Gość beder Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Szanowni forumowicze, Jestem własnie po badaniach technicznych pojazdu (Nissan Almera 98' hatchback,5d). Facet na stacji powiedział, że do wymiany jest lewy przedni wahacz (od stron kierowcy). Pojechałem do Midasa i krzykneli mi 400 pln. zastanawiam się czy jest możliwość wymiany tylko samych sworzni (ok 70 pln) - to element który najczęściej ulega zużyciu - czy też muszę rzeczywiście wymieniać cały wahacz. Może ktoś z was miał podobne doświadczenia ? I pytanie następne, czy po wymianie wahacza lub sworznia konieczne jest ustawienie geometrii kół ? Będę wdzięczny za informacje. Pozdrawiam, Beder Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość almera gx Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Wachacza nie trzeba wymieniać można wymienić sworznie a zwłaszcza jeden -gumowy-na końcu wachacza jest on zakryty metalową obudową on ulega szybkiemu zużyciu.Ustawienie kól geometri wydaje mi się zbędne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuchar Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Właśnie jestem po wymianie sworznia w N15. Zapłaciłem 150PLN z wymianą - geometrii nie trzeba ustawiać po jego wymianie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jumper Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2006 caly wahacz kosztuje w granicach 260 zl !! i raczej bym pojechal na sprawdzenie geometrii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuchar Opublikowano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2006 260 to jakaś "chińszczyzna" chyba Beder jak byś chciał już koniecznie cały wahacz wymieniać to tylko na firmy 555 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2006 wahacz sklada się z 4 części: 1 części metalowej,sworznia trzymającego zwrotnicę,poduszki tylnej, i sinenblocka bocznego.Jeśli diagnosta wskazał cały wahacz to może podostałe elementy też miały luz,chyba , że wskazał na sworzeń ale nie wiedział ,że w podróbie można kupić go odzielnie.A geometrię powinno się zrobić bo stara zbierzność/geometria mogła być inaczej ustawiona pod stary sworzeń z luzem.Na bezpieczeństwie raczej się nie powinno oszczędzać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2006 Po wymianie sworznia kąt pochylenia koła sie moze zmienić - radziłbym robic geometrię - bedzie cięło opony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość subu Opublikowano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2006 Jutro jestem umówiony na wstępną rozmowę u mechanika w sprawie wymiany sworzni przy wahaczu do N15 - 98 . Cały wachacz w I.C. kosztuje 265zł .Diagnoata zalecił mi wymianę sworznia przy obydwu wahaczach-(na nierównościach słychać stuki). Jutro napiszę co powiedział mi mechanik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fostof Opublikowano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2006 Ja wymienialem tydzien temu wachacz (230zl JC Auto), musialem wymienic calosc bo byl lekko skrzywiony (pier... niemcy) i te gumy wszystkie czy co tam jest wygladaly jak psu z gardla. Wkoncu koniec walki z samochodem od 110 wzwyz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 jak mechanik nie dysponyje specjalną ścieżką do ustawiania geometrii - a nie metrówką - to z pewnością powie ,że geometrii nie trzeba ustawiać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość subu Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 Właśnie jestem po wizycie u mechanika mam do wymiany dolne sworznie przy wahaczu lewa i prawa strona cena ja jeden 60 zł (orginał). Całkowity koszt wymiany plus części 270zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 w oryginale (z napisem nissan) były tylko całe wahacze-może chodzi o japońskiego producenta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość subu Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 Masz racje sworznie są od japońskiego producenta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość alf Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 Ja bym tak od razu diagnoście nie wierzył, trzeba sprawdzać w kilku miejscach, co inny warsztat to inna opinia i inne pomiary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.