Gość olgi Opublikowano 4 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2006 Użytkuję Almerę od blisko dwóch lat. Dotychczas była serwisowana w ASO lecz ze wzgłędu na kasę chcę oszczędzić i zmienić na znajomego mechanika. Otóż wymieniłem olej 5 W/40 Havoline Texaco. Czy warto wymieniać łańcuszek rozrządu z napinaczem po takim przebiegu albo olej w skrzyni biegów? Co z filtrami? Co jest szczególnie wrażliwe? Jak na razie auto nie wykazuje dolegliwości przed setką. Jak na razie wymieniłem tylko dwie żarówki i jakiś sworzeń w silniku wycieraczek choć do końca nie wiem o co chodzi? Będę wdzięczny za radę . Almera 1998, 1.4 GTX (87KM) Pozdrówka dla wszystkich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 4 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2006 - pokop kola w celu sprawdzenia czy nie ma luzu - olej w skrzyni beigów po tym przebiegu do wymiany - rozrząd będzie słychać jak będzie wymagał wymiany - sprawdz stan filtru powietrza Ps. nie masz do niej ksiązki serwisowej by sprawdzićco było ostatnio robione, chodzi głownie o to kiedy były wymieniany filtr paliwa, płyn hamulcowy Możesz pojechać na pełny przegląd do stacji diagnostycznej tam ci sprawdzą tłumienie w amorkach, stan klocków i tarcz ocenisz jak zdejmiesz koła. Miłej zabawy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tost30 Opublikowano 4 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2006 - pokop kola w celu sprawdzenia czy nie ma luzu- olej w skrzyni beigów po tym przebiegu do wymiany - rozrząd będzie słychać jak będzie wymagał wymiany - sprawdz stan filtru powietrza -koła możesz sprawdzić w zwykłej stacji diagnostycznej , u mnie robią to za darmoszke dla stałych klientów -olej w skrzyni napewno -rozrząd jeżeli słychać - to wymienic tylko napinacz , jesli ponownie usłyszysz , wtedy wymiana całego rozrządu . Ostatnio wymieniłem górny napinacz , koszt zamiennika ok 100 pln i nastała cisza *przebieg 114000 -filtr powietrza kabinowy - przepłukać karcherem lub kupić nowy koszt około 80 pln -osłony amortyzatorów i przegłubów także do sprawdzenia -co do oleju - to do almerek zalecany jest 10w40 pólsyntetyk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PiteroX Opublikowano 4 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2006 Zalecany lol ja jezdze od nowosci na magnatec 5w40 i nawet grama nie wciaga a propo pylkowy musze wymienic ale duzo jakos z tym roboty...:/ i nie mam sily:) sie spiac amory mnie czekaja bo 100 tys to i tak za duzo... wiec zacznie sie obnizanie 30 mm powinno byc ok ? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 5 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2006 temat do zamknięcia N15 się nie naprawia bo się nie psuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JANOO1 Opublikowano 5 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2006 -osłony amortyzatorów i przegłubów także do sprawdzenia co do tych osłon, to mam pytanie! Ponieważ niedawno jak robiłem przednie zawieszenie, to gość z servisu zasugerował mi , że mam już uszkodzone osłony. Czy mam rozumieć że w najbliższym czasie czeka mnie wymiana amortyzatorów? a jeżeli to jaki to koszt? z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 5 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2006 komplet oslon ok. 150zł na tył i przód w JC Auto, w tej chwili pojedz na diagnostke i CI wyjdzie skutecznoś tłumienia w procentach jeżeli wypadnie kiepsko to warto kupić nowe amorki wraz z oslonami, a jak wyjdzie że jest wszytko ok. (skuteczność powyżej 65%, mała różnica po miedzy wartościami na jednej osi) to kup same osłony i zmień je. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość olgi Opublikowano 7 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2006 Dzięki za radę. Filtry były wymieniane kiedy powinny w ASO. Lańcuch ani napinacz nie dają na razie oznak zmęczenia a olej w skrzynce wymieniłem tak na wszelki wypadek. I to wszycho. Alma gazuję na autobanach nawet 160 i nic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.