Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

co sprawdzić po 100 000 w N15


Gość olgi

Rekomendowane odpowiedzi

Użytkuję Almerę od blisko dwóch lat. Dotychczas była serwisowana w ASO lecz ze wzgłędu na kasę chcę oszczędzić i zmienić na znajomego mechanika. Otóż wymieniłem olej 5 W/40 Havoline Texaco. Czy warto wymieniać łańcuszek rozrządu z napinaczem po takim przebiegu albo olej w skrzyni biegów? Co z filtrami? Co jest szczególnie wrażliwe? Jak na razie auto nie wykazuje dolegliwości przed setką. Jak na razie wymieniłem tylko dwie żarówki i jakiś sworzeń w silniku wycieraczek choć do końca nie wiem o co chodzi? Będę wdzięczny za radę . Almera 1998, 1.4 GTX (87KM) Pozdrówka dla wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- pokop kola w celu sprawdzenia czy nie ma luzu

- olej w skrzyni beigów po tym przebiegu do wymiany

- rozrząd będzie słychać jak będzie wymagał wymiany

- sprawdz stan filtru powietrza

 

Ps. nie masz do niej ksiązki serwisowej by sprawdzićco było ostatnio robione, chodzi głownie o to kiedy były wymieniany filtr paliwa, płyn hamulcowy

 

Możesz pojechać na pełny przegląd do stacji diagnostycznej tam ci sprawdzą tłumienie w amorkach, stan klocków i tarcz ocenisz jak zdejmiesz koła.

 

Miłej zabawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- pokop kola w celu sprawdzenia czy nie ma luzu

- olej w skrzyni beigów po tym przebiegu do wymiany

- rozrząd będzie słychać jak będzie wymagał wymiany

- sprawdz stan filtru powietrza

-koła możesz sprawdzić w zwykłej stacji diagnostycznej , u mnie robią to za darmoszke dla stałych klientów

-olej w skrzyni napewno

-rozrząd jeżeli słychać - to wymienic tylko napinacz , jesli ponownie usłyszysz , wtedy wymiana całego rozrządu . Ostatnio wymieniłem górny napinacz , koszt zamiennika ok 100 pln i nastała cisza *przebieg 114000

-filtr powietrza kabinowy - przepłukać karcherem lub kupić nowy koszt około 80 pln

-osłony amortyzatorów i przegłubów także do sprawdzenia

-co do oleju - to do almerek zalecany jest 10w40 pólsyntetyk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalecany lol ja jezdze od nowosci na magnatec 5w40 i nawet grama nie wciaga :)

a propo pylkowy musze wymienic ale duzo jakos z tym roboty...:/

i nie mam sily:) sie spiac

amory mnie czekaja bo 100 tys to i tak za duzo...:) wiec zacznie sie obnizanie 30 mm powinno byc ok ? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-osłony amortyzatorów i przegłubów także do sprawdzenia

co do tych osłon, to mam pytanie! Ponieważ niedawno jak robiłem przednie zawieszenie, to gość z servisu zasugerował mi , że mam już uszkodzone osłony. Czy mam rozumieć że w najbliższym czasie czeka mnie wymiana amortyzatorów? a jeżeli to jaki to koszt?

z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komplet oslon ok. 150zł na tył i przód w JC Auto, w tej chwili pojedz na diagnostke i CI wyjdzie skutecznoś tłumienia w procentach jeżeli wypadnie kiepsko to warto kupić nowe amorki wraz z oslonami, a jak wyjdzie że jest wszytko ok. (skuteczność powyżej 65%, mała różnica po miedzy wartościami na jednej osi) to kup same osłony i zmień je.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za radę. Filtry były wymieniane kiedy powinny w ASO. Lańcuch ani napinacz nie dają na razie oznak zmęczenia a olej w skrzynce wymieniłem tak na wszelki wypadek. I to wszycho. Alma gazuję na autobanach nawet 160 i nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...