Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wiatraki N16


Gość Gołąb
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześś u mnie natomiast ,jak wjade do gaażu z włączoną klimą kręcą się dwa. Jak ją wyłączę zostaje jeden na ok 20 sekund i przestaje działać. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie jasno napisałem :zdziw:

Włączam klimę i nie kręci się żaden wiatrak.

Wskaźnik temperatury,również nigdy nie przesunął się dalej niż połowa skali.

Przecież dlatego są 2 wiatraki, że jest klima. I to one mają się kręcić po włączeniu tej klimy (a się nie kręcą).

Innych wiatraków niema ;) W/g tego co wkleił Teres o te właśnie wiatraki chodzi.

Po włączeniu klimy powinny się kręcić na "low speed". Nawet przy zimnym silniku czy też niskiej temperaturce zewn.

Pozdr

 

To chyba taczej kolega mnie nie zrozumiał... kiedy nie używamy klimy to oba wiatraki obsługują zwykłą chłodnicę od chłodzenia silnika.... jeden wentylator włącza sie przy mniejszej temp. a drugi (czyt. zaczynają pracować oba naraz) przy przekroczeniu większej temp. i to właśnie obrazuje schemat Teres-a.... po włączeniu klimy oba wiatraki włączają sie odrazu oba jednoczesnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość thomson30

U mnie po włączeniu kliny pracują od razu dwa wentylatory i tqk jest cały czas jak klima chodzi. Muszę zaznaczyć, że mam klime manualną. Podejrzewam, że czasowe włączanie i wyłaczanie wentylatorów ma miejsce jeżeli maci klimę automayczną i miernik temp. chwilowo wyłąca/wyłącza klimę i wentylatory. fizyka jest prosta żeby coś schłodzić inną część musi się podgrzać, tak więc wentylator musi się załączyć.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A manual, który wkleił Teres mówi coś innego :zdziw:

Posty poprzedników, również.

 

Wydaje mi się że to co wkleił Teres obrazuje włączanie się wiatraków dla chłodnicy silnika a nie klimatyzacji.

 

U mnie po włączeniu klimy odrazu włączają się oba wiatraki.... przy normalnej jeździe (bez klimy) jeszcze nie zdarzyło mi się żeby włączył mi się jakikolwiek wentylator... wskazówka na wskaźniku temp. zawsze stoi po środku... nawet w upalne dni :P

 

Wentylatory włączają się w gdy np. stoisz w korku. Ale są na tyle wydajne, że potrafią utrzymać temperaturę silnika na stałym poziomie. Dodatkowo wpływ na stabilność temperatury silnika ma też sposób sterowania wentylatorami - tzn. odpowiednio wczesne ich włączanie (nie zauważamy wzrostu temp. silnika). Wentylatory nie pracują zbyt głośno, wyłączenie zapłonu w moim samochodzie powoduje ich zatrzymanie.

Ponieważ chłodnica silnika umieszczona jest zaraz za wymiennikiem ciepła klimatyzacji, oba wentylatory wypełniają jednocześnie dwa zadania: chłodzą silnik i odbierają ciepło z układu klimatyzacji. Przy włączonej klimatyzacji (kręcące się wentylatory) za utrzymanie stałej temperatury silnika odpowiada dodatkowo termostat.

Bardzo dobrze mogłem to zaobserwować w Skodzie Felicji gdzie mało wydajny układ chłodzenia i niemrawy termostat powodują, że wskazówka temperatury w trakcie jazdy urządza sobie wędrówki po całej skali od 70 do 110 stopni. W Nissanie jest to rozwiązane o wiele lepiej.

Lewy wykres bez klimy, prawy z klimą (wyłączenie wentylatorów następuje przy dosyć wysokiej prędkości).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

innych wiatrakow nie ma bo przy przegrzanym silniku czy przy wlaczaniu klimy krecą się te same...

 

wlaczasz klime wlaczaja sie dwa (tzn powinny sie wlaczac)

 

teoretycznie gdy silnik sie grzeje wlacza sie jeden, z tego co mi sie wydaje powinien to byc lewy (patrzac za kierownicy)

 

u mnie maja inna budowe te wiartaki jeden ma wiecej lopatek...

 

nie wiem czy dobrze mi sie wydaje ale zobacz kolo chlodnicy po lewej stronie (patrzac za kierownicy) masz taka puszke i do niej dochodza kable... moze to ona czyms (wiatrakami) steruje a kabelki sie uszkodzily?

Jeszcze looknę do tej skrzyneczki przy wolnym czasie.

Jak mówiłem, niema problemu z grzejącym się silnikiem. Wskaźnik max do połowy i stoi.

Jedyna sprawa to mała wydajność w korkach, gdyż sprężarka w takim przypadku się często wyłącza. Wystarczy jechać 20-30km/h i już się nie wyłącza. Podejrzewam, że nie będzie tego przy działających wiatrakach.

Chłodzenie w trakcie nawet wolnej jazdy bardzo dobre więc nie podejrzewam złego nabicia itp.

Może za tą sytuację odpowiadają jakieś czujniki :?:

Sprawdzę tą skrzyneczkę o której mówi Gołąb. Bo jak nie to elektryk zarobi :029:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak apropo kabelkow i innych takich zabaw...

 

sprawdzales czy wiatraki dostaja napięcie? Ja sprawdzalem zarówką czy po wciśnieciu przycisku klimy czy zaświeci...

 

tak mi sie wydaje ze mozna wyeliminowac fizyczne uszkodzenie wiatrakow...

 

a jak nie dostaja napiecia to chyba trzeba bedzie podazac sledam przewodow i moze cos znajdziesz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak apropo kabelkow i innych takich zabaw...

 

sprawdzales czy wiatraki dostaja napięcie? Ja sprawdzalem zarówką czy po wciśnieciu przycisku klimy czy zaświeci...

 

tak mi sie wydaje ze mozna wyeliminowac fizyczne uszkodzenie wiatrakow...

 

a jak nie dostaja napiecia to chyba trzeba bedzie podazac sledam przewodow i moze cos znajdziesz...

Sprawdzenie muszę odłożyć do poniedziałku :/

Strasznie zatyrany jezdem. Dam znać co i jak :|

 

[ Dodano: Czw 26 Lip, 2007 17:20 ]

Witam.

Lookałem do tych wiatraczków.

Po wyprowadzeniu z garażu(zimnego) auta, które stało od wczoraj, włączyłem klimę i włączył się jeden wiatrak (prawy patrząc zza kierownicy) :zdziw:

Wyłączyłem klimę i kilka krotnie włączyłem. Za każdym razem włączał się jeden.

Wypiąłem kostkę od lewego i sprawdziłem żaróweczką. Napięcia nie dostaje.

Wyłączyłem ponownie klimę, zaś po włączeniu (po chwili) prawy wiatrak też się już nie włączył :zdziw:

Co do tej puszeczki to owszem jest i jest połączona z chłodnicą od klimy. Wchodzą do niej 2 cieniutkie kabelki. Podejrzewam że jest w nią wkręcony jakiś czujnik. Kostki nie udało mi się z niej wypiąć :oops: poruszałem tylko kabelkami, bez efektu.

Jutro znów sprawdzę na zimnym czy się ten jeden włączy i zostawię niech pochodzi dłużej. Sprawdzę czy się sam wyłączy.

Sprężarka klimy, jak te wiatraki nie kręcą, włącza się i wyłącza. Tak na ciepłym silniku co 1,5 minuty na 20 sec. Tego efektu niema w czasie jazdy, nawet wolnej. Chłodzi wtedy bez przerwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz ABS?

 

sprawdz dobrze czy przekaznik do wiatraka nie jest wpiety w miejsce ABSu jak nie masz...

 

u mnie tak bylo od nowosci :zdziw:

 

tylko dziwne ze sie wlaczyl na chwile a pozniej nie chcial... :okulary2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ABS mam. To już sprawdzałem, bo doczytałem twoje perypetie :|

Dziś znów zajęty :/ Jutro rano sprawdzę.

Ciekawe dlaczego jeden się włączył?

Sprawdzę go chyba(podpinając oddzielnie zasilanie), bo ten lewy to powinien się chyba włączać w razie przygrzania silnika.

Muszę coś z tym zrobić w miarę szybko, bo wybieram się za tydzień na Węgry.

Już pal licho sprawne działanie klimy na postoju. Tylko żeby się dziad włączał jak temperatura silnika skoczy :| Nie chciał bym przegrzać.

Jak dotąd nie było chyba takiej potrzeby żeby zadziałał.

Próbowałem przygrzać silnik ale po jeździe w korkach, a później 15 minutowym trzymaniu go na obrotach ........ zrezygnowałem.

Nic się nie włączało, a temperatura jak stała (w połowie skali) tak stała. Chociaż tyle :P

Podejrzewam, że w tej puszce(po lewo) jest jakiś czujnik i może on krzaczy. Później jak się wszystko trochę nagrzało, już wiatrak nie włączył.

Kolega zna dobrego (podobno) elektryka z aso Toyoty. Jak sam nie dam rady to może on prędzej znajdzie.

Pozdr

 

[ Dodano: Pon 30 Lip, 2007 12:21 ]

Sprawdziłem "na zimno" czy się wiatraczki włączą (choć ten jeden).

Niestety :/ ani w sobotę ani dziś żaden się nie obudził.

Znaczy coś nie łączy :?: Bo niby dlaczego kiedyś się jeden włączył, a dziś wcale?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie teraz, czytając to forum naszło mnie takie pytanie:

czy u Was tez klima nie moze utrzymac temperatury powietrza w samochodzie po wyprowadzeniu z garażu?(2,2 tdi 2000r)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz uściślić o co chodzi z tym utrzymaniem temp ?

U mnie daje klima jak licho. Można się "odmrozić" ;)

Niestety na postoju często się wyłącza, a powodem są nie kręcące się wiatraczki :/

W czasie nawet wolnej jazdy chłodzi bardzo dobrze.

 

Dziś znów włączyłem klimę zaraz po odpaleniu i wiatrak(jeden) zaczął się kręcić. Niestety po chwili przestał.

Coś nie styka czy jak :?: Raz się dziad włącza, a raz nie :029:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz uściślić o co chodzi z tym utrzymaniem temp ?

U mnie daje klima jak licho. Można się "odmrozić" ;)

Niestety na postoju często się wyłącza, a powodem są nie kręcące się wiatraczki :/

W czasie nawet wolnej jazdy chłodzi bardzo dobrze.

 

Dziś znów włączyłem klimę zaraz po odpaleniu i wiatrak(jeden) zaczął się kręcić. Niestety po chwili przestał.

Coś nie styka czy jak :?: Raz się dziad włącza, a raz nie :029:

 

hej,

 

ja mam klime automatyczną, więc sama dostosuwuję temp wywiewanego powietrza do auta. Czasami tak nawala, że arktyka. Co ciekawe min temp jaką mogę ustawić to 18 st, ale żebu atuto się przystosowało do takiej temp to z kratek wylatuje powietrze 11st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

witajcie.

 

nawiązując do problemu 2 wiatraków powiem wam co mi się udało ustalić:

byłem ostatnio napełnić klimę gazem pogadałem z facetem i mi rozjaśnił sytuację:

lewy wiatrak od strony pasażera odpowiada za klime i kręci się tylko gdy AC jest włączone, drugi wiatrak od strony kierowcy służy do chłodzenia temp chłodnicy więc gdy samochodzik się nagrzeje załącza się, oba wiatraki pracują wtedy gdy np stoisz w korku masz włączone AC no i temp silnika podskoczy i załączy się drugi wtedy pracują oba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witajcie.

 

nawiązując do problemu 2 wiatraków powiem wam co mi się udało ustalić:

byłem ostatnio napełnić klimę gazem pogadałem z facetem i mi rozjaśnił sytuację:

lewy wiatrak od strony pasażera odpowiada za klime i kręci się tylko gdy AC jest włączone, drugi wiatrak od strony kierowcy służy do chłodzenia temp chłodnicy więc gdy samochodzik się nagrzeje załącza się, oba wiatraki pracują wtedy gdy np stoisz w korku masz włączone AC no i temp silnika podskoczy i załączy się drugi wtedy pracują oba.

No to coś Ci chyba źle wytłumaczył. Albo wszystkie chodzą źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lewy wiatrak od strony pasażera odpowiada za klime i kręci się tylko gdy AC jest włączone, drugi wiatrak od strony kierowcy służy do chłodzenia temp chłodnicy więc gdy samochodzik się nagrzeje załącza się, oba wiatraki pracują wtedy gdy np stoisz w korku masz włączone AC no i temp silnika podskoczy i załączy się drugi wtedy pracują oba.

Być może w jakimś aucie tak jest. A gość podchodzi szablonowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Gość Maciej Kapuściński

U mnie natomiast kręcą się dwa wiatraki na wolnych obrotach cały czas z klima czy bez włączania klimy... Nie wiem czy w tym modelu tak powinno byc?? Almera II 2.2 dci 136KM...

Edytowane przez MaciejKa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie włączają się tylko w upały i tylko przy włączonej klimie. Tak to nigdy nie widziałem by się kręciły. QG15DE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Maciej Kapuściński

Czy ktoś ma jakieś propozycje co może załączać wentylatory (silnik zimny/ciepły) na 1 bieg? Ja mam kilka opcji poprawcie mnie jeśli się mylę... :

 

1. Klima - może być zwarcie i daje sygnał cały czas jakby była włączona a nie jest.

2. Przebicie na kablu na odcinku czujnik temperatury silnika - przekaźnik ( ale nie jestem pewny bo jak wyjmę wtyczkę z czujnika to załącza na 2 bieg)

3. Przekaźnik - jeden z trzech sprawdziłem, pozostały dwa (nie pamiętam które to są?)

4. Czy podłączenie pod komputer wykaże gdzie tkwi problem ???

 

 

 

PS Jestem nowy, proszę o wyrozumiałość :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Odnowie temat. Mam Almere 1.8 bez klimy. 2000r. Coś nagle zaczął się przegrzewać, sprawdziłem węże i okazało się że za termostatem jest zimny, no to go wymieniłem i już waż jest ciepły - po podpięci pod kompa pokazywał temp 96-97st i wiatrak ciągle chodził. Po jakimś czasie znów nagle zaczął się przegrzewać (temp pow 100) i zauważyłem że wentylator w ogóle się nie kręci. Spróbowałem go podpiąć na krótko i nie zareagował i teraz moje pierwsze pytanie - czy mogłem go uszkodzić ? Pytam bo dwie osoby w temacie zwróciły uwagę że wentylator ma dwa biegu? Najpierw kręci się powoli a potem szybciej? Czy to prawda ? 

Przy okazji jaka temperatura powinna być - chodzi mi o max ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...