Gość k1krzysiek Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Witam, Chciałbym się podzielić kłopotem ze ssaniem i liczę na fachowe doradzenie gdzie szukać przyczyny. Mianowicie jak czytałem wcześniejsze posty odnośnie ssania wszyscy sugerowali, że przyczyną jest bimetal. Że styki trzeba przeczyścić. Korzystając z „Zrób to sam” wymontowałem bimetal z auta: schłodziłem go w lodówce (skurczył się), po jego wyciągnięciu rozszerzył się, – czyli działa! Sprawdziłem czy prąd dochodzi do niego – tak – dochodzi. A ssania jak nie było tak nie ma dalej. Jak są chłodne dni (18 st. C) przy odpalaniu obroty mam ok. 500-600 i gaśnie. A jak się już zagrzeje to chodzi jak złoto;) Nadmieniam, iż jest w nim gaz, ale odpalam zawsze na PB. Przełączam na LPG dopiero, gdy silnik się zagrzeje. Sprawdzałem przewody ciśnieniowe – są OK. W serwisie ASO powiedzieli, że auto trzeba zostawić na dzień i będą sprawdzać, czemu nie działa poprawnie ssania. Boje się ich naprawy, że puszczą mnie z torbami. Proszę o podpowiedź gdzie szukać przyczyny. P-10 z 92 r. 1,6 GAŹNIK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maglev Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 http://www.nissanclub.of.pl/ Wejdź w SERWIS, potem SUNNY i w końcu na NAPRAWA AUTOMATYCZNEGO SSANIA To styk może być wypalony a nie uszkodzenie samej blaszki bimetalowej, czytaj w/w post! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcin101 Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 moze nie na temat ale PB to ołów a jezeli chodzi o paliwa to PB jest przekreslone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ice Opublikowano 9 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2006 Zrób tak. Jak wsziądziesz zanim odpalisz nacisnij gaz i pusc. Jak odpalisz powinno właczyć sie zssanie. Jezeli zaskoczy to znaczy ze masz ten sam problem co ja Silnik bedzie miał około 2 tyś i nie zgasnie a w miere nagrzewania obroty bedą maleć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość k1krzysiek Opublikowano 10 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2006 http://www.nissanclub.of.pl/Wejdź w SERWIS, potem SUNNY i w końcu na NAPRAWA AUTOMATYCZNEGO SSANIA To styk może być wypalony a nie uszkodzenie samej blaszki bimetalowej, czytaj w/w post! Więc jeszcze mnie bedzie czekać zabawa w mechanika Ale jak sprawdzić czy to na pewno styk? Maglev - Masz jakiś pomysł?? [ Dodano: Czw 10 Sie, 2006 09:10 ] Zrób tak. Jak wsziądziesz zanim odpalisz nacisnij gaz i pusc. Jak odpalisz powinno właczyć sie zssanie. Jezeli zaskoczy to znaczy ze masz ten sam problem co ja Silnik bedzie miał około 2 tyś i nie zgasnie a w miere nagrzewania obroty bedą maleć Hej Ice już tak robiłem - czytałem inne wypowiedzi z pedałem gazu- i nic. Dalej odpalał jak bez ssania. Dzięki za chęci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareq Opublikowano 15 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2006 Przepraszam że głupio spytam ale co to znaczy że nie masz ssania? Gaznik w pozycji ssania ma po prostu przymkniętą przepustnicę żeby w mieszance znajdowało sie mniej powietrza a wiecej paliwa. Kiedy silnik jest zimny to przepustnica znajduje się właśnie w takim położeniu a rozszerzanie bimetalu powoduje że ssanie powoli sie wyłącza poprzez stopniowe podniesienie przepustnicy. Idąc tym tropem problemem powinna byc jazda na ciągłym ssaniu. I też tak to zrozumieli koledzy powyżej radząc oczyszczenie styku. Ta kopułka z bimetalem jest obrotowa. Czy przypadkiem nie jest tak że u ciebie przepustnica na zimnym silniku jest ustawiona w pozycji pionowej. Jeżeli tak to efektem będzie brak ssania bo bimetal podnosi przepustnicę własnie do pionu. Przepustnica powinna byc ustawiona pod kątem tak żeby przed rozgrzaniem bimetalu silnik popracowal na bogatej mieszance. Wystarczy tą kopułkę obrócic troche w lewo (tak jak wykreca sie śrubę). Na kopułce są dwie strzałki. Jedna podpisana rich(bogata) a druga pour(uboga). Oczywiscie należy zdjąć pokrywę filtra i obserwowac ustawienie przepustnicy. ps poprawcie mnie jesli sie mylę. Pozdrawiam serdecznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość k1krzysiek Opublikowano 16 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2006 Już się poprawiam: tzn. przepustnica jest przymknięta, ale obroty są bardzo małe (500obr), stąd moje przypuszczenie, że nie działa ssanie - bo obroty się nie zwiększają. A wg mnie obroty na ssaniu powinny się zwiększyć - czy nie? Przy obecnych temp jeszcze da się jeździć - a co będzie jak przyjdą przymrozki? A może ktoś wie jak się zwiększa obroty na (ssaniu) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareq Opublikowano 17 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2006 Ja bym ci proponował zwiększyc obroty biegu jałowego za pomocą takiego pokrętła znajdującego sie na tylnej scianie gaźnika. To jest taka gałka na pięciocentymetrowym druciku. trzeba ją troche wkręcic i dostosowac sobie obroty. powinno byc ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość k1krzysiek Opublikowano 18 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2006 Więc poszukam tego "pręciku" i zobacze czy bedzie jakiś efekt. Dzieki za rade. Fam znać co mi wyszło. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.