Gość Finley77 Opublikowano 30 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2006 Czesc. Jestem pierwszy raz na Forum. Mam taki problem z moim Sunny (1600, 16V): przegrzalem silnik na trasie (poszla uszczelka pod glowica) i konieczny byl remoncik silnika. Po naprawie samochod nie wrocil do dawnej formy :-( Gdy odpalam silnik (jest zimny) bardzo plywaja obroty i czesto gasnie, gdy jest cieply jest ok. Gdy potrzymam chwile noge na gazie (okolo 1 - 2 min) obroty sie stabilizuja. Najgorzej jest na benzynie, na gazie troche lepiej. Podejrzewam czujnik temp wody - moj w tem pokojowej ma rezystancje okolo 900ohm - czy to dobrze? A moze komp ma jakies bledy. Prosze o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 30 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2006 czujnik temp wody - moj w tem pokojowej ma rezystancje okolo 900ohm Wsadz go do lodówki na noc i wtedy zmierz powinno być coś koło 4500omów. Ps. po ręmocie pewno coś nie zostało poprawnie poskłądane, może jakieś nieszczlniści w układzie dolotowym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 30 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2006 Witam. Czy można wiedzieć, co w ramach tego remonciku było robione i co sprawdzone? Może z kompresją coś nie tak, po tym przegrzaniu. Znalazłem dane odnośnie rezystancji tego czujnika, ale w P11 GA16DE. A więc: 20C 2.1-2.9 kohm 50C 0.68-1.00 kohm 90C 0.236-0.260 kohm Może spróbój jak jest z odłączonym czujnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 30 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2006 Może spróbój jak jest z odłączonym czujnikiem. Wentylator się włączyć powinien Ps. polecam autodiagnostykę: http://www.nissanklub.pl/zrob_sam.php?pid=...id=3&tid=16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czopochrup Opublikowano 30 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2006 Najgorzej jest na benzynie, na gazie troche lepiejzapewne masz kompa ustawionego pod gaz bardziej niz pod benzyne dlatego tak swiruje... [znam z doswiadczenia ale nie w nissanie] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 30 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2006 nie ma to nic do tego, zarówno silnik na gazie jak i na bezynie ma te same nastwy zapłonu jedynie coś z paliwem może być nie chalo - gaz załatwia całą sprawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czopochrup Opublikowano 30 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2006 nie ma to nic do tego, zarówno silnik na gazie jak i na bezynie ma te same nastwy zapłonu jedynie coś z paliwem może być nie chalo - gaz załatwia całą sprawę.daewoo nubira SLX komp "przestawiony" pod gaz... silnik idze rowniej, szybciej sie zbiera, ma inne obroty w momencie przelaczenia na benzyne auto jest bardziej mulowate niz bylo [slabiej sie zbiera jak na benzyne] ma za niskie obroty itp... a ze na LPG sie robi wiecej KM dlatego komp zostal lekko pod gaz ustawiony... ;] nie wiem jaka to instalacja ale jakas starsza... :] aczkolwiek jak mowie tu moze miec wplyw silnik/instalacja [glownie instalacja] pzdro ;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 30 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2006 w nissanie coś takiego nie występuje... jedyne z czego ECU się uczy na pracy ne bezynie to sonda lambda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Finley77 Opublikowano 30 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2006 20C 2.1-2.9 kohm 50C 0.68-1.00 kohm 90C 0.236-0.260 kohm B12 - jestes pewien ze to sa wlasciwe wartosci? Jak juz pisalem w temperaturze pokojowej moj czujnik ma 900 ohm. Pare dni temu kupilem nowy o symbolu k51001JC i jego rezystancja wynosila 300 ohm (w temp pokojowej). Wygladal identycznie jak moj i taki byl zalecany w katalogach. Jak go zaserwowalem do samochodu to po przekreceniu kluczyka wskaznik pokazywal chyba z 90 stopni mimo ze silnik byl caly czas zimny. A moze on nie jest wlasciwy, albo jest jakas pomylka w symbolach? Moze wiecie jaki jest wlasciwe oznaczenie (symbol)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 30 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2006 Podkreślam, że to dane z P11. chociaż znacznych różnic nie powinno być. Czujnik temperatury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 30 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2006 Przeciesz masz dwa niezalerzne od siebie czujniki. Jeden co idzie do wskaznika a drogi co idzie do ECU - na jego podstawie dobierany sklad mieszanki i zalanczanie wentylatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Witam. Jak go zaserwowalem do samochodu to po przekreceniu kluczyka wskaznik pokazywal chyba z 90 stopni mimo ze silnik byl caly czas zimny Który czujnik ty masz na myśli? Ten z pojedyńczym pinem jest tylko na wskaźnik. Zgodnie z twoją sugestią cały czas miałem na myśli ten z dwoma pinami. A wskaźnik ci poszedł na górę, bo czujnik ma źle dobraną rezystancję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.