Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N14] tylna piasta


Gość pdw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czy ktoś z Kolegów zabierał sie za regeneracje tylnych piast?

Jak wiadomo orginał łożyska wystepuje jedynie z piasta a to wiąże sie z niamałymi kosztami.....

Mam zamiar oddac znajomemu tokarzowi piaste celem wymiany łożyska odpowiednio wcześniej dopasowanego.

Najistotniejsza jest średnica wewnętrzna. pierścień zewnetrzny moze byc szerszy zawsze mozna lekko nadebrać z piasty.

Może ktoś zna wymiary łozyska bez zdejmowania piasty?

Ktoś próbował dobierać łożysko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie jestem pewien, ale u mnie wymieniałem łozysko tylniego koła. I nie wiem o co ci chodzi z regenerowaniem piast. Łożysko wycisnołem sam za pomocą lewarka i belki podpartej pod sufit garażu. W ten sam sposób wcisnołem z powrotem w piaste. Za łożysko zapłaciłem 146zł. koreanskie . Nie rozumiem po co chcesz toczyć piasty!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Do N14 łożysko jako odzielna część nie występuje(łożysko jest dostępne z całą piastą)

kiedyś się pytałem to cena była ok 250 zł

 

POZDRO

 

PS.łożysko przedniego koła dostępne osobno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylne koło hałasuje mi prawe tylne łożysko.

Nikt nie ma samego łożyska - tylko w komplecie z piastą.

Nowe koszt około 290zł - tak najtaniej we Wrocławiu.

150zł w częściach używanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

1, Jestem laikiem ale proszę mi powiedzieć czy jest różnica między lewym a prawym tylnym łożyskiem z piastą do N14 w dieslu.

2, Powiem szczerze że nie wiem czy mam wersję z ABSem (niedawno kupiłem autko) - jeżeli tak to z pewnością nie działa. Jak to inaczej sprawdzić oprócz wciskania hamulca do oporu-bo w ten sposób z pewnością mi nie hamuje jak z ABS tylko zwyczajnie koła - cyk - w miejscu stają.

Dowiedziałem się że jest istotna różnica w łożyskach z piastą między wersją ABS a zwykłą bez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jeszcze powiecie co to może być albo jak sprawdzić.

Otóż z pewnością mam bębny czyli N14 bez ABS (ze względu na koszty to chyba na szczęście). Chciałem podzielić się refleksją co u mnie się dzieje. W miarę wzrostu prędkości wzmaga się chałas (tak jakby od kół) w instrukcji/książce dostępnej tutaj na forum "Sam naprawiam" napisane jest że łożysko kwalifikuje się do wymiany jeżeli głośno pracuje i (tu uwaga) tylne koła dają się poruszyć (tak jakby miałe jakieś luzy, oczywiście po podniesieniu na lewarku, jest tam taki przedstawiony obrazek jak sprawdzić) otóż tych luzów nie wyczułem. Może wzmagający się chałas proporcjonalnie do wzrostu prędkości nie należy do łożyska tylko do czegoś innego. Ten chałas opisałbym bardziej jak takie buczenie. Nie jest on od prędkości obrotowej silnika (diesel) tylko od prędkości samochodu. Jeszcze inna przypadłość otóż podczas jazdy (tak do 60/70 km/h) wyczuwam takie lekkie drżenie kierownicy (takie małe lekkie miniruchy kierownicą jakby skręty lewo-prawo) po przekroczeniu tej prędkości drżenie kierownicy ustaje (ale buczenie nie). Mogą to być dwie różne niedogodności ale może to być że jakaś jedna awaria powoduje buczenie i te miniruchy kierownicą. I ostatnie pytanie do osób które wymieniły łożysko z piastą z tyłu otóż opisane jest w tej książce że przy wbijaniu piasty jest potrzebna rurka o określonej średnicy (jaka to średnica).

 

Serdecznie pozdrawiam

 

P.S. gdzieś opisałem powyższy problem ale nie uzyskałem dokładniejszyj informacji.

Samochód dopiero co sprowadziłem i jest po pierwszym przeglądzie dopuszczającym do ruchu - wyszedł ok. myślę że zbierzność sprawdzali na tym przeglądzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jeszcze powiecie co to może być albo jak sprawdzić.

 

U mnie jest podobny problem. Kupilem lozysko(cala czesc) i zamontowalem najpierw z lewej pozniej jako ze halas nie zginal z prawej tez bez efektu. Wydaje mi sie ze to moze byc szum opon na dniach zaloze na tyl zimowki i podziele sie wtedy spostrzezeniami.

 

[ Dodano: Sro 04 Paź, 2006 19:36 ]

Witam

jak pisalem wczesniej zmienilem opony na zimowe z tylu i sukces dziwny szum(niby lozysko) zniknal wiec jak nie trudno sie domyslic to byla wina oponek. Pozdrawiam

 

P.S. Mam do sprzedania tylne lozysko z piasta(znaczy sie caly ten element) za powiedzmy 70zl jesli sa zainteresowani prosze o kontakt:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co Cube_69 byłem dziś u mechanika. zapytał się skąd ja wiem że to tylne łożysko powiedziałem że chałasuje mi wyraźnie z tyłu w miarę rozpędzania (bardziej buczy niż chałasuje). Przejechaliśmy się oczywiście sobie tam pochałasowało-jak na razie uznał że to tył. Podniósł auto i już po kręceniu tylnymi kołami nie był tak oczywiście przekonany że to tylne. Przy podniesionym całym aucie kazał mi odpalić i rozpędzić koła przednie tak do 120 km/h po czym wcisnąć sprzęgło i zgasić silnik i o dziwo było cicho słychać ten dźwięk tego łożyska ale oczywiście znacznie znacznie ciszej. Mechanik powiedział że koła są odciążone (samochód na podnośniku) dlatego tak cicho słychać. Ale daje 80 % że to przód a nie tył (mimo że z tyłu wyraźnie na drodze słychać). Ale można jeszcze na nim dłużej pojeździć nic się nie stanie i koło nie odpadnie a jak bardziej zacznie chałasować będzie wiadomo które wymieniać. To na tyle z moich spostrzeżeń. Na razie umówiłem się na wymianę rozrządu 530 zl w dieslu 2,0 w sumie. Za tą usługę to jest trochę kasy 200 to sama robocizna reszta to części od rozrządu-ale bynajmniej będę spokojny. O mechaniku dowiedziałem się od jednego z klubowiczów i widać było że znał się na Nissanach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wniosek z tego Elraf ze to nie koniecznie musi byc tyl albo opony(zamienie je jeszcze stronami moze ucichna), ja najwyrazniej mialem ciut wiecej szczescia(choc lozysko sobie kupilem:) W razie jakby mi sie znow odezwalo dam znac i podziele spostrzezeniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich:)

Mam ten sam problem z łożyskami z tylu. Przy jeżdzie po równej drodze słyszę takie własnie szumienie-buczenie. Powiem tak, słychac to jak sie o tym wie, ale wczesnie czy później będzie trzeba to zrobić:( Najgorsze jest to że łożysko jest w całości z piasta, a to robi się juz koszt. Moze ktos ma jakiś pomysł jak go zmniejszyć ? Mój mechanik stwierdził, iż moga narazie jeszcze troche z tym pojeździc.Co do kierownicy to mam to samo, ale nie powiązał bym tych usterek. W mojej sytuacji mam na dzieje że wizyta na wulkanizacji wystarczy:) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam! Mam pytanko,czy w piascie tylnego koła w n14 znajduje sie jedno czy dwa łożyska(piasta jest dośc szeroka).Muszę wymienic łożyska w piastach(podobno się da,a piasty mają kosmiczne ceny)bo przy oględzinach zauważyłem że wewnętrzny pierścień łożyska ma taki 2 mm luz.Odczytałem na łożysku oznaczenie HU 8080,ale nie mogę znależć na necie żadnej ofety,może sie ktoś orientuje ile kosztuje takie łozysko? A jeszcze jedno czy ktoś miał do czynienia z szczękami hamulcowymi firmy HART ?Pozdrawiam ronin00

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...