Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Stukanie z silnika


soul
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

WItam, przeed wizyta u mechanika moze dowiem sie od was co to moze stukac w silniku, ujawnia sie szczegolnie na niskich obrotach pod wiekszym obciazaniem... i Na bank nie jest to spalanie stukowe (bo na max opoznionym zaplonie tez stuka) chociaz brzmi podobnie :) zawory? panewki? tłoki? :|

mozna to porownac hmm takie stlumione lekkie walenie mlotkiem o metal :) takie stuk stuk stuk stuk stuk :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak brzmią panewki :) wydaje mi sie ze panewki raczej klepią tak jakby drewnem o drewno klepac :) to jest taki nizszy stuk, normalnie dzisiaj na 2 podjezdzalem pod lekka gorka to myslalem ze zaraz silnik wyskoczy od tych stuków :/ przestraszylem sie cofnalem zaplon ale to samo dalej wiec to nie stukowe :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to napewno nie one, u mnie stuka na niskich pod obciązeniem, na wysokich nic, przy odejmowaniu gazu tez nic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawory 8) jakiś czas temu mój ojciec to przerabiałw swoim Pugu - jak jechał pod górke i nie zredukował to jak zaczynał schodzić z obrotów to zdawało sie że mu silnik wyskoczy a dzwoniło jak podczas "Te Deum" w kościele... ; regulacja zaworów i jak ręką odjął :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz na 100% wykluczyć panewki to sprawdz ciśnienie oleju :] wykręcasz czujnik wkręcasz licznik i po sprawie :] na wolnych powinno być w granicy 1 bara to zależy od silnika ale nie powinno być duzo niższe :]

( ciśnienie powyżej 0,8 bara przestaje swiecić czujnik ciśnienie ) na obrotach powinno być w granicy 4 barów ale nie powinno przekraczać 5 barów :]

dość prosta metoda na ocenienie stanu technicznego silnika :D

jeśli na obrotach masz w granicy 3 barów to już jest nieciekawie :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może przyczyna jest bardziej prozaiczna. Też niedawno miałem stukanie przy obciążeniu i okazało się że jest to... przegub. Nie stukało na skręconych kołach, tylko pod obciążeniem (przy dodawaniu gazu, pod górkę itp.).

Początkowo też się wystraszyłem, że coś stuka w silniku....

 

Problem tylko z tym dlaczego stuka tylko przy wolnych obrotach?

Być może wyższe obroty zagłuszają stukanie, a może poprostu obciążenie przy wyższych obrotach jest mniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej nie, zauwazylem ze bardzo latwo uzyskac ten dzwiek np poprzez próbe wjechania na kraweznik albo jakas wysoka przeszkode... wtedy obroty maleja mocno i silnik jest pod duzym obciazeniem ... a kola sie wogole nie ruszaja

 

na dniach pojade do mechanika zobacze co on poradzi... przy okazji wyreguluje zawory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość boris.blank

Jak masz zużyte tłoki i straciły owalizację to będą klepać w cylindrach z takim paskudnym odgłosem jak spalanie stukowe tylko głośniej. Z reguły wiąże się to ze wzmożonym zuzyciem oleju. Jak masz panewki do kitu to podłącz siobie manometr pod magistralę i zobacz na ciśnienie jak jest poniżej poniżej 1.5bar na wolnych i nie wchodzi ponad 2 przy dodaniu gazu to koniec panewek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie ze boris trafil :/ odglos jest prawie identyczny jak stukowe ale to nie stukowe... olej też złopie jak smok... jezeli to sie sprawdzi to trzeba cale tłoki wymieniac? pierscienie itp itp itp ? :/

 

jeszcze niech ktos mi powie dlaczego gdy silnik jest zimny, podczas jazdy jak dodam gazu to zanim zacznie sie zbierac to jest taki moment przymulenia jakby ktos mu hamulec nacisnal i dopiero jedzie dalej

 

pzdr. dzieki za pomoc

 

[ Dodano: Wto 08 Sie, 2006 10:59 ]

i po wizycie u mechanika... jak mowilem wczesniej boris trafil, trzeba robic drugi szlif cylindrow i wymiana tloków z pierscieniami :/ ale jeszcze narazie robic tego nie bede, mam nadzieje ze nie padnie centralnie :)

tylko cholera strasznie trudno z tym zaplon dobrze ustawic :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

wiem o tym, moga byc luzy na łaczeniu tłoka z kobowodem lub luzy na łączeniu korwobodu z wałem korwobodowym ;] prawdopodobnie mam wlasnie luzy na jednym z tych elementow :) wkurzajace to jest bo jest podobne do spalania stukowego i trudno mi zaplon ustawic :)

 

rozwiazaniem pośrednim jest cofnięcie zaplonu sporo, wtedy przestaje stukac bo jakos inaczej te sily sie rozkladają ale wtedy samochod na 5 przy 80km/h jak nacisne gaz do dechy to zaczyna zwalniac zamiast przyspieszac <hahaha>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...