Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

SOFT turbo w GA14/16


malin_f1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

INC ja miałem kiedyś Renault 5, co prawda nie turbo, ale 1.8 8V przełożone własnoręcznie z renault 19 i tamto już dobrze szło, bo waga bardzo niska a to o którym Ty piszesz to już musiało konkretnie zapierdzielać.

Zell akurat kwestia wydechu to raczej znikome pieniądze, Kumpl ostatnio robił cały wydech z nierdzewki w 100NXie 1.6 (pasuje też do 1.4) z kolektorem z nierdzewki, rury 2" tylny tłumik przelotowy z nierdzewki i zapłacił za wszystko 900pln. Do tego dolicz turbo nie za 1500 lecz za 1000 i jakiś używany IC za 400 to masz 2300. Do tego blos za 400 to jest 2700. Jak doliczysz koszty doprowadzenia smarowania, różnych przewodów i kupe pierdół to zamkniesz się w 4000pln z wałkami od 1.6 oczywiście rak będziesz sam to wszytko robił. Jeśli ktoś to ma zrobić w warsztacie to gra nie warta świeczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

INC ja miałem kiedyś Renault 5, co prawda nie turbo, ale 1.8 8V przełożone własnoręcznie z renault 19 i tamto już dobrze szło, bo waga bardzo niska a to o którym Ty piszesz to już musiało konkretnie zapierdzielać.

Zell akurat kwestia wydechu to raczej znikome pieniądze, Kumpl ostatnio robił cały wydech z nierdzewki w 100NXie 1.6 (pasuje też do 1.4) z kolektorem z nierdzewki, rury 2" tylny tłumik przelotowy z nierdzewki i zapłacił za wszystko 900pln. Do tego dolicz turbo nie za 1500 lecz za 1000 i jakiś używany IC za 400 to masz 2300. Do tego blos za 400 to jest 2700. Jak doliczysz koszty doprowadzenia smarowania, różnych przewodów i kupe pierdół to zamkniesz się w 4000pln z wałkami od 1.6 oczywiście rak będziesz sam to wszytko robił. Jeśli ktoś to ma zrobić w warsztacie to gra nie warta świeczki.

 

ale tylko LPG wtedy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaaa.... to wy o turbo na gazie mówicie, eeee... to nie ma mowy że moje czy czyjekolwiek GTi objedzie :D :D :D

 

oj zebys sie nie przeliczyl ;] jesli by zrobic turbo only LPG to:

 

1. masa - wywalamy wszystkie pierdoly paliwowe, bak, przewody

2. gaz ma wyzsza liczbe oktanowa niz benzyna czyli mozemy ustawic wyzsze cisnienie na suszarce nie obawiajac sie stukowego.

 

no ale takie rozwiazanie to dla mnie zbyt hardcore :D juz bym wolal do 1.4 nitro dolozyc i czasem dla bajeru sobie strzelic zeby mocniejsza furke objechac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mrozu ale u was ceny zajebsite są !!

U nas taniej jak za 1000zł nei zrobisz wydechu i taniej jak 1500zł koelktora wydechowego pod N/A oczywiscie... Wydech z kwasa na pojedynczym tłumiku z dwoma przelotami ceny od 1350zł się zaczynają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mrozu ale u was ceny zajebsite są !!

U nas taniej jak za 1000zł nei zrobisz wydechu i taniej jak 1500zł koelktora wydechowego pod N/A oczywiscie... Wydech z kwasa na pojedynczym tłumiku z dwoma przelotami ceny od 1350zł się zaczynają...

Kolektorek kosztował dokładnie 100euro plus przesyłka z niemiec, rura od kolektora w M-techu o ile pamiętam kosztuje ok 300pln, tłumik uniwersalny przelotowy 200. Jak miałem cifa to był tam wedech dedykowany cały z kwasa poprzeczny robiony w El-tecu i nie chce Cie okłamać kosztował albo 650 albo 850 a jak robi El-tec to sam wiesz. Co do tego 100NXa to w czwartek będzie hamowany i zobaczymy ile ma kucy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odsyłam chłopaków do EL-teca, to w EL-tecu chcą za wydech łącznie z dwururką na środkowym przelotowym tłumiku a końcowym przelotowo komorowym o średnicy 60mm 1500zł (przykład dla P10 GT z przed 4 miesięcy teraz pewno pare stówek wiecej).

Dają gwarancję że będzie cicho no i wsyzstko absolutnie z kawasa i nie jakieś tam tłumiki uniwersalne...

 

No nic temat nie o tym, każdy może sobie wejść na www.el-tec.pl, zadzwonić umowić się na opatrzenie i wycenę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andy_czarny

Zell spokojnie pewnie masz racje na temat 1.4 bo ja jestem laikiem w tym temacie wiec ok.

Ale zeby mowic odrazu ze to kupa wczesniej sam taka jezdziles wiec nie przesadzaj, widzialem i znam wieksze kupy od mojej 1.4.

To co napisalem to tylko domysly i dobrze ze mowicie ze bzdura jest zaturbianie tego silnika ale mogl bys to napisac w troche innym stylu i tez byloby ok:)(wiec po co sie ekcytowac i jezdzic po innych)

Musze przyznac ze to sie nie oplaca i ze macie racje, wyjdzie duzo wiecej jak liczylem (usiadlem z mechanikiem i policzylem wszystko od a do z)

Dobrze ze wybiliscie mi to z glowy to byl poroniony pomysl. teraz bedzie trzeba myslec nad jakims przeszczepem i odlozeniem gotowki:)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z japońskich 1.4 16V to jeden z bardziej kiepawych silników (japończycy wogóle go nie mieli, poszedł na europe). O tym, że są większe (szczególnie europejskie) kupy wie każdy posiadacz japończyka :D

A napisałem tak, a nie inaczej bo temat naprawdę był już xxx razy wałkowany, min. w wątku o swapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zell spokojnie pewnie masz racje na temat 1.4 bo ja jestem laikiem w tym temacie wiec ok.

Ale zeby mowic odrazu ze to kupa wczesniej sam taka jezdziles wiec nie przesadzaj, widzialem i znam wieksze kupy od mojej 1.4.

To co napisalem to tylko domysly i dobrze ze mowicie ze bzdura jest zaturbianie tego silnika ale mogl bys to napisac w troche innym stylu i tez byloby ok:)(wiec po co sie ekcytowac i jezdzic po innych)

Musze przyznac ze to sie nie oplaca i ze macie racje, wyjdzie duzo wiecej jak liczylem (usiadlem z mechanikiem i policzylem wszystko od a do z)

Dobrze ze wybiliscie mi to z glowy to byl poroniony pomysl. teraz bedzie trzeba myslec nad jakims przeszczepem i odlozeniem gotowki:)

pozdrawiam

 

 

hehe... spojz na przyklad zella, przeszczep tez nie przychodzi latwo :) chcesz czasem szybciej ze swiatel wystartowac to doloz nitro. chcesz ogolnie szybciej to zmien furacza. inne wyjscia raczej nieikonomiczne.

 

 

zell, co do twojego twierdzenia ze ga14de to kupa w prowonaniu z innymi to sie nie zgodze do konca, jasne ze w civie silniki sa lepsze ale 1.4 hondowskie (z civa poprzedniej generacji) jest imho wieksza kupa :D nie wiem, moze to kwestia ze civ jest ciezszy. almera by z tym silnikiem jezdzila lepiej gdyby miala inna skrzynie (krotsza). a tak to jesli chodzi o trwalosc i ekonomie to nie jest tak zle. poza tym teraz jezdze vw polo 1.4 16v i to jest dopiero kupa :D jedyny plus w stosunku do almery to to ze ciagnie od nizszych obrotow, ale za to ma odcinke na 5tys... :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do nitro to

0228050138id.jpg

 

a co do silnika to jednak musisz mi przyznać rację, że jeśli chodzi o performance partsy do tego silnika, to ich nie ma

prawdą jest, że jako, że 1.6 i 1.4 są z tej samej rodziny silników sporo częsci powinno pasować, jednak nawet nikt tego nie sprawdza, bo mało kogo to interesuje, a to chyba jest powód wystarczający by powiedzieć, że nie jest to przyszłościowy silnik

 

zresztą pokaż mi GA14 w które jest sporo kasy lub pracy włożone i są wymierne efekty :) Goago 1.4 na 1.6 zamienił ;)

 

nie chodzi mi o polo, chodzi mi o inne silniczki japońskie, nie tylko o hondę ale również o mazdę, toyotę, suzuki czy daihatsu

 

wygłosze jeszcze raz to zdanie które nie raz powtarzałem, GA14DE w aucie rozmiarów i masy Almery to kupa i tyle, możemy mówić co by było gdyby ale taka jest rzeczywistość, Nissan mając na względzie to, żę europejczycy to cholerne sknerusy wrzucił nam na kontynent autko które miało mieć większy silnik (w mazdzie z tych lat był silnik 1.5, taki jak w Japonii, zaś Civików wszystkie wariacje w Japonii występowały) niż ostatecznie dostało, Japończycy mieli 1.5 który miał 105 koni !!! to jest całe 18 koni mniej !!! Honda ma dlatego krótszą skrzynkę, żeby te auta jechały, a Nissan jak to Nissan, w Japonii cacy, w USA na miarę, w w Europie to kupa i tyle

 

a tak btw to gdyby nie długa skrzynka to bys nie mógł 200 kph podróżować :D ooo i to jest jedna rzecz fajna w tym silniku, jak komuś powiesz, że mając 1.4 jechałeś 200 km/h, na tym cała baśń się kończy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do nitro to

 

a co do silnika to jednak musisz mi przyznać rację, że jeśli chodzi o performance partsy do tego silnika, to ich nie ma

prawdą jest, że jako, że 1.6 i 1.4 są z tej samej rodziny silników sporo częsci powinno pasować, jednak nawet nikt tego nie sprawdza, bo mało kogo to interesuje, a to chyba jest powód wystarczający by powiedzieć, że nie jest to przyszłościowy silnik

 

zresztą pokaż mi GA14 w które jest sporo kasy lub pracy włożone i są wymierne efekty :) Goago 1.4 na 1.6 zamienił ;)

 

nie chodzi mi o polo, chodzi mi o inne silniczki japońskie, nie tylko o hondę ale również o mazdę, toyotę, suzuki czy daihatsu

 

wygłosze jeszcze raz to zdanie które nie raz powtarzałem, GA14DE w aucie rozmiarów i masy Almery to kupa i tyle, możemy mówić co by było gdyby ale taka jest rzeczywistość, Nissan mając na względzie to, żę europejczycy to cholerne sknerusy wrzucił nam na kontynent autko które miało mieć większy silnik (w mazdzie z tych lat był silnik 1.5, taki jak w Japonii, zaś Civików wszystkie wariacje w Japonii występowały) niż ostatecznie dostało, Japończycy mieli 1.5 który miał 105 koni !!! to jest całe 18 koni mniej !!! Honda ma dlatego krótszą skrzynkę, żeby te auta jechały, a Nissan jak to Nissan, w Japonii cacy, w USA na miarę, w w Europie to kupa i tyle

 

a tak btw to gdyby nie długa skrzynka to bys nie mógł 200 kph podróżować :D ooo i to jest jedna rzecz fajna w tym silniku, jak komuś powiesz, że mając 1.4 jechałeś 200 km/h, na tym cała baśń się kończy

 

no co do dodatkow do ga14 no to fakt :/ co do efektow to hmm... maks to chyba almera koguta z walkami z ga16. juz bym wolal zeby maks 170 bylo ale zeby zejsc chociaz do 10s na seryjnym silniku. dobra, konczmy temat bo zasmiecamy :D najwazniejsze ze mnie to 1.4 ekonomicznie wozi ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andy_czarny

Moze to i kupa w stosunku do innych japonczykow ale inne marki i tak wyprzedza:)tak na koniec.

Dobra skonczmy temat dosc gadania o 1.4 bo kazdy przyznal ze to nie oplacalne.

Teraz musze zaoszczedzic kase i pomyslec nad czyms wiekszym ale almerka zostaje bo polubilem ten samochodzik, czas na silnik tylko jaki? Jest jakas inna opcja jak 2.0 z gti bo wsadzac 1.6 to chyba nie bedzie wielkiej roznicy.

pozdrawiam

p.s zell dobra naklejka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze to i kupa w stosunku do innych japonczykow ale inne marki i tak wyprzedza:)tak na koniec.

Dobra skonczmy temat dosc gadania o 1.4 bo kazdy przyznal ze to nie oplacalne.

Teraz musze zaoszczedzic kase i pomyslec nad czyms wiekszym ale almerka zostaje bo polubilem ten samochodzik, czas na silnik tylko jaki? Jest jakas inna opcja jak 2.0 z gti bo wsadzac 1.6 to chyba nie bedzie wielkiej roznicy.

pozdrawiam

p.s zell dobra naklejka

 

mozesz szukac sr16ve z pulsara ;] ale nie wiem czy sr20de z gti tansze nie bedzie.. choc napewno latwy przeszczep nie jest, zell moze duuuzo ci o tym powiedziec

 

a tu mala sciaga z jakiegos forum (nie pamietam skad):

There are five (5) VE motors.

SR16VE - 173hp 5 speed Manual 97-2001

SR16VE N1 - 197hp 5 speed Manual 97-98

SR20VE - 187hp CVT 6 speed Auto 97-2001

SR20VE - 204hp 6 speed Manual 2001-Present

SR20VET - 276hp AWD Turbo 2002-Present

 

How much power does the VE have?

SR16VE - 173hp @ 7800rpm / 119lb torque @ 7200rpm

SR16VE N1 - 197hp @ 7800rpm / 134lb torque @ 7600rpm

SR20VE - 187hp @ 7000rpm / 145lb torque @ 6000rpm

SR20VET - 276hp @ 6400rpm / 228lb torque @ 3200rpm

 

How much do they cost?

SR16VE - $1000-$1600

SR16VE N1 - $3000+ good luck finding one*

SR20VE - $1000-$2500

SR20VET - unknown

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj tam cieżko, tak to jest jak się jest pionierem i tak sporo szybciej mi to wyszło niż w przypadku Xzandafera

 

Ogólnie to twój wybór leży w

- SR20DE z GTI, kompletny long block powinien koło 3000 zł kosztować

- SR16/20VE koło 4000 za silnik z czujnikami+wiązka, dodatkowo kasa na kompa z VE (nie jest drogi ale cięzko znaleźć) lub komp z GTi/GT + Greddy MSS (niecałe 200$) oraz skrzynkę z SR20 FWD i półosie, pełny long block to cena około 6000

- SR20DET z U13/RNN14 kompletny silnik z turbinami, ecu, wiązką to coś koło 6 tysiów, do tego trzeba skrzynkę od SR20 FWD dokupić oraz wydech i kolektor pod turbo wykonać, półośki też trzeba dorobić/kupić, koszt long blocka z wydechem i kolektorem pewnie coś koło 9 tysiów stuknie

 

dodatkowo pod SR'kę każdą potrzebna ci jest lewa łapa silnika (od strony kierowcy) - w GA jest ta łapka odwrotnie i nie pasuje

 

reszta jest już fantazją właściciela

 

long block to silnik razem ze skrzynką, kompem, wiązką, kolektorem wydechowym, turbiną (jesli jest w nią silnik wyposażony), półosiami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ciekawy kolektor, ładna moc, prawie 300 kucy (na wykresię są whp), dziwna rozprórka i cholernie dziwny wykres momentu, jest nad czym popracować ale pewnie i tak ostro zamiata

 

widzę, że autko z Chile, w Chile i Peru jest za***iście dużo JDM'ów, pamiętam o projekcie SR20VE Bi-Turbo który miał być w Peru realizowany.... ciekawe czy coś z tego wyszło ;)

 

a tu 2 projekciki ze stanów:

http://www.nissanperformancemag.com/projec...roject200sx.php

 

http://www.nissanperformancemag.com/projects/eviltwin.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ciekawy kolektor, ładna moc, prawie 300 kucy (na wykresię są whp), dziwna rozprórka i cholernie dziwny wykres momentu, jest nad czym popracować ale pewnie i tak ostro zamiata

 

widzę, że autko z Chile, w Chile i Peru jest za***iście dużo JDM'ów, pamiętam o projekcie SR20VE Bi-Turbo który miał być w Peru realizowany.... ciekawe czy coś z tego wyszło ;)

 

a tu 2 projekciki ze stanów:

http://www.nissanperformancemag.com/projec...roject200sx.php

 

http://www.nissanperformancemag.com/projects/eviltwin.php

 

 

 

o evil twin czytalem ;] jak sie ma $$$ to wszystko mozliwe :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie wypas ! ! !

Prosto wysztko wykonane bez zbędnego kąbinowania i efekty męskie, no i silnik zwykły europejski bez przestawnego walka ssacego i na takim chujowatym kolektorze ssącym :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andy_czarny

sorry za offtopic ale wiem ze tutaj odpowie na moje pytanie ktos kto ma o tym jakies pojecie:)

wiec: widzialem dzisiaj na allegro sunniacza z silnikiem od 200SX S13 ca18det jesli sie nie myle, w takim raze moje pytanie brzmi czy dalo by rade wcisnac ten silniczek do almerki bo jesli tak to mozna by znalesc jakiegos walnietego w tylek u niemcow i przelozyc wszystko co sie da do almy?

pewnie znowu mnie zje... za glupie pytanie ale moze to by sie bardziej oplacalo jak zaturbianie 1.4 czy 1.6 w koncu ten silnik byl przygotowany pod turbo i dalsze mody byly by duzo latwiejsze, coobcio zaadatowal hamulce z tego autka do primy moze do almy tez by dalo rade wiec kolejny problem byl by z glowy??

Z drugiej strony S13 ma naped na tyl wiec moze z tym byl by problem ale skoro do sunny dali rade go wcisnac?

z gory dzieki za wyrozumialosc:) a te opisy o turbo 1.6 wyzej sa wypas polecam wszystkim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry za offtopic ale wiem ze tutaj odpowie na moje pytanie ktos kto ma o tym jakies pojecie:)

wiec: widzialem dzisiaj na allegro sunniacza z silnikiem od 200SX S13 ca18det jesli sie nie myle, w takim raze moje pytanie brzmi czy dalo by rade wcisnac ten silniczek do almerki bo jesli tak to mozna by znalesc jakiegos walnietego w tylek u niemcow i przelozyc wszystko co sie da do almy?

pewnie znowu mnie zje... za glupie pytanie ale moze to by sie bardziej oplacalo jak zaturbianie 1.4 czy 1.6 w koncu ten silnik byl przygotowany pod turbo i dalsze mody byly by duzo latwiejsze, coobcio zaadatowal hamulce z tego autka do primy moze do almy tez by dalo rade wiec kolejny problem byl by z glowy??

Z drugiej strony S13 ma naped na tyl wiec moze z tym byl by problem ale skoro do sunny dali rade go wcisnac?

z gory dzieki za wyrozumialosc:) a te opisy o turbo 1.6 wyzej sa wypas polecam wszystkim

 

w sunnym b12 byly takie silniki dostepne normalnie, to nie jest swap :)

z s13 nie przelozysz silnika, w s13 silnik jest ulozony wzdluznie, poza tym sam sobie odpowiedziales - naped na tyl:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...