Gość egg Opublikowano 8 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 Witam Do tej pory ASO nissana wlewalo do mojej almerki Shell 10w60 zastanawialem sie nad malymi zmianami np. Castrol EDGE 10w60 ale na stronie Castrola link do strony poradnik smarowania pokazuje 5w30 wiec jak to wlasciwie jest??? Wogole jesli mozna prosic o rade - nadaje sie EDGE czy lepiej zostac przy shellu?[/b] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość artoor Opublikowano 8 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 A czemu chcesz zmieniać? Tańszy jest? Stara dobra zasada brzmi : lej taki olej na jakim do tej pory jeździło Twoje auto i nie było z nim problemów. Chyba że stary olej to jakiś wynalazek albo jego specyfikacja jest niezgodna z podaną przez producenta. Markowe oleje naprawdę niewiele się od siebie różnią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 8 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 "nowy" EDGE 10w-60 to strary RS 10w60 zmienili tylko pudełko moja alma śmiga na nim od nowości generalnie nie narzekam mam N15 rok i trzy miesiące zrobiłem 20tys km olej wymieniam co 3-4 tys tak dla zabawy generalnie polecam ten olej szczególnie że nie jest rzadki jak np Mobil 5w50 itp a jak wiadomo nissany nie lubią rzadkich olejów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KOSA Opublikowano 8 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 zostań przy shelu, jest jakościowo lepszy od castrola, zmienili opakowanie bo już nikt tego nie chce kupować bo te 10W60 to tylko napis w rzeczywistości nie trzyma parametrów dobrej w50 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 8 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 to logiczne że jak się jeździ na jednym dobrym sprawdzonym oleju to się go nie zmienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcinde Opublikowano 9 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2006 zostań przy shelu, jest jakościowo lepszy od castrola, zmienili opakowanie bo już nikt tego nie chce kupować bo te 10W60 to tylko napis w rzeczywistości nie trzyma parametrów dobrej w50 gdybyś mógł, to rozwiń myśl. jeżdżę na castrolu RS 10W60 i jestem ciekaw na jakiej podstawie uważasz, że jest gorszy od w50. jakieś domowe laboratorium? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 10 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2006 zostań przy shelu, jest jakościowo lepszy od castrola, zmienili opakowanie bo już nikt tego nie chce kupować bo te 10W60 to tylko napis w rzeczywistości nie trzyma parametrów dobrej w50 gdybyś mógł, to rozwiń myśl. jeżdżę na castrolu RS 10W60 i jestem ciekaw na jakiej podstawie uważasz, że jest gorszy od w50. jakieś domowe laboratorium? bo pewno to kolejny sympatyk Mobila 1 ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość olgi Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 vqsoft1, Po co ci 10- W60 Nie mieszkasz na stepie!!!! W polskich warunkach wystarczy albo 10W50 albo 5W40 (ten ostatni jest na wyjątkowo srogą zimę jak w zeszłym roku) [ Dodano: Sro 20 Wrz, 2006 21:50 ] vqsoft1, Sorki pomyłka chodziło mi of course o 10W40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 vqsoft1' date=' Po co ci 10- W60 Nie mieszkasz na stepie!!!! W polskich warunkach wystarczy albo 10W50 albo 5W40 (ten ostatni jest na wyjątkowo srogą zimę jak w zeszłym roku) [ Dodano: Sro 20 Wrz, 2006 21:50 ] vqsoft1, latem lubie miec pewnosc. a to lato do chlodnych nie nalezalo pozatym rs 10w60 jest pelnym syntetykiem a jest 10w . do n16tek zalecaja niby 10w Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 21 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 Castrol RS 10W-60 to GÓWNO a nie olej syntetyczny!!!!!!!! Castrol wygrał proces z Mobilem i tylko dzięki temu może nazywać ten olej syntetycznym!!! Moja GT jezdziła wczesniej na ELFie 5W-40 i było super a jak wlałem RSa to: - rozrząd głośniej chodzi - olej szybciej sie starzeje - na 8tyś km wziął 0,5l oleju!!!!! na ELFie nie brał ni grama!!! Takie to są moje doświadczenia z tym gównem i z tego co czytałem nie tylko moje W sobote mam zamaiar wymienić olej i na 1000000000000% nie wlje RSa myśle o powrocie do Elfa albo przejście na Motula Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 21 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 Castrol RS 10W-60 to GÓWNO a nie olej syntetyczny!!!!!!!!Castrol wygrał proces z Mobilem i tylko dzięki temu może nazywać ten olej syntetycznym!!! Moja GT jezdziła wczesniej na ELFie 5W-40 i było super a jak wlałem RSa to: - rozrząd głośniej chodzi - olej szybciej sie starzeje - na 8tyś km wziął 0,5l oleju!!!!! na ELFie nie brał ni grama!!! Takie to są moje doświadczenia z tym gównem i z tego co czytałem nie tylko moje W sobote mam zamaiar wymienić olej i na 1000000000000% nie wlje RSa myśle o powrocie do Elfa albo przejście na Motula a ja Ci powiem tak MOBIL to gowno sprawdzone w poprzednim samochodzie z zegarowym wskaznikiem cisnienia smarowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 21 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 A Motul? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość olgi Opublikowano 21 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 kmink, Przejdź na Texaco Havoline. Nie pożałujesz. To dobry olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość proktolog Opublikowano 21 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 mam od nowości Castrola RS 10W60, ale na oceny jeszcze za wcześnie bo auto ma niecały rok i 22tys przebiegu będzie to test dla tego oleju, bo zamierzam lać tylko ten o ile (odpukać) nic niedobrego nie będzie się działo więc za jakiś czas będzie wiadomo czy warto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość olgi Opublikowano 22 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2006 Życzę więc powodzenia! A propos kupiłeś auto w salonie z takim olejem??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 23 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2006 MOBIL to gowno Cikawostka, mailem kapitalke na 43kkm bo te almy z okrsu 2004 seryjnie mają skopane pierścienie i pękaja. Tak i ja miałem. Auto miało szliw. Ja Zawszę jeźdzę bardzo ostro i odcinka to norlamka. Spalenie na poziomie 12l/100km. A mechanik stwierdził, że silnik, jest w idealnym stanie (jeden cylinder porysowany) Tak, że stwierdził, że mobli1 5w50 jest rewelacyjny, i się nie spodziwał takiego stanu. Tak, że wlewam 5w50 i tyle. Auto pali ten olej jak nic, ale rewelacyjnie wkreca się na obroty, 0 oporów przy odpalaniu i itp. Dla testu wleje ten shell 10w60 i sprawdzę, czy olej bedzie schodził również, po jakimś czasie wleję mobl1 5w50. A castrole załatwiaja silnik w toyotach flatego prawie wszystkie chleją kupe oleju. (poczytać wrogie forum ) Co do płynności, zgadza się, olej jest bardzo płynny ale to zależy od silnika. Ten problem jest w n15 a nie w n16 (podobno, info z serwisu) ale z drugiej strony subaru daje zakaz na mobil1 właśnie z tego powodu i każe wlewać bodajże elf. Po za tym Cena - wg mnie mobil1 5w50 jest najdroższym olejem na półce w makro. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 23 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2006 MOBIL to gowno Cikawostka, mailem kapitalke na 43kkm bo te almy z okrsu 2004 seryjnie mają skopane pierścienie i pękaja. Tak i ja miałem. Auto miało szliw. Ja Zawszę jeźdzę bardzo ostro i odcinka to norlamka. Spalenie na poziomie 12l/100km. A mechanik stwierdził, że silnik, jest w idealnym stanie (jeden cylinder porysowany) Tak, że stwierdził, że mobli1 5w50 jest rewelacyjny, i się nie spodziwał takiego stanu. Tak, że wlewam 5w50 i tyle. Auto pali ten olej jak nic, ale rewelacyjnie wkreca się na obroty, 0 oporów przy odpalaniu i itp. Dla testu wleje ten shell 10w60 i sprawdzę, czy olej bedzie schodził również, po jakimś czasie wleję mobl1 5w50. A castrole załatwiaja silnik w toyotach flatego prawie wszystkie chleją kupe oleju. (poczytać wrogie forum ) Co do płynności, zgadza się, olej jest bardzo płynny ale to zależy od silnika. Ten problem jest w n15 a nie w n16 (podobno, info z serwisu) ale z drugiej strony subaru daje zakaz na mobil1 właśnie z tego powodu i każe wlewać bodajże elf. Po za tym Cena - wg mnie mobil1 5w50 jest najdroższym olejem na półce w makro. pozdro 43 kkm to nie test dla silnika moja przygoda z mobilem w poprzednim samochodzie skonczyla sie bardzo szybko bo po 3kkm. sptrawa byla prosta po rozgrzaniu motoru cisnienie smarowania spadalo o polowie! jakos na castrolu ( Magnatec) nie bylo tego problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość proktolog Opublikowano 23 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2006 Życzę więc powodzenia! A propos kupiłeś auto w salonie z takim olejem??? nie wiem czy to się odnosi do mojeo posta, ale jesli tak - nie kupiłem z tym olejem, auto miało fabryczny olej do 2tyś (nie wiem co leje fabryka), potem zmieniłem na Catrola RS 10W60 auto jest eksploatowane normalnie, bez szaleństw ale też nie jeżdzę jak emeryt prawie cały czas jeżdze po mieście; zobaczymy za rok, dwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość olgi Opublikowano 23 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2006 proktolog, Moim zdanie może być za późno. Niczego nie sugeruję ani też nie namawiam Cię. Ja tylko na twoim miejscu zmieniłbym Castrola na inny olej - Texaco lub Mobil1 Najlepiej 5W40 lub 5W50 (akurat Almery wolą 5W40)Jest sprawdzony i dobrze chłodzi silnik. Decyzja należy jednak do Ciebie. Ja Castrola nigdy bym nie wlał. Szkoda silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 23 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2006 proktolog, Moim zdanie może być za późno. Niczego nie sugeruję ani też nie namawiam Cię. Ja tylko na twoim miejscu zmieniłbym Castrola na inny olej - Texaco lub Mobil1 Najlepiej 5W40 lub 5W50 (akurat Almery wolą 5W40)Jest sprawdzony i dobrze chłodzi silnik. Decyzja należy jednak do Ciebie. Ja Castrola nigdy bym nie wlał. Szkoda silnika Kolego czemu nie wlejesz Castrola? co ci sie w tym oleju nie podoba? kurde ludzie co wy tak za tym mobilem? poczytajcie troche jaki ten olej jest,. jak wyplukuje nagar z motoru i jak traci gestosc w wysokich temperaturach. widze ze marketing Mobila zrobil swoje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość proktolog Opublikowano 23 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2006 olgi - dzięki za ostrzeżenie, poszukam w necie innych informacji na potwierdzenie, ale na razie tak jak napisałem - jeżeli nic złego nie będzie się działo oleju nie zmienię Castrol to nie jakaś przypadkował firma, co prawda nikt nie jest doskonały (zaliczyli wpadkę np z olejami do Toyoty) ale nie sadzę, żeby między markowymi olejami istniała az tak duża różnica jak niektórzy piszą, wg. mnie to takia różnica jak kupic Passata 2.0 czy Avensisa 2.0, jeden i drugi jakieś wady ma, ale pewien standard trzymają poszukam opinii na forum Renault (jeśli takowe istnieje), bo Almer z silnikiem 1.5dCi jest za mało i jeżdzą zbyt krótko, żeby zebrać wystarczająco dużo wiarygodnych opinii pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość olgi Opublikowano 23 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2006 vqsoft1, Nie to nie marketing a raczej własne doświadczenie. Poprzednim autkiem smigałem na mobilu1 5W50 od początku przez 7 lat. żrobiłem 12o tys km auto nic a nic nie brało oleju, Silniczek przyspieszał jak na początku, zero oznak zmęczenia. Jeśli nie chcesz Mobila tylko Castrol :razz: to go nie lej. Co za problem! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 23 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2006 vqsoft1, Nie to nie marketing a raczej własne doświadczenie. Poprzednim autkiem smigałem na mobilu1 5W50 od początku przez 7 lat. żrobiłem 12o tys km auto nic a nic nie brało oleju, Silniczek przyspieszał jak na początku, zero oznak zmęczenia. Jeśli nie chcesz Mobila tylko Castrol :razz: to go nie lej. Co za problem! jno widzisz to ze sptkiem cisnienia smarowania to tez oparte na wlasnych doswiadczeniach, Wtedy wlasnie powiedzialem sobie ze nigdy mobila Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 25 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2006 tak sobie pomyślałem, a co się dzieje z fazami rozrządu? przecież to jakis zawór się elektronicznie otwiera i puszcza olej na coś tam i zmieniają się fazy. Jeżeli mam bardzo żadki olej mobil1 5w50 to fazy powinny inaczej działać niż na 10w60. Na streetracing czytałem, że różnica może wynieść nawet pół bara (chyba odczyt na audi) tak, że na logikę fazy może źle chodzą przy takich olejach. Wg instrukcji powinienem wlewać 10w40 lub jakoś tak. jakie koledzy macie zdanie. Coobcio chyba pisał coś na temat zasady tych zmiennych faz więc mam nadzieję, że podzieli się wiedzą. pozdrawiam p.s. jak auto jest zimne to lepiej idzie ale nie wiem czy to ma związek z gęstrzym olejem, czy z trybem "ssania" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumba Opublikowano 25 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2006 Ja tam leję Mobil S 10w-40 i nie narzekam, olej dość tani, autko jeździ i oleju nie bierze, odpala w zimie. Skoro Nissan zaleca oleje 10w-xx dla mojej Lamery to ja nie zamierzam być mądrzejszy zwłaszcza że wcześniej wlewano Texaco 5w-40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.