supernissanb12 Opublikowano 2 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2006 Czy ktos wie czy w silniku CA16 w moim GTI jest odcięcie zapłonu? Ostatnio zasadziłem mu 7tyś.obr. i nic nie odcina więc chyba nie ma. Nigdy nie ciagne go na takich obrotach ale ostatnio ścignołem sie z golfem 1.8GT i jakos tak mu przycisnołem az mi go było potem szkoda. Czy ktos może rozwinąć ten temat. Acha dla nieświadomych w B12 GTI obrotek jest do 9 tyś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 2 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2006 Masz odcięcie na poziomie 7500 obr.min. Widzę że nie nalerzysz do grupy ludzi któzy lubią do tylu kręcić - ja wpadłem w nałóg i za kazdym razem jak wsaidam do swojej primy to muszę ją zakręcona do odciny w przypadku seryjnego egzemplarza o tyle nie ma to sensu że pewno powyżej 7000obr.min moment obrotowy spada na łep na szyję, chociaż nawet jeśli się tak dzieje z regóły warto na pierwszych dwuch biegach docisnąć do końca - zwłaszcza przy pomiarach na G-techu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
supernissanb12 Opublikowano 2 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2006 Wilkie dzieki!! Ostatnio moja dziewczyna jechała i przy skręcie na skrzyrzowaniu zredukowała przy ok 50 z 4 na 1 i obroty oszlały. Podniosła mi cisnienie tylko. Ale nissanek to chyba bardzo nie ucierpiał. Tak wogule to chyba coś mi sie dzieje z synchronizacją 2-ego biego bo na zimnym silniku i ponizej 3500obr.na min. to zgrzyta. Podciagnąlem sprzegło troche ale to chyba nie to. Już 1 bieg nie zgrzynie a 2 zgrzyta więc chyba cos sie pieprz... po woli. mam rację. To musze spróbować z tym odcięciem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 2 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2006 zredukowała przy ok 50 z 4 na 1 i obroty oszlały Nie oszalały, z tego co się orjentuje na pierwszym beigu V-max powinieneś wyciągnać 60-65km/h)@7500obr.min Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 2 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2006 Z tego co ja sie orientuje to jedynki nie jestes w stanie wrzucic gdy samochod toczy sie chciazby 2km/h... tak jest bynajmniej u mnie... dopiero jak calkiem sie zatrzyma to moge wrzucic jedynke.... dlaczego? bo nie jest zsynchronizowana i ma mechaniczna blokade... jezeli owa blokada u Ciebie nie dziala to znak ze cos masz nie tak ze skrzynia i warto by do niej zajrzec. PS: ja tam swojej zonie nie daje siadac za "sterami" tak kultowego pojazdu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikey_one Opublikowano 2 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2006 ja ostatnio niechcący wrzuciłem 1 gdy już był najwyższy czas na 3 (tylko ja mam już tak dobitą skrzynię że nie pytaj), silnik przeżył, skrzynia również... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 2 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2006 Z tego co ja sie orientuje to jedynki nie jestes w stanie wrzucic gdy samochod toczy sie chciazby 2km/h Niestety nei mogę się z Tobą zgodzić - u mnei też bardzo topornie to wychodzi ale jak w momęcie redukcji wcisne gaz to i przy 20km/h jedynka wejdzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
supernissanb12 Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Według mnie 1 jest zsynchroniziowana bo przy 20km/h to wchodzi bez problemu. Mam problemy tylko z wrzuceniem 2. Popatrze na rozebraną skrzynię w Workshopie czy są tam jakies synchronizatory. maciejka_sz - skąd wiesz że 1 nie jest synchronizowana, może to z twoją skrzynią jest coś nie tak [ Dodano: Czw 03 Sie, 2006 09:01 ] Mam jeszcze pytanie czy wiecie jakie zadanie spełnia czujnik na pedale sprzęgła. u mnie jest i nie wiem w czym on ma pomagać nissankowi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikey_one Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Niestety maciejka ma rację, 1 jest niezsynchronizowana. Co oznacza, że na idealnie działającej skrzyni, trzeba się zatrzymać do zera żeby ją wrzucić. Jak to jednak w praktyce bywa i z tym jest różnie. U mnie potrafi złośliwie wejść zamiast 3 w najmniej oczekiwanym momencie (nawet przy prędkości 60 kmh)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Tak.. jedynka w wiekszosci samochodow jest niezsynchronizowana i sluzy jedynie do ruszenia z miejsca. U mnie jak i u Ciebie supernissanie jest tak samo bo mamy te samie skrzynie.... Jednoczesnie kuba maracje ze jak pierdolniesz na gaz i predkosc walu korbowego bedzie wieksza niz predkosc walka w skrzyni to mechaniczna blokada puszcza i mozna wbic jedynke podczas jazdy.. o ile nie jedziesz szybciej niz 60km/h Ja osobiscie takich rzeczy nie robie bo na dluzsza mete nie jest to zdrowe zarowno dla silnika jak i skrzyni.. no i dla calego napedu. Jezeli jednak silnik masz na luzie i ma on ok 800obr. i jestes w stanie wbic jedynke podczas toczenia pojazdu to znaczy ze masz uszkodzona te blokade skrzyni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SL Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2006 W N14 jedynka jest zsynchronizowana! I w wiekszosci samochodów jest zsynchronizowana przynjamniej tych nowszych! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2006 większośc aut ma niesynchronizowany 1. bieg? które oprócz malucha? Ewentualne problemy z wbiciem jedynki podczas jazdy występują z innych powodów, nie z braku synchronizatora 1 .biegu bo on wystepuje w prawie każdym aucie od lat. Przykładowo bmw z silnikami 6 cylindrowymi ma synchronizowane wszystkie biegi czyli nawet wsteczny, jest to podane w każdej instrukcji obsługi i widac to po budowie skrzyni biegów. Moja primerka zreszta też ma synchronizowane wszystkie biegi i tez można o tym przeczytać. Można tez sprawdzić, jedynka wchodzi bez jakiegokolwiek zgrzytu i bez stosowania międzygazu nawet przy ponad 40 km/h, a wsteczny obojętnie czy auto się toczy do przodu czy do tyłu można smiało zapinac. Oto kolejny przykład skrzyni biegów w pełni synchronizowanej czyli łącznie z synchronizowanym wstecznym: http://www.autotrader.pl/ds_doc.asp?ID=192...p;forprint=true Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
supernissanb12 Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Koledzy ale nikt nie poruszył tematu jakie zadanie spełnia czujnik działający podczas wciskania sprzęgła? Wygląda identycznie jak czujnik świateł stop na pedale hamulca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Vaiu Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 u mnie nie wiem jakim cudem ale samochod jesli jedzie ok 20 km/h nie da sie wrzucic jedynki za chiny :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 corholino po coz wiec blokada jedynki i wstecznego? wg mnie po to by wlasnie nie rozwalic skrzyni biegow podczas wrzucania tyych biegow gdy pojazd sie toczy... BTW: Nie porownuj prosze BMW do nissana. [ Dodano: Pią 04 Sie, 2006 ] Koledzy ale nikt nie poruszył tematu jakie zadanie spełnia czujnik działający podczas wciskania sprzęgła? Wygląda identycznie jak czujnik świateł stop na pedale hamulca. Prawdopodobnie podaje impuls do kompa czy masz wcisniety pedal sprzegla czy nie... to podobno wazne gdy silnik jest zimny i uruchamiany w zimie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 o taka mała ciekawostka 200SX S14 ma wszytkie biegi do przodu podwójnie synchronizowane :idea: Wstarczy także jest zsynchronizowany :grin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 W p10 jedynka raczej nie jest synchronizowana. Jadac ok 10 km/h mialem duze problemy zeby wbic jedynke. Ale jak dalem troche w pizde to wchodzila latwiej. Nie mam pojecia czemu :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 W p10 jedynka raczej nie jest synchronizowana. Jadac ok 10 km/h mialem duze problemy zeby wbic jedynke. Ale jak dalem troche w pizde to wchodzila latwiej. Nie mam pojecia czemu :roll: Mam w garazu rozebrną skrzynie z P10 GT i ma synchronizatory na wszystkich biegach poza tym do tyłu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tarsar Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 o taka mała ciekawostka 200SX S14 ma wszytkie biegi do przodu podwójnie synchronizowane :idea: quote] Ponoć skrzynia , która jest w 100NX SR20DE ma trzy pierwsze biegi na podwójnym synchro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
supernissanb12 Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Wracam na początek! Chłopaki mój nissan nie ma odciecia. Wczoraj zacząłem próbować do ilu wkręca się obr. silnik. A więc na 'luz' i gazu. Silnik wskakuje na 8500obr. min i to przy ledwie wcisniętym pedale przyspieszania. Gdybym nie zdjął nogi to zamknął by mi sie obrotek. Czy i jak długo można by go przytrzymać na 9tys.obr kto wie? Troche sie boje że silnik moze nie czuc się najlepiej po tych eksperymentach. Jeśli by było to nie powinno pozwolic żeby silnik się wkrecał dalej a u mnie pozwala. Szkoda że nie ma tego odcięcia ja nie wiem czy ktos może przy nim grzebał w niemczech. Bo w zeszłym roku sprowadzony był. Ja nic tam nie ruszałem więc co jest. Jak rozwiazane jest odciecie zapłonu?Co tak robi że zapłom odcina. Maciejka_sz sprawdzałeś czy u ciebie jest odcięcie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Odcięcia to silnik nie ma na LPG I i II gen. Kurcze zaskoczyło mnie że twoj się tak zakręcił. Silniki Nissana występujące w modelach GT i GTi kręciły się do 7500 obr.min Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
supernissanb12 Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 próbowałem na benzynie i na gazie według mnie to bez róznicy paliwo Napięcie pod instalke gazu mam brane z +który dochodzi do modułu zapłonu. Najwyrażniej nie ma ocinki. Rozmawiałem z maciejką_sz i mówi że nie próbował swojego tak kręcić i chyba nie będzie! Więc ja też odpuszczam . Jak ktos wie jak jest zrobione odcięcie zapłonu to niech napisze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Wziales pod uwage przeklamania obrotomierza na desce? Ten tema byl juz tu na forum przerabiany.. jak sie nie myle to z wojciul'em. Co do krecenia to ja sie na to nie pisze... nie mam kasy na remont poki co :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Co do krecenia to ja sie na to nie pisze... nie mam kasy na remont poki co Producent ustala na takim poziomie wartość odcinki, że praktycznie silnik może non stop być wprowadzany na obroty maksymalne. Fakt, że jazda na pełnym gwizdku wiąże się z dużym zużyciem paliwa i przyspieszonym zużyciem elementów silnika. Ps. niezdrowe jest dokręcanie silnika na luzie - jak chcecie sprawdzić do ilu wasz motor się zakręci to należy tego dokonać pod obciążeniem (najprościej pierwszy bieg i do dechy aż przestanie przyspieszać) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SaBaKa Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Ja ostatnio sprawdzalem do ile u mnie buja sie na 2 biegu do odciecia i tez wyszly mi ciekawe wartosci, seryjny GA14DE kreci sie do 7900 na gazie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.