Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Zapchany tłumik - czy to możliwe


Gość dewiant23
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jakiś czas temu samochód zaczął mi głośniej chodzić i wydawać różne dziwne dźwięki przy puszczaniu gazu, wiadomo jakaś dziura w wydechu, okazało się że dziura jest w miejscu łączenia tłumika końcowego z rurą, od strony rury. Pojechałem więc do gościa żeby mi pospawał dziurę a on stwierdził że to nic nie da tylko jeszcze samochód zmuli bo posypał się katalizator i zapchał tłumik i dlatego właśnie zrobiła się ta dziura. Czy to możliwe żeby rozsypany katalizator zapchał tłumik czy raczej nie. czekam na opinie pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jakiś czas temu samochód zaczął mi głośniej chodzić i wydawać różne dziwne dźwięki przy puszczaniu gazu, wiadomo jakaś dziura w wydechu, okazało się że dziura jest w miejscu łączenia tłumika końcowego z rurą, od strony rury. Pojechałem więc do gościa żeby mi pospawał dziurę a on stwierdził że to nic nie da tylko jeszcze samochód zmuli bo posypał się katalizator i zapchał tłumik i dlatego właśnie zrobiła się ta dziura. Czy to możliwe żeby rozsypany katalizator zapchał tłumik czy raczej nie. czekam na opinie pozdrawiam.

 

 

 

Katalizator nie zatka Ci wydechu,najwyżej się "wydmucha" i nie będzie spełniał swojej funkcji....U mnie jak sie zatkał tłumnik KOŃCOWY w Carinie 2 to okazało się żę rure zatkała "wata szklana" którą był oblepiony środek tłumnika.....(może troszke nie po polskiemu ale tak jest łatwiej tłumaczyć...;p...)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko że jak wydmucha kata - ceramika, to niestety potluczone jego elementy nie będą w stanie wydostać się z końcowego tłumika który w przeciwieństwie do środkowego nie ma konstrukcji przelotowej.

 

Prosta sprawa wytnij katalizator i zobacz czy jest nieruszony a potem wstaw w jego miejsce rurkę srednicy takiej jak reszta wydechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Oplu KAdecie kolegi mieliśmy obajaw zapchanego tlumika taki że auto nie chciało się wyrzej pod ociązeniem kręcić jak 2000obr.min.

Odkręciliśmy caly wydech od kolektora wydechowe i nagle o auto do końca sie dokręca - odpowiedzialny za to był końocy tłumik z ktorego wata wysypała się do przegród i skutecznie ograniczałą przepływ spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

U mnie jakiś czas temu też posypał sie katalizator (ceramiczny). Jakiś czas z nim jeździłem aż któregoś dnia - całkowity brak mocy silnik sie nie wkręca. Po jakiejś godzinie walki wcisnąlem do podłogi bvł wielki huk i sie odetkało. Później wyciąlem kata końcowy został i do dzisiaj jeździ bez problemu.

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak wogle to mojej niuni od czasu do czasu zgaśnie primerka i nie chce zapalić -dopiero na benzynie zagada i to z wielkim trudem a z wydechu leci kupa dymu. Czy to jest uszkodzony katalizator? Dodam , że dwa dni temu na przeglądzie spaliny miał w normie , a idzie coraz ciężej. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ja mam takie pytanko do Was jezeli chodzi o wycięcie katalizatora. Bo mnie to czeka a narazie nie mam forsy na nowy. Moje pytanie dotyczy pózniejszych zachowań samochodu. Coś mi się nie chce wierzyć ale słyszałem że wyciecie katalizatora może spowodować zakłócenia w pracy sondy Lambda co przekąłda sie na komputer pokładpwy. Wiem że Cobcio wycinał ale czy coś jeszcze robioł przy tym nie wiem. Wiec jezeli ktoś miał z tym doświadczenie prosze o odpowiedz.

 

PZD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cobcio zgadzam się z tobą dlatego bardziej moje pytanie było do ciebie skiierowane. Tylko z racji wyciecia katalizatora zmienia sie ciśnienie przepływu spalin, bo nie ma oporu i to mnie zastanawia czy zmiana ta nie spowoduje błednych odczytów sondy??

 

PZD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak już wspomniałem nie ma to najmneijszego wpływu, czy sonde będziesz mieć w końcowy tłumiku czy przy kolektrze jej odczyty będą takie same.

W seri montowanu u CIebie sonde BOSCHa z 2 grzałkami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje. Skoro tak twierdzisz to zdaje się na twoją wiedzę i wytne katalizator po przeglądzie który mam niebawem. Zobaczymy jak będzie chodził. Mam nadzieję, ze to nie zniekształci pracy silnika biorąc pod uwagę LPG.

 

PZD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje. Skoro tak twierdzisz to zdaje się na twoją wiedzę i wytne katalizator po przeglądzie który mam niebawem. Zobaczymy jak będzie chodził. Mam nadzieję, ze to nie zniekształci pracy silnika biorąc pod uwagę LPG.

 

PZD

 

mozesz i przed przegladem ;] ja nie mam w n15 i przeglad bez problemu. przeciez katalizator po kilkudziesieciu tys km i tak nie spelnia swojej roli a samochody przeglady przechodza :) a i nie boj sie ze bedzie glosniej, ciut napewno bo wzrosnie cisnienie na koncowym... ale nie jakos odczuwalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbezpieczniej ze względu na przeglądy to wytluc wszytkie bebechy ze srodka... wtedy optycznie katalizator mamy :)

 

Kuba czy po rozwaleniu ceramiki w katalizatorze wstawiać tam rurę czy pozostawić tak dużą średnicę?? Czy rozpływ spalin w pustej puszce katalizatora nie będzie wprowadzał jakichś zawirowań lub zaburzeń przepływu ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w takiej puszcze nastąpi rozprężenie, przy seryjnej średnicy wydechu powinno to korzystniej wypaść jak wstawienie rurki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w takiej puszcze nastąpi rozprężenie, przy seryjnej średnicy wydechu powinno to korzystniej wypaść jak wstawienie rurki...

 

Pewny jesteś, mi sie wydaje ze zrobi sie za luzny wydech i straci troche na dole a zyska na górze biorąc pod uwage opory kata. Do tego jeszcze dzwięk bedzie mało sympatyczny. Osobiscie wsadził bym rure do srodka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to sie jednak zebrałem, wymieniłem cały wydech, kata wybebeszyłem - jakby sie lepiej zbierał, czasem tylko coś smiesznie stuka w katalizatorze :) ale mysle ze jak sie wygrzeje i troche sadzą obrośnie to bedzie ok :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam. Czy lepiej jest kupić końcowy bosala czy te na allegro z 2 letnią gwarancją np: http://moto.allegro.pl/item323260601_tlumi...rier_sklep.html

też są możliwe. oczywiście nawiercę dziurki bo mam LPG. Dziękuje za ewentualne odpowiedzi.

Nikt raczej nie uwzględni gwarancji jak nawiercisz dziurki (a właściwie to PO CO??? - ja jeżdżę od lat na LPG i nigdy tego nie robiłem).

Tłumik bosala powinien zresztą wytrzymać więcej niż dwa lata. Z kolei ten z allegro jest względnie tani, nie wiadomo jak z jakością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=39029

 

przesledź ten topic tam jet sporo na temat robienia wydechu...

 

[ Dodano: Pią 04 Kwi, 2008 09:10 ]

Najbezpieczniej ze względu na przeglądy to wytluc wszytkie bebechy ze srodka... wtedy optycznie katalizator mamy :)

 

jakby co znam całkiem fajną stację i blisko tam mam ... znają mnie na tyle ze nie badają spalin i nie oglądają wydechu :D nawet "straight pipe" przejdzie przegląd ;)

 

adresu nie podam bo nie chce spalić miejscówki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...