malin_f1 Opublikowano 26 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 wg mnie ta dyskusja mija się z celem to tak jakby sprzeczać się który samochód jest lepszy np BMW M3 czy A4 RS4 bez sensu i jeden i drugi ma zwolenników i przeciwników tak było jest i będzie AMEN a jeżeli już komuś z was silnik bierze olej na oleju x a na oleju y nie bierze to już raczej wina leży po stronie silnika który prawdopodobnie nie jest w najlepszej kondycji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 26 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 ja podejżewam że mi wziął te 0,5l na 8yś bo był wręcz katowany teraz kolejne 2tyś zrobiłem i ni grama nie wział. Ale zdecydowanie szybciej robi sie czarny niż ELF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 26 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 a mi tam bierze od groma na 1k około litra ale mam bardzo szybką drogę do domu - obwodnica alma jest bardzo szybka i normalką jest 180k-200k/h więc wachluję miedzy 4 a 5 aby się utrzymac w szyku mocniejszych fur. czyli zwolnienie do 130 i po chwoli ile fabryka dała a dała dużo. Notomoas Spalanie nie przekracza 12l/100 lotos98 teraz zaleję 10w60 shell i porównam ale i tak pewnie wrócę do mobila ale teraz najbardzej mne meczą te zmienne fazy, czy olej ma na nie wpływ czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rafs Opublikowano 29 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2006 Jest sporo zaskakujących wypowiedzi przecież 10w40 to olej polsyntetyk! A mobil to chala. W poprzedni civicu przez 7 lat lalem castrola 10w60.i teraz w almie przez przez prawie 5 rowniez i jest ok. Oleju bierze niewiele (ale bierze) ale kondycja miszcz. Nie zmienie castrola na zaden inny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 29 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2006 ja zapierdzielam ostro - ostro jak na cywilną jazdę i 5tyś obr to norma ja praktycznie inaczej nie ruszam :twisted: no moze nie zawsze ale następny bieg wrzucam nie wczesniej niz przy ok 4500-5000tyś obr/min ale jak jade spokojenie(czasami tak jeżdze)to i 90km/h jadę na 5tym biegu wiec to chyba normalne że bierze troche oleju bo taka jest konstrukcja silnika - czytałem że kazdy!!! silnik zuzywa olej ale w zaleznosci jak sie auta uzywa i jakim olejem sie go zalewa tyle auto go spala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adalbert Opublikowano 1 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2006 Witam Temat stary jak motoryzacja. Ja polecam Shella 5W40 - żadnych problemów, samochód ma przejechne 112000 i nie bierze ani grama, a w zimę nie czuję żeby silnik miał jakikolwiek problem z odpalaniem. Natomiast co do Castrola też słyszałem, że rozwala silniki zapieka pierścienie na tłokach np. w Toyocie. Takie opinie słyszy się nawet w ASO innych marek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rafs Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 Nie wierzę wam. Właśnie wymieniłem olej i zalałem silnik Castrolem Edge 10W60. Tfu, tfu, ale wierzę, że będzie tak jak dawniej - czyli miszcz. Swoją drogą - jak olej tak markowy może mieć tak słaby PR? Nie wierzę, że jest w rzeczywistości gorszy - to się by przy obecnyn poziomie techniki i konkurencji nie miesciło we łbie. To tak, jakby powiedzieć, że Civic jest lepszy od Almery. Jeden egzemplarz jest lepszy, drugi gorszy. ten ma więcej miejsca z tyłu, tamtem więcej schowków. Ale jakby uśrednić, to wychodzi pewnie remis. Ech, uprzedzeni jesteście do Castrola... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 Nie wierzę wam. Właśnie wymieniłem olej i zalałem silnik Castrolem Edge 10W60. Tfu, tfu, ale wierzę, że będzie tak jak dawniej - czyli miszcz. Swoją drogą - jak olej tak markowy może mieć tak słaby PR? Nie wierzę, że jest w rzeczywistości gorszy - to się by przy obecnyn poziomie techniki i konkurencji nie miesciło we łbie. To tak, jakby powiedzieć, że Civic jest lepszy od Almery. Jeden egzemplarz jest lepszy, drugi gorszy. ten ma więcej miejsca z tyłu, tamtem więcej schowków. Ale jakby uśrednić, to wychodzi pewnie remis. Ech, uprzedzeni jesteście do Castrola... czy spełnia specyfikajcję sm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcos26 Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 Nie wierzę wam. Właśnie wymieniłem olej i zalałem silnik Castrolem Edge 10W60. Tfu, tfu, ale wierzę, że będzie tak jak dawniej - czyli miszcz. Swoją drogą - jak olej tak markowy może mieć tak słaby PR? Nie wierzę, że jest w rzeczywistości gorszy - to się by przy obecnyn poziomie techniki i konkurencji nie miesciło we łbie. To tak, jakby powiedzieć, że Civic jest lepszy od Almery. Jeden egzemplarz jest lepszy, drugi gorszy. ten ma więcej miejsca z tyłu, tamtem więcej schowków. Ale jakby uśrednić, to wychodzi pewnie remis. Ech, uprzedzeni jesteście do Castrola... nie mozna odmowic CI racji tez mi sie wydaje ze olej nie jest do D... ale...... cos jest tez w tym ze Toyota ktora od zawsze zalewala Castrolem odeszla od tego oleju podobno wlasnie z takiego powodu ze nie jest on taki neutralny dla silnika. Wiec w tym tez moze byc cos prawdziwego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość N_15 Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 Dyskusja nad olejami silnikowymi nie ma końca na forum . Nic już z tego wszystkiego nie rozumiem, każdy zachwala, jakiś olej inni piszą że jest do kitu… Moja Alma śmiga już kilka lat na Castrolu Magnatecu 5W-40 i silniczek śmiga aż miło, zapala bez problemu w każdych warunkach, kontrolka od ciśnienia smarowania gaśnie natychmiast po uruchomieniu silnika, w każdych warunkach pogodowych, jednak klekocze mi napinacz przy zapalaniu zimnego silnika gdzieś ok. 1 sekundy. Na pewno mam nieoryginalny filtr oleju, wiec chyba dlatego, bo kiedy wymieniali mi olej w ASO na gwarancji nigdy nic nie klekotało a też lali olej 5W 40 tyle że Texaco :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość medor Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 Ja od 8 lat czyli jeszcze od Nissana Sunny a pozniej przez pare lat Nubira przyzwyczailem sie do Mobil 1 5/50 i teraz kupujac Almerke pierwsze co zrobilem zalalem w miejsce czegos niezitentyfikowanego Mobilem. Obawiajac sie konsekwencji ogladam silniczek czasa mi :-)) ale zero przeciekow ..zobacze z pareset kilometrow czyc cos tam zezarl pozdrawiam i dobry wydaje mi sie olej ktory zadowala uzytkownika :!!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcos26 Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 Dyskusja nad olejami silnikowymi nie ma końca na forum . Nic już z tego wszystkiego nie rozumiem, każdy zachwala, jakiś olej inni piszą że jest do kitu… Moja Alma śmiga już kilka lat na Castrolu Magnatecu 5W-40 i silniczek śmiga aż miło, zapala bez problemu w każdych warunkach, kontrolka od ciśnienia smarowania gaśnie natychmiast po uruchomieniu silnika, w każdych warunkach pogodowych, jednak klekocze mi napinacz przy zapalaniu zimnego silnika gdzieś ok. 1 sekundy. Na pewno mam nieoryginalny filtr oleju, wiec chyba dlatego, bo kiedy wymieniali mi olej w ASO na gwarancji nigdy nic nie klekotało a też lali olej 5W 40 tyle że Texaco :/ dlatego wlasnie warto sie sugerowac opiniami innych ze jeden lepszy olej a drugi gorszy pod warunkiem ze cos nam nie gra jak trzeba i myslimy o zmianie oleju. Jesli wszystko jest OK nie ma co kombinowac tylko dalej smigac na swoim oleju Ta zasade kazdy chyba potwierdzi. Po co zmieniac cos co jest dobre :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 Sprawdziłem, castrol edge nie spełnia specyfikacji sm czyli jest przestarały technologicznie tak jak wiele innych olei... wróciłem do mobil 5w50 bo on spełnia sm i się nie muszę martwić o nagar w komorze spalania i oczywiście nagar na zaworach. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rafs Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 Nie wierzę wam. Właśnie wymieniłem olej i zalałem silnik Castrolem Edge 10W60. Tfu, tfu, ale wierzę, że będzie tak jak dawniej - czyli miszcz. Swoją drogą - jak olej tak markowy może mieć tak słaby PR? Nie wierzę, że jest w rzeczywistości gorszy - to się by przy obecnyn poziomie techniki i konkurencji nie miesciło we łbie. To tak, jakby powiedzieć, że Civic jest lepszy od Almery. Jeden egzemplarz jest lepszy, drugi gorszy. ten ma więcej miejsca z tyłu, tamtem więcej schowków. Ale jakby uśrednić, to wychodzi pewnie remis. Ech, uprzedzeni jesteście do Castrola... czy spełnia specyfikajcję sm? Tak, spełnia specyfikację SM. Ale co z tego wynika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 Tak, spełnia specyfikację SM. Ale co z tego wynika? A tylko to: "Aktualnie obowiązują dla silników benzynowych trzy normy: SJ, SL i od sierpnia 2005 r. zostaje wprowadzona do sprzedaży norma - SM. Pozostałe są przestarzałe. Oleje w nowej klasie jakościowej API SM lepiej zapobiegają powstawaniu nagarów i mają niższą konsumpcję własną niż oleje niższych klas." Cytat pochodzi stąd : http://www.midland.pl/produkty/ Pozdrawiam :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 Nie wierzę wam. Właśnie wymieniłem olej i zalałem silnik Castrolem Edge 10W60. Tfu, tfu, ale wierzę, że będzie tak jak dawniej - czyli miszcz. Swoją drogą - jak olej tak markowy może mieć tak słaby PR? Nie wierzę, że jest w rzeczywistości gorszy - to się by przy obecnyn poziomie techniki i konkurencji nie miesciło we łbie. To tak, jakby powiedzieć, że Civic jest lepszy od Almery. Jeden egzemplarz jest lepszy, drugi gorszy. ten ma więcej miejsca z tyłu, tamtem więcej schowków. Ale jakby uśrednić, to wychodzi pewnie remis. Ech, uprzedzeni jesteście do Castrola... czy spełnia specyfikajcję sm? Tak, spełnia specyfikację SM. Ale co z tego wynika? nie, nie spełnia, byłem w makro i ogladalem tą butelkę i nie było sm tylko jakiś magnatec miał ale nie pamiętam czy to nie był 5w40 pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 jeśli ten castrol to to samo co RS, albo co gorsza TWS 0W60 - to szczerze odradzam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 jeśli ten castrol to to samo co RS, albo co gorsza TWS 0W60 - to szczerze odradzam. Witam. W kwestii zasadniczej podzielam zdanie Waszmości. Ostrożności nigdy za wiele. Tak wg producenta, czyli British Petroleum ( do którego należy firma Castrol ), Castrol EDGE Sport 10W-60 to ma być następca RS 10W60. Co ciekawe producent już nie pisze, że to fully synthetic, a jedynie : Castrol EDGE SPORT 10W-60 zapewnia wyjątkową ochronę przed zużyciem silnika, szeroko wykorzystywany w wysilonych silnikach sportowych. Testowany w sportach motorowych zapewnia ochronę przy ekstremalnej eksploatacji w wysokich temperaturach. Castrol EDGE SPORT 10W-60 jest odpowiedni dla tuningowanych i mocno obciążonych silników. Klasa lepkości: SAE 10W-60 Klasa jakości: ACEA A3/B3/B4, API SL/CF Charakterystyka: - Zapewnia skuteczność sprawdzoną w sportach motorowych. - Dostarcza wystarczającej rezerwy mocy. - Zapewnia ochronę w ekstremalnych warunkach pracy silnika. - Syntetyczna technologia. Własności fizyko-chemiczne: Parametr Metoda testowa Jednostka Metoda testowa Gęstość 15°C ASTM D4052 g/cm3 0.838 Wygląd Ocena wizualna jasny i czysty Lepkość w 100°C ASTM D445 mm2/s 23.5 Lepkość w 40°C ASTM D445 mm2/s 174 Wskaźnik lepkości ASTM D2270 - 164 CCS -25C ASTM D5293 cP 6100 Popiół siarczanowy ASTM D874 % wt 1.2 Całkowita liczba zasadowa TBN ASTM D2896 mg KOH/g 10.2 Z innych danych np. tych umieszczonych tutaj : http://www.leszekknorps.republika.pl/oleje.html wynika, iż jest to semisyntetyk. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 Powinni napisać jeszcze ile syfu zostawia wewnątrz silnika - -- doczyśćić się kuźwa nie można z tego mazutu... Mam na myśli cały czas Castrol TWS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 Mobil dobrze ,,płuka'' wałki mam czyste jakby nowe byłe - zero osadów Poza uściśleniem, że chodzi o syntetyczny Mobil 1, to uważam, że nic dodawać chyba nie trzeba. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 8 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2007 jeśli ten castrol to to samo co RS, albo co gorsza TWS 0W60 - to szczerze odradzam. masz coś do RSa? jeździłeś na tym kiedyś ? czy swoja opinie wygłaszasz na bazie tws ? bo tak ci sie w toyce stało ? tak sie skalda ze rozbierałem motor co jeździł na RS i mazutu nie znalazłem! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.