Gość maztito Opublikowano 2 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 mam takie pytanie: czy parametr obsadzenia felg ET może mieć wpływ na szybsze zużywanie się łożysk? Moje pytanie wynika z tego, iż od dłuższego czasu walczę z dziwnym buczeniem oraz z drganiami przy normalnmej jeździe, drgania nasilają się podczas hamowania. Tarcze wymieniłem, bo myślałem że to tu twi problem, ale jednak nie. Wcześniej oczywiście sprawdzałem na dwóch kompletach kół, zimowych i letnich. Letnie koła mam na alu, parametr ET 35, zimowe na felgach stalowych oryginalnych tu jest ET45. Na zimówkach ciszej huczy, na letnich dużo głośniej. Dziś byłem u kolejnego mechanika, stwierdził, że to łożysko z prawej strony z przodu i że to koło już ma niewielkie luzy. Ok. wymienie łożysko, ale zacząłem się zastanawiać czy jeżeli felgi są źle dobrane, to czy problem z łożyskami nie będzie się powtarzał co jakiś czas? Czy przy parametrze ET35 koła o 1cm wystają bardziej na zewnątrz, niż przy ET45? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 2 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 mam takie pytanie: czy parametr obsadzenia felg ET może mieć wpływ na szybsze zużywanie się łożysk? Moje pytanie wynika z tego, iż od dłuższego czasu walczę z dziwnym buczeniem oraz z drganiami przy normalnmej jeździe, drgania nasilają się podczas hamowania. Tarcze wymieniłem, bo myślałem że to tu twi problem, ale jednak nie. Wcześniej oczywiście sprawdzałem na dwóch kompletach kół, zimowych i letnich.Letnie koła mam na alu, parametr ET 35, zimowe na felgach stalowych oryginalnych tu jest ET45. Na zimówkach ciszej huczy, na letnich dużo głośniej. Dziś byłem u kolejnego mechanika, stwierdził, że to łożysko z prawej strony z przodu i że to koło już ma niewielkie luzy. Ok. wymienie łożysko, ale zacząłem się zastanawiać czy jeżeli felgi są źle dobrane, to czy problem z łożyskami nie będzie się powtarzał co jakiś czas? Czy przy parametrze ET35 koła o 1cm wystają bardziej na zewnątrz, niż przy ET45? tyeoretycznie im ET >_0 tym dzwignia jest wieksza a co za tym idzie sily jakie musi przeniesc i lozysko i sróby sa troche wieksze. Jednak z moich doswiadczen w jezdzie na et0 wnioskuje inaczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maztito Opublikowano 3 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2006 czy te siły mogą być na tyle duże przy różnicy 1cm, że będą skracały żywotność łożysk? dodam tylko jeszcze, że letnie opony mają szeromość 195, natomiast zimowe 185, czy to też może mieć jakiś wpływ na łożyska? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mario_k3 Opublikowano 3 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2006 Szerokość opon na pewno nie wpływa na zużywanie łożysk, a raczej tylko na opory toczenia i co za tym idzie spalanie paliwa. Na zużycie łużysk większy wpływ może mieć źle wyważone koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.