Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

SOFT turbo w GA14/16


malin_f1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

dobra dobra , nie czepiajmy się szczegułów zapodałem to jako ciekawostke bo sporą część tych modów można wykonać samemu mając odpowiedni sprzęt i trochę pojęcia , niektórym posiadaczom silniczków 1,6 może się to przydać :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby coś zrobic tak zeby działało poprawnie trzeba miec skilla a nie tylko dostęp do narzędzi, powiedzmy szczerze, odpowiednio wykonane podzespoly na wymiar i po obliczeniach przez profesjonalistów róznią się od garażowych wykonawstw laika nawet mając schematy ;) nawet jeśli robisz coś zgodnie z wytycznymi twoje umiejętności zdefiniują efekt końcowy :) warto o tym pamiętac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasada jest prosta w parowniku musi panować takie samo ciśnienie jak w układzie dolotowym . Z dolotu prowadzisz wężyk do reduktora . Nie każdy parownik da się przerobić . Dobry gaziarz zrobi ci to w godzine .

 

[ Dodano: Sob 11 Lis, 2006 09:45 ]

Gaziarze proponowali mi taką kompensację jak chciałem zrobić CAI ze zderzaka na blosie żeby nie uborzał przy wyższych prędkościach I nie zdmuchiwało przy wżuceniu na luz bo ponoć na blosie tak się dzieje też ?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaziarze proponowali mi taką kompensację jak chciałem zrobić CAI ze zderzaka na blosie żeby nie uborzał przy wyższych prędkościach I nie zdmuchiwało przy wżuceniu na luz bo ponoć na blosie tak się dzieje też ?!

 

Ja mam blosa i nawiew ze zderzaka i spokojnie mogę wrzucić na luz np. przy 180 i nie gaśnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ale czy masz to zrobione szczelnie tzn. Filtr w jakiejś puszce i z puszki rura w zderzak ? Czy luźny nawiew powietrza ?

 

W dziale o gazie jest temat blosa i tam jest ładnie opisane łącznie ze zdjęciami

A tu link do tego tematu z moim rozwiązaniem stożka + blos :)

Dtugi link do następnych zdjęć całego mojego zimnego dolotu + stożek :)

 

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...c&start=105

 

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...c&start=315

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proste że chcieli wyciągnąc od Ciebie Kase, tak się zastanawiame czemu jeszcze produkują te cholerne zwęrzki twuu... miksery :roll: :?:

 

Ps. na Lubelskim forum jest Honda Civic co miała turbo + BLOS, moim zdaniem blosa powinno się dawać przed turbosprężarką...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie... Zobacz takie stare auto jak Reno 5, tam był gaźnik przed turbosprężarko i chodziło to przez tyle lat bezawryjnie i bezproblemowo a turbosprężarka de fakto tłoczyła mieszankę paliwowo powietrzną - tutaj tak samo by było w przypadku gaziku...

 

Do tego trzba doprowadzić rurkę z rury tłoczącej (zaraz za suszarką) do tyłu reduktora, coby przy wejściu na boost dodatkowo przegiąc membrane i dowalić więcej gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby to odpalic po nocy to 5 minut krecenia :-/

 

Jaki kolektor dolotowy najlepszy do turbo? Moim zdaniem im mniejszy tym lepszy, szybciej się go nabije, mniej powierzchni która ogrzewa a z drugiej strony szybciej to cisnienie straci. Wiec jaki?

 

Co do parownika. Rurke podepne do kolektora ssacego w idealne miejsce po EGR;-) Drugi koniec do parownika. Co to podcisnienie bedzie robic? Napinac membrane czy zasysać cobie gaz. Czuje ze zasada jest prosta jak działanie młotka ale takie najtrudniej pojąć;-)

 

Patrząc pod maskę znalazłem miejsce na IC. Położyć go w poziomie (tak jak by leżał na podłodze) między silnikiem a lewym nadkolem, powiedzmy nad skrzynią biegów. Jest to miejsce między turbo a kolektorem dolotowym wiec skraca nam wedrówke powietrza. Ze zderzaka poprowadzic prosto na IC tunel powietrzny. Wsadzic gdzies wentylator, no i hmmm dziura w masce;-/ Dobre?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do turbo w zasadzie jeśli chodzi o maks moc to kolektor małej pojemności a na ulicę jak największej np taki z SENTRY - wtedy jak turbosprężarka jak nie wejdzie jeszcze na boost to auto będzie żwawsze.

 

Ps. nie podpinaj do kolektora ssącego bo tam panuje podcisnienie i nadciśnienie, na parownik w turbo ma działać ciśnienie atmosferyczne i nadciśnienie dla wzbogacenia mieszanki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obojętne w którym mijescu, jedynie co to chodzi o to żeby był na odcinku miedzy turbosprężarką a przepustnicą gazu - czyli tu gdzie jest ciśnienie od 0 do +++

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obojętne w którym mijescu, jedynie co to chodzi o to żeby był na odcinku miedzy turbosprężarką a przepustnicą gazu - czyli tu gdzie jest ciśnienie od 0 do +++

 

tylko że tam nie będzie cały czas nadciśnienia lub 0, podciśnienie też będzie zanim suszara zacznie dymać, ale można by na przewodzie do parownika ząłożyć zaworek jednokierunkowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W parowniku jest obecnie elektromagnes od ssania, wiec wygrzebałem, że żeby zrobić kompensację to muszę go wywalić i wkręcić kolanko.

Może da się wysterować owy elektromagnes w zależności od obrotów itp.

 

O co chodzi z tą drugą kompensacją?

 

Cytat z Łady Turbo (http://www.automatykabram.strefa.pl/bastek/)

 

"Potem trochę perypetii z gazem – reduktor jak wiadomo (albo i nie J ) musi być przystosowany do TURBO – w moim wypadku szczęście chciało ,że konstrukcja reduktora była identyczna jak wersja do TURBO –różniły się tylko kompensacją –czyli doprowadzeniem ciśnienia powietrza do OBU membran (z braku czasu najpierw doprowadziłem tylko do dużej membrany myśląc ,że to wystarczy – efekt był taki ,że auto jechało ,ale tylko do 4000 obr –jak TURBO zaczynało pompować mocniej to go zatykało –żadne walki z mikserem nie pomagały ,aż w akcie desperacji dorobiłem tą drugą kompensacje (do małej membrany) i jakie było moje zdziwienie jak auto mnie wgniotło w fotel J ,aż się przestraszyłem J J J ) "

 

Więc pierwsza to za elektromagnes od ssania; druga do małej membrany pozostaje jeszcze tajemnicą??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takiego zaworka nie trzeba daleko szukać primerki je mają w spryskiwaczach do szyb . A taka cofka gazu w skrajnych przypadkach może zniszczyć wirnik turbiny ,którego części może zassać silnik !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I w bardzo widowiskowy (a przynajmniej hukowy) sposób wszystko pierdolnie :D

 

pamiętam jak raz na giełdzie facet pokazywał jak pięknie jego BMW ryczy jak mu się w palnik da, wrrrrruuummm i wrrruuumm i wwwwwwwrrrrrruuuuuuuuummmmmmmm i wielkie jebut !!!! facet stojący przy aucie dostał odłamkiem puchy powietrza i cena nagle o 1000 zł spadła :D

 

wiecie co ? w tej całej turbo zabawie ważne jest by jednak taka instalka była pewna i się nie wysrała, szczególnie zważając na to, że nie każdy ma wiedze, umiejetnosci czy dobrych mechaników by autko po bum albo czym innym naprawic, każda taka modyfikacja musi byc przemyślana i musicie zdawac sobie z tego sprawę, że autko będzie operowac na parametrach do których nie było przygotowywane (co nie znaczy że nie wytrzyma) i trzeba się liczyc z tym, że mogą wystąpic problemy które raz mogą kosztowac troche kasy, dwa troche czasu, to że turbo jest soft wcale nie znaczy, że wszystko będzie śmigac kompletnie bez awarii, nie musiałaby to byc wina instalacji, trzeba pamiętac, że silniczki mimo iż długowieczne mają swój bagaż doświadczen

 

zanim coś zrobicie zastanówcie się porządnie 2 razy czego oczekujecie po swoim samochodzie i do wyliczonej kwoty doliczcie sobie dodatkowe 30-50%, żeby nie płakac jak nie będzie za co a cieszyc się jak nie będzie trzeba skorzystac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...