Gość look_asz Opublikowano 7 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2006 Witam, jakiś czas temu włączyła mi się kontrola w mojej primerce. Potem zgasła i zapalia się i znów zgasła i zapaliła się i świeci do dziś. Silnik chodzi normalnie, nie pali więcej, nie stracił mocy, wszystko o.k. Czasami w korku jak ciągle ruszam i zatrzymuje się to obroty zawieszają między 1500 - 2000 tak jakby włączało się ssanie. Po dodaniu gazu na biegu jałowym obroty spadają. Co do kontroli to fantastyczni specjaliści z serwisu NISSANA obstawiali katalizator, zdjęli go obejrzeli i stwierdzili, że jest o.k. Diagnoza sterowników ECCS 2 wykazała błędy: - P0420 sprawnośc katalizatora (rząd 1), za niskie napięcie, - P1111 zawór elektromagnetyczny sterowania zaworu wlotowego (rząd 1), obwody prądowe. Czy ktoś z Was może wie co może być ewentualnie przyczyną, co z tym zrobić, ile to może kosztować, ewentualnie gdzie znajdę dobrego diagnostę w okolicach Ursynowa (W-wa), który nie tylko podłączy komputer (jak poprzednicy) ale też znajdzie i usunie awarię. Czy ktoś z Was wie może coś o stacji bosch-service w Piasecznie? Dzięki za pomoc .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 7 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2006 nie wiem jak jest w QG18 DE przed liftem - co tam steruje wolnymi obrotami, ale na początek spokojnie przeczyściłbym przepustnicę, czujnik jej położenia ew przejrzał ten elektriozawór moze uzwojenie w nim strzeliło i steruje na wolnych złą mieszanką (za ubogo i podbija obroty)- wtedy na drugiej sondzie wychodzi niskie napięcie - to oczywiście nie wina kata a złej mieszanki - a błedy się pojawią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość look_asz Opublikowano 7 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2006 na samochodach to się super nie znam, ale jesli dostałbym jakie wskazówki, gdzie co i jak szukać i zrobić, to chętnie bym pogrzebał. Mam ang. manual serwis do autka, tylko gdzie tego szukać? Moja primerka to model z 2000r. po lifcie [ Dodano: 07 Wrz 2006, 13:19 ] aha i jeszcze jedno kilka razy zdarzył się w ciągu ostatnich m-cy, że po włączeniu silnika kontrolka "akumulatorka" gasła dopiero po kilku - kilkunastu minutach. Zastanawiam się, czy nie jest to może jakiś ogolny problem z elektryką, stykami etc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KOSA Opublikowano 7 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2006 sprawdź klemy na akumulatorze, oczyść i pożądnie ściśnij, sprawdź czy pasek od alternatora nie jest za luźny prawdopodobnie masz pierwszy katalizator do wymiany, lub uszkodzoną sonde ale raczej katalizator to drugie to najprawdopodobniej zawór dodatkowego powietrza, najpierw wymień katalizator i niech ktoś zdiagnozuje Ci sonde potem trzeba zbadać czy dalej jest błąd tego zaworu, czyszczenie przepustnicy nie zaszkodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adek19 Opublikowano 7 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2006 moze byc cos z elektryka dlatego silnik wchodzi na obroty i laduje akumulator najlepiej byloby podpiac do komputera (nie wie gdzie nie jestem z wawy) a z CHECH ENGINE to moze sonda lambda nie musi byc zla tylko nie laczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 7 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2006 skoro błąd dotyczy obwodów prądowych - to zdecydowanie w tym obwodzie ECU łapie jakieś zmiany oporności lub po prostu zwarcia - perzyjrzałbym sie temu zaworowi, wtykom i kostce, czy ewentualnej masie. Niski woltaż za katalizatorem nie musi oznaczać, że ten jest zatkany. Koszt naprawy w/w zaworu na pewno bedzie niższy niz koszt kata. Od tego bym zaczął Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 7 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2006 lepiej sam nic nie grzeb bez odpowiednich przyrządów. Czy bład "sonda lambda rząd 1." nie dotyczy sondy lambda przed katalizatorem? Zresztą w serwisówce są algorytmy postepowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość batek220v Opublikowano 11 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2006 Moim zdaniem to sonda lambda żle działa i dlatego ci tak głupieje możesz ją sam sprawdzić jest taki sposób domowy. Wejdz tam gdzie znajdują sie bezpieczniki jest tam taka popielata wtyczka do kompa musisz odpalić auto i go rozgrzać a następnie w tej wtyczce zewżeć dwa pierwsze piny na jakieś 2 sekundy aż ci sie zapali kontrolka silnika w zegarach w przeciągu 10 sekund powinna ona mrygnąc jakieś około 5 razy to znaczy że sonda jest dobra. Potem żeby wyjść z tego należy też zewżeć te same piny aż zgaśnie.Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.