Gość konopnicki Opublikowano 6 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2006 Kupiłem nie dawno Primerę P11 2.0TD wagon (po liftingu) Przed zakupem zasiegałem wiedzy na temat jazdy samochodem z turbodoładowaniem. Poprzednio jeździłem TOYOTA Corolla 1.8DX Diesel (bez turbo) 1987. Różnica w przyspieszeniu jest znaczna w porównaniu ze starym autem. Ale chodzi o to kiedy ona sie włącza. Ci z którymi rozmawiałem twierdżą, ze przy ok. 2500 obr (tu róznie mówili), Twierdzili, ze czuć delikatne odejście auta (tak jalkby dostał dodatkowej mocy). Czytałem o turbodoładowaniu, ale ja nie czuje tego odejścia (wbicia w fotel). U mnie jest to płynne. Czy można liczyć na kilka opinii uzytkowników tego modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 6 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2006 fabrycznie mapa paliwa jest tak ustawiona,że nie ma wbicia w fotel (bezpieczniejsze dle skrzyni półosi itp.)Turbo powinno pompować max ciśnienie od ok 2200 rpm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 6 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2006 to też zależy od turbiny :] nowe modele turbin mają nastawne kierowniczki przepływu spalin przez co mozna bardzo płynnie regulować ich ciśnienie doladowania przez co i moc silnika. Niekture modele potrafią tłoczyć nawet przy 1800 obr silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 6 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2006 Ale pytanie dotyczyło p11 cd20 :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość seba3371 Opublikowano 6 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2006 Ale pytanie dotyczyło p11 cd20 :roll: powiem Ci tak 2500 obrotów i powinna turbina się załączyć(słychać lekki gwizd lub świst) nie czuć "wbijania w fotel"i nie bedzie czuć......po tym jak zmienili mi mapę w komputerze turbina włącza sie przy ok 1500 obrotów i tez nie wbija w fotel ale lepiej się zbiera w dolnym zakresie.....jest tylko jeden mankamęt jak mu gazu wcisne to potrafi nieźle zakopcić ...zreszta nasze silniki w P11 są nieco już przestarzałe to nie common rail. pzd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 6 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2006 ale turbina jest sterowana (w p11 ) mechanicznie.Po chipie na mniejszych obrotach może się pojawić trochę więcej spalin ale nie tyle ,żeby pełne doladowanie było przy 1500 rpm.Poza tym po dobrym wirusie dymienia nie powinno być.seba3371 a jaka moc/moment po wirusie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość konopnicki Opublikowano 6 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2006 Czy to znaczy, że jadąc do serwisu: 1. mozna zdiagnozować czy turbo jest sprawne? 2. ingerować kiedy ma sie załączać? Czy jezeli TURBO by nie było sprawne (mnie działało) czuł bym to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 6 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2006 jeśli jest to dość nowe auto to w przypadku gdy coś sie stane z turbiną to komp powinien to odnotowć i wyświetlić kontrolką na desce że wystąpił błąd. zazwyczaj jest to dość mocno odczuwalne gdy turbo nie działa i przeważnie zwiększa sie dymienie za autem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość konopnicki Opublikowano 6 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2006 Ale tez chyba by był mułowaty, prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 6 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2006 zdecydowanie dynamika spadnie.Jeśli turbo umiera pojawia się luz na wałku kompresora.W tej turbosprężarce nie da się ustawić kiedy ma sie włączyć (bo jest napędzane spalinami) ew. jakie maksymalnie ciśnienie ma wytworzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość seba3371 Opublikowano 6 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2006 nie wiem jaka moc nie wiem jaki moment...coobcio mi pisał że mam za mocny program i podobno fabryczne wtryski nie wydalają pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 6 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2006 a skąd coobcio to wie,że masz mocny program? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość alva Opublikowano 6 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2006 a skąd coobcio to wie,że masz mocny program? Poznaje po spalinach. Przy naszym Coobciu to CHukNorris się kryje Pozdr A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 6 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2006 to od kiedy przelany = mocny?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość alva Opublikowano 6 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2006 to od kiedy przelany = mocny?? A kto tak powiedział ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość seba3371 Opublikowano 7 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2006 a skąd coobcio to wie,że masz mocny program? Poznaje po spalinach. Przy naszym Coobciu to CHukNorris się kryje Pozdr A kurcze no opisałem mu co i jak i myślę że ma rację chłopina....chyba w końcu fachowiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.