Tomaszek Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 jaras nie jestes sam ja mysle podobnie jak Ty, chce miec normalne autko do 3.5 obrotow a dalej niech lata dzieki temu bed mogl jezdzic ekonomicnie a jak trzeba to depnac i ognia:) Turbo można wystroić np. SMT6 i napisać dwie mapy przełączane przyciskiem w kabinie 1-Ekonomia 2-Pełen pałer :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaras Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 jaras nie jestes sam ja mysle podobnie jak Ty, chce miec normalne autko do 3.5 obrotow a dalej niech lata dzieki temu bed mogl jezdzic ekonomicnie a jak trzeba to depnac i ognia:) Turbo można wystroić np. SMT6 i napisać dwie mapy przełączane przyciskiem w kabinie 1-Ekonomia 2-Pełen pałer :one: Można upuszczać ale skoro da się to załatwić doborem turbiny to po co przepłacać;-) Jak się ścigasz toi tak kręcisz na max. Jak jadąc z rodziną na wakcje przy wyprzedzaniu bedziesz musiał nagle podeptać to zmiana mapy nie przyspieszy operacji. Cenna propozycja. Przy rozwiązaniu z turbo parownikiem pewnie starczy zawór upustowy sterowany z kabiny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zell Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 Można upuszczać ale skoro da się to załatwić doborem turbiny to po co przepłacać;-) Taką instalkę trzeba czymś wystroić więc bez SMT6 lub czegos podobnego nie da się zrobić. A pozatym możesz sobie tak ustawić, że hardcore'owe ustawienie będzie po wciśnięciu gazu w podłogę (lub przy jakimśtam innym otwarciu przepustnicy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 można mieć turbinę która pompuje już pełne doładowanie od 1500 obr.min i można jechać tak że przy 5000 obr.min nie będzie ona wchodziła na boost - wysztko zależy od tego jak dawkuje się pedał gazu... Osobiście lubię duże turbiny bo przy małym doładowaniu wychodzi z nich dużo powera i nie muszą się one wysoko kręcić by uzyskiwać jakiś sensowny boost a więc pwietrze przepływające się przez nie tak nie nagrzewa i nie zwiększają tak ciśnienia w kolektorze wydechowym. Ps. mapę która podałeś to jest dla samego kompresora tzn T3 Ar. 60 przy przepustowości 60 (trim) do tego jeszcze masz trzy rózne muszle wydechowe AR.48, .63 i .82... dla silników z rodziny GA jak chcesz koniecznie T3 to żeliwo wydechowe jak najmniejsze wybierz czyli .48 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaras Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 Można upuszczać ale skoro da się to załatwić doborem turbiny to po co przepłacać;-) Taką instalkę trzeba czymś wystroić więc bez SMT6 lub czegos podobnego nie da się zrobić. A pozatym możesz sobie tak ustawić, że hardcore'owe ustawienie będzie po wciśnięciu gazu w podłogę (lub przy jakimśtam innym otwarciu przepustnicy). Miałem na myśli przypadki, kiedy dodatkowej elektroniki nie zakłąda się (patent grabowskiego lub kompensacja). 4-6 tyś lata obrotomierz przy jeździe na max. Nie upieram się przy żadnej;-) Podsumowując: _____GORĄCA ZIMNA T3........48.............x T25.......y...............z Jak podasz mi zakresy dla (x,y,z) to juz bede w domu:) Odnośnie sprężania to dla porównania wspomniane audi 1,8T ma: 9,5:1 wersje 150KM/5700, 180KM/5500 9:1 wersje 225KM/5900, 240KM/5700 GA16 ma 9,8:1 GA14 ma 9,5:1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 9,5:1 wersje 150KM/5700, 180KM/55009:1 wersje 225KM/5900, 240KM/5700 GA16 ma 9,8:1 GA14 ma 9,5:1 Tylko że 150KM i 180KM ma doładowanie na poziomie 0,9-1,05 bara a 225KM 1,15... Co do T3 i naszych silników z rodziny GA to trzeba dorwać z np Ford Escort Turbo (1,6 8V 135KM w serii @ 0,5 bara) turbina ma zimną AR.42 a ciepła AR.48 na dobre już pompuje od 3500 obr.min Co do T25 ma AR po stronie wydechu .64 a kompresor .48 ale TRIM jakiś z d*py mały... Dla wytłumaczenia pojeć co to jest AR to proszę (żeby nie mylić A/R bezpośrednio z przeplywem): Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaras Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 Dzieki za lekturę, powinni takie czytanki zamieszczać w "English is fun". Podałem to sprężanie ze zdziwieniem, że takie wysokie. Spodziewałem się czegoś bardziej odstającego od wolnych ssaków. Pewnie popatrzyłem przez pryzmat Uno (7,8) tylko nie pamietam czy był tam IC czy nie. Jak już nawet Zell nie wspomniał, żeby nas zniechęcić o pompie oleju i pompie wody to widać nie ma się czym martwić . Chłodzenie n/a da rade. Pompa oleju obsłuży dodatkowo turbo i ew. chłodnicę. Może mi to ktoś potwierdzić?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 Jak już nawet Zell nie wspomniał, żeby nas zniechęcić o pompie oleju i pompie wody to widać nie ma się czym martwić . Chłodzenie n/a da rade. Pompa oleju obsłuży dodatkowo turbo i ew. chłodnicę. Może mi to ktoś potwierdzić?? Przykład to moja 320Konna primera z SR20De doprężony co nie sprzyja turbo... nic by się w silniku nie działo gdybym miał większe wtryski a tak to tłoki troszkę popękały, miałem stopień sprężania 10,3:1 a doładowanie czasem do 1,2 dochodziło. [ Dodano: Wto 06 Mar, 2007 01:03 ] Taką małą ciekawostkę znalazłem, silnik najnowszego BMW M5 uturbiony: http://www.rs6.com/forum/showthread.php?t=11287 Nic tylko dołożony zestaw turbo... wyszło im 800KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andy_czarny Opublikowano 6 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2007 faajnie sie czyta o tych waszych pomyslach, obliczeniach, wyliczeniach itp jeszcze bardziej czlowiek sie wciaga i nakreca na dmuchawke jam ma takie obliczenia i potwierdzenia przed nosem:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaras Opublikowano 6 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2007 Chciałem policzyć w excelu jeszcze wydech ale brakło mi danych, może juz miałem ciemno przed oczami patrząc na manuala. Cekaw byłem jaka bedzie różnica średnicy wyliczonej i oryginalnego kolektora. Brakło mi maksymalnego wzniosu zaworu. ;-( Obliczenia oparte o wzory z samouczka grabowskiego. ŚREDNICA RUR [mm] ??? promień zewnętrznej przylgni zaworowej w gnieździe ssącym [mm] 15,75® promień wewnętrznej przylgni zaworowej zaworu ssącego [mm] 14,267 ® maksymalny wznios zaworu [mm] ??H ilość zaworów ssących w cylindrze [szt.] 2 (i) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 6 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2007 ale co tu wyliczać ? Nie więdzę sensu dokonywania czegoś takiego, no chyba że budujesz potwora co ma przynajmniej 300KM z litra pojemności... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaras Opublikowano 7 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 ale co tu wyliczać ?Nie więdzę sensu dokonywania czegoś takiego, no chyba że budujesz potwora co ma przynajmniej 300KM z litra pojemności... a bo ja inżynier jestem;-) i tak dobrze, że nie farmaceuta. Poważnie to licze, że by troche wiecej się nauczyć i zrozumieć. Na pewno przyda się wyliczenie pojemności układu (wybór tłumika/tłumików). Do ewentualnego spawania koloktora nie zaszkodzi. Mam takiego wirtuoza spawarki, że się może skuszę. Jak wyliczeniem jednego wzoru można zyskać konika to sobie policzę. Wszystkie dane mam, uśredniłem zakresy z manuala. Brakło tylko wzniosu zaworów ssących. Poratuje ktoś dla GA16DS? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 7 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 hehehe dobre tak na nowo przecierać szlaki jak już wszytko było setki tysięcy razy przerabiane... Osobiście wolę wszytko sprawdzać organoleptycznie a wyliczenia itd to nie są za dokładne ze względu na zbyt dużo zmiennych i mało rzeczy one biorą pod uwagę. Widzę że jesteś tylko teoretykiem i nie zamierzasz nic robić tylko dyskutować, tak więc w odpowiedzi na wszystkie twoje pytania polecam lekturę MAXBOOST - masz tam wzory, obrazki dodatkowo wszystko jest pięknie wytłumaczone... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaras Opublikowano 7 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 Mylisz się. Zrobienie dokładnego projektu, żeby zminimalizować późniejszą improwizację nie jest teoretyzowaniem. Żeby badać organoleptycznie trzeba wiedzieć co gdzie i jak. Mój sposób na dowiedzenie się co gdzie i jak potem pomierzyć, to przeprowadzenie obliczeń dla uśrednionych wartości z manuala. Brak auta zastępczego nie ułatwia zabawy. MAXBOOST - masz na mysli stronkę z uk o oplowskich silnikach? Jestem wdzięczny za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andy_czarny Opublikowano 7 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 no to sie jeszcze pobijcie - 1 woli policzyc 2 woli sprawdzic "organoleptycznie" : oba sposoby sa dobre jesli prowadza do podniesienia mocy:P a wracajac do tematu to jaka turbinke w koncu najlepiej zapodac do ga16/14de tak zeby dmuchala od 3.5 tys?? Wiecej zalezy od samej turbinki czy od wystrojenia? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 7 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 Wystrojenie jest zawsze jedno - poprawne czyli jak auto wchodzi na boost to nalerzy wzbogacić mieszankę. żeby deczko wcześniej wchodzilo na ten boost można je bardzie podlać przy ciśnieniu atmosferycznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toli Opublikowano 16 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2007 załóżmy że mamy BLOSA z kompensacją seryjny reduktor 136 KM zakładamy turbo , czy można by zrobić taką chybrydę , autko chodzi na LPG, w momencie gdy autko wchodzi na BOOST załanczało by się zasilanie PB równocześnie auto zasilane by było LPG i PB na BOOŚCIE . I ewentualne zuborzenie mieszanki na PB rekompensować dolaniem LPG z blosa (odpowiedno wyprofilowany gwizdek ) . jakie by to miało zalety ? Nie trzeba by było zmieniać nawet reduktora na wydajniejszy przy montażu TURBO ! . załóżmy , że turbina zaczyna pompować od 3500 obr . mamy 0,2 bara włancza sie wtrysk benzyny gwizdek w blosie na tej wysokości kurtyny zaczyna sie zwężać dając tyle gazu aby utrzymać AFR na odpowiednim poziomie . Co sądzicie o takim rozwiązaniu ? ? ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaras Opublikowano 17 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2007 załóżmy że mamy BLOSA z kompensacją seryjny reduktor 136 KM zakładamy turbo , czy można by zrobić taką chybrydę , autko chodzi na LPG, w momencie gdy autko wchodzi na BOOST załanczało by się zasilanie PB równocześnie auto zasilane by było LPG i PB na BOOŚCIE . I ewentualne zuborzenie mieszanki na PB rekompensować dolaniem LPG z blosa (odpowiedno wyprofilowany gwizdek ) . jakie by to miało zalety ? Nie trzeba by było zmieniać nawet reduktora na wydajniejszy przy montażu TURBO ! . załóżmy , że turbina zaczyna pompować od 3500 obr . mamy 0,2 bara włancza sie wtrysk benzyny gwizdek w blosie na tej wysokości kurtyny zaczyna sie zwężać dając tyle gazu aby utrzymać AFR na odpowiednim poziomie . Co sądzicie o takim rozwiązaniu ? ? ? Reduktor pod turbo ponad 200KM 400-600 PLN, Twój pomysł jest ciężki do ogarnięcia i zestrojenia. Dodajesz kolejną niewiadomą do równania (ilość benzyny). Nie mam pojęcia jak działa silnik zasilany jednoczesnie miksem gazu z benzyną. Czyli tak, ustawienie blosa jest sztywne, mapa wtrysków sztywna, jak uzyskać dobry AFR?? Jedyne wyjście dobrać odpowiedną turbinę (już pomijam wpływ reszty wydechu). Jak dla mnie kosmos;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 17 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2007 moim zdaniem takie rozwiazenie z Blosem + turbo + PB w jednym momęcie to stanowczo przekombinowane :/ lepiej dać konkretny reduktor i dopieścić z sondą szerokopasmową kształt gwizdka w Blosie szkoda tylko ze nie można określić pozycji klapy przy danym obciążeniu silnika to by sporo ułatwiło :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zell Opublikowano 17 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2007 a masz już doświadczenie w mieszaniu gazu i benzyny ? nie pier....ie to przypadkiem no i który komp miałby tym sterować.... sorki ale coś takiego kroi się na instalację typu mam w bagażniku 200 litrową butlę nitro i chciałbym co chwilę na tym jeździć, tego nie da się wystroić sprzętem za 500 zł tu SA potrzeba i jakieś mega sprawne automatyczne zawory na oba paliwa coby się nie mieszały no i wytłumacz mi co Ci by dawało przełączanie na benzynę bo ja już od cholery się naczytałem artykułów, w których piszą, że moc na benzynie nie przekracza +5% tego co na gazie, co przy aucie które nie ma 200 koni jest nie widoczne i niewyczuwalne IMO to pomysł zupełnie chybiony, zdecydowanie przekombinowany i nie przemyślany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andy_czarny Opublikowano 17 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2007 Zell a Ty znowu masz racje... w sumie to mieszanie gazu i pb to ciezka sprawa najlepiej wsadzic silnik juz zaturbiony seryjnie(sr20de) ale ciezko zlapac taki wiec jak zaturbiac to albo na pb albo na gazie moim zdaniem lepsze rozwiaznie to benzynka:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toli Opublikowano 17 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2007 Chyba macie racje taka oszczędność to kolejny kłopot . Myślałem że paliwko będzie lane równo jak w wolnossaku głównie wg. wskazań przepływki , czujnika położenia przepustnicy i lambdy , a tylko nadciśnienie (którego przepływka nie widzi ) będzie dolane przez LPG , instalacje LPG + PB już chyba są dla silników z bezpośrednim wtryskiem Mitsubishi GDI w proporcji 70/30 dla ochrony wtrysku . I Smigają bez kłopotu ..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zell Opublikowano 18 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 Myślałem że paliwko będzie lane równo jak w wolnossaku głównie wg. wskazań przepływki , czujnika położenia przepustnicy i lambdy , a tylko nadciśnienie (którego przepływka nie widzi ) będzie dolane przez LPG No tak tylko, że nawet gdyby założyć, że dałoby się to wystroić to nie unikniesz mieszania PB z LPG, co może prowadzić sam nie wiem do czego, z taką mieszanką to nawet nie wiadomo jaka iskra jest potrzebna, komp poda wg siebie i strzeli to podpalając przy tym tłoki, wywalając uszczelkę i kto wie co jeszcze. IMO to jeśli nie jesteś naukowecem i ci za to nie płacą to nie rób tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukasz_lublin Opublikowano 18 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 Ja mam chwile dla siebie w laboratorium i otwartą pania tehnik to spróbuje zbadac właściwości i granicę wybuchowości i jaki skład procentowy LPG/Bp/O2 da najwiekszego powera. I jaką ma ten mix kaloryczności i gęstośc bo to też ważne. Zajmie to troche ale czego sie nie robi dla kolegów ;p Gdzieś za 2 tygodnie jakieś wmiarę wiarygodne dane moge podać. Jedyny problem to trzeba wymyslec jakiś skuteczny sposób dokładnego wymieszania Bp z LPG? Jakieś pomysły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 18 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 ja radze wlać ciekłe LPG i Pb do wiaderka (pojemności 5L) w proporciach 50/50 i kijem długości 43 mc energicznie mieszać w prawo uzykaną mikstre zapodać na tłoki MASAKRA :D :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.