Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

SOFT turbo w GA14/16


malin_f1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jedyny problem to trzeba wymyslec jakiś skuteczny sposób dokładnego wymieszania Bp z LPG? Jakieś pomysły.

nie wiem jak w laboratorium ale z punktu widzenia silnika spalinowego to dokładasz 4 dodatkowe wtryski do gazu i można tak działać

 

a tak pozatym to nie kombinuj Łukasz bo to i tak kwalifikuje się do tych eksperymentów, które nawet jeśli dałyby fajny rezultat (czyli, że mogłoby to działać) to w żaden możliwy sposób nie będą tańsze od obecnych rozwiązań ani adekwatne do nich po wydaniu takiej samej kasy na oba rozwiązania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

toli

Jak już to dać blosa normalnie przed turbinę i parownika nie łączyć wcale dodatkowym przewodem dla kompensacji...

Pracę w nadciśnieniach rekompensowały by dodatkowe wtrsyki paliwa, sterowane np. SMT6 z czujnikiem nadciśnienia, bardzo precyzyjne strojenie dla paliwa i stosunkowo bezpiecznie by to wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak tylko, że nawet gdyby założyć, że dałoby się to wystroić to nie unikniesz mieszania PB z LPG, co może prowadzić sam nie wiem do czego, z taką mieszanką to nawet nie wiadomo jaka iskra jest potrzebna, komp poda wg siebie i strzeli to podpalając przy tym tłoki, wywalając uszczelkę i kto wie co jeszcze.

 

A czy nie może nastąpić awaria instalacji gazowej ? Że po przełączeniu na gaz nie rozłączy nam podawania PB ? Takie awarie instalacji gazowej napewno się zdarzają .

Zakłada się też dosilanie LPG dla poprawy osiągów w turbo dieslach

 

COOBCIO

SMT to wydatek rzędu 600+strojenie , czy sposób który opisałeś można by trochę odwrócić -- Blos przed turbo dawka LPG proporcjonalna do przepływu ( nie interesuje nas czy za turbo jest boost czy jeszcze nie ) tylko dla jakiego przepływu ( wysokośći podniesienia kurtyny ) mieszanka zaczyna być uboga i to wysokość podniesienia kurtyny mogła by załanczać wtryski a powyżej gwizdek by miał odpowiednie zwężenie aby utrzymać AFR dla dawki PB którą poda ECU ? obyło by się bez SMT6 .

 

w sumie masło maślane chyba lepiej kupić reduktor pod turbo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

toli takie rozwiązanie jak twoje oczywiście można zastosować ale będzie bardzo nie dokładne... powiedzmy przy przejściowym doładowaniu 0,2 bara będzie zaboagato a już jak wejdzie na 0,5 to za ubogo... nie ma to jak sprawdzone czyli MAP sensor + SMT6/inna świnka i dodatkowe wtryski po sztuce na każdy gar...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbo to już nie tiuning za 2 zeta :/ niestety, mi wyszło że musiał bym wpakować tak z 3500 na uturbienie swojej perełki a tak naprawde to musiał bym wpakować z 6 kawałków by autko było szybkie i dobrze sie drogi trzymało no i oczywiście by dało mi jakieś szanse wyjsć całow przy ewentualnym dzwonie :zly: więc zaczynamy oszczędzanie :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość kasiatasia

witam wszystkich co myslicie o wsadzeniu turba do n13 z 90 Ile na takim czym sprzejade bo wydaje mi sie ze silnik moze nie dac rady długo No i czy sie to opłaca I w jakich kosztach sie mozna zmiescic z czyms takim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andy_czarny

Johny- ma racje to najtanszy i nabezpieczniejszy sposob wiec jesli masz kaske i nie zwiazales sie bardzo z autkiem to zamieniaj...pamietaj jednak czy zalozysz turbo czy kupisz gti koszty zwieksza sie w stosunko do twojego aktualnego autka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukasz_lublin

LPG + PB + O2 = bum.

Zrobilem kilka prób z mieszaniem tego razem i powiem tak, strasznie nieobliczalna mieszanka, nieliniowo dająca całkiem ciekawe efekty :diabel2: jak przegniesz to śrubki z głowicy zrobią to co zawór bezpieczeństwa w komorze, jak pierd****ło to sie na 10cm w sufit wbił. BArdzo cięzko jest ustalić skład stechiometryczny nieszanki ze względu na duża niestabilność LPG i słaba mieszalność parów z LPG powoduje zamiast wybuchu deflagracje i dlatego takie Pmax takie gigantyczne wychodza.

teraz mam w lab. zakaz podpalania czegokolwiek :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BArdzo cięzko jest ustalić skład stechiometryczny nieszanki

Jak się jedzie na doładowaniu to mieszanka musi być bardzo bogata, przy składzie stechiomerycznym i doładowaniu ok. 0,7 bara to nawet kute tłoki spłynęły by do miski olejowej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość andy_czarny

mam male pytanko moze troche OT ale nie chce zakladac nowego tematu bo po co :P

Slyszalem ze znajomy znajomego itp w kazdym badz razie ktos w BDG chce zalozyc kompresor z corrado do alfy 155 z silnikiem 1.6

Czy ktos moze mi przygblizyc dzialanie takiego kompresora( tzn wiem ze dodaje mocy podobnie jak turbinka tyle ze liniowo i ze sa tam jakies paskki i wszystkoi jest napedzane mechanicznie...), gdzie sie co podlacza itp??

Czy jest mozliwosc podlaczenia kompresora z vw, mercedesa lub czegos innego do silniczkow nissana??Ile z tym roboty??wiem ze koszt nie maly :P

fajnie by byl;o miec cos takiego pod maska a co dopiero kompresor i turbinke(nowe vw maja i to i to i z silnika 1.4 wyduszaja 180 Km :diabel: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajnie by byl;o miec cos takiego pod maska a co dopiero kompresor i turbinke(nowe vw maja i to i to i z silnika 1.4 wyduszaja 180 Km )

 

panie daj pan spokój :P powiedzmy że nawet jakimś cudem upchasz to wszystko pod machą.... ale kto ci to wystroi ? pan z VW ? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo poszukać nissana micry K10 super turbo :D takie rozwiązanie nissan maił już 17 lat temu :D no może układ zasilania jest troszkę inny ale zasada działania ta sama

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Ps. kompresor to skomplikowana droższa i mniej wydajna sprawa - nie pchał bym się w niego, zwłaszcze żę firmy które się tym zajmują można policzyć na palcach jednej ręki, no i ceny rozpoczynają się od 9-11tyś zł. Przy tym mowy nie ma by osiągnać 200KM z 0,5 bara doładowania.

 

Oj nie lubisz kompressora.Kiedyś brałem udział w zakładaniu takiego kompresora bodajże od merca 2.3L benzyna, a to cudo wylądowało w WW golf rally(taki kanciasty,4x4?).Piękna sprawa, nie bujasz się z żadnymi przeróbkami kolektora, intercolera itp.Kompressor posiadał koło pasowe włączane na elektro-magnes.Naciskasz w kabinie magiczny guzik i lecisz, w oczach łzy, w głowie szum....coś pięknego.Dużym atutem kompressora jest mozliwość jazdy z On bądź Off.Pozostaje kwestia rozprężenia silnika lub ustawienie optymalnego dmuchania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...