Gość Woj Opublikowano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2006 Witam, mam takie dziwne wrażenie, że sprzęgło mi się zaczęło ślizgać... Przekopałem archiwum i sposobów testu jest kilka: - ręczny i próbować ruszyć na wstecznym - ręczny i próbować ruszyć na jedynce etc. Jak to sprawdzić najlepiej? sprawdziłem na czwórce - dało się wysprzęglić a silnik nie zgasł - tzn. sprzęgło do wymiany, czy powalczyć z regulacją linki? Próbowałem go wysprzęglić na wstecznym, ale tu nie było szans - zadusił się momentalnie. Podsumowując: tak z ciekawości, czy możliwa jest (przy sprawnym sprzęgle) taka sytuacja, że silnik pracuje mimo, że skrzynia jest na biegu (np. piątym) a pedał jest wyciśnięty (przy zaciągniętym ręcznym)? Heh... i na ile takie testy są ryzykowne? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2006 po przez takie sprawdzanie sprzęgła - niezle ono dostało po d*pie. Z Poprawnie ustawionym sprzegłem powinieneś mieć ok 3-4mm luzu na pedale sprzęgła. Im sprzęgło bardziej złurzyte tym coraz wyżej bierze, aż do momentu skasowania się luzu. Tak więc poluznij linkę sprzegła (przy łapie od skrzyni beigów masz regulacje na lince) do momentu aż zrobi się wspomniany luz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Woj Opublikowano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2006 po przez takie sprawdzanie sprzęgła - niezle ono dostało po d*pie. heh, rady z naszego archiwum.... Z Poprawnie ustawionym sprzegłem powinieneś mieć ok 3-4mm luzu na pedale sprzęgła. Uściślij proszę, w który miejscu luz, bo nie do końca łapię... Im sprzęgło bardziej złurzyte tym coraz wyżej bierze, aż do momentu skasowania się luzu. Tak więc poluznij linkę sprzegła (przy łapie od skrzyni beigów masz regulacje na lin) do momentu aż zrobi się wspomniany luz. Ok, w weekend pokukam. dzięki. I tak z ciekawości, jak to wg Ciebie wygląda kwestia z wysprzęglaniem na biegu w czasie postoju? Pomijając już kwestię sensowności przeprowadzania takich testów. Poprostu jestem ciekaw, na sprawnym sprzęgle możliwa jest taka sytuacja, czy nie? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2006 Obkawy złurzytego sprzęgła: - wysoko bierze (czuć to na pedale) - cięzko ruszyć z piskiem opon - przy gwałtownym dodawaniu gazu zwłąszczna na biegach III i w górę ślizga się sprzęgło czyli dajesz gaz do deski obroty silnika się zwiększają a auto bardzo powoli albo wcealnie nie przyspiesza, często towarzyszy temu charakterystyczny zapach palonej tarczy. Luz na pedale sprzęgła, jak go będziesz naciskać to pierwsze 3-4mm powinien się on uginać niemalże bez oporu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Woj Opublikowano 4 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2006 oj chyba mi się coś wydawało. Pojeździłem trochę i nie odnotowałem żadnych dziwnych objawów, ciągnie na wszystkich biegach ok, nie wiem skąd to wrażenie wcześniej. Widocznie łapie trochę wyżej niż kiedyś i stąd moje obawy. tak więc zamykam topic pozdrawiam, thx Coobcio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heineken72 Opublikowano 5 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2006 Widze że już sie uporałes z problemem ale jak cos to zacznij od oględzin linki . Jak ona jest napięta tzn nie ma na niej luzu to sprzegło może nie dokońca być połaczone podczas pracy. Jak linka jest luzna to na pedale wyczuwujesz lekki skok jałowy. Mozesz ją regulować jak coś w dwóch miejscach pod akumulatorem i skok pod pedałem. Jak linka bedzie za długa to wtedy może nie do końca je rozłączać . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.