Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

co wymienić w 8 letniej N15?


Gość kolbiel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

 

kupiłem niedawno N15 1.4 '98. można powiedzieć, że w temacie "motoryzacja" jestem laikiem (almera to mój pierwszy samochód).

Wiem, że po kupnie samochodu uzywanego zaleca się np. wymianę oleju, filtrów, zy paska rozrządu (no na szczęście tego ostatniego nie musze ;) ). Moja almera jest zadbana, była serwisowana, itd. (sprowadzona z Niemiec), ale wiadomo że z serwisem różnie bywa...

 

Dlatego chciałem zapytać co waszym zdaniem powinienem wymienić, czemu się przyjżeć dokładniej, czy są jakieś typowe tego typu sprawy dla samochodów blisko 10 letnich, albo może coś typowego dla almer?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często korodują końcówki progów. Sprawdź filtr powietrza i poziom oleju (ewentualnie jego barwę). Możesz jeszcze sprawdzić poziom oleju w skrzyni biegów, stan klocków hamulcowych itp. itd, bo jak użyjesz wyszukiwarki to znajdziesz tu tyle ciekawych rzeczy..... :-)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtry i oleje wymieniłbym dla własnego swietego spokoju.... kij wie czym byla zalana i kiedy... A tak wiesz co wlales i kiedy :D

a reszte typu klocki, bebny,tarcze - zerknij jaki jest stan i wtedy zadecyduj

 

A potem juz tylko lac Pb i smigac.

 

Gratulacje dobrego wyboru :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżdżę dokładnie tym samym rocznikiem i też 1.4 gx

nie wiem ile ma przebiegu twoja almerka - i mnie jest ok.160 tys.km i jak na razie tylko tylne odcinki progów wymienione (rdza) i środkowy tłumik

Wejdź też pod samochód i sprawdź stan mocowań uchwytów trzymających tłumiki - u mnie były zniszczone i nie wszystkie trzymały(prawdopodobnie przez to szybciej urwał sie tłumik)

Sprawdź też stan kostek elektr. przy reflektorach (takich w gumowych osłonkach oryginalnie) - lubia się przepalać.

Też : stan gumowych osłon na elementach zawieszenia - przy moim przebiegu już są popękane, ale i zawieszenie już niedługo czeka remont (160 tys. km. po polskich drogach robi swoje)

Oglądnij sobie lakier dokładnie - u mnie jest coś co się nazywa perła metalik i są miejsca gdzie łuszczy sie wierzchnia warstwa lakieru (ta przeżroczysta) - ale tu nie wiem co można z tym zrobić

Przejżyj stan wszelkich gumowych uszczelek karoerii (okna itd) - 8 lat to już lubią niszczec jak nie konserwowane (u mnie popękała ta wokół antenki na dachu)

To wszystko raczej drobiazgi, ale warto - miłego jeżdżenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądnij sobie lakier dokładnie - u mnie jest coś co się nazywa perła metalik i są miejsca gdzie łuszczy sie wierzchnia warstwa lakieru (ta przeżroczysta) - ale tu nie wiem co można z tym zrobić

 

bylem ostatnio u lakiernika i podpowiedzial mi taki sposob (zaznaczam ze jeszcze tego nie probowalem):

miejsce w ktorym odchodzi "lak" lekko zmatowic (oczywiscie lak a nie farbe) najslabszym papierem sciernym i zamalowac lakierem (ponoc jest jakis dostepny w sklepach z farbami).

Nie probowalem tego ale musze sie tym zajac bo autko coraz bardziej mi zaczyna sie "łuszczyć" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wszystkim, na dniach zamierzam się tym wszystkim zająć...

 

wozni: moja przejechała 150 tys. - no, przynajmniej tyle pokazuje na liczniku :)

 

a jeszcze mam pytanie co do oleju - koleś który go sprowadził radził zalać go jakimś półsyntetykiem... a jaki wy używacie/polecacie?

 

a tak trochę off topic, to na razie jestem zadowolony z zakupu, zastanawiałem się też nad polo lub peugeotem 306, teraz się cieszę, że trafiłem almerę :) zastanawiam sie tylko nad jakąś sekwencją, bo to lanie Pb, Mi$, to jednak trochę boli ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję sprawdzić stan amortyzatorów,po takim przebiegu jeżeli nie były wymieniane to raczej długo nie pojeżdżą, a po wymianie poprawi sie komfort jazdy i co ważne bezpieczeństwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolbiel: jezdzilem wczesniej na syntetyku mobil1.

bylo dobrze tylko dziwne "maslo" zbieralo sie na korku od wlewu oleju i jak odpalalem samochod rano to zawory stukaly przez 5 sekund.

Zalalem Valvoline Max Life i juz tylko jego uzywam. Jest to olej polsyntetyczny dedykowany do silnikow powyzej 100 000 km.

Klekotanie zniknelo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez niedawno kupilem almerke n15 '98 tylko z silnikiem 1,6. przyjechala z holandii, nakrecone na liczniku miala 115 kkm i wymienilem oleje i filtry i jest ok

 

w poprzednim musialem naprawic mocowanie koncowki wydechu do kolektora, bo zardzewialo na tyle ze go juz praktycznie nie bylo

no i teraz jeszcze czeka mnie wywakleni erg i wymiana prawego przegubu, bo przy ruszaniu tak strzela (tzn dzwiek jest taki sam jak czasami bieg nie dojdzie i takie chrobotanie slychac ze skrzyni) i dzieje sie to tylko przy pierwszym ruszaniu od odpalenia, ze sie tak wyraze

 

reszta jest ok i jestem bardzo zadowolony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...