Gość SzyZby Opublikowano 6 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2006 W zeszłym roku w czerwcu kupiłem primerkę i właściciel stwierdził że silnik jest zalany półsyntetykiem.Od tego czasu zrobiłem około 20tys.km,dwa razy zmienałem olej 10w40.Kilka dni temu odkryłem,że na nalepce z boku komory silnika pod grubą warstwą różnych syfów jest zaznaczone castrol gtx3 i przebieg przy jakim została dokonana wymiana.Gtx3 to olej mineralny wiec nie za bardzo przystoi zmiana na półsyntetyka.Ciekaw jestem czy przypadkiem nie skróciłem przez swoją nieuwagę żywotności mojego silnika?Teraz mam 175tys.km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel2000 Opublikowano 6 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2006 Pojawiły się wycieki ? Silnik spala olej ?. Jak nie to raczej wydłużasz jego żywotność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SzyZby Opublikowano 6 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2006 Nie jest najgorzej,tak przez 10tys.km dolewam około litr oleju z tym że uszczelka pod pokrywą zaworów trochę się poci.A tak ogólnie jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maniek-ol Opublikowano 6 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2006 Nie bój nic. Ja zmieniłem z mineralnego na półsyntetyk przy 220 tys. km. Zrobiłem 30 tys i nic sie nie dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 6 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2006 dolewam około litr oleju Ale taka dolewka to sporo biorac pod uwage ze wchodza ok 3 litry. Wymien ta uszczelke i zobacz czy i ile bedzie bral. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SzyZby Opublikowano 7 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2006 Najlepsze jest to,że mechanik z ASO Nissan Polody Poznań w rozmowie telefonicznej powiedział mi,że powinienem zalewać mineralnym.Było o tym na forum już wiele razy ale cały czas nie moge się nadziwić jak to może być,tyle różnych opini ilu pytanych?Tak czy inaczej to tzw. wypłukanie silnika chyba nie jest takie straszne albo po prostu miałem szczęscie że niczym złym się to nie skończyło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel2000 Opublikowano 7 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2006 A jesteś pewien, że ta gablota ma taki przebieg jak wskazuje licznik ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 8 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 Do płukania silnika nie polecam syfów w postaci dodatków, nie ma nic lepszego do tego zadania jak LOTOS 10w40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 8 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 Zależy co rozumiemy przez płukanie.Lotos nie zmyje nagaru , nie odetka zabrudzonych kanałów olejowych nie ruszy zastałych pierścieni.Jeśli zaś chodzi o płukanie w celu pozbycia się resztek starego oleju to lotos jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 UWAGA Jestem górnikiem i odkopuje skamieliny Panowie mam pytanie Moja primerka śmiga na 10W40 Total 7000 energy.Ma 190 tys które ciągle rośnie i mam pytanie. Wiem ze nikt nigdy nie płukał silnika żadnymi dodatkami.Mam okresowa wymianę oleju za 300 km i tak się zastanawiam czy by nie przepłukać jakims specyfikiem jak Liqui Moly,K2,Millers czy Protec.Dużo tego jest a nie za bardzo wiem co mi może pomóc a co zaszkodzić.SIlnik nie spala w ogóle oleju. Od wymiany do wymiany różnica ilości jest niezauważalna,na bagnecie od wymiany do końca stała wartość.Czy ma to w ogóle sens takie płukanie przy prawie 200 tys? Co sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaku Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Czytałem wiele na ten temat przed ostatią wymianą u siebie i wiele jest głosów że sie rozszczelni itp. ale pizza to tylko teoretycy którzy nie robili tego. Osoby które to zastosowały chwalą a nawet w niektórych przypadkach zmiejszyło sie spalanie oleju. W obecnej almerze nie wiedząc jaki był poprzednio olej wlałem Valvoline Maxlife 10W40, nie ubywało oleju, przy następnej wymianie wlałem płukanke, zlełem, zalałem Valvoline Maxlife 5W40, mineło 5tyś. km. i nic nie ubyło. Jestem w pełni zadowolony i polecam takie działanie. Przebieg teraz ok. 260000 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 No wlaśnie,opinii sporo nt temat i sam nie wiem co o tym myśleć.Jaka zastosowales płukanke? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 (edytowane) Polecam Liqui Moly 500ml stosowałem w silnikach opel ford nissan fiat nawet Diesel Iveco z przebiegami 166,000 250000 324000. Jako ciekawostkę powiem taką z iveco po płukance i zalaniu mobila1 5w50 olej nie chciał sczernieć przez 2000km na bagnecie był miodowy kolor Nic złego się nie stało a w wszystkich tych samochodach a od razu został zalany Mobil1 5w50 z TBN -11.8 !!! Aby dokładnie wymyło układ to po zalaniu płukanki silnik musi pracować na wolnych obrotach min 20 minut ;-) Edytowane 12 Kwietnia 2014 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 A można zalac płukanke i przjechac się z 4-6 km? : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Nie wolno co ci do głowy przyszło!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Pytam bo słyszałem i takie opinie Gośc napisał że zalał płukanke i pojechał do pracy 12 km. Tam auto postało i po 8 h wracał znów 12 km do domu,od razu zlał to wszystko i zalał nowy olej Ok czyli nalać i auto ma chodzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Tak na wolnych obrotach tz na luzie. Po 20 minutach zlewasz i zobaczysz co ścieknie jaki syf . Po wszystkim zalewasz dalej ten olej 10W40 Total 7000 energy???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 No właśnie mam dostep do tego totala po takiej samej cenie jak GM 10W40(ok 65 zł styczen 2014) . Tu tez mam dylemat.Od początku jeździ na totalu i teraz nie wiem Nigdy nie miałem do czynienia z GM ale opinie są pozytywne choć można zaobserwowac że gros ludzi pisze że silnik głośniej chodzi i zawory klepać zaczynaja . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 (edytowane) Zostań przy totalu . A ten gość co sobie nalał płukankę i sobie z tą płukanką do roboty pojechał to jest dobry jest , ma szczęście ze silnika sobie nie zatarł! Edytowane 12 Kwietnia 2014 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eRGy Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Witam! Mam ten sam problem bo bierze mi olej w SR20DE ( ostatnio w trasie ok 500 km 3/4 stanu na bagnecie ) oraz dodatkowo rano na zimnym czasem rzęzi tak przez chwilę i potem cichnie jak by brakowało ciśnienia oleju po uruchomieniu. Dodam że nasila się to przy niższym stanie oleju. Obecnie zalany Motulem 6100 10w40. Pytanie czy płukać czy wymiana pierścieni albo uszczelniaczy zaworowych? A co myślicie o ceramizerze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 o ceramizerze masz tutaj:forum.nissanklub.pl/index.php/topic/36661-czy-kto%C5%9B-stosowa%C5%82-ceramizer/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOTREBOR Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Witam! Mam ten sam problem bo bierze mi olej w SR20DE ( ostatnio w trasie ok 500 km 3/4 stanu na bagnecie ) oraz dodatkowo rano na zimnym czasem rzęzi tak przez chwilę i potem cichnie jak by brakowało ciśnienia oleju po uruchomieniu. Dodam że nasila się to przy niższym stanie oleju. Obecnie zalany Motulem 6100 10w40. Pytanie czy płukać czy wymiana pierścieni albo uszczelniaczy zaworowych? A co myślicie o ceramizerze? Uszczelniacze na bank do wymiany plus dobrze by było sprawdzić ciśnienia na cylindrach i próba olejowa będziesz miał wtedy jasność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eRGy Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Dzięki za sugestie, po świętach rozbebeszam silnik i zobaczymy co jest. Dam znać co wyszło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2014 No i dziś przyszedł dzień na wymianę.Zastosowałem płukanke K2 bo taka była w sklepie,silnik pochodził na tym mixie 13 minut,zlałem szlam który byl i przyznam że silnik chodzi jakby ciszej.Nie wiem czy to zasługa nowego oleju,pewnie też,ale przy odpalaniu lżej zaskakuje.K2 to nie są high end produkty ale myślę że dalo rade i wypłukało co miało.Zalany Total Quartz 7000 10W40, filtr mann'a.Jutro trasa prawie 300 km to zobaczymy jak silnik bd chodził Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eRGy Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Wcześniej czytałem w jakimś poście, że po płukance zalano silnik syntetykiem i nie brał oleju. Czy można "wracać" po półsynt. Na pełen syntetyk? Daj znać kolego czy nie siura gdzieś bokami olej po płukaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.