Gość Krzysztof_ Opublikowano 3 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2006 Witam wszystkich użytkowników nissanów mam mały problem chciałbym kupić samochód w kwocie 8-10k. W przypadku skody (rodzice taką mają ja również ją jeździłem (i nadal jeżdżę ;-)) znam jej wady zalety, co i gdzie rdzewieje w przypadku sunny nie wiem nic). za w/w kwotę można dostać prawie nową (około 6 lat) Skodę w przypadku nissana jakieś 2,3 latka starszego. Wersja nadwoziowa tylko i wyłącznie kombi silnik 1,6 benzyna (+gaz) lub 1.9 Diesel (2.0 u nissana). To, co minę interesuje to: 1. Jak rozpoznać czy silnik 1.6 u nissana jest zasilany (gaźnik/wtrysk, czytałem troszkę o silnikach tutaj http://www.autocentrum.pl/nissanclub/modele/sunny.html)? 2. Czy obrotomierz był standardem czy tylko w droższych wersjach? 3. Jaki panuje hałas w samochodzie przy prędkości 110 - 120 ile wskazuje obrotomierz obrotów na 4/5 biegu przy 100km/h i 120 km/h? 4. Czy po złożeniu tylniej kanapy mam płaską podłogę? 5. Czy silnik 1.6 dobrze współpracuje z LPG zimą (w skodzie czasami z niewiadomych przyczyn potrafi zgasnąć) 6. Czy w przypadku silnika 2.0 Diesel chodzi on cicho (czy jest słyszalny na zewnątrz i wewnątrz) czy ma charakterystyczny głośny klekot? 7. Gdzie najczęściej pojawiają się ogniska rdzy? 8. Czy części zamienne są drogie (wśród znajomych jest opinia, że japońskie auta się nie psują, ale jak coś się zepsuje to kosztuje)? 9. Jakie są wersje wyposażenie (tzn. jeśli na klapie jest SLX co w takim samochodzie powinno być np. elektryczne szyby) 10. Czy zimą szyby mają tendencje do zaparowywania i czy jest nawiew grawitacyjny (w skodzie żeby był nawiew zawsze musi chodzić dmuchawa a w niektórych samochodach nawiew dochodzi z zewnątrz jak by z oporów powietrza. Jeśli jakieś pytanie będzie nie zrozumiałe proszę pisać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukes Opublikowano 3 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2006 Witam. Jeżeli chodzi o silnik 1,6 na wielopunkcie to odradzam zakładanie gazu - same kłopoty a zwłaszcza z jazdą na benzynie (zdławiony dolot powietrza) szkoda silnika. Na monowtrysku już lepiej bez problemów. coprawda dotyczy to primery ale wkońcu to te same silniki. Pozatym niema co się zastanawiać. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość _Pablo_ Opublikowano 3 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2006 8. Czy części zamienne są drogie (wśród znajomych jest opinia, że japońskie auta się nie psują, ale jak coś się zepsuje to kosztuje)? ktoś ci bzdur naopowiadał, z reguły japończyki się nie psują ale zdarzają się wyjątki. Części nowe są deko droższe od europejskich ale możesz znajeźć nawet tańsze 9. Jakie są wersje wyposażenie (tzn. jeśli na klapie jest SLX co w takim samochodzie powinno być np. elektryczne szyby) SLX jest bogatą wersją w zasadzie powinno być wszystko, i ze znnaczkiem LX może mieć dużo bajerów 10. Czy zimą szyby mają tendencje do zaparowywania i czy jest nawiew grawitacyjny (w skodzie żeby był nawiew zawsze musi chodzić dmuchawa a w niektórych samochodach nawiew dochodzi z zewnątrz jak by z oporów powietrza. Jeśli chodzi ci o to że bez chodzenia dmuchawy to nie bedzie napływało powietrze (albo minimalnie nie wyczuwalne) Sunny ma możliwość nawiewu z zewnątrz i obieg wewnętrzny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukas.nis Opublikowano 3 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2006 Ad1. silnik z wtryskiem silnik z gażnikem różnicę widać po filtrze powietrza PS.niech ktoś Ci nie wciska kitu o jednopunkcie(w silnikach 1,4 i 1,6 nie występuje,nieraz mówią tak o gażniku elektronicznym) [ Dodano: Nie 03 Wrz, 2006 19:15 ] Jeden kolega też się pytał co wybrać NISSANA czy opla :arrow: LINK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukes Opublikowano 3 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2006 Dokładnie o to mi chodziło mówiąc jednopunkt miałem na myśli gaźnik sterowany elektronicznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikey_one Opublikowano 3 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2006 Witaj. Jeździłem dużo skodą felicją 1.3 z 2001 r. a teraz mam sunny z '89 wiadomo auto dużo starsze ale szczerze mówiąc to różnicy specjalnie nie widać... Co do blach to w nissanie napewno są dużo trwalsze niż w skodzie... no ale jeśli się nigdy konserwacji nie robi to i tytan w końcu szlag trafi... Co do hałasu to skoda robiła dużo więcej (powyżej 120 to byłą tragedia) u mnie dopiero przy 140 robi się głośno. W przypadku traveller (sunny kombi) po złożeniu kanapy masz płaską podłogę Co do współpracy z lpg to najwięcej zależy od instalacji... i dbałości o nią... mój chodzi na gazie wyśmienicie... (z małymi problemami ale to kwestia wieku) Myślę, że części zamienne mogą być nawet tańsze niż w przypadku skody... Szyby niestety mają tendencję do zaparowywania (tak jak w skodzie) ale dużo szybciej odparowują i szybciej nagrzewa się samochód... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość _Pablo_ Opublikowano 3 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2006 Jeden kolega też się pytał co wybrać NISSANA czy opla Laughing Nie ma co porównywać skody do opla, ja jakbym miał taki wybór nissan a skoda to bym długo się zastaniawiał, nissan a opel to bez wachania bym wybrał nissana. Pamiętajmy ze w skjodach są siniki VW a one są wytrzymałe i też żadko awaryjne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysztof_ Opublikowano 3 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2006 Witam dziękuje za odpowiedzi. Opel to nie Skoda... Skoda to taki gorszy VW w samochodzie rodziców na skrzyni biegów, silniku i osprzęcie wszędzie jest znaczek VW (rok 98 wiec już po wykupieniu akcji przez VW) to co w tym silniku jest ważne to prawie płaski moment obrotowy około 120 Nm max 135 @3000 - 3500 a moc to 75 @ 4600 Czyli silnika nie trzba katować na wysokich obrotach. Jednak to co mnie denerwuje to: hałas powyżej 120 (mamy silnik skody 1.3 wiec może i to silnika wina) i to od silnika i powietrza. Brak normalnego nawiewu latem. Kiedyś jeździłem kio (tak naprawdę silnik i podzespoły Mazdy) nawiew był sterowany suwakiem i było takie ustawienie obieg zamknięty i otwarty i jak był ustawiony otwarty i się jechało jakieś 80 - 120 to dmuchawa nie musiał chodzić a było przyjemnie w kabinie. W Skodzie tego nie ma. Co do gazu chodziło mi oto że są jakieś silnik głównie 16V gdzie jakiś kanał dolotowy czy coś tam jest wykonany z tworzywa sztucznego lub plastiku (bardzo delikatny materiał podatny na uszkodznie przy tzw wystrzale gazu) i wtedy zwykła instalacja mieszalnikowa 2 typu się nie nadaje tylko trzeba zakładać coś za 3000 (kolega miał taki problem kupił Seata 1.6 ale 16V 100 KM i się załamał) W Skodzie jest 8V silnik z początku lat 90 i nie mam kłopotu z gazem. Co do blach to kiedyś czytałem że Nissan daje 12 lat na perforację (tylko nie wiem czy dotyczy to aut produkowanych obecnie czy też już tych wyprodukowanych 10 lat temu) wybór jest trudny bo skoda 6 letnia to prawie nowa a nisasan ... no właśnie jeśli miał bym dołożyć to jest kłopot z samochodem po 98 znalazłem tylko 2.0 Diesel... ten silnik nie ma turbiny wiec nie wiem jak jest z elastyczności sunny kombi waży pewnie około 1050-1100 z dieslem będzie więcej o jakieś 50 kilo) Czy ktoś kto dysponuje kombi może złożyć tylnią kanapę i zrobić zdjęcie podłogi ?? tutaj dane silnki VW czy można coś podobnego znaleść o silniku Nissana 1.6 i 2.0 Diesel http://skoda.autokacik.pl/images/chtyki/16_55kw.gif Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość _Pablo_ Opublikowano 3 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2006 Co do gazu chodziło mi oto że są jakieś silnik głównie 16V gdzie jakiś kanał dolotowy czy coś tam jest wykonany z tworzywa sztucznego lub plastiku (bardzo delikatny materiał podatny na uszkodznie przy tzw wystrzale gazu) i wtedy zwykła instalacja mieszalnikowa 2 typu się nie nadaje tylko trzeba zakładać coś za 3000 (kolega miał taki problem kupił Seata 1.6 ale 16V 100 KM i się załamał) To chyba mają tak seaty brat ma toledo 1.8 B z 99 i założenie do niego wynosiło 2 lata temu ponad 4.500 zł. Z tego co sięorientuję nissany nie mają tego problemu Co do blach to kiedyś czytałem że Nissan daje 12 lat na perforację (tylko nie wiem czy dotyczy to aut produkowanych obecnie czy też już tych wyprodukowanych 10 lat temu) Wiesz jak to dba to ma. tutaj dane silnki VW czy można coś podobnego znaleść o silniku Nissana 1.6 i 2.0 Dieselhttp://skoda.autokacik.pl/images/chtyki/16_55kw.gif W tej kwestii niech się wypowie Cobcio on ma dużo takich wykresów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 4 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2006 Zaróno silniki na gazniku i na wielopunkcie doskonale się sprawują z najprostrzą instalacją LPG (z mikserem w dolocie, przy zwęrzce 30mm spadek mocy w przypadku GA14DE to 3-4KM)nie wiem na jakiej podstawie lukes tweirdzi innaczej... może trafił na kompletnych niefachowców 1,6 na wielopunkcie + I gen. LPG z BLOSEM (silnik katalogowo 90KM): Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysztof_ Opublikowano 4 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2006 Dzięki za wykres 140 NM już przy 2000 nieźle... wogóle w całym zakresie do 5000 około 130 - 135 więc silnieczek bardzo elastyczy. Jak wygląda spalanie miasto*/trasa * moje miasto to nie warszawa przejeżdza się całe w 15 minut a nie 3 godziny... Co do gazu zależy jaki gaz sę tankuje i od pory tankowania (najlepiej rano :-)). Kiedyś zatankowałem na BP i odziwo robiłem o jakieś 20 km wicej jak normalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 4 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2006 ok 11-12L gazniku po warszawce raczej dynamicznie w N14. Stacja BP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysztof_ Opublikowano 4 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2006 Przeszukując ogłoszenia inetenetowa mam kłopot samochód z lat 98- 2000 są tylko 2.0 i Dieslu. Wiem że kombi 2.0 diesel było produkowane najdłużej. I tutaj pytanie czy w tych latach (98-2000) jest dostępny silnik 1.6. Chodzi oto czy był produkowany, może teraz poprosu niema ofert sprzedaży auta z śilnikem 1.6. Wsumie 5,5 litrów ON a 11 LPG na 100 km to takie same koszty tylko silniki bezynowe lepiej reagują na wciśnięcie gazu. Może ktoś użytkuje 2.0 diesel (brak turbiny wtrysk pośreni = słabsze osiągi większa bezawaryjnosć i niższe koszty ewntualnej naprawy)i może powidzieć czy wyprzedznie jest mniej lub bardziej kłopotliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 4 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2006 w latach 98-00 nie było już sunnego, jedynie almera ale nie w wersji kombi. Kombiak z tych lat to już priemra W11. Co do osiągów 2.0 niedoładowanego dislea to niestety nadaję się on tylko do jazdy po mieście, powyzej 80km/h kompletny brak jakiejkolwiek rakcji na gaz - 1,6 w benzynie z dobrym gazem bije go pod względem osiągów na głowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość _Pablo_ Opublikowano 4 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2006 w latach 98-00 nie było już sunnego Oj chyba się mylisz, Y10 były produkowane do 2000r. Wiem że na autocentrum.pl piszą że był produkowany do 98r. Ale widziałem ogłoszenia Y10 z 2000r. Tutaj jest ogłoszenie nissan sunny 2000r. jeden z wielu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 4 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2006 ale jaja, myślałem że po wprowadzeniu almery N15 zakończyła się produkcja Sunnego N14 a kombiaki ciągnięto jeszcze przez dwa lata... O rok się pomyliłem :oops: Y10 do 98 był robiony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
duczekzabrze Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 w latach 98-00 nie było już sunnego, jedynie almera ale nie w wersji kombi. Kombiak z tych lat to już priemra W11. Co do osiągów 2.0 niedoładowanego dislea to niestety nadaję się on tylko do jazdy po mieście, powyzej 80km/h kompletny brak jakiejkolwiek rakcji na gaz - 1,6 w benzynie z dobrym gazem bije go pod względem osiągów na głowe. no bez przesady... ale na 4 to ładnie ciągnie do 120... ja osobiscie mam N13 z silnikiem cd17 i na 100% silnik jest żwawszy nic skoda u kumpla któy ma silnik 1.9 diesel i rok prod 1999 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 ja osobiscie mam N13 z silnikiem cd17 i na 100% silnik jest żwawszy nic skoda u kumpla któy ma silnik 1.9 diesel i rok prod 1999 Jedno i drugie to przykład aut o dobrych osiągach :diabel: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
duczekzabrze Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 ja osobiscie mam N13 z silnikiem cd17 i na 100% silnik jest żwawszy nic skoda u kumpla któy ma silnik 1.9 diesel i rok prod 1999 Jedno i drugie to przykład aut o dobrych osiągach :diabel: a jak moje 54 kucyki w nissanie są jak ogier hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 Kumpel ma skode felicie z 1999r. Jak dla mnie ten wóz to kompletna porażka, biegi wchodzą jak w ciągniku, hałas jakby się jechało autobusem, plastiki gorsze niż w polonezie, samochód już troche rdzewieje, dmuchawa jakoś piszczy wyje, i wiele innych drobiazgów które mocno denerwują. Zanim pierwszy raz do tego wsiadłem myślałem że to podobnie jak VW Golf będzie wykonane, ale po przejechaniu kilku km stwierdziłem że VW przy skodzie to mercedes S klasa. I do silnika 1,6 z tego co kumpel mówił też trzeba sekwencje montować koszt około 2,5 koła. Spalanie benzyny w 1,6 wg mojego kumpla to 9 w miescie, 8 w trasie W Sunnym też miałem okazje siedzieć (planowałem zakup tego wozu) i musze powiedzieć że siedzenia wygodniejsze, silnik pracuje ciszej (a był to diesel z przebiegiem około 300kkm), plastiki w porownaniu do skody bdb jakści itd. Ogólnie nawet się nie zastanawiaj i kupuj sunnego, bo skoda to wielkie g..... A jak koniecznie chcesz coś innego niz nissan to zamiast skody kup już lepiej VW Golfa Varianta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 sunnego kombi produkowano do 2000r reszte modeli zastąpiła n15 w 98r kombiak dobrze schodził jak chcesz to ci takiego sunnego przywioze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas004 Opublikowano 5 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 Powiem w skrócie Moja przyszła teściowa miała Felicje kombi - nie bez powodu jeździ teraz Nissanem Sunny Kombi Y10 2,0D...... Jest głośniejszy i starszy, troszkę mułowaty (jak to diesel), ale za to - bez awaryjny, ekonomiczniejszy, większy bagażnik, wyższy komfort jazdy i dużo leprze materiały użyte do wykończenia wnętrza..... Jeśli chodzi o zdjęcie podłogi w bagażniku może się uda mi je zrobić po weekendzie... Pozdrawiam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 5 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 ga16de + blos i bedzie smigac za***iscie w skodach silniki 1.3 to bardzo stara konstrukcja skody z lat jeszcze 70 gdzie wkladali to do pierwszych 105 a wczesniej a to jeszcze chyba poprawiona konstrukcja z tych starszych skod ktora zostala poddana wielu modyfikacjom i zalozny zostal do tego wtrysk i zwiekszona pojemnosc choc byly skody 130 1.6 w skodzie to juz VW ehhh no bez jaj jak mozna nazwac gaznik ster elektronicznie, (tez mi sterowanie matactwo podcisnien, zaworkow i elektromagnes) wtryskiem 1punktowym wtrysk to wtrysk a gaznik to gaznik i koniec kropka ) pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.