Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

SOFT turbo w GA14/16


malin_f1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

dzieki , kurde nie wiem juz co robic z ta furka lubie ja ale wkurza mnie brak mocy.Nowy silnik czy nowy samochod ch... wie trzeba to przemyslec.Pozdrawiam

 

powiem ci szczerze.... jak bym mial kase zeby dolozyc to bym sprzedal almere, dolozyl i kupil maxime 97r lub 200sx s13 z konca produkcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki , kurde nie wiem juz co robic z ta furka lubie ja ale wkurza mnie brak mocy.Nowy silnik czy nowy samochod ch... wie trzeba to przemyslec.Pozdrawiam

 

powiem ci szczerze.... jak bym mial kase zeby dolozyc to bym sprzedal almere, dolozyl i kupil maxime 97r lub 200sx s13 z konca produkcji

 

ja też kminie wiesze auto troszke żałuje że galanta 2,5 V6 nie kupiłem tylko p11 gt ale co tam teraz z 2 lata bede nią jezdził wiec musze cos z nia pokąbinowac ale turbo odpada bo to jak dla mnie jest za drogie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suszarki są dla ludzi z fajnum garazem i umiejętnościami. Zakupione fajne turbo, smt, cooler, wskaźniki, zaworki to inwestycja na lata, bedą z nami szły przez kolejne auta. Kolektory i wydechy mozna zawsze odsprzedac.

 

Ktoś jest pweny, że jak kupi V6 to nie pomyśli, żeby ją dmuchnąć??

 

Ja jestem zdania, że dobre dmuchanie trzeba mieć na stanie;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za 1000zł możesz kupić silnik 1,6 i wsadzić go w miejsce 1,4... do tego zassasza ze stanów za ok 200$ na gotowo kolektor wydechowy a reszte wydechu zapodasz z modelu 2.0 przerabiajac jego początek. Na takim setupie osiągniesz ok. 110KM i zwiększysz ciąg w całym zakresie.

 

[ Dodano: Nie 05 Lis, 2006 ]

Ps. poleciałem na chwile do Garage, wźiałem szlifierkę w dłoń i... spójrzcie sami:

IMG_0150.jpg

IMG_0152.jpg

 

Jak nie ma klimy w wozie to zrobienie soft turbo w GA14/16 to pikuś :)

 

Seryjny kolektor wystarczy ciachnąc, dospawać do niego flanszę i gotowe :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe no zoabczymy, narazie to taki sofcik będzie, kolekcjionuje i przygotowuje wysztkie graty bo mam warunek taki że cały turbo zestaw muszę zamontować w jeden dzień - Priemra P11.144 1,6 do której będzie on montowany ciągle śmiga po trasach i jest w ruchu...

 

Tak więc narazie będzie ultra soft, tzn, bez Intercoolera i jedynie początek wydechu (od turbiny do środkowego tłumika), motor nieodprężany, facetowi obiecalem narazie 130KM i coś pod 200Nm, sterowane to będzie po przez SMT6 zesprzęglony z czujnikiem ciśnienia powietrza i dojdzie dodatkowy wtrsyk paliwa, doładowanie 0,3 bara...

 

Następny krok to będzie dołożenie IC + poprowadzenie do końca całego wydechu FI 60mm, myślę żę przy 0,6-0,7 bara do tych 180KM i 250Nm dobije :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeden z wiatraków trzeba będzie usunąc - ten centralny...

 

No i jeszcze wydech będzie bardzo blisko przebiegać kompresora od klimy, jak się zmieści to spoko, taśma izlocyjna i poszedł jak nie to trzeba będzie nowy kolektor wystrugać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc narazie będzie ultra soft, tzn, bez Intercoolera i jedynie początek wydechu (od turbiny do środkowego tłumika), motor nieodprężany, facetowi obiecalem narazie 130KM i coś pod 200Nm, sterowane to będzie po przez SMT6 zesprzęglony z czujnikiem ciśnienia powietrza i dojdzie dodatkowy wtrsyk paliwa, doładowanie 0,3 bara...

 

Ile realnie da się uzyskać z GA14DE przy takim właśnie lekkim turbo dokładnie tak jak tu napisałeś?? załóżmy że moc wyjściowa to 95KM i 11s do 60mph

jak te parametry będą kształtowały się po zmianach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięzko powiedzieć na daną chwilę, w związku że to jest ultra soft turbo i nie będzie puki co Intercolera więc dołądowanie małe i zapłony pocofane to wydaje mi się że ok 120KM i coś pod 170Nm było by realne dla silnika 1,4...

Co do osiągów hmmm myślę że jak kierownik jest obeznany to będzie kręcić czasy w granicy 8,5-9 sek do setki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega z GA14 ma chyba jedem fajny element - skrzynie.

 

Do GA16 wolnossacego dobrze sie sprawdza skrzynia z GA14 (gooago).

Czy do soft turbo tez warta uwagi?

 

Jak zmniejszy się moc i moment w zakresie do 3tyśobr w stosunku do n/a zakładając GA16, 250Nm, 180KM?

Może ma ktoś wykresy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spokojnie pozyjemy zobaczymy, w mojej 2.0 Primie kiedyś przy 1500obr.min mialem taki moment obrotowy jak kiedyś maksymalny i który to był dostępny od 4800...

Mimo żę turbina przy najniższych obr. silnika nie produkuje nadćisnienia ale zazwyczaj kręci się na tyle żeby w kolektorze ssącym występowało ciśnienie atmosferyczne a nie podciśnienie więc zawsze coś tam lepiej będzie.

 

Sam jestem ciekaw co z tego wyjdzie, choć nie wiem czy kolektora nie trzeba będzie robic nwoego bo do P11.144 której to będe montować jest wyposarzona w Klimę :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze Kuba auto po uturbieniu i tak w niskim zakresie jest lepsze od serii. Ostatnio sprawdzaliśmy 2 ople corsy z tym samym silnikiem jeden seria drugi odprężony ze zrobionym całym układem wydechowym i uturbiony i od razu ze startu nawet jak turbo nie pompowało to to auto odjeżdzało od seryjnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykres który zamieściłem to moja primera na turbinie T3... Auto było tylko pałonowne jakoś cięzko nie cieszyć się dodatkowymi konikami, i nie puszczać dymu z opon przy kazdym zakręcie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli można wiedzieć ile będzie to kosztować togo gościa od Priemry P11.144 1,6 może być na pw

Fajne ale w tedy nie ma sęsu doprężać silnika poprzez frezowanie głowy bo pod turbo się odpręża

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena ultra soft turbo opartego o SMT6, dodatkwy wtrsyk, map sensor turbinę z 200SX S13 Pana od różowej P11.144 wyniesie ok. 3400zł, jak starczy czasu to odrazu pełen przelotowy wydech do końca Fi 60mm poleci wtedy cena zamknie się w okolicach 4300zł...

Wtedy to już będzie Turbo soft+ :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całość z IC powinna się zamknać w 6tyś zł, moc z takiego GA16DE na życzenie klienta może dojść do 200KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andy_czarny

Tak mi mow:) Ile mogl bys wycisnac z mojego 1.4 (wiem ze to smieszny silniczek ale przed uturbieniem chce osiagnac w nim 100KM), na bezpiecznym poziomie zeby mi sie nie rozpadl po 300 kilometrach??

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mi mow:) Ile mogl bys wycisnac z mojego 1.4 (wiem ze to smieszny silniczek ale przed uturbieniem chce osiagnac w nim 100KM), na bezpiecznym poziomie zeby mi sie nie rozpadl po 300 kilometrach??

pozdrawiam

 

przy doładowniu bezpiecznym bez odprężania silnika moc ok 140 jest jak najbardziej w zasięgu....... ale do tego co wypisał Kuba ja bym jeszcze doliczył: wysokiej jakości olej np Motul ok 250zł, zrobił bym chłodnice oleju (300-400zł), sprzęgło spiek lub coś mocnego (500-1500zł), świece platynowe np NGk (160-200zł komplet), wskaźnik dla bezpieczeństwa silnika AFR lub EGT (400-2000zł)............. poza tym musicie mieć świadomośc że po taki zwiększeniu mocy może szybko polecieć: przeguby, poduszki pod silnikiem, tuleje na wahaczach, skrzynia.......

.......nie ma taniego soft turbo........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...