru.

 

Szanowni Państwo, 

Klubowicze, członkowie Nissanklub.pl ze sporym zainteresowaniem zapoznali się z prezentowanym w numerze 30 Waszego pisma artykułem dot. Nissana Primery P10. 

Po krótkiej dyskusji na forum pozwoliłem sobie zebrać kilka uwag wnoszonych przez uczestników i podesłać Państwu w formie uzupełnienia i sprostowania. 



Przede wszystkim zdjęcia prezentowanego przez Państwa samochodu to nie wersja GT. Licznik wyskalowany do 220 km/h oraz obrotomierz do 6500 (czerwone pole) wskazuje na normalną wersję 116 lub 130 konną  z wielopunktowym wtryskiem, który nie został przez Państwo wymieniony, poza tym wersja GT posiada na desce dodatkowy miernik ciśnienia oleju. Nadwozie w wersji GT jest wyposażone w progi oraz zderzaki są obniżone i posiadają wloty powietrza do wentylowania tarcz hamulcowych. Siedzenia w wersji GT są kubełkowe i posiadają dodatkową regulacje na odcinku lędźwiowym. 

W przypadku silników napisali Państwo (ramka najpopularniejsze silniki) iż Primera była oferowana z silnikiem turbodiesel, co jest nie prawdą ponieważ taki pojawił sie dopiero w wersji P11. 

W ramce historia modelu pojawiło się zdjęcie Primery P11.144 czyli wersji P11 po liftingu. Kolejny błąd to prezentacja zdjęcia Primery P11E (kombi) w  ramce Pozostałe wersje nadwozia jako wersji W10 czyli kombi. 

Jednocześnie chcieliśmy poinformować że doświadczenia naszych klubowiczów wskazują iż ceny części zamiennych np. amortyzatorów są znacznie zawyżone. 

Z częstych usterek i niedogodności można by jeszcze wskazać problemy ze skrzypiącym fotelem kierowcy oraz awaryjny układ wycieraczek.

Poza tymi drobnymi uwagami uważamy, iż artykuł był bardzo rzetelnie i ciekawie napisany.

Jeśli w przyszłości chcieli by Państwo skorzystać z naszej bogatej kolekcji zdjeć lub uzyskać informację na temat modeli Nissana , gorąco zapraszamy. 



Z wyrazami szacunku 

Członkowie Nissanklub.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bajka - mi się bardoz podoba, w dalszej części tekstu zamieścił bym jakąś podpuchę żeby zajeli się opisem P11 :D

Jakby doszło już do takiej okoliczności to warto żeby dali wzmiankę o Nissanklubie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby doszło już do takiej okoliczności to warto żeby dali wzmiankę o Nissanklubie :D

Właśnie!

P.S.

Może w końcu ujawniliby się userzy Nismo w Zgorzelcu :D bo jeździ ich całkiem sporo a tylko ja jestem na nissanklub.pl :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tekst profi

W przypadku silników napisali Państwo (ramka najpopularniejsze silniki) iż Primera była oferowana z silnikiem turbodiesel, co jest nie prawdą ponieważ taki pojawił sie dopiero w wersji P11.

A jakby chcieli dopisać coś o najbardziej popoularnym silniku i jego odmianach to ten link uważam za podstawe

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2680

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakby chcieli dopisać coś o najbardziej popoularnym silniku i jego odmianach to ten link uważam za podstawe

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2680

Hihi dziękuje :oops: :oops: :oops:

Zmotywowało mnie to do rozszerzenia opisu :D

- jeszcze jakieś foto z SR20Di czystym by się przydało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katalogowo 125 z katem i 130KM bez kata na hamowni wychodzi 132KM z katem i 135-137KM bez Kata, już dawno dawno temu to pisałem, teraz powprowadzałem katalogowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sie narobiło, trzeba jeszce było napisać by redaktorzy z motoru na przyszłość jak be opisywać kolejny model nissana , konsultowali sie z szanownym gronem, klubowiczów w nissanklubu :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze moje 5 złotych:

Czy może ktoś potwierdzić że P10 ma ocyknowane elementy nadwozia? Jeśli tak to ja się pytam czemu te cholerne progi tak gniją? Dziwnym jest, iż producent nie przewidział możliwości powstawania ognisk korozji w tak newralgicznym miejscu jak styk progu z nadkolem :?

Błąd konstrukcyjny. Ostatnio klubowicz lespaul robił własnoręcznie te przeklęte łączenia nadkoli z progiem. Opisał mi to dokładnie. Po prostu zbiera sie tam błoto z wodą.

Opis może być ale ceny części jak zwykle w Motorze z kosmosu (albo z ASO), a najgożej mnie wkurzyły te zdjęcia, mogli jakąś ładniejszą primerkę wziąść (bez urazy dla właścicielu tego wozu). A i jeszcze te uwagi nad zawieszeniem, ok wachacze górne dają nam w kość ale jak jest wszystko w porządku to przyjemność z jazdy, szczególnie w zakrętach jest nisamowita. Amorki na tył kupiłem po 240zł sztuka, przód (amory monroe z wytłoczeniem nissan) pomimo przekroczonych 250kkm jest jak dla mnie w super stanie i myślę że jeszcze długo na nich pojeżdżę.

Przedstawione auto to porażka. Przy nim mój wyglada jak nowka sztuka :). No i znajoma rejestracja: LRA - Radyń Podlaski w lubelskim. Co do amorów to tez mnie to zbulwersowało. Kupiłem KAYABA, komplet do tylnego zawieszenia 330PLN. Przod podobnie jak u kolegi w dobrym stanie, a na liczniku juz 269tys km.

[...]Powinienem też mieć stary "AŚ", w którym była GTka. Uwaga: napisali, że sprawia wrażenie, jakby miała 180 km! Mam gdzieś też porównanie P11 2.0 SLX, Accorda i Cariny. Wygrywa... P11.

P10 SLX, czyli dokladnie to co pokazuja na forach w artykule :)

widziałem ta Prime w Gdyni ,za kółkiem siedział ktoś inny niz w gazecie sie wypowiadał ,myslalem ze ten typ ze zdjecia co sie o niej wypowiada to jest wlasciciel ,ale znalazlem numer 22 motoru (ten z Primą jest numer 30) i w uzywanych autach bylo opisywane Volvo 440 ,gdzie okazalo sie ze wlascicielem jest ten sam typ. No chyba ze on jest jakims oblatywaczem gazety "Motor" na wszystkie uzywane i opisywane auta.

Na to wyglada. Tymbardziej sie zdziwilem skad oni wytrzasneli tego kolesia :) U mnie w rodzinie Kombias duzo lepiej wyglada.

To jest propo - to zawieszenie w W10 jest inne niż w P10 ? bo nie jestem pewien

Inne 8)

Dokladnie, w W10 jest zwykły McPherson, a w P10 zawieszenie wielowahaczowe. Z przodu i z tyłu.

Przykład zawieszenia typu McPherson: http://www.audi.com.tw/glossary/images/mcp...ension/m024.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość daniellus
maglev napisał/a:

Czy może ktoś potwierdzić że P10 ma ocyknowane elementy nadwozia? Jeśli tak to ja się pytam czemu te cholerne progi tak gniją? Dziwnym jest, iż producent nie przewidział możliwości powstawania ognisk korozji w tak newralgicznym miejscu jak styk progu z nadkolem

rozmawiałem z macherem z aso i powiedział mi że ocynk jest na drzwiach, dachu i przednich błotnikach progi tylne błotniki i klapa w W10 nie były cynkowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Witam,

Dokładnie, prosiłbym o to samo czyli przesłanie pdf na maila bo nie mogę ściągnąć. Z góry dzięki.

pozdrawiam

Rozumiem ze Twojego maila mamy domyślic? ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...