Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

ngk czy bosch


Gość dresik20
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak kupiłem nyskę to wkręcone były bosche, spalanie i nierówna praca - świece w stanie wizualnym bardzo dobrym, wymieniłem na NGK i autko chodzi świetnie inych nie testowałem jeszcze - za krutko jestem posiadaczem synki wcześniej jeździłem niemcami to tylko iskra :P

tak odchodząc od tematu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W GTI mam NGK (średnio to chodzi, pewnie BRISK-a spróbuje) , w 1.4 (gaz) BRISK-i SILVER. Do 1.4 z gazem (według mnie są najepsze) BRISK-i SILVER, mialem juz tam CHAMPION-y(wytrzymały 3000 km), NGK-i (10000 km), BRISK trzymały swoje własciwosci 25000 km na gazie, a mam ciężką noge !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez tak podchodzilem do BRISK-a (potrzebowałem swiec do gazu w 1.4 ) i odziwo zadne inne (NGK,BOSCH,...) im nie dawały rady. Co ciekawsze NGK-i w GTI juz dają oznaki zużycia 10000km na benzynie, a BRISK-i na gazie w 1.4 znów wytrzymały prawie 25000 km, wiec troche stracilem zaufanie do NGK. Sprawdze jeszcze DENSO w GTI jak bedą chodzic, a potem jakas platyna z NGK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Damiano7407
Ja mam Denso i wydaja sie ciut lepsze od NGK

_________________

 

kurcze szczerze mowiac to dynamika jazdy na denso jest znacznie lepsza niz NGK o briskach to zapomnij bo hurtownie to proboja sprzedac robiac dobre ceny ale moim zdaniem to denso jest the best

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam troche inne pytanie:

 

jakie swice sa wlascie dla N13 1,3? Wg katalogu NGK BPR6ES, te co "wyjalem" byly BPR5ES i takie same mi przyslali z Motocom.pl ale wymienilem na te katalogowe... czym one sie roznia?

 

Inny problem to taki ze "fachowiec" urwal gwint od swiecy przy wykrecaniu :(:( polowa gwintu zostala w glowicy... fajnie :-/

 

Moze ma ktos jakis pomysl albo patent? Poki co mechanik stara sie naprawic swoj blad ale jakos nie mam zaufania do jego umiejetnosci....ehh

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ksiazki w PDFie nie mam, ale mam oryginalna niemiecka...

Do E13S powinny byc BPR5ES :-/

 

Dzwonilem do tych mulow z NGK i oni twierdza ze silnik E13S w N13 ma 49kW a w B12 44kW. Do B12 (silnik E13S) ida BPR5ES a do N13 z dokladnie tym samym silnikim BPR6ES.. Tyle ze ksiazka serwisowa raczej nie klamie...

Swiece te roznia sie odstepem elektrod i cieplota.

Dla BPR6ES odstep elektrod wynosi 0,8 a dla BPR5ES 0,9

 

Mozna na tym jezdzic?

 

W ksiazce jest napisane ze odstep elektrod moze byc od 0,8 do 0,9.

 

Wszechobecna cholota ;-/ Jedni ukrecaja gwinty, drudzy nie wiedza co sprzedaja i do czego :-/

 

Swoja droga swiece BPR6ES wg ksiazki sa do silnika E16S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Damiano7407

do sunny n13 1300 87 rok bedziesz mial swieczki:

ngk: 1.BPR6ES lub ngk v-line 2(ale i te pierwsze i te drugie beda pasowaly, jesli masz rozmiar klucza 21mm to v-line 2 napewno beda najlepsze) one maja przerwe miedzy elektrodami 0.9 mm

bosch: platinium 0 242 229 557

beru:0002335600

denso:W16EPR-U

 

jak masz jakies pytania to wal smialo :028:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ksiazce Sunny jest napisane, ze do E13S odpowiednie sa NGK BPR5ES, ale jezdze na tych BPR6ES i poza tym ze na jalowym biegu ma nizsze niz wczesniej obroty i wszystko sie trzesie to nie widze roznicy... Podejrzewam ze to kwestia regulacji zaplonu i zaworow (?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Damiano7407

raczej musisz sobie wyregulowac rakiete a te swieczki roznia sie od tych katalogowych ciplota ja tez w n14 1.4 powinienem miec bpr5es a mam dnso z ta wieksza cieplota i nic sie nie dzieje mysle ze to kwestia regulacji pozdrawiam

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bombel, bylo ok bo miales odpowiednie swiece :) zgodne z ksiazka do Sunny. Wyglada na to, ze Ci z NGK sie pomylili, wpisujac w katalogu zle swiece do silnika E13S w N13.

 

Co do regulacji silnika to orientuje sie ktos gdzie to robia dobrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...