Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

CHIP w diselku 2.2


Gość marcos26
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam planuje zalozyc chipa do mojej almy 2,2 Jestem na etapie rozgladania sie w temacie w Warszawie i najblizszej okolicy pod wzgledem ceny i rozwiazania montazu (lutowania procesora lub dokladania do wiazki) Wiekszosc firm ceni sie 1500zł za taka przyjemnosc. Ciekaw jestem czy ktos z klubowiczow zrobil sobie chipa do ww silnika badz moze nosi sie z zamiarem zalozenia, chetnie skorzystam z doswiadczen takiej osoby :) Silnik mam fabryczny 110KM. Planowal bym za pomoca chipa dodac okolo 25 kucyków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bartek_almera

witam,

ja tez mam zamiar zalozyc chip, ale nie wiem jak to zrobic??? Czy nalezy zalozyc intercooler czy nie? Ile mozna miec przyrostow itd. Prosilbym o wiecej informacji na ten temat. Marcos jak bedziesz robil to daj znac pojdziemy razem i wynegocjujemy lepsza cene. Prosimy o jakies dodatkowe info wszystkich uzytkownikow!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luke napisz jakies dane jesli takowe sa na temat swojego chipa, czy wpinali sie do wiazki czy lutowali procesor? Masz juz jakas wiedze na temat spalania? ile bierze po chipe?

Normalna cena w diagtroniku to 1500zł czyli Tobie zjechali 50zł Negocjowales cos z nimi?

Bartek narazie orientuje sie w temacie ale bede pamietal zawsze cos za 2 fury mozna urwac z ceny :P Mam tel do innej firmy w ktorej znajomy robił chipa do Yariski i jest zadowolony. Bede do nich dzwonil jutro i podpytam o koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec tak : po pierwsze te silniki z reguly slabo reaguja na chipa wiec nie spodziewaj sie rezultatow jak w VW. Ale jakies 20 KM i 60 Nm powinno dac.

 

Spalanie sie nie zmienia zupelnie , chyba ze bedziesz cisnal do konca :))

 

W diagtroniku lutuja bo nie maja opcji przez zlacze,ale sa spoko goscie. Ponowne strojenie kosztuje 100 zl a u innych duzo duzo wiecej.

 

50 zl urwalem bo pojechalismy we dwoch.

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20KM i 60Nm z samego podlania i zwiększenia dołądowania to moim skromnym zdaniem wynik rewelacyjny i w 1,9 TDI nie do osiągnięcia - tam po przez chipowanie dodatkowo podnosi się dołądowanie.

 

w 2,2Di nie ma elektrozaworka sterującego turbosprężarką i dołądowanie podnosi się mechaniczkie - albo po przez MBC albo podkręcenie seryjnego Aktłatora albo po przez wymianę jego...

 

Zeby nie szukać, poniżej mamy wykresy z hamowni paru klubowych 2,2 Di po zawirusowaniu (modyfikacja samych map paliwa):

 

hamownia1.jpg

 

nis.JPG

 

Ps. Co do chipa to jest dobra opcja że panowie z Diagtronica dostroją go po. np. dołorzeniu IC albo zmianie układu wydechowego na wydajniejszy - dzięki temu przyrosty mocy i momętu będą jeszcze większe :)

 

Nic tylko mocy przybywaj :-)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec tak : po pierwsze te silniki z reguly slabo reaguja na chipa wiec nie spodziewaj sie rezultatow jak w VW. Ale jakies 20 KM i 60 Nm powinno dac.

50 zl urwalem bo pojechalismy we dwoch.

Tez slyszalem ze slabo reaguja i VW lepiej reaguja na chipy ale tam znow jest problem z przeplywka ktora czersto po takim zabiegu pada a w DI podobno nie ma tego problemu :)

Z reguły w DI podaja przyrosty rzedu 20-25KM po chipie :) i mnie taki sofcik interesuje aby spalania nie podnosic :P

50zl za dwoch :) osobiscie licze ze uda sie wyrwac lepszy rabat zobaczymy jak wyjdzie roznie bywa :P

Specem nie jestem ale z tego co ja wiem to VW ze 110KM robia 148KM a w almach 138KM wiec roznica jest znaczna i to na korzysc VW :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotychczas najlepiej zareagowała Almera Albina i wyszło jej 130KM...

Moc podana przez tunerów 138KM jest wyssana z palca i przez nich niepotwierdzona.

Powtarzam po raz drógi w 2,2 Di chip jedynie wprowadza korekty dla map paliwa, ciśnienie doładowania pozostaje bez zmian... w VW Group przy chipowaniu dodatkowo podnosi się ciśnienie doładowania bo posiadają one elektrozawór który nie występuje w 2,2Di

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie ze 138KM to moc wyssana z palca w takim sensie ze jest to moc podana orientacyjnie. Kazdy silnik jest troche inny i inaczej reaguje na takie mody :)

A wszystko tez zalezy co chcemy uzyskac bo mechanik moze mocno podkrecic elektronike a pozniej pojawiaja sie problemy z pompa wtryskami itd az do uszkodzen turbinki. Dlatego przyrost rzedu 20-25 to optymalne rozwiazanie moim zdaniem przy chipie na silnik seryjny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie ze 138KM to moc wyssana z palca w takim sensie ze jest to moc podana orientacyjnie. Kazdy silnik jest troche inny i inaczej reaguje na takie mody :)

A wszystko tez zalezy co chcemy uzyskac bo mechanik moze mocno podkrecic elektronike a pozniej pojawiaja sie problemy z pompa wtryskami itd az do uszkodzen turbinki. Dlatego przyrost rzedu 20-25 to optymalne rozwiazanie moim zdaniem przy chipie na silnik seryjny

 

Probujesz zaswiecic wiedza ogolna o chipach a my ci mowimy z praktyki ze 20 KM na DI to jest juz MAX !!! co daja rade wyciagnac z tego silnika bez zmian mechanicznych !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więcej nie da rady bo pompa paliwa (ew wtryski) ma określoną wydajność ,której nie przeskoczysz żadnym programem

 

[ Dodano: 14 Sie 2006, 09:49 ]

u mie 130 KM czyli 22KM przyrostu powstalo dzięki programowi plus MBC puls Intercooler więc bez rewelacji ale za kierownicą różnic jest masakryczna

 

[ Dodano: 14 Sie 2006, 09:53 ]

zresztą przyrost mocy może słaby ale 97nm robi wrażenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luke niczym nie probuje swiecic poniewaz tak jak napisalem wczesniej specem nie jestem wiec moja wiedza jest niewielka, dlatego wychodze z zalozenia ze forum jest po to aby wyrazac swoje opinie i zdanie i konfrontowac je z wypowiedziami innych dzieki temu mam wieksza wiedze i mozliwosc obgadania dokladniej tematu przy montazu chipa.

Albin gdzie robiles chipa? tez lutowales?

Faktycznie 97nm robi wrazenie :):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bartek_almera

czyli nalezaloby podsumowac:

1) Koszt takiej operacji to 1500PLN

2) W wersji Di 110 konnej bez przerobe, chip doda do 20KM (czyli bede mial 130 kM) Ile bedzie niutonow?

3) Przeróbki typu MBC i IC wyłonia dodatkowa moc.

 

Pytanie:

1)Mam pytanie - czy chip ma negatywny wplyw na silnik, przeplywomierz, skrzynie itd...

2) Czy po chipowaniu odczuliscie spora roznice podczas jazdy?

 

Ja jestem chetny na taka przerobke. Czy ktos ze mna sie uda? Wynegocjujemy lepsza cene? Kto bylby chetny??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie ustalamy miejsce gdzie bo chętnych jak narazie jest trzech.

Na chwilę obecną cena wynosi 900zł za kompletny układ wydechowy ze stali nierdzenwnej o średnicy 63,5mm - w pełni przelotowy, oparty o jeden tłumik przelotowy na końcu.

 

Ma być stusunkowo cichy i dawać przyrościk podobny do tego jak w tym silniku VW GROUP 1,9TDI (130KM):

wydech25przelot.jpg

 

Ps. Albin do ilu u siebie podniosłeś dołądowanie ??

wzrost o 100Nm to prawie 30% więcej jak w seri - eleganco :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bartek_almera

cobcio ale jak wydam 1500 na sam chip, jakie bede mial przyrosty?

Obecnie mam 110KM i 230NM.

Czy moge osiagnac 125KM i 280NM z samym chipem?

Tyle by mi wystarczylo.

Dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierz serję i zobaczmy co CI wyszło.

Chłpaką serje wychodzą od 100 do 120KM...

 

Dane które podałeś są do osiągnięcia po zawirusowaniu, pod warunkiem że masz 100% sprawny przepływomierz powietrza - żeby zweryfikować jego stan, najprościej chyba udać się na hamownię i zbadać jaką mocą i momentem dysponuje się w danej chwili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bartek_almera

No to jestem zdecydowany!!

Wstawiam chip w almie. Powiedzcie mi prosze u kogo to zrobic i za ile???

Czy chip bedzie mial jakis negatywny wplyw na zywotnosc?

Chetni prosze sie zglaszac mozemy isc razem wynegocjujemy lepsza cene!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bartek_almera

Dobra,

Mysle ze w diagtroniku maja juz doswiadczenie z naszymi silnikami 2.2 Di. I tam elegancko dostroja to co trzeba.

Ile kosztuje wyjecie katalizatora i gdzie to zrobic? Jaki ma to skutek (uboczny?)

Przepraszam ze zadaje takie pytania ale nie jestem specem.

Aczkolwiek chec mocy jest duza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skutek uboczny hmmm... spaliny będą brudniejsze ale przegląd ci przejdzie bo obudowe po kacie sobie zostawisz więc wszystko będzie wyglądało jak w seri.

 

Wywalenie kata da ci:

- lepszą reakcje na gaz

- zmniejszy turbodziurę

- zwiekszy moc i moment obrotowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bartek_almera

OK i tak mam przeglad podczas ktorego stempluja mi auta bez ogladania.

Powiedz mi prosze gdzie i za ile kata mi zdejma? W diagtroniku mi to zrobia?

Mam jeszcze jedno pytanie, czy ktos mialby ochote przejechac sie za mna do diagtroniku, bo ja tak naprawde sie nie znam na tych wykresach itd.

Jedyne co kumam to KM oraz Nm i zalezy mi najbardziej na Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem z warszawy mogę z Tobą podjechać do Diagtronika - odrazu się dogadamy z CZEXem i ustalimy jakiś wspólny rabat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...