Gość grz3chu Opublikowano 21 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2006 Witam, Ostatnio zauważyłem, że mam na korku od chlodnicy brązową maź co to jest ? na korku sporo sie tego osadzilo a płyn cały brązowy...co jest ? Primera P10 2.0 D 95' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AM Opublikowano 21 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2006 NIwatety nie jest to dobra wiadomośc ponieważ prawdopodobnie zmieszał się olej z płynem chłodniczym a to oznacza chyna do roboty silnik, pewnie uszczelka pod głowicą. Jeżeli to coś ma konsystęcję budyniu to nic innego. Pozdro AM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymeq Opublikowano 21 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2006 Zobacz czy masz prawidłowy stan oleju - jeśli ubyło to jest to co opisał kolega AM. Wtedy bedzie miało konsystencje bydyniu. Jeśli to jest coś w rodzaju nalotu to płukanie układu chłodniczego powinno pomóc. Najlepiej będzie zlać to z układu, przepłukać i zalać na nowo. Można na jakiś czas zalać wodą destylowaną ( w okresie letnim - bo szkoda zalewać nowym płynem po to aby go za chwilę wylać ze szlamem ) i zobaczyć czy sytuacja się nie powtórzyła - czy nie zmieniła sie barwa i konsystencja. Jeśli jest oki to zlać wodę i zalać płynem chłodniczym. Jeśli się zminiło to uszczelka pod głowicą do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grz3chu Opublikowano 21 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2006 Chyba uszczelka bo i kopci jak mocniej cisne na gaz....sam juz nie wiem...wlałem 2 razy wode pojezdziłem troche i dalej woda bruda ale szlamu takiego niema tylko woda brązowa...czasem mam wrażenie, że jakbym tracił moc i czasem szarpnie...nie mam obrotów jak sprawdzić bo zegarek mam ale pewnie uszczelka co :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maddrajwer Opublikowano 21 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2006 Mi też się woda chłodnicza brązowa robiła i z paru jeszcze innych wskazań wiem że mam uszczelkę pod głowicą do wymiany. Odkręć korek wlewu oleju i zobacz czy nie masz na nim śladów wody oraz czy z oleju nie zrobiło Ci się masło. To by onaczało jak powyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grz3chu Opublikowano 21 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2006 Pod korkiem oleju wszystko ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AM Opublikowano 21 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2006 A nie ubywa oleju jakoś dużo ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baryla Opublikowano 21 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2006 To wez zobacz czy w zbiorniczku wyrownawczym nie ma bombelkow powietrza (oczywiscie silnik musi chodzic) jak sie robia bombelki to raczej uszczelka :cry: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grz3chu Opublikowano 21 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2006 Oleju jakos strasznie nie ubywa jest na stalym poziomie jakies 3/4 na mierniku...tylko na około głowicy jest duzo czarnego bródu, nie wiem czy to nie olej przypadkiem...wszystko sie pojawiło podczas awarii kawałka rurki od chłodnicy która była dziurawa i wylewała płyn, przez to się zagotowałem na trasie i może wtedy uszczelka się uszkodziła....w środe musze jechać do mechamika nie ma wyjścia bo będe gdybał i nic nie wymyśle...ide zobacze czy niema bąbelków. Pozdrawiam, [ Dodano: Pon 21 Sie, 2006 19:39 ] Bąbelków brak...zgłupiałem już :shock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maddrajwer Opublikowano 21 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2006 Jak się zagotował to może być uszczelka, u mnie podobnie się zaczeło. I też dziwne żeczy się dzieją . Wydmuchuje spaliny z cylindra do układu chłodniczego ( bomble w wodzie ) ale w drugą już nie - węże nawet 2 godziny po zgaszeniu silnika są napęczniałe. Na Twoim miejscu bym nie ryzykował i sprawdził uszczelkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość alva Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Na Twoim miejscu bym nie ryzykował i sprawdził uszczelkę. Witam, a jak sprawdzić uszczelkę ? Sam u siebie robiłem w innym aucie i tylko na podstawie objawów takich jak: para z rury wydechowej, masło na korku oleju, napęczniałe przewody od chłodnicy, ubywanie płynu chłodniczego, ciągłe bąbelki podczas odpowietrzania ukłądu chłodzenia, problemy z odpalaniem samochodu, gaśnięciem, skokami temperatury silnika, świeca która byłą w cylindrze gdzie przedostawał się płyn chłodniczy była zasyfiona. To tylko objawy, które wskazują, z dużym prawdopodobieństwem na uszkodzoną uszczelkę. A czy jest jakiś sposób żeby sprawdzić uszczelkę inaczej, tzn bez rozbierania mieć pewnośc, że to uszczelka ? Poadr A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymeq Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2006 A czy jest jakiś sposób żeby sprawdzić uszczelkę inaczej, tzn bez rozbierania mieć pewnośc, że to uszczelka ? Nie ma .... tylko na podstawie podanych przez CIebie objawów jest to do stwierdzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ice Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Jak zagotowałeś silnik to na 99,9% uszczelka do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grz3chu Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Też już na 99% jestem przekonany co do uszczelki bo bąbelki jednak są ale nie w zbiorniczku tylko pod korkiem od chlodnicy. Spore bąble na przemian z takim malutkimi...uszczelka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość qrczakx Opublikowano 24 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2006 Uszczelka to i tak otymistyczny wariant. Jak go zbytnio przegrzałeś to może być też uszkodzona głowica. Przy wymianie uszczelki profilaktycznie proponowałbym planowanie głowicy. Pozdro. Qrczak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ice Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Uszczelka to i tak otymistyczny wariant. Jak go zbytnio przegrzałeś to może być też uszkodzona głowica. Przy wymianie uszczelki profilaktycznie proponowałbym planowanie głowicy.Pozdro. Qrczak Planowanie zawsze powinno sie robic przy wymianie uszczelki bo inaczej poleci zaraz ponownie, szczgólnie jak był silnik przegrzany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grz3chu Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2006 To jednak uszczelka, teraz musze znajomego pomęczyć bo w Łomiankach tragicznie dużo chcą :shock: Witam, Podaję ceny wymiany uszczelki pod głowicą: - z robocizną 746,64zł - koszt uszczelki 363,- Pozdrawiam, Pogięło ich chyba... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maddrajwer Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Ja dałem wczoraj 95 zł za uszczelke ajusa, ponoć już z tych nowszej serii - lepszych. Robote robię sam. Tylko że u mnie okazało się że urwało gwint jednej ze szpilek a nie uszczelka poszła - iecej w moim temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lobo Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2006 siema Miale tak samo ale nie w nissmo. to uszczelka pod glowica na 95procent pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel_s Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Ja dałem wczoraj 95 zł za uszczelke ajusa, ponoć już z tych nowszej serii - lepszych. Być może. Ale ja bym nie ryzykował. Miałem założoną Ajusę i starczyła mi na 15 kkm. Oryginalna uszczelka do CD20T w ASO kosztowała mnie coś koło 300 pln. Nie wiem jaki jest koszt do zwykłego diesela, ale warto się dowiedzieć w ASO. Ja uważam, że najlepsze są oryginalne uszczelki do silników Nissana. Na forum jest jeszcze kilka osób, które podzielają moje poglądy. Zastanów się czy oszczędność 100 pln (bo podobno po 200 można kupić dobre zammienniki) jest warta ryzyka ponownej wymiany uszczelki po krótkim czasie. BTW jeżeli udało Ci się zagotować silnik to po zdjęciu głowicy koniecznie daj ją na próbę ciśnieniową. Niech Ci zrobią 2 próby na zimno i na gorąco. Koszt takiego zabiegu to ok 60 pln, a możesz się uchronić przed rozczarowaniem po złożeniu silnika z nową uszczelką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.