Gość Mrozu Opublikowano 7 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2006 .......nie ma taniego soft turbo........ Nie ma róży bez kolcy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toli Opublikowano 9 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2006 tu jest recepta na 120 koników na pewno tańszym kosztem :grin: www.sentra.net/tech/garage/engine.php Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toli Opublikowano 9 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2006 dobra dobra , nie czepiajmy się szczegułów zapodałem to jako ciekawostke bo sporą część tych modów można wykonać samemu mając odpowiedni sprzęt i trochę pojęcia , niektórym posiadaczom silniczków 1,6 może się to przydać :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zell Opublikowano 9 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2006 żeby coś zrobic tak zeby działało poprawnie trzeba miec skilla a nie tylko dostęp do narzędzi, powiedzmy szczerze, odpowiednio wykonane podzespoly na wymiar i po obliczeniach przez profesjonalistów róznią się od garażowych wykonawstw laika nawet mając schematy nawet jeśli robisz coś zgodnie z wytycznymi twoje umiejętności zdefiniują efekt końcowy warto o tym pamiętac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaras Opublikowano 10 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 Tak aby umilić nam dyskusję;-) Umiejętności + całe serce. Wie ktoś o co chodzi z parownikami do turbo. Na jakiej zasadzie to działa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mrozu Opublikowano 10 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 O ile pamiętam to parownik pod turbo różni się tylko jednym wężykiem jakimś ciśnieniowym. Jest prawie w takiej samej cenie jak zwykły parownik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 10 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 - też fajna primerka turbo ale chyba to już nie soft... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaras Opublikowano 10 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 Jest na yuotube troche tych primerek i sobie radza;-) Chodzi mi o zasade działąnia i sposób przerobienia parownika. Ogólne info znam;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toli Opublikowano 11 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2006 Zasada jest prosta w parowniku musi panować takie samo ciśnienie jak w układzie dolotowym . Z dolotu prowadzisz wężyk do reduktora . Nie każdy parownik da się przerobić . Dobry gaziarz zrobi ci to w godzine . [ Dodano: Sob 11 Lis, 2006 09:45 ] Gaziarze proponowali mi taką kompensację jak chciałem zrobić CAI ze zderzaka na blosie żeby nie uborzał przy wyższych prędkościach I nie zdmuchiwało przy wżuceniu na luz bo ponoć na blosie tak się dzieje też ?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 11 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2006 Gaziarze proponowali mi taką kompensację jak chciałem zrobić CAI ze zderzaka na blosie żeby nie uborzał przy wyższych prędkościach I nie zdmuchiwało przy wżuceniu na luz bo ponoć na blosie tak się dzieje też ?! Ja mam blosa i nawiew ze zderzaka i spokojnie mogę wrzucić na luz np. przy 180 i nie gaśnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toli Opublikowano 11 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2006 Tak ale czy masz to zrobione szczelnie tzn. Filtr w jakiejś puszce i z puszki rura w zderzak ? Czy luźny nawiew powietrza ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 11 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2006 Tak ale czy masz to zrobione szczelnie tzn. Filtr w jakiejś puszce i z puszki rura w zderzak ? Czy luźny nawiew powietrza ? W dziale o gazie jest temat blosa i tam jest ładnie opisane łącznie ze zdjęciami A tu link do tego tematu z moim rozwiązaniem stożka + blos Dtugi link do następnych zdjęć całego mojego zimnego dolotu + stożek http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...c&start=105 http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...c&start=315 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toli Opublikowano 12 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2006 W takim razie gaziarze byli nadgorliwi albo chcieli ściągnąć odemnie troche kasy . W sumie też mam w planach montaż soft turbo staram sie powoli kompletować graty.Może do wiosny dam rade Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 13 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2006 Proste że chcieli wyciągnąc od Ciebie Kase, tak się zastanawiame czemu jeszcze produkują te cholerne zwęrzki twuu... miksery :roll: :?: Ps. na Lubelskim forum jest Honda Civic co miała turbo + BLOS, moim zdaniem blosa powinno się dawać przed turbosprężarką... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 13 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2006 a nie grozi to boooooom ?? jak np. wirnik dostanie luzu i pójdzie iskra ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 13 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2006 nie... Zobacz takie stare auto jak Reno 5, tam był gaźnik przed turbosprężarko i chodziło to przez tyle lat bezawryjnie i bezproblemowo a turbosprężarka de fakto tłoczyła mieszankę paliwowo powietrzną - tutaj tak samo by było w przypadku gaziku... Do tego trzba doprowadzić rurkę z rury tłoczącej (zaraz za suszarką) do tyłu reduktora, coby przy wejściu na boost dodatkowo przegiąc membrane i dowalić więcej gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaras Opublikowano 13 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2006 Zeby to odpalic po nocy to 5 minut krecenia :-/ Jaki kolektor dolotowy najlepszy do turbo? Moim zdaniem im mniejszy tym lepszy, szybciej się go nabije, mniej powierzchni która ogrzewa a z drugiej strony szybciej to cisnienie straci. Wiec jaki? Co do parownika. Rurke podepne do kolektora ssacego w idealne miejsce po EGR;-) Drugi koniec do parownika. Co to podcisnienie bedzie robic? Napinac membrane czy zasysać cobie gaz. Czuje ze zasada jest prosta jak działanie młotka ale takie najtrudniej pojąć;-) Patrząc pod maskę znalazłem miejsce na IC. Położyć go w poziomie (tak jak by leżał na podłodze) między silnikiem a lewym nadkolem, powiedzmy nad skrzynią biegów. Jest to miejsce między turbo a kolektorem dolotowym wiec skraca nam wedrówke powietrza. Ze zderzaka poprowadzic prosto na IC tunel powietrzny. Wsadzic gdzies wentylator, no i hmmm dziura w masce;-/ Dobre? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 13 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2006 Do turbo w zasadzie jeśli chodzi o maks moc to kolektor małej pojemności a na ulicę jak największej np taki z SENTRY - wtedy jak turbosprężarka jak nie wejdzie jeszcze na boost to auto będzie żwawsze. Ps. nie podpinaj do kolektora ssącego bo tam panuje podcisnienie i nadciśnienie, na parownik w turbo ma działać ciśnienie atmosferyczne i nadciśnienie dla wzbogacenia mieszanki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaras Opublikowano 13 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2006 To gdzie powinien być ten wąż podpiety? Przed przepustnicą z za IC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 13 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2006 Obojętne w którym mijescu, jedynie co to chodzi o to żeby był na odcinku miedzy turbosprężarką a przepustnicą gazu - czyli tu gdzie jest ciśnienie od 0 do +++ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KOSA Opublikowano 13 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2006 Obojętne w którym mijescu, jedynie co to chodzi o to żeby był na odcinku miedzy turbosprężarką a przepustnicą gazu - czyli tu gdzie jest ciśnienie od 0 do +++ tylko że tam nie będzie cały czas nadciśnienia lub 0, podciśnienie też będzie zanim suszara zacznie dymać, ale można by na przewodzie do parownika ząłożyć zaworek jednokierunkowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaras Opublikowano 13 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2006 W parowniku jest obecnie elektromagnes od ssania, wiec wygrzebałem, że żeby zrobić kompensację to muszę go wywalić i wkręcić kolanko. Może da się wysterować owy elektromagnes w zależności od obrotów itp. O co chodzi z tą drugą kompensacją? Cytat z Łady Turbo (http://www.automatykabram.strefa.pl/bastek/) "Potem trochę perypetii z gazem – reduktor jak wiadomo (albo i nie J ) musi być przystosowany do TURBO – w moim wypadku szczęście chciało ,że konstrukcja reduktora była identyczna jak wersja do TURBO –różniły się tylko kompensacją –czyli doprowadzeniem ciśnienia powietrza do OBU membran (z braku czasu najpierw doprowadziłem tylko do dużej membrany myśląc ,że to wystarczy – efekt był taki ,że auto jechało ,ale tylko do 4000 obr –jak TURBO zaczynało pompować mocniej to go zatykało –żadne walki z mikserem nie pomagały ,aż w akcie desperacji dorobiłem tą drugą kompensacje (do małej membrany) i jakie było moje zdziwienie jak auto mnie wgniotło w fotel J ,aż się przestraszyłem J J J ) " Więc pierwsza to za elektromagnes od ssania; druga do małej membrany pozostaje jeszcze tajemnicą?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toli Opublikowano 13 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2006 Takiego zaworka nie trzeba daleko szukać primerki je mają w spryskiwaczach do szyb . A taka cofka gazu w skrajnych przypadkach może zniszczyć wirnik turbiny ,którego części może zassać silnik ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zell Opublikowano 13 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2006 I w bardzo widowiskowy (a przynajmniej hukowy) sposób wszystko pierdolnie pamiętam jak raz na giełdzie facet pokazywał jak pięknie jego BMW ryczy jak mu się w palnik da, wrrrrruuummm i wrrruuumm i wwwwwwwrrrrrruuuuuuuuummmmmmmm i wielkie jebut !!!! facet stojący przy aucie dostał odłamkiem puchy powietrza i cena nagle o 1000 zł spadła wiecie co ? w tej całej turbo zabawie ważne jest by jednak taka instalka była pewna i się nie wysrała, szczególnie zważając na to, że nie każdy ma wiedze, umiejetnosci czy dobrych mechaników by autko po bum albo czym innym naprawic, każda taka modyfikacja musi byc przemyślana i musicie zdawac sobie z tego sprawę, że autko będzie operowac na parametrach do których nie było przygotowywane (co nie znaczy że nie wytrzyma) i trzeba się liczyc z tym, że mogą wystąpic problemy które raz mogą kosztowac troche kasy, dwa troche czasu, to że turbo jest soft wcale nie znaczy, że wszystko będzie śmigac kompletnie bez awarii, nie musiałaby to byc wina instalacji, trzeba pamiętac, że silniczki mimo iż długowieczne mają swój bagaż doświadczen zanim coś zrobicie zastanówcie się porządnie 2 razy czego oczekujecie po swoim samochodzie i do wyliczonej kwoty doliczcie sobie dodatkowe 30-50%, żeby nie płakac jak nie będzie za co a cieszyc się jak nie będzie trzeba skorzystac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toli Opublikowano 13 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2006 ten nie ryzykuje kto nie tuninguje !!! ja bym zaryzykował bo pokusa jest wielka :grin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.