INC Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 czyli jesli chcemy turbo w malej pojemnosci ktore bedziemy uzywac do wyprzedzania, startu spod swiatel to dajemy dosc duza turbine ? i wtedy na niskich obrotach jezdzi sie jak n/a ? ale w takim wypadku od jakiej wartosci obrotow turbo zacznie dmuchac ?? bo np almera dobrze jedzie od 3tys, jesli juz wtedy zacznie sie dzialanie turbo to zeby jezdzic ekono trzeba bedzie dusic ponizej 3 tysi... wiec to wtedy bedzie niewygodne, w takim wypadku duze turbo by bylo gorsze w porownaniu z malym ktore by rozpedzalo plynniej a nie nagle pierdykniecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaras Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 A co powiecie o dwóch małych powiedzmy w układzie krzyżowym? Będzie płynnej ale jak ze spalaniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 A co powiecie o dwóch małych powiedzmy w układzie krzyżowym? Będzie płynnej ale jak ze spalaniem? ale po 1 gdzie to zmiescisz pod maska ? a po 2 to mi sie wydaje ze na dwoch sprezarach to bedzie spooora dziura.... poza tym koszty koszty koszty nie mowie juz o kosztach turbin ale kolektora ktory by byl dosc skomplikowany to juz lepsze by mi sie wydawalo polaczenie supercharger(lub kompresor)->turbo. na niskich obrotach bys mial doladowanie z superchargera, a pozniej przechodzilo by na turbo przy wyzszych obrotach. (tak jak w nowych silnikach vw) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 dwie turbospręzarki używa się w silnikach co mają przymenjmniej 6 cylindrów w 4 garowym silniku byłby kolosalny lag... Do silnika 1,6 sprawdzone są turbiny np. KKK K04 z Audi TT 225KM, na niej doładowanie będzie się pojawiało bardzo wcześnie i zjawisko turbodziury nie powinno występować, dla większych mocy można zastosować np. TD04-16 z Volvo 2,5 benzyna w tym wypadku suszarka powinna dawać pełen ciąg od 3500obr.min i myślę że przy doładowaniu 0,5 bara wywalczyło by się 200KM. Ps. kompresor to skomplikowana droższa i mniej wydajna sprawa - nie pchał bym się w niego, zwłaszcze żę firmy które się tym zajmują można policzyć na palcach jednej ręki, no i ceny rozpoczynają się od 9-11tyś zł. Przy tym mowy nie ma by osiągnać 200KM z 0,5 bara doładowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zell Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 4 garowym silniku byłby kolosalny lag... a czym się różnią podwójne turbodoładowarki z Imprez czy Lancerów od 2 oddzielnych turbin oprócz zajmowanego miejsca pod maską? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 imprezy i lancery mają pojedyńcze turbospręzarki - skąd wziąłeś określenie podwójne turbodoładowarki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zell Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 twin-scroll turbocharger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaras Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 Określcie się jeszcze czy mówicie o podwójnych równoległych czy sekwencyjnych. Ja powyżej miałem na myśli równoległe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 zell jaśniej proszę, dalej nie kumam o co biega. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mrozu Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 Mój kumpel jak uturbił Opla Corse 1.2 8V to zastosował turbo ze starego Citroena o ile pamiętam z silnikiem 2.1TD. Generalnie turbo jest ciut za duże i czuć,że silnik jest za mały do niego i potrzeba chwile żeby ją rozkręcił. Turbo pompuje gdzieś tak od 3500. Ostatnio pękł mu niestety pasek rozrządu przy 7500obr/min jak się ścigał z Audi A3 1.8T, ale i tak odjechał od niej. Teraz będzie Corsa 1.6 8V turbo i co najważniejsze na bezkolizyjnym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 spoko moge z tą hondzina stanac to max do 70km/h za mna nadążysz tylko że ja mam serje bez żadnych modów - poważnie nie raz z pod świateł z takimi autkami ruszałem i jak tylko drugi bieg wrzuciłem to odpadały a o większych prędkościach to nawet nie wspominam chłopaki ,takie przechwałki to troszeczkę szczeniackie[ja cie wezmę a ty dostajesz w d*pę,,,albo coś w tym rodzaju]jedynym słusznym rozwiązaniem jest ustawka między sobą a co do goago to ja też z nim stawałem i powiem że to mocny przeciwnik,dla każdej primery[masa 300 kg niższa],jak ja z nim, się ustawiałem kręciłem czasy 7.7 do 60 mph i w sumie dopiero od 100km/h mu odjeżdżałlem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zell Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 zell jaśniej proszę, dalej nie kumam o co biega. http://www.rallitek.com/jdmstitwsctu.html o takiego typu turbo masz w Imprezce STI (oznaczenie VF37), coś w nim jest podwójnego, możesz mi napisać czym takie turbo różni się od zwykłego ? znalazłem sporo materiałów dotyczących tych twin scrollów ale dalej nie wiem jak one działają, efekty działania są takie jakby mieć sekwencyjne twin turbo, czyli mały lag i możliwość znacznego ograniczenia spalania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 zell jaśniej proszę, dalej nie kumam o co biega. http://www.rallitek.com/jdmstitwsctu.html o takiego typu turbo masz w Imprezce STI (oznaczenie VF37), coś w nim jest podwójnego, możesz mi napisać czym takie turbo różni się od zwykłego ? znalazłem sporo materiałów dotyczących tych twin scrollów ale dalej nie wiem jak one działają, efekty działania są takie jakby mieć sekwencyjne twin turbo, czyli mały lag i możliwość znacznego ograniczenia spalania What are twin scroll or divided inlet turbine housings? What are the benefits of using a twin scroll turbo? A "twin scroll" or "divided inlet" means that there are two separate volutes within the turbine housing. The main reason for doing this is to isolate the pulses coming from each exhaust port and maintain more of the pulse energy from each cylinder all the way down to the turbine wheel. There are no differences between the turbine wheels used in open or single inlet turbines compared to those used in twin or divided inlet turbines. Generally speaking, a divided inlet turbine setup will respond faster and produce boost quicker than single or open design of the same nozzle area, of course this is dependent upon proper execution. The simple fact that a divided housing is used does not guarantee these results. While it does not cause any problems or harm to run a divided inlet turbine housing on a manifold that is an "open" design, none of the benefits of the twin inlet will be seen. stad: http://www.forcedperformance.net/faq.aspx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 http://www.allegro.pl/item123449908_subaru...a_wrx_2002.html http://cgi.ebay.com/ebaymotors/WRX-Td04L-s...1QQcmdZViewItem http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Subaru-WRX-...1QQcmdZViewItem Powyżej macie linki do turbosprężarek z WRXów - są to najzwyklejsze turbiny, nie mają w sobie nic nadzwyczajnego, poprostu zwykłe TD04... Wam się to pomyliło ze zmienną geometrią dolotu, turbosprężarka jest jedna i najzwyklejsza na normalnym ślizgowym łożysku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 http://www.allegro.pl/item123449908_subaru...a_wrx_2002.html http://cgi.ebay.com/ebaymotors/WRX-Td04L-s...1QQcmdZViewItem http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Subaru-WRX-...1QQcmdZViewItem Powyżej macie linki do turbosprężarek z WRXów - są to najzwyklejsze turbiny, nie mają w sobie nic nadzwyczajnego, poprostu zwykłe TD04... Wam się to pomyliło ze zmienną geometrią dolotu, turbosprężarka jest jedna i najzwyklejsza na normalnym ślizgowym łożysku... a czy przypadkiem zwykla td04 nie idzie na rynek europejski i do stanow, a twin scroll na JDM ?? sam widzisz ze jest cos takiego jak turbina twin scroll czyli z dzielonym dolotem. no i napewno jest montowana w subarkach: http://www.j-garage.com/subaru/impreza/gdb/2005spec.htm wiec wychodzi ze to tylko na JDM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zell Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 http://www.speedways.co.uk/subaru-c3595.html katalog prawdę ci powie Chodziło mi o STi wersje. To samo jest w Lancerkach http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Innovative-...1QQcmdZViewItem Looknij na rozpiskę turbinek tutaj, też są VF37 http://cgi.ebay.co.uk/NEW-MITSUBISHI-TD06H...5QQcmdZViewItem Jakoś mi się wydaje, że taka trubinka powinna być we wszystkich wersjach nowej Imprezki, w każdym razie w Lancerze taka siedzi (twin-scroll). A tak zmieniając przykaład to Legacy miało 2 litrowego boxera i Twin Turbo (wersja JDM, jest jedno takie autko w PL, z przełożoną kierą) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 http://www.forcedperformance.net/faq.aspx Teraz wszystko przeczytaem i zrozumialem o co biega... turbiny z tym twin scroll wystpuja nawet w starach i jelczach chodzi bowiem o to ze wlot do strony wydechowej jest dzielony na dwie przegrody, kazda T4 ma takie cos, a konstrukcja jest w koncu z poczatku lat 70, zadna nowosc... Jak wroce ze szkoly zapodam fotke turbiny o normalnym wlocie i dzielonym (twin scroll) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andy_czarny Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 Zawaliliscie temat a szkoda bo bardzo mnie ciekawi:) Sam jezdze almerka 1.4 i wiekszosc z was powiedziala mi ze nic z tego silnika nie bedzie ale zmieniajac walki, wstawiajac cai, wydajniejsze swiece, wydech przelotowy, odpowiednia turbinke(przy pomocy takiego mozga jak np coobcio) mozna osiagnac moc taka jak w gti albo i wyzsza.Za kwote ( z tego co ja liczylem okolo 4-6k zl) wiec jak tylko wplynie jakas gotowka postaram sie systematycznie wdrazac plan w zycie bo w koncu chcemy tez jezdzic czyms innym jak wszyscy a o swapach silnka na 2.0 slyszy sie i czyta codziennie. pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 Zawaliliscie temat a szkoda bo bardzo mnie ciekawi:)Sam jezdze almerka 1.4 i wiekszosc z was powiedziala mi ze nic z tego silnika nie bedzie ale zmieniajac walki, wstawiajac cai, wydajniejsze swiece, wydech przelotowy, odpowiednia turbinke(przy pomocy takiego mozga jak np coobcio) mozna osiagnac moc taka jak w gti albo i wyzsza.Za kwote ( z tego co ja liczylem okolo 4-6k zl) wiec jak tylko wplynie jakas gotowka postaram sie systematycznie wdrazac plan w zycie bo w koncu chcemy tez jezdzic czyms innym jak wszyscy a o swapach silnka na 2.0 slyszy sie i czyta codziennie. pozdrawiam. doliczyles do tego cene zawieszenia, hamulcy, kol z szerszymi kapciami, lepszego chlodzenia, spiekowego sprzegla (seryjne jest za male), mocniejszych polosi ?? bo wiesz... tez bylem tak najarany na turbo do 1.4 nawet mialem mozliwosc kupic tanio turbine od charade gtti... ale jak tak policzylem wszystko na chlodno to jednak dodaj do tych 6kpln jeszcze minimum 3 ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andy_czarny Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 moze i masz racje ale wiele czesci mozna kupic okazyjnie albo uzywane wiec mysle ze w 6 k powinienem sie zamknac (oponki felgi i zawieszenie juz jest wsadzone) ale narazie to tylko domysly zobaczymy jak bedzie z gotowka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zell Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 Zawaliliscie temat Czym? Cały czas jest konstruktywna dyskusja. [Sam jezdze almerka 1.4 i wiekszosc z was powiedziala mi ze nic z tego silnika nie bedzie Bo to jest mniejsza wersja fajnego GA16DE. 1.4 to kupa i tyle. zmieniajac walki, wstawiajac cai, wydajniejsze swiece, wydech przelotowy, odpowiednia turbinke(przy pomocy takiego mozga jak np coobcio) mozna osiagnac moc taka jak w gti albo i wyzsza Ty się naprawdę orientowałeś czy tylko tak mówisz... skąd wałki weźmiesz, od Świątka? Co za świece wydajniesze? Przecież zapłonem komp steruje, tu tuning świieczki co dają 20 iskier o xxx mocy nic nie pomogą (nigdy nie pomagają). Dobre świeczki (platynowe czy coś) dopiero przy mocno wysilonej jednostce zrobią różnicę (ponad 100 koni z litra). Za kwote ( z tego co ja liczylem okolo 4-6k zl) Bardzo optymistycznie, policzmy, wałki za 1000 zeta, turbinka 1500 zeta (regenerowana z gwarancją, żeby się zaraz nie wysrała), wydech z kwasa + orurowanie + flansza to trzeba 2000 liczyć, intercooler nie wiem, ale z parę stów kosztuje, SMT6 + strojenie na szerokopasmówce to z 1000 zeta, plus ktoś to musi założyć (nie wiem, może Kuba tanio policzył), do tego jakieś wtryski pewnie (nie wiem czy dodatkowe czy o większej pojemności), przy tym jeszcze jakaś pompka paliwa mocniejsza i kupa innych pierdółek które dojdą jeszcze. No i kończymy na 150 konikach (albo i nie, nie wiesz co wyjdzie, teoretycznie to jedna P10GT z Lublina po lekkich modyfikacjach ma 180 koni )i jakiejś niedużej turbo dziurze, więcej to już albo wielki lag albo odpreżanie, zakuwanie silnika i partsy ze Stanów ściągane do GA16DE czyli bardzo dużo $$$. Nie wiem jakimi autami jeździłeś ale 150 koni nawet w 1 tonowej budzie nie jest rewelką, objeżdza cię seryjna ibizka cupra czy czerwone TDI. Przerabiałem ten temat wiele razy i po prostu władować zamiast 4 tys zł 8 tysiów tylko dlatego by mieć coś co będzie jechało jak to za 4 robiąc przy tym psst to nie jest mega super. Za 3 tysie kupisz SR20DE, za 5 tysiów SR16/20VE, za 6 SR20DET. Dla budy w której te motorki wchodza bolt-on to po co się babrać w 1.4. 1.6 to rozumiem po modach są dużo lepsze od Hondowskich D16. Z GA14DE to każda Honda z D16 na tym samym setupie cię objeżdża. Nie widzę funa w wydawaniu kasy na marne. EDIT: Chociaż nie, 1.4 się nadaje do czegoś. Można z niego zrobić sobie np. stolik, może nie tak fajny jak z jakiegoś RB czy jakiegoś V8 ale będzie się ładnie prezentował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaras Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 Sekwencyjne twin-turbo zostało zaprojektowane w celu zmniejszenia efektu turbodziury i czasu reakcji silnika. Turbosprężarki pracują sekwencyjnie tj. przy niskich obrotach wszystkie spaliny napędzają jedną turbinę, druga w tym czasie nie pracuje. W ten sposób pierwsza turbina ma szybki czas reakcji. Kiedy ilość spalin wzrośnie tak, aby napędzać obie turbiny, do akcji wkracza druga turbosprężarka pomagając osiągnąć maksymalne ciśnienie doładowania. Niestety sekwencyjne twin-turbo wymaga bardzo skomplikowanego orurowania (spaliny z obu rzędów powinny dotrzeć do obu turbin, jak również dolot świeżego powietrza) i z tego powodu spada zainteresowanie tym rozwiązaniem wśród producentów samochodów. Stosowane jest w Porsche 959, 3 generacji Mazdy RX7, Toyocie Suprze i Subaru Legacy. Tekst z "http://www.hondapl.org" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 EDIT: Chociaż nie, 1.4 się nadaje do czegoś. Można z niego zrobić sobie np. stolik, może nie tak fajny jak z jakiegoś RB czy jakiegoś V8 ale będzie się ładnie prezentował zell ale zes pojechal ;] ale zgodze sie, robienie turbo 1.4 w samochodzie tej wielkosci to jak rzezbienie w gownie... zrozumial bym jeszcze np uturbianie micry lub toyki starlet. bo to male autko i moglo by ladnie zamieszac. ale nie w almerze. tez sie kiedys nad tym zastanawialem ale to nie ma sensu... wystarczy na chlodno przeliczyc. to juz lepiej majac te 6tysi sprzedac almere i kupic s13. wrzucic wieksze turbo i cieszyc sie RWD civic zawsze bedzie szybszy, jest lzejszy i jednak ma krotsza skrzynie. jeszcze co do 1.4.... nadaje sie do ekonomicznego przemieszczania z pkt A do pkt B. i to mi musi wystarczac, dopuki nie kupie kiedys czegos lepszego;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaras Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 Zell blow off Ci chyba wyżej nawalił;-) Jeszcze wskaźniki, smarowanie itp. Z drugiej jednak strony intercooler, turbo, blos, parownik pod turbo, orurowanie, wskaźniki, zaworki - taniej niz na benzynie to wyjdzie a i zostanie wiekszosc do nastepnego auta. P.S. Jak by ktoś robił przemeblowanie to może mi podarować taki stolik, wrzuce sobie do ciapka na tylne fotele jako podłokietnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 Zell blow off Ci chyba wyżej nawalił;-)Jeszcze wskaźniki, smarowanie itp. Z drugiej jednak strony intercooler, turbo, blos, parownik pod turbo, orurowanie, wskaźniki, zaworki - taniej niz na benzynie to wyjdzie a i zostanie wiekszosc do nastepnego auta. P.S. Jak by ktoś robił przemeblowanie to może mi podarować taki stolik, wrzuce sobie do ciapka na tylne fotele jako podłokietnik. znam typa ktory ma renault 5 LPG turbo 170KM maks z tego da sie wycisnac ;] taki niepozorny zlomiasty... ale leczy leszczy ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.