Gość wras Opublikowano 7 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2006 Witam wszystkich, Próbowałem wykasować pamięć błędów (MI świeci się) w p11.144 SR20, znalazłem opis procedury odczytu kodów błędów i zerowania pamięci dla tego konkretnego modelu i niestety nie udało się. Procedura jest podobna jak dla P11 z tym, że złącze diagnostyczne to 2x8 pinów umiesczonych poziomo. Wg service manuala należy: 1.Włączyc zapłon kontrolka MI (Malfunction Indicator) świeci się; 2.Zewrzeć piny 9 (IGN) i 16 (CHK) na min 2 sekundy - MI powinno zgasnąć i tu niestety tak się nie dzieje; 3.Rozłączyć piny 9 i 16; 4.Jeżeli chcesz odczytać kody błędów załącz silnik i licz impulsy; 5.Aby skasować pamięć zewrzyj na 2 s (lub więcej) piny 9 i 16 i rozłącz - pamięć wykasowana. Tak jest w manualu, ale ale ja poległem na punkcie 2. Czy komuś się to udało, a może Primery sparowadzone przez NISSAN Poska mają tę funkcję zablokowaną (?!), bzdura. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 7 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2006 życze szczęscia w zabawie w małego elektornika i proponuje przeczytanie podstawowych informacji na temat systemu EOBD oraz sposobu odczytywania i co wazniejsze kasowania błędów z pamięci sterowników pracujących w tym systemie. Poza tym pin sygnałowy silnika ma numerek 7, więc cięzko odczytać coś z pinu 9 Dodam też że przyda się spis kodów błedów w systemie szesnastkowym oraz czytnik wartości rzeczywistych. Polecam równiez wyszukiwarkę forumową bo wszystko już pewnie było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wras Opublikowano 8 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 Wszystkie czynności prowadzone były wg tej PROCEDURY, odczyt kodów błędów również jest dostępny w service manualu P11.144 dostępnym na tym forum. Wg tam zawartych informacji wynika że specem od elektroniki samochodowej nie trezba bać (oczywiście elementarne zasady elektroniki powinnyn być znane każdenu kto dotyka takich urządzeń, aby nie spieprzyć czegoś na dobre). Co do numerów pinów to nie wiem, jest to (wg rysunku) po prostu pierwszy i ostani pin z dolnego rzędu złącza diagnostycznego, czyli licząc od 'góry' w prawo 9 i 16. Forum przeszukałem dość dokładnie i napewno tego nie było. Mnie na dzień dzisiejszy nie interesuje odczyt błędu (wiem co to za błedy z ASO Nissan), a jedynie skasowanie błędu (wiem że można na 24 godziny odłączyć akumulator i pewnie tak zrobię jak się tego nie uda zrobic bardziej 'inteligentnie'). Odczyt będzie mnie interesował jeżeli przyczyna problemów (zdiagnozowana w ASO i wyceniona na 1600 zł) nie została przeze mnie usnięta (150zł). pozdrawiam wszystkich i w dalszym ciągu liczę na 'kogoś' kto przećwiczył temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 8 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 akurat przez ostatnie 4 lata zajmowałem się m.in. komputerową diagnostyką sterowników (bosch kts 520), dlatego pozwoliłem sobie na napisanie posta w Twoim temacie. Chyba nie masz mi tego za złe co? Złacze CARB w systemie EOBD jest znormalizowane jesli chodzi o transmisję danych, jak i ułożenie pinów. Szkoda że nie przeycztałes tego co radziłem, niekoniecznie jest to na naszym forum, czasem warto uzyc google. Znormalizowany dla EOBD jest tez sposób odczytu pamięci i jej kasowania. Dam Ci wskazówkę: PIN 7 - sygnał sterownika silnika PIN 4 i 5 - masa PIN 16 zasilanie Sprawdź miernikiem jeśli chcesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wras Opublikowano 8 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 Dzięki za informacje i wskazówki, na pewno poczytam o EOBD, nie jestem w tej dziedzinie fachowcem ale z natury jestem dociekliwy. Zastanawia mnie również jak się mają procedury z instrukcji serwisowej dotyczące tego przypadku do rzeczywistości. Czy komus się udało postepując wg nich uzyskac zamierzony efekt?. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 8 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 Ja akurat temat przerabiałem...niestety bezskutecznie. Jedyny sposób jaki znam to odłączenie klemy na 12 godzin lub wizyta u diagnostyka (kasowanie z kompa); Ale jak odkryjesz ktore piny gdzie zewrzeć to chętnie skorzystam ale to chyba nie jest takie proste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damian.popiel Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 witam powiedz mi czy mam odłączyć tylko mase czy obydwie klemy i czy wogóle jest to bezpieczne dla samochodu a błędy kasują się i nie zostaje zaden ślad w kompie samochodu? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fabio7 Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 (edytowane) akurat przez ostatnie 4 lata zajmowałem się m.in. komputerową diagnostyką sterowników (bosch kts 520), dlatego pozwoliłem sobie na napisanie posta w Twoim temacie. Chyba nie masz mi tego za złe co? Złacze CARB w systemie EOBD jest znormalizowane jesli chodzi o transmisję danych, jak i ułożenie pinów. Szkoda że nie przeycztałes tego co radziłem, niekoniecznie jest to na naszym forum, czasem warto uzyc google. Znormalizowany dla EOBD jest tez sposób odczytu pamięci i jej kasowania. Dam Ci wskazówkę: PIN 7 - sygnał sterownika silnika PIN 4 i 5 - masa PIN 16 zasilanie Sprawdź miernikiem jeśli chcesz Temat bardzo dla mnie ciekawy bowiem u mnie rownież opisany prze manual sposób " na zworkę" nie działa. Za Twoją radą spinałem też PIN 7 z PIN'em 16 ale też nic. Skoro podałeś we wskazówce także piny 4 i 5 to pewnie z nich też trzeba skorzystać? Może jakieś łopatologiczne wyjaśnienie? Jedyny sposób jaki znam to odłączenie klemy na 12 godzin lub wizyta u diagnostyka (kasowanie z kompa) W manualu jest mowa o 24 godzinach i w praktyce to się u mnie sprawdziło Dopiero teraz zobaczyłem, że temat jest z 2006 roku Ale może ma ktoś jakieś rozwiązanie tego problemu Edytowane 24 Kwietnia 2010 przez Fabio7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Podłączę się pod temat - czy mając interfejs CAN można cokolwiek zdziałać? Mam dostęp do takiego ustrojstwa - u mnie chłopaki w firmie programują sterowniki tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 (edytowane) Skoro już odgrzaliście kotlecika, to pytanie pomocnicze, czy zagladaliście tutaj(!?): http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/18527-p11wp11-td-kody-bedow/ http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/31623-sprawdzanie-i-kasowanie-kodow-usterek-almera-primera/ http://www.nissanklub.pl/index.php/zrob-to-sam/46-inne/81-autodiagnostyka-elektroniki-silnika-sr20-ga16-ga14 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/41621-n16-fotorelacja-diagnozowanie-almerki-i-aut-z-eobdobd2/ Jes tam troche o złączach, błyskach i interfejsach... Co sie tyczy magistrali CAN, to coś mi się kojarzy, że chyba została wprowadzona wraz z OBD2, co potwierdzała by też zamieszczona powyżej przez Fabio7 rozpiska złącza, jak byk zapisano tam "CAN High", "CAN Low" - to po mojemu chodzi o CANowską szybką/wolną transmisję (ale mogę się mylić, i mogło to nastapić "chwilę później") Ps Fabio7 Jeżeli miałbyś blisko do mnie (choć pewnie nie, bo Twoje WND może oznaczać drugi koniec województwa), to możemy spróbować podpiąć się do Twego auta z moim ELM'em i sprawdzić, czy zagada - w razie powodzenia, kombinowanie ze zworką mógłbyś sobie odpuścić. Edytowane 29 Kwietnia 2010 przez roobalek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fabio7 Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Fabio7Jeżeli miałbyś blisko do mnie (choć pewnie nie, bo Twoje WND może oznaczać drugi koniec województwa), to możemy spróbować podpiąć się do Twego auta z moim ELM'em i sprawdzić, czy zagada - w razie powodzenia, kombinowanie ze zworką mógłbyś sobie odpuścić. @ roobalek Wielki dzięki kolego za chęć pomocy. Koncepcja bardzo słuszna i byłbym wdzięczny ogromnie, ale ode mnie ( Pułtusk ) jest do Ciebie 104 km . W sumie dużo i niedużo, ale ja z czasem słabiutko stoję (ale jakby co to będę się odzywał). Będę próbował umówić się do "klubowego mechanika" i myślę, że uda mu się ogarnąć troszkę moje auto. Dodam jeszcze to co znalazłem w innych tematach: ...Powinno tez się udać przez zwarcie pinu 16 z 7 żeby odczytać pamięć, a potem 5 z 7 w celu skasowania błędów bo tak jest opisane w service manualu z tym że service manual podaje rozpiske dla gniazda 14 pinowego. Używając odpowiednika consulta trzeba pamiętać że piny sa inaczej obsadzone czyli masa 5 lub 4, zasilanie 16 a sygnał silnika 7... ...Jak odczytać kody błędów bez kompa, opisano w service manualu, strona EC48. Tylko trzeba pamiętać o tym że zasilanie jest na 16 masa na 5 a sygnał na 7 pinie... ...normalnie jest tak w złączu CARB czyli 16 pinowym znormalizowanym że na 7 pinie jest sygnał od styerownika silnika a na 4 i 5 masa. Zwieramy 4 z 7 lub 5 z 7 i odczytujemy kody migowe... Próbowałem to zrobić, ale niestety u mnie nie zadziałało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.