Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

SOFT turbo w GA14/16


malin_f1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

właśnie jestem po myciu i pomiarach ja kierowca moja Ania stoper do setki poniżej 9s

mój sąsiad i moja Ania 8,7s ze stoperem

ja i G-tech 8,7

sąsiad i G-tech 8,3/8,4

wiec nie jest tak żle a z waszymi autkami moge na kresce stanać :lol::lol:

zdrową sri 131KM objechałem za każdym razem a gdybysmy byli na autostradzie to nawet nie mówie, acorda 2,0 tez bez problemu więc chyba jakoś żle pomiary robiliście hihi

a takie 1,6 to bez problemu zjadam..........

gdyby tak pozytywnie patrzec na stoper to i ponizej 8s mozna zejść :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak almera, ale NX waży 1020. Ja jak moim robiłem pomiary to miałem cały pusty środek, wolny dolot bez filtra plus bogata mieszanka, oraz opony napompowane na 3bary. Hmm to może seryjna p11 miała by problemy ze mną ze względu na nadwage :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie jestem po myciu i pomiarach ja kierowca moja Ania stoper do setki poniżej 9s

mój sąsiad i moja Ania 8,7s ze stoperem

ja i G-tech 8,7

sąsiad i G-tech 8,3/8,4

wiec nie jest tak żle a z waszymi autkami moge na kresce stanać :lol::lol:

zdrową sri 131KM objechałem za każdym razem a gdybysmy byli na autostradzie to nawet nie mówie, acorda 2,0 tez bez problemu więc chyba jakoś żle pomiary robiliście hihi

a takie 1,6 to bez problemu zjadam..........

gdyby tak pozytywnie patrzec na stoper to i ponizej 8s mozna zejść :lol:

 

To ciekaw jestem jakom miałbyś minę jak cię qoaqo objedzie sunnym 1.6 na gazie :lol: 8.02s :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie jestem po myciu i pomiarach ja kierowca moja Ania stoper do setki poniżej 9s

mój sąsiad i moja Ania 8,7s ze stoperem

ja i G-tech 8,7

sąsiad i G-tech 8,3/8,4

wiec nie jest tak żle a z waszymi autkami moge na kresce stanać :lol::lol:

zdrową sri 131KM objechałem za każdym razem a gdybysmy byli na autostradzie to nawet nie mówie, acorda 2,0 tez bez problemu więc chyba jakoś żle pomiary robiliście hihi

a takie 1,6 to bez problemu zjadam..........

gdyby tak pozytywnie patrzec na stoper to i ponizej 8s mozna zejść :lol:

 

To ciekaw jestem jakom miałbyś minę jak cię qoaqo objedzie sunnym 1.6 na gazie :lol: 8.02s :!:

 

spoko spoko w tym tygoniu nad dolotem popracuje i nie ma bata ponize 8s zejdzie

po drugie do 100km/h to pikus co on potrafi dalej ostanio kozak jeden w BMW 318 też chciał zakozaczyć i tak do 120km szlismy łeb w łeb ale potem ja na 4biegu do 180 zakręciłem to go tylko we wstecznym lusterku widziłem hihi bo GT dopiero od 5tys jedzie

 

Fakt p11 gt TO muł ale pare groszy wpakuje i ją doprowadze do stanu uzywalności

bo seria to....

 

ale jak to kupie:

http://moto.allegro.pl/item136032523_zil_l...mer_unikat.html

to nawet jak mnie ktos objedzie to tylk oraz :lol:

i ta moc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kmink napisał/a:

właśnie jestem po myciu i pomiarach ja kierowca moja Ania stoper do setki poniżej 9s

mój sąsiad i moja Ania 8,7s ze stoperem

ja i G-tech 8,7

sąsiad i G-tech 8,3/8,4

wiec nie jest tak żle a z waszymi autkami moge na kresce stanać

zdrową sri 131KM objechałem za każdym razem a gdybysmy byli na autostradzie to nawet nie mówie, acorda 2,0 tez bez problemu więc chyba jakoś żle pomiary robiliście hihi

a takie 1,6 to bez problemu zjadam..........

gdyby tak pozytywnie patrzec na stoper to i ponizej 8s mozna zejść

 

 

To ciekaw jestem jakom miałbyś minę jak cię qoaqo objedzie sunnym 1.6 na gazie 8.02s

 

Do 100 może i objedzie ale powyżej 100 zgadnij kto bedzie szybciej przyspieszał... ;)

 

istnieje pewna prawda głoszona już od dawna i brzmi:

"There is no replacement for displacement".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kmink napisał/a:

właśnie jestem po myciu i pomiarach ja kierowca moja Ania stoper do setki poniżej 9s

mój sąsiad i moja Ania 8,7s ze stoperem

ja i G-tech 8,7

sąsiad i G-tech 8,3/8,4

wiec nie jest tak żle a z waszymi autkami moge na kresce stanać

zdrową sri 131KM objechałem za każdym razem a gdybysmy byli na autostradzie to nawet nie mówie, acorda 2,0 tez bez problemu więc chyba jakoś żle pomiary robiliście hihi

a takie 1,6 to bez problemu zjadam..........

gdyby tak pozytywnie patrzec na stoper to i ponizej 8s mozna zejść

 

 

To ciekaw jestem jakom miałbyś minę jak cię qoaqo objedzie sunnym 1.6 na gazie 8.02s

 

Do 100 może i objedzie ale powyżej 100 zgadnij kto bedzie szybciej przyspieszał... ;)

 

istnieje pewna prawda głoszona już od dawna i brzmi:

"There is no replacement for displacement".

 

Dokładnie :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kmink napisał/a:

właśnie jestem po myciu i pomiarach ja kierowca moja Ania stoper do setki poniżej 9s

mój sąsiad i moja Ania 8,7s ze stoperem

ja i G-tech 8,7

sąsiad i G-tech 8,3/8,4

wiec nie jest tak żle a z waszymi autkami moge na kresce stanać

zdrową sri 131KM objechałem za każdym razem a gdybysmy byli na autostradzie to nawet nie mówie, acorda 2,0 tez bez problemu więc chyba jakoś żle pomiary robiliście hihi

a takie 1,6 to bez problemu zjadam..........

gdyby tak pozytywnie patrzec na stoper to i ponizej 8s mozna zejść

 

 

To ciekaw jestem jakom miałbyś minę jak cię qoaqo objedzie sunnym 1.6 na gazie 8.02s

 

Do 100 może i objedzie ale powyżej 100 zgadnij kto bedzie szybciej przyspieszał... ;)

 

istnieje pewna prawda głoszona już od dawna i brzmi:

"There is no replacement for displacement".

 

Dokładnie :grin:

 

Rozmawiamy o przyspieszeniu 0-100 a nie 100- 200 :D

Ale np. 0-150 miałby szanse cie obiechać bo powyżej 150 to już pojemność żądzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wogóle to nie rozmawiamy o przyspieszeniu ogólnie bo temat jest o soft turbo :D

 

a tak właściwie to pojemność zawsze rządzi, czego byś nie robił, ile turbin byś nie założył i jakbyś auta nie odelżał to drugie auto z silnikiem o odpowiednio większej pojemności będzie lepsze, bo nawet jeśli uda ci się go scignąć 0-100 to on rozwali cię przy kolejnych kph, a jadąc to wiadomo, że różnica będzie kolosalna.

 

Sam mogłem się bawić w turbo 1.4, nawet parę osób mi to proponowało (sprawdźcie wątek swap 1.4 na 2.0) ale uzyskałbym z tego autko o mocy wersji GTi tylko z lepszymi wartościami momentu obrotowego (opieram się na tym co uzyskują posiadacze Hond 1.4+T). Tylko po co gdy mogę zrobić swapa, a jeszcze później trzasnąć coś jeszcze i będę jeszcze bardziej do przodu, a z 1.4 turbo to tylko pytanie ile silniczek jeszcze pochodzi jeśli właścicielowi wciąż będzie brakowało mocy.

 

A tu przykład tego o czym mówię, zrobić to z małym silniczkiem i takim kosztem jest not possible:

http://www.autoblog.com/2006/10/20/red-vic...reet-legal-car/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą większą pojemnością to różnie bywa. Jak się ścigałem moim NXem 1.6 z mojej Kobitki Hondą Civic 1.3 16V to zawsze zarówno do 100km/h jak i na 1/4 ja wygrywałem z bardzo małą przewagą, ale w momencie przekroczenia ok. 500m i wrzuceniu 4tego biegu w obu autach honda zawsze zaczynała odemnie odjeżdzać pomimo swojej mniejszej pojemności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko moge z tą hondzina stanac to max do 70km/h za mna nadążysz :lol:

tylko że ja mam serje bez żadnych modów - poważnie nie raz z pod świateł z takimi autkami ruszałem i jak tylko drugi bieg wrzuciłem to odpadały a o większych prędkościach to nawet nie wspominam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Honda też była na gaźniku, bo to model tzw. żelasko. Strasznie lekkie auto. Do tego miał przez poprzedniego właściciela odetkany dolot plus cały wydech z nierdzewki. Kolektor nie pamiętam jakiej firmy a cała reszta od El-teca komorowa. My już tej hondzi nie mamy, teraz śmiga nią mój kumpel, ale Kmink jak będziesz w stolicy to możemy się jakoś ustawić to się zobaczy jak może namieszać auto z tak małym silnikiem. Dziś kumple jechali oglądać Fiata Uno Turbo. Ciekaw jestem jak to jeździ, bo z powodu choroby nie mogłem się z nimi zabrać. Może uno zastąpi niebawem cifa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak właściwie to pojemność zawsze rządzi, czego byś nie robił, ile turbin byś nie założył i jakbyś auta nie odelżał to drugie auto z silnikiem o odpowiednio większej pojemności będzie lepsze, bo nawet jeśli uda ci się go scignąć 0-100 to on rozwali cię przy kolejnych kph, a jadąc to wiadomo, że różnica będzie kolosalna.

/

 

Tak bedzie, zupełnie się z Tobą zgadzam jeśli sprawa ma dotyczyć tyczonej komputerowo arabskiej autostrady (xxxx km odcinka prostego jak od linijki).

Polskie wąskie, dziurawe, kręte - rządzi przyspieszenie i sterowność.

 

Soft turbo dobrze założone to mniejsze OC, mniejsze spalanie, mniej kg, wysoki moment.

 

Rozumiem, że 1,1 jest lepsze 0,650 bo 160 to nie 120. Tylko czym wyzej tym ten atut traci na znaczeniu.

 

 

Temat od pewnego momentu nadaje sie do parku;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy odpowiednio dobrenej Turbospręzarce przy doładowaniu na poziomie 0,5 bara (czyli dalej bezpieczny soft dla silnika) z pojemności 1,6 spokojnie mozna uzyskać moce w okolicach 200KM kosztem większej turbodziury, wtedy ALmerka czy Sunny z takim silnikiem spokojnie będzie rąbać z pozoru mocnych rywali...

 

W turbo jest tak że im damy większą sprężarkę tym mamy większą moc kosztem turbodziury. Z jednej strony jest to dobre bo silnik w przedziale niskich obrotów nie dosaje po korbach i wale no i jeździ i pali jak auto bez turbo, natomiast małą spręzarka to mneijsza moc większa elastyczność no ale jak się daje do deski w zakresie niskich prędkości obrotowych to męczymy wał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...