Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jak to jest z turbo w P11?


Gość konopnicki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość konopnicki

Kupiłem nie dawno Primerę P11 2.0TD wagon (po liftingu)

 

Przed zakupem zasiegałem wiedzy na temat jazdy samochodem z turbodoładowaniem.

Poprzednio jeździłem TOYOTA Corolla 1.8DX Diesel (bez turbo) 1987.

 

Różnica w przyspieszeniu jest znaczna w porównaniu ze starym autem.

 

Ale chodzi o to kiedy ona sie włącza.

Ci z którymi rozmawiałem twierdżą, ze przy ok. 2500 obr (tu róznie mówili), Twierdzili, ze czuć delikatne odejście auta (tak jalkby dostał dodatkowej mocy).

 

Czytałem o turbodoładowaniu, ale ja nie czuje tego odejścia (wbicia w fotel).

U mnie jest to płynne.

 

Czy można liczyć na kilka opinii uzytkowników tego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to też zależy od turbiny :] nowe modele turbin mają nastawne kierowniczki przepływu spalin przez co mozna bardzo płynnie regulować ich ciśnienie doladowania :) przez co i moc silnika. Niekture modele potrafią tłoczyć nawet przy 1800 obr silnika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale pytanie dotyczyło p11 cd20 :roll:

powiem Ci tak 2500 obrotów i powinna turbina się załączyć(słychać lekki gwizd lub świst) nie czuć "wbijania w fotel"i nie bedzie czuć......po tym jak zmienili mi mapę w komputerze turbina włącza sie przy ok 1500 obrotów i tez nie wbija w fotel ale lepiej się zbiera w dolnym zakresie.....jest tylko jeden mankamęt jak mu gazu wcisne to potrafi nieźle zakopcić :D:D...zreszta nasze silniki w P11 są nieco już przestarzałe to nie common rail.

pzd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale turbina jest sterowana (w p11 ) mechanicznie.Po chipie na mniejszych obrotach może się pojawić trochę więcej spalin ale nie tyle ,żeby pełne doladowanie było przy 1500 rpm.Poza tym po dobrym wirusie dymienia nie powinno być.seba3371 a jaka moc/moment po wirusie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość konopnicki

Czy to znaczy, że jadąc do serwisu:

1. mozna zdiagnozować czy turbo jest sprawne?

2. ingerować kiedy ma sie załączać?

 

Czy jezeli TURBO by nie było sprawne (mnie działało) czuł bym to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli jest to dość nowe auto to w przypadku gdy coś sie stane z turbiną to komp powinien to odnotowć i wyświetlić kontrolką na desce że wystąpił błąd.

zazwyczaj jest to dość mocno odczuwalne gdy turbo nie działa i przeważnie zwiększa sie dymienie za autem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdecydowanie dynamika spadnie.Jeśli turbo umiera pojawia się luz na wałku kompresora.W tej turbosprężarce nie da się ustawić kiedy ma sie włączyć (bo jest napędzane spalinami) ew. jakie maksymalnie ciśnienie ma wytworzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a skąd coobcio to wie,że masz mocny program?

Poznaje po spalinach.

Przy naszym Coobciu to CHukNorris się kryje :)

 

Pozdr

A

kurcze no opisałem mu co i jak i myślę że ma rację chłopina....chyba :) w końcu fachowiec :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...